|
ŚFiNiA ŚFiNiA - Światopoglądowe, Filozoficzne, Naukowe i Artystyczne forum - bez cenzury, regulamin promuje racjonalną i rzeczową dyskusję i ułatwia ucinanie demagogii. Forum założone przez Wuja Zbója.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35576
Przeczytał: 15 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 12:44, 18 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Dziś Międzynarodowy Dzień Kubusia Puchatka!
http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/prawo-subalternacji,8368-2500.html#308501
fiklit napisał: |
Gdzieś znajdę odpowiedź na moje pytania? |
Tak, niżej.
http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/prawo-subalternacji,8368-2500.html#308469
fiklit napisał: | bycie częścią zbioru to to samo co bycie elementem czy nie?
Jeśli nie to samo to czy tu:
A=[B,C]
B i C są częściami A czy elementami A? |
Zbiór A jest tożsamy ze zbiorem B+C
zatem:
Zbiór A jest jednocześnie częścią zbioru B+C jak i elementem zbioru B+C
Uwaga:
Na elementy zbiorów połączonych przecinkami musimy patrzeć jak na elementy zbiorów połączonych spójnikiem „lub”(+) inaczej dowolna teoria zbiorów jest gówno-teorią zbiorów!
Dowód w cytacie niżej.
http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/biblia-kubusia-nowa-teoria-zbiorow,9273.html#306671
Biblia Kubusia napisał: |
2.1 Fundamenty Nowej Teorii Zbiorów
Budowa zbioru:
p = [LN, pies, miłość, krasnoludek]
LN=[1,2,3,4,5,6..] - zbiór liczb naturalnych
Legenda:
p - nazwa zbioru
[x] - zawartość zbioru, elementy zbioru rozdzielamy przecinkami
Element zbioru to dowolne pojęcie z obszaru Uniwersum
Uniwersum to zbiór wszystkich pojęć zrozumiałych przez człowieka
Elementy zbioru mogą być zbiorami np. LN
Podstawowe właściwości NTZ pokażemy na zbiorach dwuelementowych.
W ogólnym przypadku mogą to być zbiory n-elementowe
Zdefiniujmy zbiór dwuelementowy:
A=[B,C]
Zdefiniujmy elementy zbioru:
B=[1,2]
C=[2,3]
Podstawmy zdefiniowane elementy do zbioru A
A = [[1,2],[2,3]]
W NTZ zachodzi tożsamość:
Przecinek (,) = suma logiczna (+) = spójnik „lub”(+)
Stąd zapis tożsamy zbioru A:
A = [[1+2]+[2+3]]
Nawiasy w sumie logicznej są nieistotne stąd nasz zbiór możemy zapisać w postaci:
A = [1+2+2+3]
Własność sumy logicznej:
p=p+p
Stąd zapis tożsamy zbioru A:
A=[1+2+3]
Oczywistym jest, że w zbiorze A możemy odtworzyć zarówno zbiór B jak i zbiór C idąc w przeciwną stronę.
Definicja tożsamości zbiorów w NTZ:
Zbiory A i B są tożsame, jeśli istnieją przekształcenia sumy logicznej prowadzące to tożsamości tych zbiorów.
Definicja tożsamości zbiorów:
Zbiory A i B są tożsame wtedy i tylko wtedy gdy każdy element zbioru A należy do zbioru B i odwrotnie.
Przykład:
Niech będą dane zbiory:
A=[B,C]
B=[1,2]
C=[2,3]
D=[1,2,3]
Zbadaj czy zachodzi tożsamość zbiorów:
A=D
Rozwijamy zbiór A:
A=[[1,2],[2,3]] = [1,2,3]
stąd:
A=D
Doskonale widać że pozostałe zbiory są różne na mocy definicji:
B ## C ## A=D
Gdzie:
## - różne na mocy definicji
Przykład zbiorów tożsamych 5-cio latka:
P=[pies] - dowolny pies, reprezentant zbioru wszystkich psów
P=[Jamnik, Kundel, Azor, pies sąsiada …]
P=[zbiór wszystkich psów]
Przykład matematyczny zbiorów tożsamych:
ZLR - nazwa zbioru
LR - zbiór liczb rzeczywistych
LN - zbiór liczb naturalnych
LC - zbiór liczb całkowitych
ZLR=[LR]
ZLR=[LR-2,2]
ZLR=[LR-2,2,5]
ZLR=[LR-LN,LN]
ZLR=[LR,LN]
ZLR=[LR,LN,LC]
Definicja podzbioru:
Jeśli każdy element zbioru A należy do zbioru B to mówimy, że zbiór A jest podzbiorem => zbioru B
A=>B
Zbiór A nazywamy podzbiorem, natomiast zbiór B nadzbiorem.
