|
ŚFiNiA ŚFiNiA - Światopoglądowe, Filozoficzne, Naukowe i Artystyczne forum - bez cenzury, regulamin promuje racjonalną i rzeczową dyskusję i ułatwia ucinanie demagogii. Forum założone przez Wuja Zbója.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dyskurs
Bloger na Kretowisku
Dołączył: 28 Wrz 2015
Posty: 9844
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: USA Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Sob 23:28, 21 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Amazon niby oferuje więcej stronic z publikacji po zalogowaniu, więc się zalogowałam, ale nic się nie zmieniło. Do zacytowania pozostała jesszcze strona i kawałek. Jak musiałeś zauważyć czytając strony 1-6, jest w nich sporo referencji do publikacji innych. Ominęłam je, żeby nie utrudniać cytatu. Proszę napisz czy w jakikolwiek sposób ten rozdział Ci pomogl w rozszerzeniu kontekstu Twojej kwestii roboczej w jaki sposób Paweł zwracał się do pogan w aspekcie nauczania i potencjalnego "nawracania" (nie preferuję tego terminu, ale trzeba użyć żeby się adekwatnie skomunikować
Strona 7-8:
Cytat: | "In the following, I shall use the term for the whole body of those none-Jews who remained outside of Christianity, whether by choice or in ignorance. I do so partly because the term points to an essential feature of paganism, its persistence in rural districts, but the distinction between city and country is not the only one. As city such as Carrhae (Harran) in Mesopotamia remained attached to its traditional religion while Edessa, scarcely more than a day's journey away, claimed that its Christianity went back to the time of Jesus. Language groups also differ markedly in the way they react to Christianity: not only do the Greek- and Latin-speakers develop a different vocabulary to designate non-Christians, but languages other than the classical ones become vectors for particular forms of Christianity with their own vocabulary for "paganism". It is best therefore not to think of the distinction between pagans and Christians as a single spectrum running, like modern party-lines, from full or "committed" Christians at one end and "committed" pagans at the other and "center" Christians toward the "middle". Who or what counts as "pagan" depends very much on the outlook of the contemporary observer. Thus for Augustine of Hippo, pagans must be unbelievers listening to one of his sermons, or they may be Roman aristocrats writing polite but faintly ironic letters to inquire about Christian doctrines. Some have talked about paganism as a "faith" or as a "religion". It is often thought of as the opposite of Christianity, a rival or a parallel entity from which people could be converted, or to which they could return after being Christian. In the following, without abandoning the convenient term "paganism", I shall nonetheless explore the way in which Christianity and paganism interpenetrate. Pagans can be monotheist, and Christians can be accused of polytheism or be branded as pagans because they cling to or revive old beliefs and practices. Zeus and the other deities of paganism are thought still to exist, but as demons not as Gods: demons can disguise themselves as the old gods in order to attract worshipers. Above all, since expanding Christianity was always coming into contact with people who did not share its beliefs, some of whom could be converted and others not, there could in one sense never be an end of paganism. Indeed, the propagation of a new religion by Muhammad and his followers had the consequence that Christians could be the new nonbelievers, somewhat as Jews or certain pagans had been for Christians - whose who had received a partial revelation but not the full truth. At the same time, one of the first Christian critics of Islam, John of Damascus, considered the religion propagated by Muhammad a Christian heresy inspired by the doctrine of Arius. In modern times Christians have not hesitated to use the word "pagan" or "gentile" to characterize the practices of churches other than their own. Who counted as a "pagan" in antiquity cannot be determined merely by the language, not is a difference between pagans and Christians always observable in practice. The following chapters will explore the ways in which the varied beliefs of "those outside" interacted with those of the new religion, coloring and changing them in ways that make sharp distinction impossible." |
Ostatnio zmieniony przez Dyskurs dnia Sob 23:30, 21 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dyskurs
Bloger na Kretowisku
Dołączył: 28 Wrz 2015
Posty: 9844
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: USA Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Sob 23:35, 21 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
fedor napisał: | Dyskurs napisał: |
Sakramenty uzdrawiające:
4. Spowiedź Powszechna odmawiana na początku |
Spowiedź powszechna nie jest sakramentem nawet w Kościele katolickim, a co dopiero w protestanckim gdzie w ogóle nie ma sensu mówić o sakramentach w znaczeniu katolickim bo oni nie uznają choćby przeistoczenia w czasie Eucharystii. Myli ci się mydło z powidłem i Rzym z Krymem, choć to jest elementarz. MMM ma rację - głupia jesteś i głupia umrzesz |
Nie jest moją intencją nikogo dokształcać ale ten cytat nie zaszkodzi
"Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things can not be acquired by vegetating in one little corner of the earth all one's lifetime - Podróże są śmiertelne wobec uprzedzeń, bigotrii i ograniczonych umysłów i wielu z nas potrzebuje podróży właśnie z tego powodu. Szerokie, zdrowe, i miłosierne poglady na ludzi i rzeczy nie mogą być nabywane przez wegetację w jednym małym zakątku ziemi całe życie." - Mark Twain "The Innocents Abroad/Niewinni za granicą"
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
The Lord's Supper (also called Holy Communion, Eucharist)
Fotka twojej przewodniczki intelektualnej i smutasa z lata 2015 roku jest z linku. Jak teraz wygląda aż strach pomyśleć. Wydrukuj sobie, żeby lepiej/gorzej (niepotrzebne skreślić) przez jej wąski umysł konceptualny i toksyny poznawać świat. "Zdeptuje" się tak szybko z powodu stalking mnie i mojej Rodziny od listopada 2011 roku i wielu innych, bo jej "lista do odstrzelenia jest dluuuga".
