|
ŚFiNiA ŚFiNiA - Światopoglądowe, Filozoficzne, Naukowe i Artystyczne forum - bez cenzury, regulamin promuje racjonalną i rzeczową dyskusję i ułatwia ucinanie demagogii. Forum założone przez Wuja Zbója.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irbisol
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 15388
Przeczytał: 29 tematów
|
Wysłany: Wto 16:36, 04 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
rafal3006 napisał: | w odpowiedzi na dwie jedynki na wejściu bramka „i”(*) zwróci jedynkę na wyjściu |
O żesz kurwa.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35367
Przeczytał: 21 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:45, 04 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Irbisol napisał: | rafal3006 napisał: | w odpowiedzi na dwie jedynki na wejściu bramka „i”(*) zwróci jedynkę na wyjściu |
O żesz kurwa. |
Znów bawisz się w Urbana wycinając fragment mojego zdania, bo najważniejsze w definicji bramki AND są zmienne binarne które wyciąłeś zniekształcając moja wypowiedź.
Przytaczam oryginał:
Odpowiadam:
W absolutnie każdym przypadku bez względu na polaryzację sygnałów p, q, Y opisujących znaczek (*) w odpowiedzi na dwie jedynki na wejściu bramka „i”(*) zwróci jedynkę na wyjściu.
Na mocy definicji bramki „i”(*):
(~)Y = (~)p*(~)q
co w logice miękkich jedynek oznacza:
(~)Y=1 <=> (~)p=1 i (~)q=1
Inaczej:
(~)Y=0
Nauczyciel w I klasie LO do Irbisola.
Poproszę o zapisanie definicji bramki AND (bramka "i"(*) w AK)
Irbisol:
Hmm... bo ... be ...bu ...
Powtórzę:
Proszę o zapisanie definciji bramki AND w twojej gówno-logice matematycznej.
Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Wto 16:51, 04 Gru 2018, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irbisol
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 15388
Przeczytał: 29 tematów
|
Wysłany: Wto 17:48, 04 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
rafal3006 napisał: | Irbisol napisał: | rafal3006 napisał: | w odpowiedzi na dwie jedynki na wejściu bramka „i”(*) zwróci jedynkę na wyjściu |
O żesz kurwa. |
Znów bawisz się w Urbana wycinając fragment mojego zdania, bo najważniejsze w definicji bramki AND są zmienne binarne które wyciąłeś zniekształcając moja wypowiedź. |
Zatem nie jest prawdą, że bramka AND, mając dwie jedynki na wejściu, zawsze zwróci jedynkę.
Czyli nadal nie odpowiedziałeś na moje pytanie.
Napisz więc, jaką wartość zwróci.
Dla miękkich napisałeś, teraz napisz dla twardych.
WARTOŚĆ, nie żadne definicje ani (~)Y.
Cytat: | Nauczyciel w I klasie LO do Irbisola. |
Wszystkie debile już rozumieją, że to temat o TWOJEJ logice i to ty tu odpowiadasz na pytania, a nie ja.
Ja pierdzielę, ile razy to można powtarzać komuś z tak zakutym łbem jak twój?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35367
Przeczytał: 21 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:01, 04 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Irbisol napisał: | rafal3006 napisał: | Irbisol napisał: | rafal3006 napisał: | w odpowiedzi na dwie jedynki na wejściu bramka „i”(*) zwróci jedynkę na wyjściu |
O żesz kurwa. |
Znów bawisz się w Urbana wycinając fragment mojego zdania, bo najważniejsze w definicji bramki AND są zmienne binarne które wyciąłeś zniekształcając moja wypowiedź. |
Zatem nie jest prawdą, że bramka AND, mając dwie jedynki na wejściu, zawsze zwróci jedynkę.
Czyli nadal nie odpowiedziałeś na moje pytanie.
Napisz więc, jaką wartość zwróci.
Dla miękkich napisałeś, teraz napisz dla twardych.
WARTOŚĆ, nie żadne definicje ani (~)Y.
Cytat: | Nauczyciel w I klasie LO do Irbisola. |
Wszystkie debile już rozumieją, że to temat o TWOJEJ logice i to ty tu odpowiadasz na pytania, a nie ja.
Ja pierdzielę, ile razy to można powtarzać komuś z tak zakutym łbem jak twój? |
Pani w I klasie LO wzywa Irbisola do tablicy.
Zdefiniuj proszę parabolę,
Irbisol:
...
-2*-2=4
-1*-1=1
0*0 =0
1*1=1
2*2=4
3*3=9
...
Pani:
Co to są te kolumny?
Irbisol:
Nie wiem prose pani.
Pani:
Jak nie wiesz to pała, siadaj na miejsce
Irbisol do Zuzi w ławce:
Co to są te kolumny?
Zuzia:
Te kolumny to zmienne i trzeba było podać wzór na parabolę w zmiennych:
Y=x*x
Czy już rozumiesz Irbisolu jak głupi jesteś, czy jeszcze do ciebie to nie dotarło?
P.S.
Dla twardych zapisałem ci dawno temu.
Samo 0 i samo 1 to żadne definicje.
Definicja twardej jedynki:
1 = D (dziedzina) - zbiór pełny
Definicja twardego zera:
0 = [] - zbiór pusty
http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/algebra-kubusia-2018-cdn,10787-1225.html#420739
rafal3006 napisał: | Definicja twardej jedynki i twardego zera!
Definicja twardej jedynki i twardego zera:
D (dziedzina) = 1 (zbiór pełny - twarda jedynka)
[] (zbiór pusty) =0 (zbiór pusty - twarde zero)
Tylko i wyłącznie tzn żadna inna jedynka nie jest jedynką twardą i żadne inne zero nie jest zerem twardym.
Prawo Sowy:
Dziedziną dla dowolnego równania logicznego jest suma logiczna funkcji w logice dodatniej (bo Y) i ujemnej (bo ~Y)
Y+~Y =D =1 - zbiory Y i ~Y są rozłączne i uzupełniają się wzajemnie do dziedziny
Y*~Y =[] =0 - bo zbiory Y i ~Y są rozłączne
Uważaj Irbisolu:
Jeśli nie zgadzasz się na powyższą definicję twardej jedynki i twardego zera oraz na prawo Sowy to czekam na kontrprzykład gdzie prawo Sowy nie działa - wtedy skasuję algebrę Kubusia, inaczej, jeśli jesteś człowiekiem honoru, powinieneś skasować swoją gówno-logikę.
Tą gówno-logikę:
Jeśli 2+2=5 to 2+2=4
etc
http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/algebra-kubusia-2018-cdn,10787-1225.html#420663
Irbisol napisał: |
rafal3006 napisał: | Irbisol napisał: | Najpierw odpowiedz na pytanie, czy nie wolno mi podać na wejścia bramki AND wartości logicznych zdań:
1.
p = "1+2=3"
q = "3+5=8"
a za chwilę
2.
p = "1-1=4"
q = "2+1=9"
Bez tego nikt twojego pierdolenia nie będzie czytał. |
Wolno, ale zapisy tożsame do tego co napisałeś to:
Zapis tożsamy do 1.
p=pies lub(+) nie pies
p=P+~P
q=dupa lub(+) nie dupa
q=D+~D
stąd twój zapis pierwszy to:
(P+~P)*(D+~D) =1*1 =1
Zapis tożsamy do 2:
p=miłość i(*) nie miłość
p=M*~M
q=Idiota i(*)nie Idiota
q=I*~I
Stąd twój zapis 2 to:
(M*~M)*(I*~I)=0*0 =0 |
Tak, są to tożsame zapisy pod względem wartości logicznej.
I co z tego? Kogo to w ogóle obchodzi?
Badamy BRAMKĘ. Co zwróci bramka AND, gdy dostanie dwie twarde jedynki. A skąd one się biorą - to nikogo nie interesuje. Takich "tożsamych" zapisów możesz wymyślać miliony i niczego to nie zmienia.
Zatem przyznałeś, że mogę na bramkę podać twarde zera i jedynki tak, jak mi się podoba i kiedy mi się podoba.
W czym masz zatem problem, by odpowiedzieć, co zwróci bramka AND, gdy dostanie na wejście dwie twarde jedynki? |
To wytłuszczone jest dla logiki matematycznej absolutnie KLUCZOWE, a nie że „nikogo nie interesuje”
Poznaj Irbisolu elementarz logiki matematycznej z którym na 100% się zgadzasz.
Powtórzę: na 100% się zgadzasz
Elementarz logiki matematycznej napisał: |
2.5 Aksjomatyka zbioru dwuelementowego typu p i ~p
Definicja zbioru dwuelementowego typu p i ~p:
Zbiór dwuelementowy typu p i ~p to dwa zbiory rozłączne p i ~p uzupełniające się wzajemnie do dziedziny
Rozważmy zbiór dwuelementowy p i ~p
Definicja dziedziny:
Dziedzina to dowolnie wybrany zbiór na którym operujemy pod warunkiem że wybrany zbiór ma swoją nazwę własną rozumianą przez człowieka
Wszystko co leży poza przyjętą dziedziną jest zbiorem pustym z definicji.
Przykład zbioru typu p i ~p:
K=kobieta
M=~K = nie kobieta = mężczyzna
Dowód:
Dziedzina:
C - człowiek (zbiór wszystkich ludzi)
C=K+M
C=K+~K
C=M+~M
Stąd:
~K=[C-K] =M
~M=[C-M] =K
~K=[C-K]=[K+~K-K] =~K
~M=[C-M]=[M+~M-M] = ~M
Aksjomatyka zbioru dwuelementowego p i ~p:
I.
Zbiór dwuelementowy p i ~p
1.
Zbiór p musi być niepusty
Uzasadnienie:
Nie możemy operować na zbiorze pustym, nie zawierającym ani jednego elementu
2.