Wniosek z definicji podzbioru:
Jeśli zbiór A jest podzbiorem => zbioru B to każdy element zbioru A należy do zbioru B
A=>B
Rozważmy dwa zbiory:
A=[1,2]
B=[1,2,3]
Losujemy pierwszy element ze zbioru A:
A[1] = B[1]
Stwierdzamy tożsamość A[1]=B[1] zatem element [1] znajduje się zarówno w zbiorze A jak i zbiorze B
Losujemy drugi i ostatni element ze zbioru A:
A[2] = B[2]
Stwierdzamy tożsamość A[2]=B[2] zatem element [2] znajduje się zarówno w zbiorze A jak i w zbiorze B
Oczywistością jest, że tym samym kompletny zbiór A=[1,2] znajduje się w zbiorze B=[1,2,3]
Wniosek z definicja podzbioru:
Jeśli zbiór A jest podzbiorem => zbioru B to każdy element zbioru A należy do zbioru B
Wniosek z wniosku definicji podzbioru:
Jeśli zbiór A jest podzbiorem => zbioru B to zbiór A musi być częścią zbioru B
To jest oczywiste bo w przeciwnym razie nie zachodziłaby definicja podzbioru.
Dowód na przykładzie matematycznym mamy wyżej.
Zróbmy to samo na zbiorach zrozumiałych przez 5-cio latka:
Rozważmy dwa zbiory:
A=[pies, słoń, kura]
B=[pies, słoń, kura, wąż]
W NTZ przecinki rozdzielające elementy zbioru to po prostu spójniki „lub”(+).
Zatem zapisy tożsame:
A=[pies lub słoń lub kura]
B=[pies lub słoń lub kura lub wąż]
Zbiory A i B możemy zatem wyrazić w postaci dwóch zdań.
Zapiszmy relację podzbioru =>:
A=[pies lub słoń lub kura] => B=[pies lub słoń lub kura lub wąż]
Wniosek z definicji podzbioru:
Jeśli zbiór A jest podzbiorem => zbioru B to każdy element zbioru A należy do zbioru B
Wnioski z naszego przykładu:
Definicja podzbioru jest tu oczywiście spełniona.
Łatwo zauważyć, że dowolny fragment podzbioru A znajduje się w nadzbiorze B.
W szczególnym przypadku kompletny zbiór A znajduje się w zbiorze B.
Gdyby tak nie było, to definicja podzbioru ległaby w gruzach.
cnd
Otrzymaliśmy tu identyczny wniosek jak w przykładzie matematycznym wyżej:
Jeśli zbiór A jest podzbiorem => zbioru B to zbiór A musi być częścią zbioru B |
Załóżmy teraz że między zbiorami zachodzi relacja podzbioru =>:
A=>[B+C]
Na 100% z elementów zbioru B+C da się zbudować podzbiór w zbiorze B+C który zawiera w sobie wszystkie elementy zbioru A, inaczej prymitywna definicja podzbioru leży w gruzach.
Prymitywna (assemblerowa) definicja podzbioru:
Jeśli wszystkie elementy zbioru A należą do zbioru B to mówimy, że zbiór A jest podzbiorem => zbioru B i zapisujemy:
A=>B
Sytuację mamy zatem taką.
Relację zbiorów:
A=>B+C
da się zapisać w sposób tożsamy jako:
A=> A+RESZTA
Oczywistym jest że zachodzi tożsamość zbiorów:
A=A
Zatem:
Zbiór A zawiera się w naszym pierwotnym zbiorze B+C jak również jest elementem zbioru B+C, niezależnie od tego czy między zbiorami A i B+C zachodzi relacja tożsamości zbiorów:
A=[B+C]
Czy też relacja podzbioru =>
A=>[B+C]
cnd
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35576
Przeczytał: 15 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 12:54, 18 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
..
Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Śro 12:59, 18 Sty 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fiklit
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 4197
Przeczytał: 0 tematów
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 12:56, 18 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Zbiór A jest tożsamy ze zbiorem B+C
zatem:
Zbiór A jest jednocześnie częścią zbioru B+C jak i elementem zbioru B+C |
Czy ja o to pytałem?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35576
Przeczytał: 15 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 13:13, 18 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
fiklit napisał: | Cytat: | Zbiór A jest tożsamy ze zbiorem B+C
zatem:
Zbiór A jest jednocześnie częścią zbioru B+C jak i elementem zbioru B+C |
Czy ja o to pytałem? |
http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/prawo-subalternacji,8368-2500.html#308469
fiklit napisał: | bycie częścią zbioru to to samo co bycie elementem czy nie?
Jeśli nie to samo to czy tu:
A=[B,C]
B i C są częściami A czy elementami A? |
Podstawmy pod to równanie otaczającą nas rzeczywistość:
ZWL - zbiór wszystkich ludzi
K - zbiór kobiet
M - zbiór mężczyzn
ZWL=[K+M]
Innymi słowy:
ZWL=K+M
Pytasz czy ZWL jest częścią zbioru K+M?
ZWL=K+M
Moja odpowiedź brzmi: TAK
bo zbiory ZWL i K+M są tożsame.
Pytasz czy ZWL jest elementem zbioru K+M?
ZWL=K+L
Moja odpowiedź brzmi: TAK
bo zbiory ZWL i K+M są tożsame.
Prawa Kukułki:
Każdy zbiór jest podzbiorem siebie samego
Każdy zbiór jest częścią siebie samego
Każdy zbiór jest elementem dla siebie samego
Skoro ZWL to element, to elementem musi być też zbiór tożsamy K+M
.. na mocy prawa Kukułki.
Podobny przykład:
ZWT - zbiór wszystkich trójkątów
TP - zbiór trójkątów prostokątnych
~TP - zbiór trójkątów nieprostokątnych
Zachodzi tożsamość zbiorów:
ZWT = TP+~TP = ZWT
Czy pojęcie ZWT jest elementem dla siebie samego?
Odpowiedź: TAK!
Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Śro 13:21, 18 Sty 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fiklit
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 4197
Przeczytał: 0 tematów
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 13:23, 18 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Dobra, widzę, że nie ogarniasz kompletnie.
Niech
A=[B,C]
Czy B jest częścią A?
Czy B jest elementem A?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35576
Przeczytał: 15 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 13:39, 18 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Nie da się dostosować mózgu człowieka do ewidentnie fałszywej logiki matematycznej ziemian robiącej z człowieka debila np.
Jeśli 2+2=4 to Płock leży nad Wisłą
Trzeba poszukiwać logiki matematycznej zgodnej z tą, która się posługuje nasz mózg, czyli mózg każdego 5-cio latka
To jedyne sensowne działanie.
Kubuś
fiklit napisał: | Dobra, widzę, że nie ogarniasz kompletnie.
Niech
A=[B,C]
Czy B jest częścią A?
Czy B jest elementem A? |
Wróćmy do mojego przykładu:
ZWT - zbiór wszystkich trójkątów
TP - zbiór trójkątów prostokątnych
~TP - zbiór trójkątów nieprostokątnych
Zachodzi tożsamość zbiorów:
ZWT = TP+~TP = ZWT
TP jest częścią ZWT
TP jest elementem ZWT
Podobnie:
~TP jest częścią ZWT
~TP jest elementem ZWT
ale:
TP#~TP
gdzie:
# - różne w znaczeniu iż zbiór TP jest zaprzeczeniem zbioru ~TP i odwrotnie
Matematycznie zachodzi:
TP = ~(~TP)
~TP=~(TP)
Czyli:
Logika dodatnia (bo TP) to zaprzeczona logika ujemna (bo ~TP)
TP = ~(~TP)
Logika ujemna (bo ~TP) to zaprzeczona logika dodatnia (bo TP)
~TP = ~(TP)
Zauważmy że:
Jeśli TP=1 to ~TP=0 i odwrotnie
TP=1 = ~TP=0
Jeśli TP=0 to ~TP=1 i odwrotnie
TP=0 = ~TP=1
To co wyżej to nic innego jak prawa Prosiaczka!
(p=1) = (~p=0)
(p=0) = (~p=1)
Interpretacja praw Prosiaczka:
Prawdą jest (=1) że trójkąt jest prostokątny (TP) = fałszem jest (=0) że trójkąt nie jest prostokątny (~TP)
(TP=1) = (~TP=0)
Fałszem jest (=0) że trójkąt jest prostokątny (TP) = prawdą jest (=1) że trójkąt nie jest prostokątny (~TP)
(TP=0) = (~TP=1)
P.S.