Toksyczny tryb życia ma swoje konsekwencje, bo desperacja i usilowanie dokuczania innym jest fizjologicznie kosztowne a "serce nie sługa".
Ewidentnie co pisze MMM ani nie jest moją sprawą ani strawą, dlatego na pogodny wygląd sobie zapracowałam i pracuję nadal, bo wzroruje się na Irenie Kwiatkowskiej
http://www.sfinia.fora.pl/samoocena-jak-sfinie-widza-sfinie,35/holly-teoria-wzglednosci,10241-25.html#347279
Ostatnio zmieniony przez Dyskurs dnia Nie 0:04, 22 Paź 2017, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fedor
Dołączył: 04 Paź 2008
Posty: 15352
Przeczytał: 95 tematów
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 10:17, 22 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Dyskurs napisał: | The Lord's Supper (also called Holy Communion, [b]Eucharist |
No ale co z tego, że nazwano to "Eucharist". Nadal nie wynika z tego ni w ząb, że protestanci wierzą w przeistoczenie i mają takie sakramenty jak katolicy, jak pisałaś
Głupia jesteś i głupia umrzesz. Szkoda na ciebie czasu
Ostatnio zmieniony przez fedor dnia Nie 10:29, 22 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sceptyk
Dołączył: 16 Cze 2017
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 13:32, 22 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Dyskurs napisał: | Amazon niby oferuje więcej stronic z publikacji po zalogowaniu, więc się zalogowałam, ale nic się nie zmieniło. Do zacytowania pozostała jesszcze strona i kawałek. Jak musiałeś zauważyć czytając strony 1-6, jest w nich sporo referencji do publikacji innych. Ominęłam je, żeby nie utrudniać cytatu. Proszę napisz czy w jakikolwiek sposób ten rozdział Ci pomogl w rozszerzeniu kontekstu Twojej kwestii roboczej w jaki sposób Paweł zwracał się do pogan w aspekcie nauczania i potencjalnego "nawracania" (nie preferuję tego terminu, ale trzeba użyć żeby się adekwatnie skomunikować
Strona 7-8:
Cytat: | "In the following, I shall use the term for the whole body of those none-Jews who remained outside of Christianity, whether by choice or in ignorance. I do so partly because the term points to an essential feature of paganism, its persistence in rural districts, but the distinction between city and country is not the only one. As city such as Carrhae (Harran) in Mesopotamia remained attached to its traditional religion while Edessa, scarcely more than a day's journey away, claimed that its Christianity went back to the time of Jesus. Language groups also differ markedly in the way they react to Christianity: not only do the Greek- and Latin-speakers develop a different vocabulary to designate non-Christians, but languages other than the classical ones become vectors for particular forms of Christianity with their own vocabulary for "paganism". It is best therefore not to think of the distinction between pagans and Christians as a single spectrum running, like modern party-lines, from full or "committed" Christians at one end and "committed" pagans at the other and "center" Christians toward the "middle". Who or what counts as "pagan" depends very much on the outlook of the contemporary observer. Thus for Augustine of Hippo, pagans must be unbelievers listening to one of his sermons, or they may be Roman aristocrats writing polite but faintly ironic letters to inquire about Christian doctrines. Some have talked about paganism as a "faith" or as a "religion". It is often thought of as the opposite of Christianity, a rival or a parallel entity from which people could be converted, or to which they could return after being Christian. In the following, without abandoning the convenient term "paganism", I shall nonetheless explore the way in which Christianity and paganism interpenetrate. Pagans can be monotheist, and Christians can be accused of polytheism or be branded as pagans because they cling to or revive old beliefs