Zaprzeczenie zbioru to uzupełnienie zbioru do dziedziny
Zbiór ~p jest zaprzeczeniem zbioru p
~p = ~(p)
Zbiór p jest zaprzeczeniem zbioru ~p
p = ~(~p)
3.
Właściwości dziedziny:
Zbiory p i ~p są rozłączne, wzajemnie uzupełniające się do dziedziny
D = p+~p =1
Zaprzeczeniem dziedziny D jest zbiór pusty []:
~D = ~(p+~p) = [] =0 - tu jesteśmy poza dziedziną
Wniosek:
Zbiór pusty [] nie jest podzbiorem dziedziny, a tym samym nie jest podzbiorem każdego zbioru jak błędnie mają to zapisane w swoim dogmacie wiary ziemscy matematycy.
p*~p =[] =0 - bo zbiory p i ~p są rozłączne
Stąd mamy:
~(p+~p)=p*~p =[] =0
Prawo symetryczne:
~(p*~p) = p+~p = D =1
4.
Dziedzina i zbiór pusty
D = p+~p = ~(p*~p) =1
[] = p*~p = ~(p+~p) =0
5.
Suma i iloczyn logiczny zbiorów tożsamych:
p+p =p
p*p =p
6.
Iloczyn i suma logiczna zbioru p z dziedziną D i zbiorem pustym []:
p*D = p*1 =p
p*[] = p*0 =0
p+D = p+1 =1
p+[] = p+0 =p
7.
Zero-jedynkowa definicja iloczynu logicznego dziedziny D i zbioru pustego []:
D*D = 1*1 =1
D*[] = 1*0 =0
[]*D = 0*1 =0
[]*[] = 0*0 =0
8.
Zero-jedynkowa definicja sumy logicznej dziedziny D i zbioru pustego[]:
D+D = 1+1 =1
D+[] = 1+0 =1
[]+D = 0+1 =1
[]+[] = 0+0 =0 |
Z powyższej aksjomatyki teorii zbiorów wynikają definicje twardej jedynki i twardego zera.
Definicja twardej jedynki i twardego zera:
D (dziedzina) = 1 (zbiór pełny - twarda jedynka)
[] (zbiór pusty) =0 (zbiór pusty - twarde zero)
Tylko i wyłącznie tzn żadna inna jedynka nie jest jedynką twardą i żadne inne zero nie jest zerem twardym.
Prawo Sowy:
Dziedziną dla dowolnego równania logicznego jest suma logiczna funkcji w logice dodatniej (bo Y) i ujemnej (bo ~Y)
Y+~Y =D =1 - zbiory Y i ~Y są rozłączne i uzupełniają się wzajemnie do dziedziny
Y*~Y =[] =0 - bo zbiory Y i ~Y są rozłączne
Weźmy taką przykładową funkcję logiczną:
Y = p+(p*q)
Obliczamy ~Y poprzez negację zmiennych i wymianę spójników na przeciwne:
~Y = ~p*(~p+~q)
~Y = ~p*~p + ~p*~q
~Y = ~p+~p*~q
Badamy czy spełniona jest definicja dziedziny:
Y+~Y = p+p*q + ~p+ ~p*~q =1
bo:
p+~p=D =1 - zbiór pełny, dziedzina równania logicznego!
D+x=D =1 - dziedzina D jest nadzbiorem w stosunku do dowolnego członu równania logicznego
Zdadajmy rozłączność funkcji logicznych Y i ~Y:
Y*~Y = (p+p*q)*(~p+~p*~q) = p*~p+p*~p*~q + p*q*~p + p*q*~p*~q = []+[]+[]+[] =[] =0
bo:
~p=[D-p]
stąd:
p*~p=p*[D-p] =[] =0 - zbiory rozłączne
Wróćmy do naszej wyjściowej funkcji logicznej:
Y = p+p*q
Dowolny człon po prawej stronie pomnożony logicznie przez dziedziną, będzie tym członem.
Stąd zapis tożsamy w zbiorach to”
Y = p*D + p*q
Y = p*(D+q)
Y=p*D
Y=p
Uzasadnienie:
D+q=D - dziedzina równania logicznego zawiera w sobie wszelkie składowe tego równania
p*D =p - iloczyn logiczny dowolnego członu równania logicznego i dziedziny jest tym członem.
Pytania do Irbisola:
Czy załapałeś i akceptujesz definicję pojęcia twarda jedynka i twarde zero w stosunku do dowolnej tabeli zero-jedynkowej (w tym oczywiście w stosunku do definicji zero-jedynkowych operatorów logicznych).
Czy załapałeś i akceptujesz kluczowe dla logiki matematycznej prawo Sowy? |
Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Wto 18:11, 04 Gru 2018, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irbisol
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 15388
Przeczytał: 29 tematów
|
Wysłany: Wto 22:14, 04 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
rafal3006 napisał: | Irbisol napisał: | Wszystkie debile już rozumieją, że to temat o TWOJEJ logice i to ty tu odpowiadasz na pytania, a nie ja.
Ja pierdzielę, ile razy to można powtarzać komuś z tak zakutym łbem jak twój? |
Pani w I klasie LO wzywa Irbisola do tablicy. |
Nie, funkcjonalny analfabeto. W tym temacie TYLKO TY odpowiadasz na pytania. Bo to jest temat o TWOJEJ logice.
Dopiero co ci to tłumaczyłem.
Wracając do tematu - nadal nie odpowiedziałeś, co zwróci bramka AND, gdy poda się jej na wejścia dwie twarde jedynki.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35367
Przeczytał: 21 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 7:47, 05 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Trzy znaczenia spójnika „i”(*) w logice matematycznej!
Uważaj Irbisolu:
Zdefiniowane niżej trzy znaczenia spójnika „i”(*) są wspólne dla algebry Kubusia i logiki matematycznej ziemian.
Dowód:
W praktyce logiki matematycznej sami ziemscy matematycy używają wszystkich trzech znaczeń spójnika „i”(*) tonami, nie będąc świadomym iż dokładnie to robią!
Kluczowe jest tu twierdzenie Irbisa, zapisane dzięki naszej tu dyskusji - dzięki!
Twierdzenie Irbisa:
W logice matematycznej możliwe są trzy i tylko trzy znaczenia spójnika „i”(*) z języka potocznego człowieka.
1.
Znaczenie ilościowe spójnika „i”(*)
Przykład:
Do urny wrzucono dwie kule białe i dwie kule czarne
U=2B*2C =1*1 =1
Prawdą jest (U=1), że do urny wrzucono dwie kule białe (2B=1) i dwie kule czarne (2C=1)
2.
Znaczenie spójnika „i”(*) w sensie znajomości pojęć z Uniwersum
Uniwersum - wszelkie pojęcia zrozumiałe dla człowieka
Przykład:
Wiem co znaczy pojęcie „pies” i wiem co znaczy pojęcie „miłość”
Y=P*M = 1*1 =1
Prawdą jest (Y=1) że wiem co to znaczy pojęcie „pies” (P=1) i wiem co to znaczy pojęcie „miłość” (M=1)
3.
Znaczenie spójnika „i”(*) w sensie istnienia elementu wspólnego zbiorów ~~>.
Definicja elementu wspólnego ~~> zbiorów:
Jeśli zajdzie p to może ~~> zajść q
p~~>q = p*q =1*1 =1
Definicja elementu wspólnego zbiorów ~~> jest spełniona (=1) wtedy i tylko wtedy gdy iloczyn logiczny zbiorów p i q nie jest zbiorem pustym
Czytamy:
Oba zbiory istnieją p=1 i q=1 i mają element wspólny, stąd zdanie kodowane elementem wspólnym zbiorów ~~> jest prawdziwe (=1)
Inaczej:
p~~>q = p*q =1*1 =0 - zbiory p i q są rozłączne
Czytamy:
Oba zbiory istnieją p=1 i q=1 ale są rozłączne, stąd zdanie kodowane elementem wspólnym zbiorów ~~> jest fałszywe (=0)
Przykład:
1.
Jeśli zwierzę jest psem i kotem to na 100% => ma cztery łapy
P*K=>4L =0
Dowolne zwierzę nie może być jednocześnie psem i kotem.
P*K =[] =0 - bo zbiory P=[pies] i K=[kot] są rozłączne
Fałszywość poprzednika, na mocy prawa Kobry, wymusza fałszywość zdania warunkowego 1
Prawo Kobry:
Warunkiem koniecznym prawdziwości dowolnego zdania warunkowego „Jeśli p to q" przy argumentach w tej samej fazie (oba niezanegowane lub oba zanegowane) jest istnienie wspólnego elementu zbiorów ~~> (zdarzenia możliwego ~~>)
Irbisolu,
Jak obalisz swoje twierdzenie to kasuję algebrę Kubusia
Prawo Puchacza:
Logika matematyczna to tylko wyłącznie znaczenie 3 spójnika „i”(*), bowiem pozostałe dwa znaczenia (1 i 2) mają wyłącznie charakter informacyjny, czyli charakter przygotowawczy dla właściwej logiki matematycznej którą jest powtórzę: tylko i wyłącznie znaczenie 3!
W przełożeniu na program komputerowy znaczenia 1 i 2 spójnika „i”(*) to odpowiednik bloków funkcjonalnych (gdzie nie podejmujemy żadnej decyzji) natomiast znaczenie 3 spójnika „i”(*) to odpowiednik bloków decyzyjnych bo tylko tu wyskakuje nam zarówno ZERO, jak i JEDYNKA!
cnd
Irbisol napisał: | rafal3006 napisał: | Irbisol napisał: | Wszystkie debile już rozumieją, że to temat o TWOJEJ logice i to ty tu odpowiadasz na pytania, a nie ja.
Ja pierdzielę, ile razy to można powtarzać komuś z tak zakutym łbem jak twój? |
Pani w I klasie LO wzywa Irbisola do tablicy. |
Nie, funkcjonalny analfabeto. W tym temacie TYLKO TY odpowiadasz na pytania. Bo to jest temat o TWOJEJ logice.