Ja nie twierdzę że zawsze mam rację, twierdzę jednak że matematyka ścisła musi mieć 100% przełożenie na otaczającą nas rzeczywistość, o ile ma tą rzeczywistość poprawnie opisywać - dlatego odnoszę wszystko do przykładów.
Jak pokażesz na konkretnym przykładzie z otaczającego nas świata że masz rację to na 100% się z tym zgodzę - inaczej po prostu nie mogę się zgodzić.
Ten system stosuję od zawsze, czyli od 10 lat, dlatego AK jest w punkcie w którym jest, czyli wszystko od strony czysto matematycznej zostało rozszyfrowane - spieramy się o szczególiki które dla ekspertów AK, 5-cio latków są totalnie nieistotne - te małe brzdące wspaniale posługują się w praktyce Nową Teorią Zbiorów.
Skąd maluchy znają NTZ?
Odpowiedź jest banalna:
Bo ich logika matematyczna to NTZ, czyli pod NTZ podlegają!
Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Śro 14:23, 18 Sty 2017, w całości zmieniany 7 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fiklit
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 4197
Przeczytał: 0 tematów
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 14:40, 18 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Jak pokażesz na konkretnym przykładzie z otaczającego nas świata że masz rację to na 100% się z tym zgodzę - inaczej po prostu nie mogę się zgodzić. |
To do mnie odpisujesz?
Przeczytaj jeszcze raz co napisałem. Znaczek "?" oznacza pytanie. Chcesz konkretny przykład czego? Nie widzę odpowiedzi na moje pytania.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35576
Przeczytał: 15 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 14:50, 18 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/prawo-subalternacji,8368-2525.html#308553
fiklit napisał: | Dobra, widzę, że nie ogarniasz kompletnie.
Niech
A=[B,C]
Czy B jest częścią A?
Czy B jest elementem A? |
1.
A=[B,C]
innymi słowy:
A=B+C
Weźmy nasz przykład:
A=[1,2,3]
B=[1,2]
C=[2,3]
Odpowiadam:
B jest częścią A bo:
A=[1,2,3]= [[1+2]+3] = [B+3] = [B,3]
Podstawiając do 1 mamy:
(A=[B,3]) = [B,C]
B=B
Zatem B jest elementem zbioru A
Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Śro 15:02, 18 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fiklit
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 4197
Przeczytał: 0 tematów
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 15:39, 18 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Ok. To chyba z 10 raz napiszę.
Czy można stworzyć taki zbiór, a jeśli tak, to jak to się zapisuje, aby jego elementami były tylko liczby 1, 2 i 3.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35576
Przeczytał: 15 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 15:56, 18 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
fiklit napisał: | Ok. To chyba z 10 raz napiszę.
Czy można stworzyć taki zbiór, a jeśli tak, to jak to się zapisuje, aby jego elementami były tylko liczby 1, 2 i 3. |
tak,
A=[1,2,3]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fiklit
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 4197
Przeczytał: 0 tematów
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 16:48, 18 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
I przed chwilą napisałeś że zbiór [1,2] jest elementem zbioru [1,2,3]. Tak?
To ten zbiór [1,2] jest tożsamy z liczbą 1, 2, czy 3?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
idiota
Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 3604
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: stolnica
|
Wysłany: Śro 17:39, 18 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Nawet słowa TYLKO rafał potrafi nie zrozumieć.
Ciekawe jest to, ze dla niego każdy zbiór jest swoim własnym elementem, to nawet dziwaczniejsze niż z podzbiorem pustym w każdym zbiorze, co w sumie rozgarnięty sześciolatek umie pojąć...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fiklit
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 4197
Przeczytał: 0 tematów
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:44, 18 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Zastanawiam się czy coś wymyśli, czy dalej będzie robił z siebie zupełnego głupka.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35576
Przeczytał: 15 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:16, 18 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
fiklit napisał: | I przed chwilą napisałeś że zbiór [1,2] jest elementem zbioru [1,2,3]. Tak?