and practices. Zeus and the other deities of paganism are thought still to exist, but as demons not as Gods: demons can disguise themselves as the old gods in order to attract worshipers. Above all, since expanding Christianity was always coming into contact with people who did not share its beliefs, some of whom could be converted and others not, there could in one sense never be an end of paganism. Indeed, the propagation of a new religion by Muhammad and his followers had the consequence that Christians could be the new nonbelievers, somewhat as Jews or certain pagans had been for Christians - whose who had received a partial revelation but not the full truth. At the same time, one of the first Christian critics of Islam, John of Damascus, considered the religion propagated by Muhammad a Christian heresy inspired by the doctrine of Arius. In modern times Christians have not hesitated to use the word "pagan" or "gentile" to characterize the practices of churches other than their own. Who counted as a "pagan" in antiquity cannot be determined merely by the language, not is a difference between pagans and Christians always observable in practice. The following chapters will explore the ways in which the varied beliefs of "those outside" interacted with those of the new religion, coloring and changing them in ways that make sharp distinction impossible." |
|
Te przemyślenia są trafne: poganie są ludzmi wierzącymi, a nawet mogą być monoteistami. Nie wyjaśnia to jednak, jaki kerygmat głosił Paweł poganom i dlaczego mieli mu wierzyć? W religii greckiej nie było dogmatów ani
jednej obowiązującej nauki. Wierzenia Greków w przedmiocie życia np.
pozagrobowego mogły więc również być zróżnicowane i niespójne. Zresztą termin poganie to w dużym stopniu wymysł chrześcijan:
Cytat: | Truth be told, Pagans didn’t exist until Christians invented them. Before the rise of Christianity there were priests of Isis, devotees of Hephaistos and the Mithraic initiate who made the pilgrimage to Eleusis every few years. There was no common religious cause or identity until Christians declared everyone but themselves to be worshiping false idols. Pagan is a negative term, a group of religions defined by it’s critics, not by the faithful. |
Read more at [link widoczny dla zalogowanych]
Przez wieki KK pogardliwie i z poczuciem wyzszości odnosił się do pogan, jako tych gorszych, niewierzących, prymitywów. Wiemy, że od kiedy katolicyzm się stał religią państwową byli prześladowani.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Zresztą, czy aby nauczanie Jezusa nie zachęca do przymusu religijnego?
. Przypowieść o uczcie
Łk 14-15-24
15 Słysząc to, jeden ze współbiesiadników rzekł do Niego: "Szczęśliwy jest ten, kto będzie ucztował w królestwie Bożym". 16 Jezus mu odpowiedział: "Pewien człowiek wyprawił wielką ucztę i zaprosił wielu. 17 Kiedy nadszedł czas uczty, posłał swego sługę, aby powiedział zaproszonym: Przyjdźcie, bo już wszystko jest gotowe. 18 Wtedy zaczęli się wszyscy jednomyślnie wymawiać. Pierwszy kazał mu powiedzieć: "Kupiłem pole, muszę wyjść, aby je obejrzeć; proszę cię, uważaj mnie za usprawiedliwionego!" 19 Drugi rzekł: "Kupiłem pięć par wołów i idę je wypróbować; proszę cię, uważaj mnie za usprawiedliwionego!" 20 Jeszcze inny rzekł: "Poślubiłem żonę i dlatego nie mogę przyjść". 21 Sługa powrócił i oznajmił to swemu panu. Wtedy rozgniewany gospodarz nakazał słudze: "Wyjdź co prędzej na ulice i zaułki miasta i wprowadź tu ubogich, ułomnych, niewidomych i chromych!" 22 Sługa oznajmił: "Panie, stało się, jak rozkazałeś, a jeszcze jest miejsce". 23 Na to pan rzekł do sługi: "Wyjdź na drogi i między opłotki i zmuszaj do wejścia, aby mój dom był zapełniony. 24 Albowiem powiadam wam: Żaden z owych ludzi, którzy byli zaproszeni, nie skosztuje mojej uczty"".
To jest religia miłości?