Dopiero co ci to tłumaczyłem.
Wracając do tematu - nadal nie odpowiedziałeś, co zwróci bramka AND, gdy poda się jej na wejścia dwie twarde jedynki. |
Dobra, koniec tej zabawy w kotka i myszkę.
Irbisolu,
W twojej (i mojej) logice matematycznej możliwe są trzy znaczenia spójnika „i”(*).
Znaczenie 1.
Znaczenie ilościowe spójnika „i”(*):
Przykład 1.
Po podwórku biegają pies i kot
Y=P*K=1*1 =1
Czytamy:
Prawdą jest (Y=1) że po podwórku biegają pies (P=1) i kot (K=1)
Podobne:
Do urny wrzucono dwie kule białe i dwie kule czarne
U=2B*2C =1*1 =1
Prawdą jest (U=1), że do urny wrzucono dwie kule białe (2B=1) i dwie kule czarne (2C=1)
Znaczenie 2.
Znaczenie spójnika „i”(*) w sensie znajomości pojęć z Uniwersum
Uniwersum - wszelkie pojęcia zrozumiałe dla człowieka
Przykład:
Wiem co znaczy pojęcie „pies” i wiem co znaczy pojęcie „miłość”
Y=P*M =1*1 =1
Prawdą jest (Y=1) że wiem co to znaczy pojęcie „pies” (P=1) i wiem co to znaczy pojęcie „miłość” (M=1)
Z definicji musimy znać wszelkie pojęcia z naszego Uniwersum.
Tu nie możemy powiedzieć:
Po podwórku biegają pies i miłość
Czy też:
Do urny wrzucono psa i miłość
.. bo to jest bez sensu!
Znaczenie 3.
Znaczenie spójnika „i”(*) w sensie istnienia elementu wspólnego zbiorów ~~>.
Definicja elementu wspólnego ~~> zbiorów:
Jeśli zajdzie p to może ~~> zajść q
p~~>q = p*q =1*1 =1
Definicja elementu wspólnego zbiorów ~~> jest spełniona (=1) wtedy i tylko wtedy gdy iloczyn logiczny zbiorów p i q nie jest zbiorem pustym
Czytamy:
Oba zbiory istnieją p=1 i q=1 i mają element wspólny, stąd zdanie kodowane elementem wspólnym zbiorów ~~> jest prawdziwe (=1)
Inaczej:
p~~>q = p*q =1*1 =0 - zbiory p i q są rozłączne
Czytamy:
Oba zbiory istnieją p=1 i q=1 ale są rozłączne, stąd zdanie kodowane elementem wspólnym zbiorów ~~> jest fałszywe (=0)
Przykład:
http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/kubusiowa-szkola-logiki-na-zywo-dyskusja-z-volrathem,3591-25.html#69416
wykładowca logiki matematycznej volrath napisał: |
Kod: |
1.
Jeśli zwierzę jest psem to ma cztery łapy
P=>4L
Wiemy, że:
A: P i 4L = 1 (pies)
B: P i ~4L = 0 (brak psów bez 4 łap)
C:~P i 4L = 1 (słoń)
D:~P i ~4L = 1 (mrówka)
Istnienie kalekich psów wykluczamy.
|
|
Zauważ Irbisolu, że w swojej tabeli prawdy dla zdania wypowiedzianego 1 Volrath ewidentnie użył spójnika „i”(*) w znaczeniu elementu wspólnego zbiorów ~~>.
Dowód:
W analizie Volratha ewidentnie mamy do czynienia ze zbiorami:
P=[pies] - zbiór jednoelementowy „pies”
4L=[pies, słoń ..] - zbiór wszystkich zwierząt z czterema łapami
Przyjmujemy dziedzinę minimalną:
ZWZ - zbiór wszystkich zwierząt
stąd mamy przeczenia zbiorów P i 4L (uzupełnienia do dziedziny):
~P=[ZWZ-P] = [słoń …] - zbiór wszystkich zwierząt z wykluczeniem psa
~4L=[mrówka ..] - zbiór zwierząt nie mających czterech łap
Stąd tabela Volratha przybiera postać:
Kod: |
1.
Jeśli zwierzę jest psem to ma cztery łapy
P=>4L
Wiemy, że:
A: P i 4L = 1 ;P=[pies] „i”(*) 4L=[pies, słoń ..]=1 (pies)
B: P i ~4L = 0 ;P=[pies] „i”(*) ~4L=[mrówka..]=1 (brak psów bez 4 łap)
C:~P i 4L = 1 ;~P=[słoń, mrówka..] „i”(*) 4L=[pies, słoń..]=1 (słoń)
D:~P i ~4L = 1 ;~P=[słoń, mrówka..] „i”(*)~4L=[mrówka..]=1 (mrówka)
Istnienie kalekich psów wykluczamy.
|
cnd
Przykład 2.
1.
Jeśli zwierzę jest psem i kotem to na 100% ma cztery łapy
P*K=>4L =0
Dowolne zwierzę nie może być jednocześnie psem i kotem.
P*K =[] =0 - bo zbiory P=[pies] i K=[kot] są rozłączne
Fałszywość poprzednika, na mocy prawa Kobry, wymusza fałszywość zdania warunkowego 1
Prawo Kobry:
Warunkiem koniecznym prawdziwości dowolnego zdania warunkowego „Jeśli p to q" przy argumentach w tej samej fazie (oba niezanegowane lub oba zanegowane) jest istnienie wspólnego elementu zbiorów ~~> (zdarzenia możliwego ~~>)
Prawo Puchacza:
Logika matematyczna to tylko wyłącznie znaczenie 3 spójnika „i”(*), bowiem pozostałe dwa znaczenia (1 i 2) mają wyłącznie charakter informacyjny, czyli charakter przygotowawczy dla właściwej logiki matematycznej którą jest powtórzę: tylko i wyłącznie znaczenie 3!
W przełożeniu na program komputerowy znaczenia 1 i 2 spójnika „i”(*) to odpowiednik bloków funkcjonalnych (gdzie nie podejmujemy żadnej decyzji) natomiast znaczenie 3 spójnika „i”(*) to odpowiednik bloków decyzyjnych bo tylko tu wyskakuje nam zarówno ZERO, jak i JEDYNKA!
cnd
Pytanie do Irbisola:
Czy zgadzasz się z faktem, że w praktyce logiki matematycznej sami ziemscy matematycy używają wszystkich trzech znaczeń spójnika „i”(*) tonami, nie będąc świadomym iż dokładnie to robią!
Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Śro 9:34, 05 Gru 2018, w całości zmieniany 10 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irbisol
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 15388
Przeczytał: 29 tematów
|
Wysłany: Śro 9:38, 05 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
rafal3006 napisał: | Zdefiniowane niżej trzy znaczenia spójnika „i”(*) są wspólne dla algebry Kubusia i logiki matematycznej ziemian.
Dowód: |
Nie pytam o znaczenia spójnika "i" ani o jakieś dowody.
Doczytałem do tego miejsca i przestałem czytać dalej.
Zadałem ci pytanie, na które od miesięcy nie potrafisz odpowiedzieć.
Czekam na odpowiedź. Twoje definicje i dowody mnie nie interesują. Podobnie jak pytania do mnie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35367
Przeczytał: 21 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 9:57, 05 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Czy da się wyciągnąć Irbisola z matematycznego wariatkowa do świata ludzi normalnych?
Oto jest pytanie.
Irbisol napisał: | rafal3006 napisał: | Zdefiniowane niżej trzy znaczenia spójnika „i”(*) są wspólne dla algebry Kubusia i logiki matematycznej ziemian.
Dowód: |
Nie pytam o znaczenia spójnika "i" ani o jakieś dowody.
Doczytałem do tego miejsca i przestałem czytać dalej.
Zadałem ci pytanie, na które od miesięcy nie potrafisz odpowiedzieć.
Czekam na odpowiedź. Twoje definicje i dowody mnie nie interesują. Podobnie jak pytania do mnie. |
Tragedia, tragedia, tragedia …
Irbisolu, przy takim podejściu do nauki (logiki matematycznej) głąbem kapuścianym jesteś i pozostaniesz nim do śmierci.
Ja ci mówię iż:
2+2=4
.. a ty mi mówisz iż czytasz tylko do tego miejsca:
2+2
i że dalej nie czytasz bo to cię nie interesuje.
Mylisz się Irbisolu twierdząc, iż wszyscy ziemscy matematycy mają tak potwornie sprane mózgi gównem zwanym Klasycznym Rachunkiem Zdań, iż poza tym gównem nic ich nie interesuje.
Dzięki naszej 12-letniej dyskusji mleko się rozlało, rozszyfrowaliśmy algebrę Kubusia autorstwa stwórcy naszego Wszechświata, Kubusia.
Czasu nie da się cofnąć, czyli nie ma już możliwości, aby zdrowi na umyśle ziemscy matematycy nie zrozumieli algebry Kubusia i nie przyjęli jej jako swojej, jedynie prawdziwej, logiki matematycznej.
… no, chyba że są głupsi od ekspertów algebry Kubusia: 5-cio latków, pań przedszkolanek czy gospodyń domowych - ale to już nie mój ból, nie moja małpa.
Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Śro 9:59, 05 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irbisol
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 15388
Przeczytał: 29 tematów
|
Wysłany: Śro 10:21, 05 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
rafal3006 napisał: | Ja ci mówię iż:
2+2=4
.. a ty mi mówisz iż czytasz tylko do tego miejsca:
2+2 |
Ale ja nie pytam, ile to jest 2+2. Dlatego czytam do tego miejsca.
Zadałem ci pytanie, na którym twoja algebra się wypierdziela.
I tylko o tym będzie z mojej strony mowa - dopóki na to pytanie nie odpowiesz.
Pozostali też cię już przejrzeli i wiedzą, że nie ma sensu z tobą dyskutować, bo jedyne w czym jesteś dobry, to zmiana tematu.
