|
ŚFiNiA ŚFiNiA - Światopoglądowe, Filozoficzne, Naukowe i Artystyczne forum - bez cenzury, regulamin promuje racjonalną i rzeczową dyskusję i ułatwia ucinanie demagogii. Forum założone przez Wuja Zbója.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Barah/konto usunięte
Usunięcie na własną prośbę
Dołączył: 25 Maj 2008
Posty: 1654
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Konto usunięte na prośbę użytkownika. Patrz: przycisk WWW
|
Wysłany: Sob 7:46, 30 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
To była ironia.
Cytat: | skoro wierzysz, że z twojego doświadczenia i logiki wynika, że ciebie nie ma? |
źle, nie rozumiesz, źle.
Gdybyś musiał opracować interpretację moich poglądów, dostałbyś dwóję . Kompletnie nie rozumiesz, czym jest Droga Środka, nie możesz więc rozumieć buddyzmu, ani tego co piszę.
Ostatnio zmieniony przez Barah/konto usunięte dnia Sob 7:50, 30 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Isa_bel
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 509
Przeczytał: 0 tematów
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Sob 9:49, 30 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
A mnie bardzo zainteresowała Droga Środka. Rozumiem, że jest to stan między dwoma biegunami o wartościach przeciwnych.
Czyżby Oświecenie było takim stanem?
Barah, jeśli...to zechciej coś nt. zapodać.
Świadomość jest wew. człowiek...jest ona "produktem" naszego mózgu, jednak mózg potrzebuje "rozruchu", a to może uczynić coś co jest zew. i łączy się z naszą wew. ... czyli świadomością.
Myślę, że nieboskość nie istnieje, bo wszystko wokół nas, a i my sami posiadamy cząstkę boskości.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Barah/konto usunięte
Usunięcie na własną prośbę
Dołączył: 25 Maj 2008
Posty: 1654
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Konto usunięte na prośbę użytkownika. Patrz: przycisk WWW
|
Wysłany: Sob 13:35, 30 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Cytat: | A mnie bardzo zainteresowała Droga Środka. Rozumiem, że jest to stan między dwoma biegunami o wartościach przeciwnych.
|
Nie, a raczej nie do końca. Jeżeli biegunami będą dwa przeciwne końce osi, to "Droga Środka" nie leży na jej środku. Jest obróceniem całej osi o 90 stopni (taki "+", który tylko przecina starą oś ). Skrajności są wtedy poza osią i tak "istnieje" jak "nie istnieje" są niepoprawne.
Zarówno egzystencja, jak i nieistnienie to skrajności.
Czystość i nieczystość to również ekstrema.
Takowoż, porzuciwszy wszelakie skrajności,
Mędrzec nie spoczywa nawet (w ich) środku -Sutrze Króla Medytacyjnej Koncentracji
Cytat: | Czyżby Oświecenie było takim stanem? |
Również nie. Oświecenie do dużo bardziej złożony temat. Żeby mówić o oświeceniu, trzeba dobrze rozumieć sunjatę (pustkę).
Cytat: | Myślę, że nieboskość nie istnieje, bo wszystko wokół nas, a i my sami posiadamy cząstkę boskości. |
Wszystko sprowadza się do definicji boskości. W buddyzmie jest takie nowe określenie "współistnienie", które choć trochę naciągane, pozwala zobrazować zasadę działania świata. Mówiąc bardziej obrazowo, nie ma ani jednej rzeczy, stanu, myśli, uczucia itd, które nie jest obrazem całości kosmosu (czy dalej). To tak jak kropla rosy, w której widać "cały świat" w koło.
Cytat: | The whole moon and the entire sky are reflected in one dewdrop on the grass - Dogen |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vpprof
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 0:45, 01 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
belvedere napisał: | vpprof:
Cytat: | Dla mnie sensownym sądem jest ten, który odnosi się do doświadczenia, taki, że wiemy, co będzie kiedy będzie on prawdziwy oraz wiemy, co będzie kiedy będzie on fałszywy. Sąd „materia jest źródłem naszych doznań” nie spełnia tego kryterium, więc jest bezsensowny. |
Panie Vpprof, proszę tak dla doświadczenia wsadzić sobie rękę w ognisko na kilka minut, a po tym doświadczeniu napisać jeszcze raz, że materia nie jest źródłem naszych doznań i że bezsensownym jest uważać materię za takie źródło. W tedy Pański osąd wynikający z doświadczenia będzie sensownym. Na razie takim być nie może, bo nie wynika z doświadczenia, skoro rękę ma Pan całą i może pisać. |
A gdzie ja napisałem, że "materia nie jest źródłem naszych doznań"? Przekonanie, że "materia nie jest źródłem naszych doznań" jest BEZSENSOWNE, potrafisz to zrozumieć? BEZ-SEN-SOW-NE, czyli ani prawdziwe ani fałszywe. Tak samo jak bezsensowne jest zdanie, że "Komorowski jest nieżonatym małżonkiem". Rozumiesz czy mam to rozrysować??