Ostatnio zmieniony przez sceptyk dnia Nie 13:37, 22 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Semele
Bloger na Kretowisku
Dołączył: 09 Lis 2014
Posty: 23104
Przeczytał: 93 tematy
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Nie 19:26, 22 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Łk 14-15-24
15 Słysząc to, jeden ze współbiesiadników rzekł do Niego: "Szczęśliwy jest ten, kto będzie ucztował w królestwie Bożym". 16 Jezus mu odpowiedział: "Pewien człowiek wyprawił wielką ucztę i zaprosił wielu. 17 Kiedy nadszedł czas uczty, posłał swego sługę, aby powiedział zaproszonym: Przyjdźcie, bo już wszystko jest gotowe. 18 Wtedy zaczęli się wszyscy jednomyślnie wymawiać. Pierwszy kazał mu powiedzieć: "Kupiłem pole, muszę wyjść, aby je obejrzeć; proszę cię, uważaj mnie za usprawiedliwionego!" 19 Drugi rzekł: "Kupiłem pięć par wołów i idę je wypróbować; proszę cię, uważaj mnie za usprawiedliwionego!" 20 Jeszcze inny rzekł: "Poślubiłem żonę i dlatego nie mogę przyjść". 21 Sługa powrócił i oznajmił to swemu panu. Wtedy rozgniewany gospodarz nakazał słudze: "Wyjdź co prędzej na ulice i zaułki miasta i wprowadź tu ubogich, ułomnych, niewidomych i chromych!" 22 Sługa oznajmił: "Panie, stało się, jak rozkazałeś, a jeszcze jest miejsce". 23 Na to pan rzekł do sługi: "Wyjdź na drogi i między opłotki i zmuszaj do wejścia, aby mój dom był zapełniony. 24 Albowiem powiadam wam: Żaden z owych ludzi, którzy byli zaproszeni, nie skosztuje mojej uczty"".
To jest religia miłości?[/quote]
Wiele cytatów z Biblii nie jest dzisiaj aktualna. Jak sobie z tym radzą chrzescijanie?
Na przyklad:
Pierwszy List do Koryntian 14:34-35
kobiety mają na tych zgromadzeniach milczeć; nie dozwala się im bowiem mówić, lecz mają być poddane, jak to Prawo nakazuje. A jeśli pragną się czego nauczyć, niech zapytają w domu swoich mężów! Nie wypada bowiem kobiecie przemawiać na zgromadzeniu.
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez Semele dnia Nie 19:30, 22 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Semele
Bloger na Kretowisku
Dołączył: 09 Lis 2014
Posty: 23104
Przeczytał: 93 tematy
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Nie 19:32, 22 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Mężczyznom z tego forum chyba ten cytat biblijny podoba się bardzo.:-) :-) :-)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dyskurs
Bloger na Kretowisku
Dołączył: 28 Wrz 2015
Posty: 9844
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: USA Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Pon 0:16, 23 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
fedor napisał: | Dyskurs napisał: | The Lord's Supper (also called Holy Communion, Eucharist |
No ale co z tego, że nazwano to "Eucharist". [b]Nadal nie wynika z tego ni w ząb, że protestanci wierzą w przeistoczenie i mają takie sakramenty jak katolicy, jak pisałaś
Głupia jesteś i głupia umrzesz. Szkoda na ciebie czasu | Gdyby zapytać w formie wywiadu pół strukturyzowanego wyselekcjonowanej grupy prostestantow, pobrać, zinterpretować, i przeanalizować dane, i pokornie stwierdzić, że na bazie populacji osób z którymi przeprowadzono wywiady na podstawie wyłaniających się z danych jakościowych kodów i tematow można wyciągnąć wniosek, że wierzenia zbadanej grupy protestantów opieraja się i tu wskazać na czynniki z kodów i tematow.
Bez tego procesu naukowego, wystąpi fenomen pary - spekulacji i generalizacji.
Pogrubiony tekst w twojej wypowiedzi jest twoją interpretacja mojej. Nie jest moja wypowiedzią.