To już przestało działać wiele miesięcy temu - dziwne, że jeszcze tego nie zauważyłeś.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
idiota
Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 3604
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: stolnica
|
Wysłany: Śro 11:53, 05 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
"no, chyba że są głupsi od ekspertów algebry Kubusia: 5-cio latków, pań przedszkolanek czy gospodyń domowych - ale to już nie mój ból, nie moja małpa."
Niedawno było o tym, że żadne pięciolatki nie akceptują twoich pierdół, więc nie ma sensu się na takich ekspertów powoływać...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35367
Przeczytał: 21 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:11, 05 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Czy da się wyciągnąć Irbisola z matematycznego wariatkowa do świata ludzi normalnych?
Oto jest pytanie.
Część I
Znaczenie ilościowe spójnika „i”(*):
Do urny wrzucono dwie kule białe i dwie czarne
Y=2B*2C=1*1 =1
Irbisol napisał: | rafal3006 napisał: | Ja ci mówię iż:
2+2=4
.. a ty mi mówisz iż czytasz tylko do tego miejsca:
2+2 |
Ale ja nie pytam, ile to jest 2+2. Dlatego czytam do tego miejsca.
Zadałem ci pytanie, na którym twoja algebra się wypierdziela.
I tylko o tym będzie z mojej strony mowa - dopóki na to pytanie nie odpowiesz.
Pozostali też cię już przejrzeli i wiedzą, że nie ma sensu z tobą dyskutować, bo jedyne w czym jesteś dobry, to zmiana tematu.
To już przestało działać wiele miesięcy temu - dziwne, że jeszcze tego nie zauważyłeś. |
Irbislu, ponieważ widzę że ciężko ci idzie zrozumienie trzech różnych definicji spójnika „i”(*) z logiki matematycznej 5-cio latków to zajmę się po kolei każdym przypadkiem w oddzielnym poście odpowiadając jednocześnie na pytanie które tak bardzo cię dręczy tzn. „Co zwróci bramka „i”(*) - twoja AND?”
Zakładam że nie rozmawiam z totalnym głąbem kapuścianym, że resztki zdrowego mózgu ci pozostały.
http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/czysto-matematyczne-obalenie-logiki-matematycznej-ziemian,9269-225.html#310261
idiota napisał: | Chyba ostatecznie przegrzaliśmy rafałowi pozostałości mózgu. |
http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/algebra-kubusia-2018-cdn,10787-925.html#410233
Irbisol napisał: | Skoro robisz z siebie debila i sam tego chcesz, to ja ci chętnie pomogę. |
Idioto i Irbisolu, jak zwykle wszystko jest odwrotnie tzn. to są prawdziwe opinie, tyle że o was tu chodzi.
http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/algebra-kubusia-2018-cdn,10787-1250.html#421535
rafal3006 napisał: | Trzy znaczenia spójnika „i”(*) w logice matematycznej!
Uważaj Irbisolu:
Zdefiniowane niżej trzy znaczenia spójnika „i”(*) są wspólne dla algebry Kubusia i logiki matematycznej ziemian.
Dowód:
W praktyce logiki matematycznej sami ziemscy matematycy używają wszystkich trzech znaczeń spójnika „i”(*) tonami, nie będąc świadomym iż dokładnie to robią!
Kluczowe jest tu twierdzenie Irbisa, zapisane dzięki naszej tu dyskusji - dzięki!
Twierdzenie Irbisa:
W logice matematycznej możliwe są trzy i tylko trzy znaczenia spójnika „i”(*) z języka potocznego człowieka.
1.
Znaczenie ilościowe spójnika „i”(*)
Przykład:
Do urny wrzucono dwie kule białe i dwie kule czarne
U=2B*2C =1*1 =1
Prawdą jest (U=1), że do urny wrzucono dwie kule białe (2B=1) i dwie kule czarne (2C=1)
2.
Znaczenie spójnika „i”(*) w sensie znajomości pojęć z Uniwersum
Uniwersum - wszelkie pojęcia zrozumiałe dla człowieka
Przykład:
Wiem co znaczy pojęcie „pies” i wiem co znaczy pojęcie „miłość”
Y=P*M = 1*1 =1
Prawdą jest (Y=1) że wiem co to znaczy pojęcie „pies” (P=1) i wiem co to znaczy pojęcie „miłość” (M=1)
3.
Znaczenie spójnika „i”(*) w sensie istnienia elementu wspólnego zbiorów ~~>.
Definicja elementu wspólnego ~~> zbiorów:
Jeśli zajdzie p to może ~~> zajść q
p~~>q = p*q =1*1 =1
Definicja elementu wspólnego zbiorów ~~> jest spełniona (=1) wtedy i tylko wtedy gdy iloczyn logiczny zbiorów p i q nie jest zbiorem pustym
Czytamy:
Oba zbiory istnieją p=1 i q=1 i mają element wspólny, stąd zdanie kodowane elementem wspólnym zbiorów ~~> jest prawdziwe (=1)
Inaczej:
p~~>q = p*q =1*1 =0 - zbiory p i q są rozłączne
Czytamy:
Oba zbiory istnieją p=1 i q=1 ale są rozłączne, stąd zdanie kodowane elementem wspólnym zbiorów ~~> jest fałszywe (=0)
Przykład:
1.
Jeśli zwierzę jest psem i kotem to na 100% => ma cztery łapy
P*K=>4L =0
Dowolne zwierzę nie może być jednocześnie psem i kotem.
P*K =[] =0 - bo zbiory P=[pies] i K=[kot] są rozłączne
Fałszywość poprzednika, na mocy prawa Kobry, wymusza fałszywość zdania warunkowego 1
Prawo Kobry:
Warunkiem koniecznym prawdziwości dowolnego zdania warunkowego „Jeśli p to q" przy argumentach w tej samej fazie (oba niezanegowane lub oba zanegowane) jest istnienie wspólnego elementu zbiorów ~~> (zdarzenia możliwego ~~>)
Irbisolu,
Jak obalisz swoje twierdzenie to kasuję algebrę Kubusia
Prawo Puchacza:
Logika matematyczna to tylko wyłącznie znaczenie 3 spójnika „i”(*), bowiem pozostałe dwa znaczenia (1 i 2) mają wyłącznie charakter informacyjny, czyli charakter przygotowawczy dla właściwej logiki matematycznej którą jest powtórzę: tylko i wyłącznie znaczenie 3!
W przełożeniu na program komputerowy znaczenia 1 i 2 spójnika „i”(*) to odpowiednik bloków funkcjonalnych (gdzie nie podejmujemy żadnej decyzji) natomiast znaczenie 3 spójnika „i”(*) to odpowiednik bloków decyzyjnych bo tylko tu wyskakuje nam zarówno ZERO, jak i JEDYNKA!
cnd |
Zajmijmy się po kolei, w tym poście znaczeniem 1 spójnika „i”(*).
1.
Znaczenie ilościowe spójnika „i”(*)
Przykład:
A.
Do urny wrzucono dwie kule białe i dwie czarne
U=2B*2C =1*1 =1
W logice matematycznej zawsze zakładamy że nadawca mówi prawdę inaczej np. nie rozwiązalibyśmy banalnego zadania matematycznego do którego wstępem jest zdanie A.
Oczywistym jest że zdanie A nigdy nawet nie leżało obok logiki matematycznej i nigdy leżeć nie będzie bowiem jest to tylko i wyłącznie wstęp, umożliwiający przejście do właściwej logiki matematycznej.
Logiką matematyczną powiązana ze zdaniem A jest na przykład polecenie:
Oblicz prawdopodobieństwo wylosowania kuli białej
To jest logika matematyczna bowiem polecenie jest binarne tzn. uczeń potrafi rozwiązać to zadanie (dostaje 5), albo nie potrafi (dostaje 2).
Innych możliwości nie ma.
W przypadku zdania A na poziomie abstrakcyjnym mamy pewność absolutną (Boską) iż w urnie są dwie kule białe i dwie czarne - inaczej nie rozwiążemy tego zadania matematycznego.
ALE!
Na poziomie rzeczywistym nie musi to być prawdą, bowiem kule do urny wrzuca człowiek mający wolna wolę, co oznacza że może oszukiwać (kłamać).
Rozważmy teraz cztery niezależne zdania matematycznie związane ze zdaniem A:
A.
Prawdziwe jest zdanie (Ya=1) w brzmieniu:
Innymi słowy:
Prawdą jest (=1) że prawdziwe jest zdanie Ya w brzmieniu:
Ya:
Do urny wrzucono dwie kule białe (2B=1) i dwie kule czarne (2C=1)
Ya=2B*2C=1*1=1
co w logice miękkich jedynek oznacza:
Ya=1<=> 2B=1 i 2C=1
Odpowiedź dla Irbisola:
Bramka „i”(*) po podaniu na wejścia 2B=1 i 2C=1 odpowie Ya=1
B.
Fałszywe jest zdanie (~Yb=1) w brzmieniu:
Innymi słowy:
Prawdą jest (=1) że fałszywe jest zdanie ~Yb w brzmieniu:
~Yb:
Do urny wrzucono dwie kule białe (2B=1) i nie wrzucono dwóch kul czarnych (~2C=1)
~Yb=2B*~2C =1*1 =1
co w logice miękkich jedynek oznacza:
~Yb=1 <=> 2B=1 i ~2C=1
Odpowiedź dla Irbisola:
Bramka „i”(*) po podaniu na wejścia 2B=1 i ~2C=1 odpowie ~Yb=1
C.
Fałszywe jest zdanie (~Yc=1) w brzmieniu:
~Yc:
Do urny nie wrzucono dwóch kul białych (~2B=1) ale wrzucono dwie kule czarne (2C=1)
~Yc=~2B*2C =1*1 =1
co w logice miękkich jedynek oznacza:
~Yc=1 <=> ~2B=1 i 2C=1
Odpowiedź dla Irbisola:
Bramka „i”(*) po podaniu na wejścia ~2B=1 i 2C=1 odpowie ~Yc=1
D.