To ten zbiór [1,2] jest tożsamy z liczbą 1, 2, czy 3? |
To jest zbiór zawierający trzy cyfry:
A=[1,2,3] = [1+2+3]
elementy tego zbioru to:
1,2,3
Ten zbiór:
B=[1,2] = [1+2]
Nie jest tożsamy ani z cyfrą 1, ani z cyfrą 2, ani z cyfrą 3
Zobaczmy to jeszcze raz:
1.
A =[1,2,3] = [[1+2]+3] = [B+3] = [B,3]
Matematycznie zbiór B jest podzbiorem => zbioru A co zapisujemy tak:
B=[1,2] => A=[1,2,3]
Podstawiając równanie 1 mamy:
B=[1,2] => A=[1,2,3] = [B,3]
stąd mamy:
B=>A=[B,3]
Stąd B jest zarówno częścią zbioru A jak i elementem zbioru A
Oczywiście: B=[1,2]
cnd
Czy możesz znaleźć błąd czysto matematyczny w moich czysto matematycznych przekształceniach?
Żadne argumentacje słowne, nie poparte matematyką ścisłą, jak moje banalne przekształcenia wyżej mnie nie interesują. Dla mnie to jest matematyka co najwyżej na poziomie gimnazjum.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fiklit
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 4197
Przeczytał: 0 tematów
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:21, 18 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
"
To jest zbiór zawierający trzy cyfry: "
Miał zawierać TYLKO TE TRZY CYFRY.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35576
Przeczytał: 15 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:24, 18 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
fiklit napisał: | "
To jest zbiór zawierający trzy cyfry: "
Miał zawierać TYLKO TE TRZY CYFRY. |
... no i zawiera tylko trzy cyfry:
A=[1,2,3]=[1+2+3]
ale zbiór do niego tożsamy może zawierać nieskończoną ilość cyfr.
Dowód:
A=[1,2,3] = [1+2+3] = [1+1..+2+2...+3+3...] = [1,1...2,2...3,3..]
Prawo NTZ:
p=p+p
cnd
Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Śro 18:27, 18 Sty 2017, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fiklit
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 4197
Przeczytał: 0 tematów
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:32, 18 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Cytat: | ... no i zawiera tylko trzy cyfry:
A=[1,2,3]=[1+2+3] |
Czy poza tymi trzeba cyframi coś jeszcze jest elementem tego zbioru?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35576
Przeczytał: 15 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:43, 18 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
fiklit napisał: | Cytat: | ... no i zawiera tylko trzy cyfry:
A=[1,2,3]=[1+2+3] |
Czy poza tymi trzeba cyframi coś jeszcze jest elementem tego zbioru? |
Nie, ale oczywiście można tworzyć tu dowolne podzbiory np.
A=[[1,2],[1,3],[2,3],[1,2,3]] = [B,C,D,E]
W tym przypadku to są wszystkie możliwe podzbiory zbioru A.
Łatwo zauważyć, że w zbiorze 3-cyfrowym A=[1,2,3] można zbudować co najwyżej 4 różne podzbiory.
Powielanie tych samych cyfr w obrębie podzbioru, choć matematycznie dozwolone, nie ma sensu bo prawo NTZ:
p=p+p
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fiklit
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 4197
Przeczytał: 0 tematów
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:46, 18 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Kilka godzin temu napisałeś o zbiorach A=[1,2,3], B=[1,2]
Cytat: | Stąd B jest zarówno częścią zbioru A jak i elementem zbioru A |
Ostatnio zmieniony przez fiklit dnia Śro 20:46, 18 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35576
Przeczytał: 15 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:07, 18 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
fiklit napisał: |
Kilka godzin temu napisałeś o zbiorach A=[1,2,3], B=[1,2]
Cytat: | Stąd B jest zarówno częścią zbioru A jak i elementem zbioru A |
|
rafal3006 napisał: | fiklit napisał: | Cytat: | ... no i zawiera tylko trzy cyfry:
A=[1,2,3]=[1+2+3] |
Czy poza tymi trzeba cyframi coś jeszcze jest elementem tego zbioru? |
Nie, ale oczywiście można tworzyć tu dowolne podzbiory np.
A=[[1,2],[1,3],[2,3],[1,2,3]] = [B,C,D,E]
W tym przypadku to są wszystkie możliwe podzbiory zbioru A.
Łatwo zauważyć, że w zbiorze 3-cyfrowym A=[1,2,3] można zbudować co najwyżej 4 różne podzbiory.