Jeśli nie postrzegam wartosci dodanej w skomunikowaniu czegokolwiek, to się nie angażuje. Proste i energooszczędne
Ostatnio zmieniony przez Dyskurs dnia Pon 0:21, 23 Paź 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fedor
Dołączył: 04 Paź 2008
Posty: 15352
Przeczytał: 95 tematów
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 7:19, 23 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Dyskurs napisał: | fedor napisał: | Dyskurs napisał: | The Lord's Supper (also called Holy Communion, Eucharist |
No ale co z tego, że nazwano to "Eucharist". [b]Nadal nie wynika z tego ni w ząb, że protestanci wierzą w przeistoczenie i mają takie sakramenty jak katolicy, jak pisałaś |
Pogrubiony tekst w twojej wypowiedzi jest twoją interpretacja mojej. Nie jest moja wypowiedzią |
Już się tylko tępa kura wykręca po tym jak "myślała", że samo zacytowanie słowa "Eucharist" choć trochę przykryje głupotę jaką palnęła twierdząc, że protestanci mają takie same "sakramenty" jak katolicy. "Doktorantka" urojona na chrześcijańskim uniwersytecie
A teraz leć szybko i poskarż się znowu w dziale Regulamin. Może pokasują ewidentne dowody twych kolejnych kompromitacji
Ostatnio zmieniony przez fedor dnia Pon 9:03, 23 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sceptyk
Dołączył: 16 Cze 2017
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:55, 23 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Semele napisał: | Łk 14-15-24
15 Słysząc to, jeden ze współbiesiadników rzekł do Niego: "Szczęśliwy jest ten, kto będzie ucztował w królestwie Bożym". 16 Jezus mu odpowiedział: "Pewien człowiek wyprawił wielką ucztę i zaprosił wielu. 17 Kiedy nadszedł czas uczty, posłał swego sługę, aby powiedział zaproszonym: Przyjdźcie, bo już wszystko jest gotowe. 18 Wtedy zaczęli się wszyscy jednomyślnie wymawiać. Pierwszy kazał mu powiedzieć: "Kupiłem pole, muszę wyjść, aby je obejrzeć; proszę cię, uważaj mnie za usprawiedliwionego!" 19 Drugi rzekł: "Kupiłem pięć par wołów i idę je wypróbować; proszę cię, uważaj mnie za usprawiedliwionego!" 20 Jeszcze inny rzekł: "Poślubiłem żonę i dlatego nie mogę przyjść". 21 Sługa powrócił i oznajmił to swemu panu. Wtedy rozgniewany gospodarz nakazał słudze: "Wyjdź co prędzej na ulice i zaułki miasta i wprowadź tu ubogich, ułomnych, niewidomych i chromych!" 22 Sługa oznajmił: "Panie, stało się, jak rozkazałeś, a jeszcze jest miejsce". 23 Na to pan rzekł do sługi: "Wyjdź na drogi i między opłotki i zmuszaj do wejścia, aby mój dom był zapełniony. 24 Albowiem powiadam wam: Żaden z owych ludzi, którzy byli zaproszeni, nie skosztuje mojej uczty"".
To jest religia miłości? |
Wiele cytatów z Biblii nie jest dzisiaj aktualna. Jak sobie z tym radzą chrzescijanie?
[/quote]
Tu nie tyle chodzi o wersety, ale jak należy je interpretować, bo skutki tego mogą być i były tragiczne w historii chrześcijaństwa np. przymus religijny.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dyskurs
Bloger na Kretowisku
Dołączył: 28 Wrz 2015
Posty: 9844
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: USA Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Pon 22:22, 23 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Witaj, Sceptyku. Właśnie wróciłam z nowej pracy. Teraz muszę jeszcze wyjechać kupić panele na płot, bo kontraktor mi na głowie "siedzi" ale po powrocie odpowiem Ci. Dobrej nocy
Dopisek:
Cytat który podałeś nuluje cytat poniższy, więc nie jesteśmy w stanie na tej interpretacji popularnej polegać.
[link widoczny dla zalogowanych]
Cytat: | Truth is, it was a couple of centuries after Christ before Pagans even caught on to this idea, that they were something separate from, and in opposition to, Christianity. |
Kerygmat Pawła wyłoni się na bazie stylu misji Pawła jako charyzmatyczna i tradycyjna oraz na bazie stylu przewodnictw Pawła jako usłużnego lidera: [quote]"Paul, for example, posited an idealistic expectation for this cross-cultural reality: 'There is no longer Jew or Greek, there is no longer slave or free, there is no longer make and female; for all of you are one in Christ Jesus." (Galatians 3:28) - strona 9-10
[link widoczny dla zalogowanych]
Mimo, iż "ojcem" przywództwa usłużnego jetst Greenleaf (1977) pierwszy znany nam usłużny przewodca to Jezus. Następny to Paweł.