Fałszywe jest zdanie (~Yd=1) w brzmieniu:
~Yd:
Do urny nie wrzucono dwóch kul białych (~2B=1) i nie wrzucono dwóch kul czarnych (~2C=1)
~Yd=~2B*~2C=1*1 =1
co w logice miękkich jedynek oznacza:
~Yd=1 <=> ~2B=1 i ~2C=1
Odpowiedź dla Irbisola:
Bramka „i”(*) po podaniu na wejścia ~2B=1 i ~2C=1 odpowie ~Yd=1
Zauważmy, że ABCD to wszystkie możliwe przypadki jakie mogą zaistnieć w związku ze zdaniem wypowiedzianym A.
Zapiszmy naszą analizę w formie tabeli prawdy przechodząc na zapis ogólny po poprzez podstawienie:
p=2B (dwie kule białe)
q=2C (dwie kule czarne)
Kod: |
T1
Tabela prawdy dla zdania wypowiedzianego A: Ya=p*q
Analiza zdań |Co w logice miękkich
rzeczywistych |jedynek oznacza
|
A: p* q= Ya |( p=1)*( q=1)=( Ya=1)
B: p*~q=~Yb |( p=1)*(~q=1)=(~Yb=1)
C:~p* q=~Yc |(~p=1)*( q=1)=(~Yc=1)
D:~p*~q=~Yd |(~p=1)*(~q=1)=(~Yd=1)
a b c d e f
|
Prawa Prosiaczka obowiązujące zawsze i wszędzie bez żadnych wyjątków:
(~p=1)=(p=0)
(~q=1)=(q=0)
(~Yx=1)=(Yx=0)
Korzystając z praw Prosiaczka zakodujmy tabelę symboliczną ABCDdef z punktem odniesienia ustawionym na zdaniu wypowiedzianym A.
A.
Ya=p*q
co w logice miękkich jedynek oznacza:
Ya=1 <=> p=1 i q=1
Kod: |
T1
Tabela prawdy dla zdania wypowiedzianego A: Ya=p*q
wraz z kodowaniem zero-jedynkowym tabeli symbolicznej ABCDabcdef
Analiza zdań |Co w logice miękkich |Na mocy prawa |Tabela matemat.
rzeczywistych |jedynek oznacza |Prosiaczka zapisujemy |tożsama
| | | p q Y=p*q
A: p* q= Ya |( p=1)*( q=1)=( Ya=1)|( p=1)*( q=1)=( Ya=1) | 1* 1 1
B: p*~q=~Yb |( p=1)*(~q=1)=(~Yb=1)|( p=1)*( q=0)=( Yb=0) | 1* 0 0
C:~p* q=~Yc |(~p=1)*( q=1)=(~Yc=1)|( p=0)*( q=1)=( Yc=0) | 0* 1 0
D:~p*~q=~Yd |(~p=1)*(~q=1)=(~Yd=1)|( p=0)*( q=0)=( Yd=0) | 0* 0 0
a b c d e f f g h 1 2 3
|
idiota napisał: | "no, chyba że są głupsi od ekspertów algebry Kubusia: 5-cio latków, pań przedszkolanek czy gospodyń domowych - ale to już nie mój ból, nie moja małpa."
Niedawno było o tym, że żadne pięciolatki nie akceptują twoich pierdół, więc nie ma sensu się na takich ekspertów powoływać... |
Zauważ Idioto, że zdania ABCD to zdania z języka potocznego zrozumiałe dla każdego 5-cio latka.
Jak ze zdań ABCD powstaje zero-jedynkowa definicja spójnika „i”(*) ABCD123 (twój operator AND) masz wyjaśnione wyżej na poziomie co najwyżej ucznia VII klasy szkoły podstawowej.
Innymi słowy:
Przekształcenia czysto matematyczne zawarte w niniejszym poście bez problemu zrozumie uczeń VII klasy szkoły podstawowej po kilku lekcjach z elementarza logiki matematycznej.
Sam widzisz Idioto, że wcale nie przesadziłem w poprzednim moim pości pisząc:
http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/algebra-kubusia-2018-cdn,10787-1250.html#421547
rafal3006 napisał: | Mylisz się Irbisolu twierdząc, iż wszyscy ziemscy matematycy mają tak potwornie sprane mózgi gównem zwanym Klasycznym Rachunkiem Zdań, iż poza tym gównem nic ich nie interesuje.
Dzięki naszej 12-letniej dyskusji mleko się rozlało, rozszyfrowaliśmy algebrę Kubusia autorstwa stwórcy naszego Wszechświata, Kubusia.
Czasu nie da się cofnąć, czyli nie ma już możliwości, aby zdrowi na umyśle ziemscy matematycy nie zrozumieli algebry Kubusia i nie przyjęli jej jako swojej, jedynie prawdziwej, logiki matematycznej.
… no, chyba że są głupsi od ekspertów algebry Kubusia: 5-cio latków, pań przedszkolanek czy gospodyń domowych - ale to już nie mój ból, nie moja małpa! |
Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Śro 20:40, 05 Gru 2018, w całości zmieniany 9 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irbisol
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 15388
Przeczytał: 29 tematów
|
Wysłany: Śro 20:39, 05 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
rafal3006 napisał: | Irbislu, ponieważ widzę że ciężko ci idzie zrozumienie trzech różnych definicji spójnika „i”(*) |
Ja tego w ogóle nie czytam. Przecież ci napisałem wyżej.
Zadałem ci pytanie i nie będę na żaden inny temat dyskutował, dopóki na to pytanie nie odpowiesz.
To też ci pisałem.
Jesteś jakiś upośledzony, że tego nie rozumiesz i pierdzielisz w kółko nie na temat?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35367
Przeczytał: 21 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 0:43, 07 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Gdzie przebiega linia frontu wielkiej wojny ojczyźnianej Rafal3006 vs Irbisol?
Irbisol napisał: |
rafal3006 napisał: | Irbislu, ponieważ widzę że ciężko ci idzie zrozumienie trzech różnych definicji spójnika „i”(*) |
Ja tego w ogóle nie czytam. Przecież ci napisałem wyżej.
Zadałem ci pytanie i nie będę na żaden inny temat dyskutował, dopóki na to pytanie nie odpowiesz.
To też ci pisałem.
Jesteś jakiś upośledzony, że tego nie rozumiesz i pierdzielisz w kółko nie na temat? |
Dzięki Irbisolu, że jesteś uparty.
Łatwo zdefiniować linię frontu w tej naszej wojnie ojczyźnianej:
Ja ci bez przerwy dowodzę iż język potoczny 5-cio latków ma 100% przełożenie na matematykę ścisłą, algebrę Kubusia
… a Ty Irbisolu, jak mały dzidziuś zasłaniasz sobie oczka rączkami krzycząc:
Nie czytam tego co pisze Rafał!
Nie czytam tego co pisze Rafał!
Nie chcę rozumieć tego co pisze Rafał!
Nie chcę rozumieć tego co pisze Rafał!
Rafał to debil bo nie ma żadnego przełożenia języka potocznego człowieka na język matematyki!
Rafał to debil bo nie ma żadnego przełożenia języka potocznego człowieka na język matematyki!
etc
… no i taka jest, póki co, między nami dyskusja - gadał dziad do obrazu.
ALE!
Ale dzięki temu rozszyfrowywanie algebry Kubusia idzie do przodu, bowiem z faktu że ty zasłaniasz sobie oczka rączkami krzycząc:
Nie chcę widzieć Armagedonu mojego gówna zwanego Klasycznym Rachunkiem Zdań!
Nie wynika, iż nie ma na ziemi matematyków przy zdrowych zmysłach którzy zdają sobie sprawę z faktu iż zachodzi tożsamość matematyczna:
Klasyczny Rachunek Zdań = wielkie, potwornie śmierdzące gówno!
To gówno:
Jeśli 2+2=4 to Płock leży nad Wisłą
Jeśli 2+2=5 to 2+2=4
Jeśli pies jest różowy to krowa śpiewa w operze
etc
Dowód choćby tu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Uważaj Irbisolu:
Od 12 lat algebra Kubusia rozszyfrowywana jest na żywo, stąpamy po dziewiczym, matematycznym terenie, po którym żaden ziemski matematyk przed nami nigdy nie stąpał.
Wrócę na chwilę do mojego postu wyżej, bowiem z faktu że rozszyfrowujemy algebrę Kubusia na żywo, umknął mi pewien bardzo ważny szczegół - po prostu post wyżej nie jest kompletny!
Zatem zacytuję, po czym dokończę.
Rafal3006 napisał: |
Część I
1.
Znaczenie ilościowe spójnika „i”(*)
Przykład:
A.
Do urny wrzucono dwie kule białe i dwie czarne
U=2B*2C =1*1 =1
W logice matematycznej zawsze zakładamy że nadawca mówi prawdę inaczej np. nie rozwiązalibyśmy banalnego zadania matematycznego do którego wstępem jest zdanie A.
Oczywistym jest że zdanie A nigdy nawet nie leżało obok logiki matematycznej i nigdy leżeć nie będzie bowiem jest to tylko i wyłącznie wstęp, umożliwiający przejście do właściwej logiki matematycznej.
Logiką matematyczną powiązana ze zdaniem A jest na przykład polecenie:
Oblicz prawdopodobieństwo wylosowania kuli białej
To jest logika matematyczna bowiem polecenie jest binarne tzn. uczeń potrafi rozwiązać to zadanie (dostaje 5), albo nie potrafi (dostaje 2).
Innych możliwości nie ma.
W przypadku zdania A na poziomie abstrakcyjnym mamy pewność absolutną (Boską) iż w urnie są dwie kule białe i dwie czarne - inaczej nie rozwiążemy tego zadania matematycznego.