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wujzboj
Bloger na Kretowisku
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 23951
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: znad Odry Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 1:20, 01 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Barah napisał: | Kompletnie nie rozumiesz, czym jest Droga Środka, nie możesz więc rozumieć buddyzmu, ani tego co piszę. |
Ależ jest ona pustką. I tłumaczysz mi, że nie dotyczy nikogo, oraz że buddyzmu nie da się rozumieć, gdyż rozum, rozumienie, buddyzm, a także i twoje tłumaczenia są puste. Podobnie też nie da się ich nie zrozumieć, gdyż ich nierozumienie jest tak samo puste, jak ich rozumienie. Co dotyczy również pustki i niepustki - obie są puste, co jest pustym stwierdzeniem, czyli pustą pustką, przy czym "czyli" jest także puste. I ja całkowicie zgadzam się z tym, Barahu, że odpowiadasz mi pustymi postami. Pustymi w każdym sensie. Tylko nie buddyjskim.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
belvedere/konto usunięte
Usunięcie na własną prośbę
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Konto usunięte na prośbę użytkownika. Patrz: przycisk WWW Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Nie 1:50, 01 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Proszę to rozrysować Panie Vpprof, to będzie bardzo ciekawa grafika, kto wie, może nawet bardziej ciekawa od lejków Pana Kotasińskiego.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Barah/konto usunięte
Usunięcie na własną prośbę
Dołączył: 25 Maj 2008
Posty: 1654
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Konto usunięte na prośbę użytkownika. Patrz: przycisk WWW
|
Wysłany: Nie 9:52, 01 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
wujzboj napisał: | Barah napisał: | Kompletnie nie rozumiesz, czym jest Droga Środka, nie możesz więc rozumieć buddyzmu, ani tego co piszę. |
Ależ jest ona pustką. I tłumaczysz mi, że nie dotyczy nikogo, oraz że buddyzmu nie da się rozumieć, gdyż rozum, rozumienie, buddyzm, a także i twoje tłumaczenia są puste. Podobnie też nie da się ich nie zrozumieć, gdyż ich nierozumienie jest tak samo puste, jak ich rozumienie. Co dotyczy również pustki i niepustki - obie są puste, co jest pustym stwierdzeniem, czyli pustą pustką, przy czym "czyli" jest także puste. I ja całkowicie zgadzam się z tym, Barahu, że odpowiadasz mi pustymi postami. Pustymi w każdym sensie. Tylko nie buddyjskim. |
MMK:
9. The Buddha’s teaching of the Dharma
Is based on two truths:
A truth of worldly convention
And an ultimate truth.
10. Those who do not understand
The distinction drawn between these two truths
Do not understand
The Buddha’s profound truth.
11. Without a foundation in the conventional truth,
The significance of the ultimate cannot be taught.
Without understanding the significance of the ultimate,
Liberation is not achieved.
12. By a misperception of emptiness
A person of little intelligence is destroyed.
Like a snake incorrectly seized
Or like a spell incorrectly cast.
Zrobiłeś dokładnie to samo, co twoi przedmówcy w temacie (na tym forum), pominąłeś to co pogrubione (nie dosłownie, bo pewnie nie czytałeś). Dlatego sentencje takie jak ta poniżej, są dla ciebie kompletnie niezrozumiałe:
29. If there were even a trifle nonempty,
Emptiness itself would be but a trifle.
But not even a trifle is nonempty,
How could emptiness be an entity?
Jakie to nie buddyjskie . Ty nie akceptujesz cytatów, bo z nieobecnymi nie dyskutujesz. Twoje spojrzenie na buddyzm, oparte jest o zwykłe "widzi mi się" i magiczne "doświadczenie". W takim wypadku, moje tłumaczenie jest kompletnie niezgodne z twoim "buddyzmem". Racja ! Na szczęście. Nie mam zamiaru, jak ty, udawać tancerza, który ma zabetonowane nogi, więc musi synchronicznie poruszyć całym światem, żeby inni myśleli, że to on tak świetnie tańczy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Isa_bel
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 509
Przeczytał: 0 tematów
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Pon 22:36, 02 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Odmian buddyzmu jest wiele i być może jest niezgodność.
Budda uczy jak żyć, być tu i teraz, bo dane jest wszystko.
Świadomym, więc być bez powodu, tylko po to by być świadomym, wtedy zniknie "ja"...wtedy putka...oki, ale jak to uczynić?.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Barah/konto usunięte
Usunięcie na własną prośbę
Dołączył: 25 Maj 2008
Posty: 1654
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Konto usunięte na prośbę użytkownika. Patrz: przycisk WWW
|
Wysłany: Wto 8:18, 03 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Isa_bel napisał: | Odmian buddyzmu jest wiele i być może jest niezgodność.
Budda uczy jak żyć, być tu i teraz, bo dane jest wszystko.
Świadomym, więc być bez powodu, tylko po to by być świadomym, wtedy zniknie "ja"...wtedy putka...oki, ale jak to uczynić?. |
Zrozum, czym jest pustka, później zacznij obserwować wszystko w koło i zobaczysz, że jest puste. Później zacznij patrzeć na siebie, a również zobaczysz, że wszystko co z tobą związane też jest puste. Czym głębiej zajrzysz, tym więcej rozłożysz. Na końcu rozkłada się "ja". Jak to zrobić? Każda szkoła ma inną metodę i ciężko powiedzieć, aby któraś była zła. Jedyne co mogę zasugerować, to nie zaczynać od medytacji, a zrozumienia. Niektórzy zapominają, że medytacja to ostatni element ośmiorakiej ścieżki, nie pierwszy.
Ostatnio zmieniony przez Barah/konto usunięte dnia Wto 8:19, 03 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|