Powielanie tych samych cyfr w obrębie podzbioru, choć matematycznie dozwolone, nie ma sensu bo prawo NTZ:
p=p+p |
Napisałem prawdę bo:
http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/biblia-kubusia-nowa-teoria-zbiorow,9273.html#306671
Biblia Kubusia napisał: |
Definicja tożsamości zbiorów w NTZ:
Zbiory A i B są tożsame wtedy i tylko wtedy istnieją przekształcenia sumy logicznej prowadzące to tożsamości tych zbiorów.
Definicja tożsamości zbiorów:
Zbiory A i B są tożsame wtedy i tylko wtedy gdy każdy element zbioru A należy do zbioru B i odwrotnie. |
Muszę dopisać dokładnie to samo w odniesieniu do relacji podzbioru, co właśnie czynię, dzięki.
Definicja podzbioru w NTZ:
Zbiór A jest podzbiorem zbioru B wtedy i tylko wtedy gdy istnieją przekształcenie sumy logicznej prowadzące do zaistnienia tej relacji
Definicja podzbioru:
Jeśli każdy element zbioru A należy do zbioru B to mówimy, że zbiór A jest podzbiorem zbioru B i zapisujemy
A=>B
Zacznijmy od zapisanych w cytacie wszystkich możliwych podzbiorów:
A=[[1,2],[1,3],[2,3],[1,2,3]]
zapis matematycznie tożsamy:
A=[[1+2]+[1+3]+[2+3]+[1+2+3]]
Nawiasy w sumie logicznej są nieistotne
Po redukcji mamy zatem zbiór minimalny:
A=[1,2,3]
bo prawo NTZ:
p=p+p
Dalej dokładnie tak jak zapisałem kilka godz. temu:
http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/prawo-subalternacji,8368-2525.html#308587
rafal3006 napisał: | fiklit napisał: | I przed chwilą napisałeś że zbiór [1,2] jest elementem zbioru [1,2,3]. Tak?
To ten zbiór [1,2] jest tożsamy z liczbą 1, 2, czy 3? |
To jest zbiór zawierający trzy cyfry:
A=[1,2,3] = [1+2+3]
elementy tego zbioru to:
1,2,3
Ten zbiór:
B=[1,2] = [1+2]
Nie jest tożsamy ani z cyfrą 1, ani z cyfrą 2, ani z cyfrą 3
Zobaczmy to jeszcze raz:
1.
A =[1,2,3] = [[1+2]+3] = [B+3] = [B,3]
Matematycznie zbiór B jest podzbiorem => zbioru A co zapisujemy tak:
B=[1,2] => A=[1,2,3]
Podstawiając równanie 1 mamy:
B=[1,2] => A=[1,2,3] = [B,3]
stąd mamy:
B=>A=[B,3]
Stąd B jest zarówno częścią zbioru A jak i elementem zbioru A
Oczywiście: B=[1,2]
cnd
Czy możesz znaleźć błąd czysto matematyczny w moich czysto matematycznych przekształceniach?
Żadne argumentacje słowne, nie poparte matematyką ścisłą, jak moje banalne przekształcenia wyżej mnie nie interesują. Dla mnie to jest matematyka co najwyżej na poziomie gimnazjum. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fiklit
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 4197
Przeczytał: 0 tematów
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:33, 18 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Czyli co? Naprawdę jest tak, że:
[1,2] (które nie jest ani 1, ani 2, ani 3) jest elementem zbioru, którego elementami są tylko 1,2,3?
Tak?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35576
Przeczytał: 15 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:48, 18 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
fiklit napisał: | Czyli co? Naprawdę jest tak, że:
[1,2] (które nie jest ani 1, ani 2, ani 3) jest elementem zbioru, którego elementami są tylko 1,2,3?
Tak? |
Naprawdę, nie ma w tym nic dziwnego pod warunkiem stosowania definicji zbioru identycznej jak wszystkie 5-cio latki i humaniści, czyli zwyczajowe przecinki oddzielające elementy zbioru zastąpisz banalną sumą logiczną.
Dowodów iż tak jest w rzeczywistości w całym naszym Wszechświecie jest nieskończenie wiele - wizja zbiorów a'la TM jest gniotem.
W technice cyfrowej jest tak, że dowolną zmienną binarną możesz zastąpić dowolnie złożoną funkcją logiczną bo oba te twory mogą przyjmować wyłącznie dwie wartości logiczne 0 i 1.