ALE!
Na poziomie rzeczywistym nie musi to być prawdą, bowiem kule do urny wrzuca człowiek mający wolna wolę, co oznacza że może oszukiwać (kłamać).
Rozważmy teraz cztery niezależne zdania matematycznie związane ze zdaniem A:
A.
Prawdziwe jest zdanie (Ya=1) w brzmieniu:
Innymi słowy:
Prawdą jest (=1) że prawdziwe jest zdanie Ya w brzmieniu:
Ya:
Do urny wrzucono dwie kule białe (2B=1) i dwie kule czarne (2C=1)
Ya=2B*2C=1*1=1
co w logice miękkich jedynek oznacza:
Ya=1<=> 2B=1 i 2C=1
Odpowiedź dla Irbisola:
Bramka „i”(*) po podaniu na wejścia 2B=1 i 2C=1 odpowie Ya=1
B.
Fałszywe jest zdanie (~Yb=1) w brzmieniu:
Innymi słowy:
Prawdą jest (=1) że fałszywe jest zdanie ~Yb w brzmieniu:
~Yb:
Do urny wrzucono dwie kule białe (2B=1) i nie wrzucono dwóch kul czarnych (~2C=1)
~Yb=2B*~2C =1*1 =1
co w logice miękkich jedynek oznacza:
~Yb=1 <=> 2B=1 i ~2C=1
Odpowiedź dla Irbisola:
Bramka „i”(*) po podaniu na wejścia 2B=1 i ~2C=1 odpowie ~Yb=1
C.
Fałszywe jest zdanie (~Yc=1) w brzmieniu:
~Yc:
Do urny nie wrzucono dwóch kul białych (~2B=1) ale wrzucono dwie kule czarne (2C=1)
~Yc=~2B*2C =1*1 =1
co w logice miękkich jedynek oznacza:
~Yc=1 <=> ~2B=1 i 2C=1
Odpowiedź dla Irbisola:
Bramka „i”(*) po podaniu na wejścia ~2B=1 i 2C=1 odpowie ~Yc=1
D.
Fałszywe jest zdanie (~Yd=1) w brzmieniu:
~Yd:
Do urny nie wrzucono dwóch kul białych (~2B=1) i nie wrzucono dwóch kul czarnych (~2C=1)
~Yd=~2B*~2C=1*1 =1
co w logice miękkich jedynek oznacza:
~Yd=1 <=> ~2B=1 i ~2C=1
Odpowiedź dla Irbisola:
Bramka „i”(*) po podaniu na wejścia ~2B=1 i ~2C=1 odpowie ~Yd=1
Zauważmy, że ABCD to wszystkie możliwe przypadki jakie mogą zaistnieć w związku ze zdaniem wypowiedzianym A.
Zapiszmy naszą analizę w formie tabeli prawdy przechodząc na zapis ogólny po poprzez podstawienie:
p=2B (dwie kule białe)
q=2C (dwie kule czarne)
Kod: |
T1
Tabela prawdy dla zdania wypowiedzianego A: Ya=p*q
Analiza zdań |Co w logice miękkich
rzeczywistych |jedynek oznacza
|
A: p* q= Ya |( p=1)*( q=1)=( Ya=1)
B: p*~q=~Yb |( p=1)*(~q=1)=(~Yb=1)
C:~p* q=~Yc |(~p=1)*( q=1)=(~Yc=1)
D:~p*~q=~Yd |(~p=1)*(~q=1)=(~Yd=1)
a b c d e f
|
Prawa Prosiaczka obowiązujące zawsze i wszędzie bez żadnych wyjątków:
(~p=1)=(p=0)
(~q=1)=(q=0)
(~Yx=1)=(Yx=0)
Korzystając z praw Prosiaczka zakodujmy tabelę symboliczną ABCDdef z punktem odniesienia ustawionym na zdaniu wypowiedzianym A.
A.
Ya=p*q
co w logice miękkich jedynek oznacza:
Ya=1 <=> p=1 i q=1
Kod: |
T1
Tabela prawdy dla zdania wypowiedzianego A: Ya=p*q
wraz z kodowaniem zero-jedynkowym tabeli symbolicznej ABCDabcdef
Analiza zdań |Co w logice miękkich |Na mocy prawa |Tabela matemat.
rzeczywistych |jedynek oznacza |Prosiaczka zapisujemy |tożsama
| | | p q Y=p*q
A: p* q= Ya |( p=1)*( q=1)=( Ya=1)|( p=1)*( q=1)=( Ya=1) | 1* 1 1
B: p*~q=~Yb |( p=1)*(~q=1)=(~Yb=1)|( p=1)*( q=0)=( Yb=0) | 1* 0 0
C:~p* q=~Yc |(~p=1)*( q=1)=(~Yc=1)|( p=0)*( q=1)=( Yc=0) | 0* 1 0
D:~p*~q=~Yd |(~p=1)*(~q=1)=(~Yd=1)|( p=0)*( q=0)=( Yd=0) | 0* 0 0
a b c d e f f g h 1 2 3
|
|
Dokończenie cytatu wyżej!
Zapiszmy ponownie zdanie wypowiedziane:
1.
Do urny wrzucono dwie kule białe i dwie czarne
Y=2B*2C =1*1 =1
co w logice miękkich jedynek oznacza:
Y=1 <=> 2B=1 i 2C=1
Czytamy:
Zdanie 1 będzie prawdziwe (Y=1) wtedy i tylko wtedy gdy do urny zostaną wrzucone dwie kule białe i dwie kule czarne
Y=1 <=> 2B=1 i 2C=1
W zapisach ogólnych po podstawieniu:
p=2B (dwie kule białe)
q=2C (wie kule czarne)
Mamy:
Y=p*q =1*1 =1
co w logice miękkich jedynek oznacza:
Y=1 <=> p=1 i q=1
Kluczowe dla logiki matematycznej jest tu pytanie!
Kiedy zdanie 1 będzie fałszywe (~Y=1)?
Przejście do logiki ujemnej poprzez negację zmiennych i wymianę spójników:
~Y=~2B+~2C
co w logice miękkich jedyne oznacza:
~Y=1 <=> ~2B=1 lub ~2C=1
Czytamy:
2.
Zdanie 1 będzie fałszywe (~Y=1) wtedy i tylko wtedy gdy do urny nie zostaną wrzucone dwie kule białe lub nie zostaną wrzucone dwie kule czarne
~Y=~2B+~2C
co w logice miękkich jedyne oznacza:
~Y=1 <=> ~2B=1 lub ~2C=1
To samo w zapisach ogólnych:
~Y==~p+~q
co w logice miękkich jedynek oznacza:
~Y=1<=>~p=1 lub ~q=1
Sam widzisz Irbisolu, że język potoczny 5-cio latka (bo to jest poziom 5-cio latka!) ma 100% przełożenie na matematykę ścisłą - twoje zasłanianie oczek nic ci nie pomoże, nie spowodujesz tym że algebra Kubusia zniknie.
Pozostaje nam udowodnić iż analiza przypadku ~Y=1 z cytatu jest tożsama z analizą ciut wyżej poczynioną.
W zapisach ogólnych funkcję alternatywno-koniunkcyjną ~Y z cytatu opisuje równanie:
~Y=~Yb+~Yc+~Yd
Po rozwinięciu mamy:
~Y = B: p*~q + C: ~p*q + D: ~p*~q
Minimalizujemy!
~Y = p*~q + ~p*q + ~p*~q
~Y = p*~q + ~p*(q+~q)
~Y=~p+(p*~q)
Przejście do logiki dodatniej (bo Y) poprzez negacje zmiennych i wymianę spójników:
Y = p*(~p+q)
Y = p*~p + p*q
Y=p*q
Powrót do logiki ujemnej (bo ~Y):
~Y=~p+~q
cnd
Stąd mamy tożsamość matematyczną:
~Y = ~p+~q = B: p*~q + C: ~p*q + D: ~p*~q
cnd
Pozostaje nam zobaczyć jak to wszystko wygląda w rachunku zero-jedynkowym:
Kod: |
T2
Tabela prawdy dla zdania wypowiedzianego A: Ya=p*q
wraz z kodowaniem zero-jedynkowym tabeli symbolicznej ABCdef
oraz przejściem do logiki ujemnej (bo ~Y)
Analiza zdań |Co w logice miękkich |Kodowanie |Negacja wszystkich
rzeczywistych |jedynek oznacza |zero-jedynkowe |sygnałów z wymianą
| | |spójnika
| | p q Y=p*q | ~p ~q ~Y=~p+~q
A: p* q= Ya |( p=1)*( q=1)=( Ya=1)| 1* 1 1 | 0+ 0 0
B: p*~q=~Yb |( p=1)*(~q=1)=(~Yb=1)| 1* 0 0 | 0+ 1 1
C:~p* q=~Yc |(~p=1)*( q=1)=(~Yc=1)| 0* 1 0 | 1+ 0 1
D:~p*~q=~Yd |(~p=1)*(~q=1)=(~Yd=1)| 0* 0 0 | 1+ 1 1
a b c d e f 1 2 3 3 4 5
|
Doskonale widać, ze w rachunku zero-jedynkowym ABCD123456 wszystko tu pięknie gra i buczy.
Jak byk widać poprawność poniższego układu równań logicznych opisujących nasze zdanie 1.
Tabela ABCD123:
1.
Y=p*q
co w logice miękkich jedynek oznacza:
Y=1 <=> p=1 i q=1
Wszystkie jedynki są tu miękkie, bowiem w żadnej z kolumn 1,2,3 nie ma samych jedynek (twarda jedynka) ani tez samych zer (twarde zero).
… a kiedy zajdzie ~Y?
Tabela ABCD456:
2.
~Y=~p+~q
co w logice miękkich jedynek oznacza:
~Y=1 <=> ~p=1 lub ~q=1
Wszystkie jedynki są tu miękkie, bowiem w żadnej z kolumn 4,5,6 nie ma samych jedynek (twarda jedynka) ani tez samych zer (twarde zero).