W teorii zbiorów też nie ma miejsca na cokolwiek innego jak 0 i 1, o ile ta teoria ma mieć związek z logika matematyczną.
W NTZ mamy:
[] =0 - zbiór pusty ma wartość logiczną 0
[x] =1 - zbiór niepusty ma wartość logiczną 1
Nie ma tu miejsca na jakiekolwiek liczenie elementów w zbiorze bo logika matematyczna leży wówczas w gruzach (wprowadzamy do systemu trzecią wartość logiczną) , tak wiec wszelkie moce zbiorów z punktu widzenia logiki matematycznej są najzwyklejszą głupotą.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fiklit
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 4197
Przeczytał: 0 tematów
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:02, 18 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
To jest dziwne. Czy ty widzisz to co piszesz? Czy rozumiesz co piszesz?
Jeśli elementami zbioru są tylko 1,2,3, to znaczy, że nic innego nie jest elementem tego zbioru.
Ale jednak coś innego jest elementem zbioru.
Chyba za bardzo poszedłeś w tę dziecięcą logikę.
- Jasiu byłeś grzeczny?
- Tak.
- Czy jak się bije inne dzieci to się jest grzecznym?
- Nie.
- Czy biłeś dziś Piotrka?
- Tak.
- Czy byłeś dziś grzeczny?
- Tak.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35576
Przeczytał: 15 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 5:28, 19 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
fiklit napisał: | To jest dziwne. Czy ty widzisz to co piszesz? Czy rozumiesz co piszesz?
Jeśli elementami zbioru są tylko 1,2,3, to znaczy, że nic innego nie jest elementem tego zbioru.
Ale jednak coś innego jest elementem zbioru.
Chyba za bardzo poszedłeś w tę dziecięcą logikę.
- Jasiu byłeś grzeczny?
- Tak.
- Czy jak się bije inne dzieci to się jest grzecznym?
- Nie.
- Czy biłeś dziś Piotrka?
- Tak.
- Czy byłeś dziś grzeczny?
- Tak. |
- Jasiu byłeś grzeczny?
TAK
JG - Jas był grzeczny
- Czy biłeś Piotrka?
TAK
~JG - Jaś był niegrzeczny
- Czy byłeś dziś grzeczny?
TAK
JG - odpowiedź Jasia
Z faktu że Jaś bił Piotrka wynika że Jaś nie był grzeczny, zatem matematycznie jest tak:
~JG - Jaś był niegrzeczny
Wniosek;
Jaś skłamał bo powiedział JG podczas gdy w rzeczywistości był ~JG
Ostatnia odpowiedź Jasia jest sprzeczna z tym co zrobił, zatem Jaś w ostatnim przypadku skłamał.
To powiedział Jaś: (JG=1)=(~JG=0) - prawo Prosiaczka
a to powinien powiedzieć gdyby był grzeczny:
(~JG=1) = (JG=0) - prawo Prosiaczka
Wniosek:
Jas w ostatniej odpowiedzi skłamał
Człowiek operuje logika symboliczną, gdzie wszelkie pojęcia, zaprzeczone i niezaprzeczone, mają wartość logiczną 1.
Korzysta tu oczywiście z prawa Prosiaczka.
I prawo Prosiaczka:
Prawdą jest (=1) że Jas był grzeczny (JG) = fałszem jest (=0) że Jaś był niegrzeczny (~JG)
(JG=1) = (~JG=0)
II prawo Prosiaczka:
Fałszem jest (=0) że Jaś był grzeczny JG = prawdą jest (=1) że Jaś był niegrzeczny (~JG)
(JG=0) = (~JG=1)
Genialne 5-cio latki operują logika matematyczną tak:
Jaś był grzeczny
JG
Jaś był niegrzeczny
~JG
Wszelkie pojęcia używane przez człowieka mają wartość logiczną 1 stąd kodowanie „zero-jedynkowe” jest tu takie:
Jaś był grzeczny
JG=1
Jaś był niegrzeczny
~JG=1
Tragedią matematyków jest fakt, że noszą po kieszeniach tabele zero-jedynkowe z idiotycznymi zerami i jedynkami, nie potrafią operować logiką dodatnią (bo JG) i ujemną (bo ~JG) … jak to czynią eksperci logiki matematycznej, 5-cio latki.
Matematyk dokładnie to samo koduje tak:
Jaś był grzeczny
JG=1
Jaś był niegrzeczny
JG=0
czyli nosi po kieszeniach idiotyczne zera i jedynki.