Związek logiki dodatniej (bo Y) z logiką ujemną (bo ~Y):
Y = ~(~Y)
Podstawiając 1 i 2 mamy prawo De Morgana w logice dodatniej bo Y:
Y = p*q = ~(~p+~q)
Związek logiki ujemnej (bo ~Y) i dodatniej (bo Y):
~Y=~(Y)
podstawiając 1 i 2 mamy prawo De Morgana w logice ujemnej (bo ~Y)
~Y=~p+~q = ~(p*q)
Uważaj Irbisolu!
Czekam, kiedy przestaniesz zachowywać się jak mały dzidziuś zasłaniając oczka rączkami i zaczniesz czytać ze zrozumieniem to co piszę!
Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Pią 0:54, 07 Gru 2018, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irbisol
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 15388
Przeczytał: 29 tematów
|
Wysłany: Pią 9:07, 07 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
rafal3006 napisał: | Łatwo zdefiniować linię frontu w tej naszej wojnie ojczyźnianej:
Ja ci bez przerwy dowodzę iż język potoczny 5-cio latków ma 100% przełożenie na matematykę ścisłą, algebrę Kubusia
… a Ty Irbisolu, jak mały dzidziuś zasłaniasz sobie oczka rączkami krzycząc:
Nie czytam tego co pisze Rafał! |
Nie czytam, bo mnie to nie interesuje. To nie jest temat, o którym dyskutuję.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35367
Przeczytał: 21 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 11:50, 07 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Dla odprężenia proponuję małą dygresję z tutejszego więzienia
http://www.sfinia.fora.pl/wiezienie,20/mord-na-sprawiedliwym-i-jego-zmartwychwstanie,4928-16925.html#422157
... czym byłby nasz świat bez wariatów?
"I tak jak obłęd, w wyższym tego słowa znaczeniu, jest początkiem wszelkiej mądrości, tak schizofrenia jest początkiem wszelkiej sztuki, wszelkiej fantazji." - Herman Hesse.
Przewodnik Lekarza 1/2009
Tytuł: Wielcy twórcy i ich choroby
autorzy:
prof. dr hab. n. med. Andrzej Steciwko
kierownik Katedry i Zakładu Medycyny Rodzinnej
Akademii Medycznej we Wrocławiu;
rektor Państwowej Medycznej Wyższej Szkoły Zawodowej w Opolu
lek. Dominika Siejka
Katedra i Zakład Medycyny Rodzinnej
Akademii Medycznej we Wrocławiu,
kierownik Katedry i Zakładu prof. dr hab. n. med. Andrzej Steciwko
[link widoczny dla zalogowanych]
Fragmenty …
W historii, zarówno nauki, jak i sztuki, czy rozwoju kultury ogromną rolę odegrało kilkudziesięciu, a być może kilkuset ludzi, którzy na zawsze zmienili myślenie i postrzeganie człowieka. To dzięki nim, dzięki pojedynczym myślom jednostek, które na przestrzeni wieków określane były jako geniusze, nasza świadomość, wiedza o świecie oraz kultura społeczna rozwijały się, a etapy tej ewolucji często nie odbywały się stopniowo i powoli, lecz gwałtownymi skokami. Współcześni im oraz historycy badający ich życie już dawno zauważali, iż często wyróżnia ich jakaś właściwość, która u zwykłych ludzi uważana jest za poważną chorobę lub ułomność, a która wzmacnia cechy pozwalające tym jednostkom osiągać niezwykłe rezultaty. Czy to przypadek, czy też choroba może zrodzić geniusz? To pytanie naukowcy zadawali sobie od dawna. Istnieje wiele przykładów, które zdają się odpowiadać twierdząco na to pytanie. Czy jednak choroba jest przyczyną czy skutkiem geniuszu?
Choroba afektywna dwubiegunowa była i jest, można by powiedzieć, „popularna” wśród wybitnych artystów, zwłaszcza związanych z muzyką i literaturą. Cierpieli na nią m.in.: Piotr Czajkowski, Siergiej Rachmaninow, Virginia Woolf, Samuel Clemens (Mark Twain), Hermann Hesse, Tennessee Williams, Ernest Hemingway, Edgar Allan Poe i Paul Gauguin. Analiza biografii stu znanych pisarzy i poetów doprowadziła profesora psychiatrii z Uniwersytetu Oksfordzkiego, Feliksa Posta, do wniosku, że ok. 80% z nich miało zaburzenia nastroju i emocji. Z kolei Nancy Andreasen, neuropsychiatra z University of Iowa, obserwowała 30 amerykańskich pisarzy przez 15 lat i również u ok. 80% z nich stwierdziła zaburzenia nastroju i emocji, a u połowy zdiagnozowała chorobę maniakalno-depresyjną. Przypuszcza się, iż jest to związane z faktem, że w chorobie afektywnej dwubiegunowej w trakcie epizodów manii, a także w schizofrenii w fazie przedurojeniowej, dochodzi do nadmiernego wydzielania dopaminy, a jednocześnie do pobudzenia ośrodka nagrody w mózgu, co prowadzi do wzmożonej aktywności, a także intensywnego odczuwania wszelkich doznań i myśli. Może to w pewien sposób tłumaczyć, dlaczego ludzie na krawędzi choroby psychicznej dostrzegają czy wyczuwają rzeczy, które dla zwykłych śmiertelników są niewidoczne, a także rzucają się w wir kreatywnej pracy [5].
Według niektórych na schizofrenię chorował także jeden z największych fizyków – Izaak Newton. W swoim dziele Philosophiae naturalis principia mathematica (1687 r.) Newton przedstawił prawo powszechnego ciążenia, a także prawa ruchu leżące u podstaw mechaniki klasycznej. Również Albertowi Einsteinowi – laureatowi Nagrody Nobla w dziedzinie fizyki za wyjaśnienie efektu fotoelektrycznego, twórcy szczególnej i ogólnej teorii względności oraz współtwórcy korpuskularno-falowej teorii światła – niektórzy badacze przypisują schizofrenię, a inni zespół Aspergera (wspomniane zaburzenie ze spektrum zaburzeń autystycznych).
Komentarz do artykułu:
Dlaczego Izaak Newton był schizofrenikiem?
Kilka dni temu był w TV program o rzeczach "niezwykłych"
Otóż Izaak Newton na serio zajmował się badaniem pisma świętego, jego naukową analizą - wyszło mu niezbicie że koniec naszego świata przypadnie na rok 2060 - wtedy dojdzie do Armagedonu.
To jest wiadomośc pewna bo przecież Izaak Nweton to nie w kij dmuchał.
Co wy na to Komandorze i Adriatyku?
Mamy pecha, czy też szczęście że nie zobaczymy (z racji wieku) Armagedonu?
P.S.
W każdym razie Armagedon matematyki, to bezdyskusyjnie algebra Kubusia - wybrańcy mogą doświadczyć Armagedonu matematyki już teraz, oporni i zacietrzewieni w wielbieniu Szatana zwanego Klasycznym Rachunkiem Zdań zobaczą Armagedon dokładnie w roku 2060 - bo przecież Izaak Newton nie może się mylić, tak wybitny umysł na pewno nie zrobił błędu w matematycznej analizie Biblii.
O!
Nawet jest o tym w Wikpedii!
Florian Freestetter, autor najnowszej biografii Izaaka Newtona ujawnia, że naukowiec wskazał, kiedy nastąpi koniec świata. Moment ten określił jako początek „nowej boskiej ery”.
Izaak Newton był skrupulatnym badaczem Biblii. W tekście Pisma Świętego Izaak Newton starał się odczytywać ukryte przesłania. Uczony był pewien, że przyszłe wydarzenia zostały już zaplanowane przez Boga. Newton miał stwierdzić, że koniec świata nastąpi w 2060 roku.
„Może się to skończyć później, ale nie widzę powodu, by stało się to wcześniej” – zanotował Izaak Newton w swoich zapiskach ujawnionych kilka lat temu.
Na te informacje powołuje się Florian Freestetter, który niedawno skończył pracę nad biografią wszechstronnie uzdolnionego uczonego.
„Dla niego 2060 rok byłby nowym początkiem. Być może towarzyszyłyby temu wojny i katastrofy, ale ostatecznie byłby to początek nowej boskiej ery” – wyjaśnia austriacki astronom, który jest autorem książki „Izaak Newton: The A-hole Who Reinvented the Universe”
Dlaczego Newton zdecydował się wyznaczyć datę końca świata? Według niego była to recepta na zniwelowanie innych proroctw dotyczących apokalipsy, które nie sprawdzały się i w ten sposób dyskredytowały wszystkie inne przepowiednie.
Dorobek Izaaka Newtona
Izaak Newton to angielski fizyk, matematyk, astronom, filozof, historyk, badacz Biblii i alchemik. Odkrywca trzech zasad dynamiki.
W swoim dziele Philosophiae naturalis principia mathematica (1687) przedstawił prawo powszechnego ciążenia oraz prawa ruchu, leżące u podstaw mechaniki klasycznej. Niezależnie od Gottfrieda Leibniza przyczynił się do rozwoju rachunku różniczkowego i całkowego.
Jako pierwszy wykazał, że te same prawa rządzą ruchem ciał na Ziemi, jak i ruchem ciał niebieskich. Jego dociekania doprowadziły do rewolucji naukowej i powszechnego przyjęcia teorii heliocentryzmu. Podał matematyczne uzasadnienie dla praw Keplera i rozszerzył je. Jako pierwszy wskazał, że widmo barw obserwowane podczas padania białego światła na pryzmat jest cechą padającego światła, a nie pryzmatu.