5-cio latki i humaniści w logice matematycznej w ogóle nie potrzebują zer!
5-cio latki i humaniści operują logiką symboliczną, gdzie wszelkie symbole (powtórzę: wszelkie symbole) mają wartość logiczną JEDEN.
Najważniejsza różnica między matematykami i 5-ciolatkami jest zatem taka, że 5-cio latki w swojej logice matematycznej operują równaniami logicznymi a nie tabelami zero-jedynkowymi.
Matematycy również w języku mówionym operują równaniami logicznymi gdzie wszelkie symbole (powtórzę: wszelkie symbole) mają wartość logiczną JEDEN, tylko nie są tego świadomi, co bardzo łatwo udowodnić.
Pani w przedszkolu:
Jutro pójdziemy do kina lub do teatru
Y=K+T
Jaś (lat 3)
Co to znaczy prose pani?
To znaczy że jak pójdziemy w dowolne miejsce to dotrzymam słowa, czyli dotrzymam słowa gdy:
Jutro pójdziemy do kina i do teatru
lub
Jutro pójdziemy do kina i nie pójdziemy do teatru
lub
Jutro nie pójdziemy do kina i pójdziemy do teatru
Doskonale widać że pani jest tu matematycznie perfekcyjna i ma w dupie wszelkie tabele zero-jedynkowe operatorów logicznych.
Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Czw 6:52, 19 Sty 2017, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35576
Przeczytał: 15 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 5:33, 19 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
fiklit napisał: | To jest dziwne. Czy ty widzisz to co piszesz? Czy rozumiesz co piszesz?
Jeśli elementami zbioru są tylko 1,2,3, to znaczy, że nic innego nie jest elementem tego zbioru.
|
...a w którym miejscu napisałem że cokolwiek innego jest elementem zbioru?
NIGDZIE!
Doskonale rozumiem co piszę, chce przekazać matematykom w jaki sposób operują zbiorami 5-cio latki i humaniści.
Dowód iż matematycy są w tyle za 5-cio latkami w temacie zbiorów jest tu:
http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/czysto-matematyczne-obalenie-logiki-matematycznej-ziemian,9269-100.html#308669
Prawo teorii zbiorów wspólne dla NTZ i LZ:
Dowolny zbiór (element) wolno mi powielić tyle razy ile mi się podoba
p=p+p
Logika symboliczną wolno mi operować czyli w zbiorze:
A=[1,2,3]
Wolno mi tworzyć dowolne podzbiory np.
A=[1,2,3] = [[1,2],[1,3],[2,3],[1,2,3]] = [B,C,D,E]
co matematycznie oznacza:
A=[1+2+3] = [[1+2]+[1+3]+[2+3]+[1+2+3]] = [B,C,D,E]
czyli:
A = B+C+D+E
to jest ciągle ten sam zbiór:
A=[1,2,3]
co matematycznie oznacza:
A=[1+2+3]
Żaden matematyk nie ma szans, by zabronić człowiekowi operowania podzbiorami (pojęciami symbolicznymi) w obrębie dowolnego zbioru, czyli wyrażania tego samego zbioru na różne sposoby.
To jest przykładowy podzbiór wszystkich psów:
[link widoczny dla zalogowanych]
Podział według zakresu pracy psa i przydatności do poszczególnych rodzajów polowań
aportery - psy przeznaczone do aportowania postrzelonej drobnej zwierzyny z lądu i wody;
dzikarze – predysponowane do polowania na dziki;
gończe – przeznaczone do pogoni za zwierzyną;
norowce – predysponowane do wypłaszania lisów, królików i innej zwierzyny zamieszkującej nory;
płochacze – przeznaczone do naganiania zwierzyny;
posokowce – przeznaczone do poszukiwania postrzelonej zwierzyny czarnej oraz płowej;
tropowce – predysponowane do tropienia zwierzyny po zostawionych przez nią śladach (tropach),
wyżły – przeznaczone do aportowania, wyszukiwania, a także polowania w wodzie.
Dokładnie te same psy mogą należeć do innych podzbiorów tworzonych w oparciu o inne kryteria np.
rasy psów, duże-małe, agresywne-nieagresywne, hałaśliwe-spokojne, gubiące sierść-nie gubiące etc
Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Czw 7:47, 19 Sty 2017, w całości zmieniany 18 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|