Rozwinął prawo stygnięcia. Sformułował twierdzenie o dwumianie i zasady zachowania pędu oraz momentu pędu. Zajmował się też pomiarami prędkości dźwięku w powietrzu i ogłosił teorię pochodzenia gwiazd. Jako pierwszy opisał matematycznie zjawisko pływów morskich.
Źródło: o2.pl, wikipedia.org
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irbisol
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 15388
Przeczytał: 29 tematów
|
Wysłany: Pią 14:32, 07 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Ale kogo to obchodzi?
Odpowiedz na pytanie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
idiota
Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 3604
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: stolnica
|
Wysłany: Nie 21:27, 09 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
On to wrzuca dość regularnie, mam wrażenie, że mu to dobrze robi na samopoczucie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fiklit
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 4197
Przeczytał: 0 tematów
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 14:50, 12 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Rafał mam ważne pytanie. Taka sytuacja w przedszkolu: Piotrek chowa swojego misia do czerwonego pudełka i wychodzi z pokoju, pod jego nieobecność Janek przekłada tego misia z czerwonego pudełka do niebieskiej skrzynki. Do pokoju wraca Piotrek. Gdzie zajrzy najpierw w poszukiwaniu swojego misia?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szaryobywatel
Dołączył: 21 Wrz 2016
Posty: 6062
Przeczytał: 90 tematów
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:18, 12 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
fiklit napisał: | Rafał mam ważne pytanie. Taka sytuacja w przedszkolu: Piotrek chowa swojego misia do czerwonego pudełka i wychodzi z pokoju, pod jego nieobecność Janek przekłada tego misia z czerwonego pudełka do niebieskiej skrzynki. Do pokoju wraca Piotrek. Gdzie zajrzy najpierw w poszukiwaniu swojego misia? |
Trudne pytanie, ale może AK coś pomoże.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35367
Przeczytał: 21 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:33, 12 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/algebra-kubusia-2018-cdn,10787-1250.html#422105
Rafal3006 napisał: |
Część I
1.
Znaczenie ilościowe spójnika „i”(*)
Przykład:
A.
Do urny wrzucono dwie kule białe i dwie czarne
U=2B*2C =1*1 =1
W logice matematycznej zawsze zakładamy że nadawca mówi prawdę inaczej np. nie rozwiązalibyśmy banalnego zadania matematycznego do którego wstępem jest zdanie A.
Oczywistym jest że zdanie A nigdy nawet nie leżało obok logiki matematycznej i nigdy leżeć nie będzie bowiem jest to tylko i wyłącznie wstęp, umożliwiający przejście do właściwej logiki matematycznej.
Logiką matematyczną powiązana ze zdaniem A jest na przykład polecenie:
Oblicz prawdopodobieństwo wylosowania kuli białej
To jest logika matematyczna bowiem polecenie jest binarne tzn. uczeń potrafi rozwiązać to zadanie (dostaje 5), albo nie potrafi (dostaje 2).
Innych możliwości nie ma.
W przypadku zdania A na poziomie abstrakcyjnym mamy pewność absolutną (Boską) iż w urnie są dwie kule białe i dwie czarne - inaczej nie rozwiążemy tego zadania matematycznego.
ALE!
Na poziomie rzeczywistym nie musi to być prawdą, bowiem kule do urny wrzuca człowiek mający wolna wolę, co oznacza że może oszukiwać (kłamać). |
fiklit napisał: | Rafał mam ważne pytanie. Taka sytuacja w przedszkolu: Piotrek chowa swojego misia do czerwonego pudełka i wychodzi z pokoju, pod jego nieobecność Janek przekłada tego misia z czerwonego pudełka do niebieskiej skrzynki. Do pokoju wraca Piotrek. Gdzie zajrzy najpierw w poszukiwaniu swojego misia? |
Dokładnie ten przypadek omawiam wyżej.
Z jedną zmienną będzie analogicznie.
Zadanie 1.
Misia włożono do czerwonego pudełka
M=>CP =1
W zadaniu matematycznym masz pewność absolutną (Boską) pewność iż Misia włożono do czerwonego pudełka.
W przypadku opisanym przez ciebie możliwe jest takie zadanie:
Zadanie 2
Do czerwonego pudełka lub niebieskiej skrzynki włożono Misia
CP+NS => M =1
Polecenie:
Oblicz prawdopodobieństwo istnienia Misia w niebieskiej skrzynce.
Takie zadanie jest rozwiązywalne:
Odpowiedź: 1/2
Tu wszystko zależy od sformułowania zadania, matematycznie aby zadanie było rozwiązywalne polecenie w zadaniu musi być PRECYZYJNE.
Przykładowo nie wolno sformułować takiego zadania:
Zadanie 3
Misia włożono do czerwonego pudełka
M=>CP =1
Polecenie:
Oblicz prawdopodobieństwo włożenia Misia do czerwonego pudełka
Odpowiedź: 100%
Nauczyciel nie może tu postawić pały argumentując tak:
Dostajesz pałę, bo w rzeczywistości Zuzia przełożyła Misia do niebieskiej skrzynki
Problem w tym że o tej niebieskiej skrzynce w zadaniu 3 nie było mowy.
Na zakończenie weźmy dokładnie twój przypadek:
Zadanie 4
Piotrek do czerwonego pudełka włożył Misia
CP=>M =1
Piotrek wychodzi na 10min (stracił z oczu czerwone pudełko) z pokoju po czym wraca.
Polecenie:
Oblicz prawdopodobieństwo istnienia Misia w czerwonym pudełku
Rozwiązanie 1.
Jeśli założymy że nikt tego Misia z pudełka nie wyjął to 100%
Jeśli założymy że osoba trzecia mogła wyjąć Misia to 50%
To zadanie jest rozwiązywalne jak wyżej, ale samo zadanie i polecenie musi być sformułowane precyzyjnie.
P.S.
Myślę że wiem o co ci chodzi.
Analizowałem zadanie matematyczne:
Zadanie 1
Do urny wrzucono dwie kule białe i dwie czarne
U=2B*2C =1*1 =1
Tak postawione zadanie daje nam pewność absolutną iż w urnie są dwie kule białe i dwie czarna czyli w funkcji czasu mamy tu dwie twarde jedynki:
2B=1
2C=1
Zbuduj tabelę prawdy dla tego zdania
p=2B
q=2C
Odpowiedź:
Kod: |
p q Y=p*q=1
A: 1 1 1
B: 1 1 1
C: 1 1 1
D: 1 1 1
|
Nie jest możliwy przypadek ABCD w którym w urnie może być inna ilość kul niż w poleceniu zadania.
Dopiero jak sformułujemy zadanie inaczej:
Zadanie 2
Jaś wrzucił do urny dwie kule białe i dwie czarne
U=2B*2C =1*1 =1
Zakładając że Jaś może kłamać zbuduj tabelę prawdy dla tego zdania.
p=2B
q=2C
Odpowiedź:
Kod: |
p q Y=p*q
A: 1 1 1
B: 1 0 0
C: 0 1 0
D: 0 0 0
|
Jest możliwy przypadek ABCD w którym w urnie nie ma dwóch kul białych lub nie ma dwóch kul czarnych
Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Śro 18:53, 12 Gru 2018, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szaryobywatel
Dołączył: 21 Wrz 2016
Posty: 6062
Przeczytał: 90 tematów
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:50, 12 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Czyli nie będzie wiedział gdzie najpierw zajrzeć?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fiklit
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 4197
Przeczytał: 0 tematów
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:34, 12 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Czyli gdzie twoim zdaniem zajrzy Piotrek?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35367
Przeczytał: 21 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:48, 12 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
fiklit napisał: | Czyli gdzie twoim zdaniem zajrzy Piotrek? |
Zadanie 4
Piotrek do czerwonego pudełka włożył Misia
CP=>M =1
Piotrek wychodzi na 10min (stracił z oczu czerwone pudełko) z pokoju po czym wraca.
Polecenie:
Oblicz prawdopodobieństwo istnienia Misia w czerwonym pudełku
Rozwiązanie 1.
Jeśli założymy że nikt tego Misia z pudełka nie wyjął to 100%
Jeśli założymy że osoba trzecia mogła wyjąć Misia to 50%
Piotrek zajrzy do czerwonego pudełka.
Poprawne rozwiązanie problemu jest wyżej.
W sumie najciekawszym przypadkiem jest przypadek równoważności.
CP=M - czerwone pudełko jest tożsame z misiem
Każda tożsamość to równoważność stąd:
CP<=>M = (CP=>M)*(M=>CP) =1*1 =1
Matematycznie równoważność jest hiper ciekawa bo:
CP<=>M = (CP=>M)*(~CP=>~M) =1*1=1
Prawo kontrapozycji:
M=>CP = ~CP=>~M
Trochę nie pisałem bo byłem zajęty głupotami ... ale mam przygotowane kolejne znaczenie spójnika "i"(*).
Myślę, że dobrze będzie trzymać jakąś kolejność czyli najpierw 2 znaczenie spójnika "i"(*) i przejście do trzeciego znaczenia - kluczowego dla logii matematycznej - dopiero tu będą implikacje i równoważności!
Pozwólcie mi zatem opublikować to co mam prawie skończone - II znaczenie spójnika 'i"(*) bo inaczej robi mi się offtop (tymczasem).
Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Śro 20:55, 12 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fiklit
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 4197
Przeczytał: 0 tematów
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:17, 12 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
To nie jest odpowiedź na moje pytanie, ty wiesz, że Janek przełożył misia do skrzynki. Prawdopodoieństwo, że jest w pudełku jest 0. Gdy Piotrek wraca, miś jest w skrzynkce. Gdzie zajrzy Piotrek?
Ostatnio zmieniony przez fiklit dnia Śro 22:18, 12 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
idiota
Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 3604
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: stolnica
|
Wysłany: Śro 22:26, 12 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
fiklit napisał: | Czyli gdzie twoim zdaniem zajrzy Piotrek? | Myślisz, że on umie na tak skomplikowane pytanie dać odpowiedź?
Dlaczego???
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|