[link widoczny dla zalogowanych]
Oto pilary usłużnego przywodzctwa (moje notatki do końcowych egzaminów doktorskich, które zdałam w lipcu):
Cytat: | Servant Leadership (Greenleaf, 1977) is an early concept within the ethical leadership spectrum and is rooted in the following key values:
1. Integrity;
2. Altruism;
3. Humility;
4. Empathy;
5. Personal growth;
6. Fairness;
7. Empowerment. |
Oto pomocne cytaty z poprzedniej ksiazki: Cytat: | [i]"I found an altar on which it was written 'To an unknown God'. Him therefore whom you venerate without knowing I announce to you." Paul goes on to expatiate on this god in terms that pagans could understand ... Only at the end of his [Paul] speech does he elude to Jesus, not by name or even as the son fo God but as a man 'whose God determined giving a pledge to all by raising him from the dead ... | Paweł potrafił wykorzystać istniejące ikony kulturowe i użyć je w cely rozszerzania swojej misji w sposób subtelny i nie budzący podejrzeń. (strona 1)
[link widoczny dla zalogowanych]
Narazie musze konczyc - CDN
Ostatnio zmieniony przez Dyskurs dnia Wto 3:36, 24 Paź 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sceptyk
Dołączył: 16 Cze 2017
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 12:10, 25 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Dyskurs napisał: |
Dopisek:
Cytat który podałeś nuluje cytat poniższy, więc nie jesteśmy w stanie na tej interpretacji popularnej polegać.
[link widoczny dla zalogowanych]
Cytat: | Truth is, it was a couple of centuries after Christ before Pagans even caught on to this idea, that they were something separate from, and in opposition to, Christianity. |
|
To prawda. Poganie to pogardliwie określenie wymyślone przez chrześcijan w 4 wieku. Ci poganie to, to wcale nie są tylko politeiści, ale panteiści i monoteiści, gnoza i kulty eklektyczne.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dyskurs
Bloger na Kretowisku
Dołączył: 28 Wrz 2015
Posty: 9844
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: USA Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Czw 3:38, 26 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Wpływu cesarza Konstantyna i stworzenie religii stanu nie da się zaprzeczyć. "Doganiam" Cię w czytaniu pierwszych 6 stonic i znalazłam kolejny cytat godny uwagi jeśli chodzi o naukę Pawła: Cytat: | "The Athenians, Paul suggests, are worshiping the Christian God without knowing it, and hence for them he is an 'unknown God'." | - Paweł musiał być wspaniałym obserwatorem i wiedział jak eksploatować możliwości aby roozszerzac misję - majstersztyk
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sceptyk
Dołączył: 16 Cze 2017
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:45, 26 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Dyskurs napisał: | Wpływu cesarza Konstantyna i stworzenie religii stanu nie da się zaprzeczyć. "Doganiam" Cię w czytaniu pierwszych 6 stonic i znalazłam kolejny cytat godny uwagi jeśli chodzi o naukę Pawła: Cytat: | "The Athenians, Paul suggests, are worshiping the Christian God without knowing it, and hence for them he is an 'unknown God'." | - Paweł musiał być wspaniałym obserwatorem i wiedział jak eksploatować możliwości aby roozszerzac misję - majstersztyk |
Skąd Paweł wie, że ten nieznany Bóg to Bóg Tory? Sprytny chwyt retoryczny, czy jakby ktoś inny powiedział - manipulacja. Czego się nie robi, aby pozyskać wyznawców. Na mnie to jednak nie działa, ale jestem sceptykiem.
Cytat: | stworzenie religii stanu | ? Co masz na myśli? Myslę, że na rozwój chrześcijaństwa, i niszczenie inaczej wierzących miał cesarz Teodozjusz I Wielki, ze swoim edyktem tesalońskim:
Cytat: | Chcemy widzieć wszystkie ludy, które podlegają miłościwej władzy Naszej Łaskawości, żyjące w wierze, jaką przekazał Rzymianom Apostoł Piotr i którą głosi się tak jak niegdyś także dzisiaj, i którą wyznaje, jak każdy wie, papież Damazy i biskup Piotr z Aleksandrii […]. Nakazałem, żeby ten tylko, kto przestrzega tego prawa, mógł przybrać imię katolika, a wszyscy inni jako nierozumni i szaleni byli napiętnowani hańbą nauki heretyckiej. Winni oni spodziewać się przede wszystkim pomsty Bożej, a następnie naszej kary stosownie do decyzji, którą powzięliśmy z natchnienia niebieskiego. |
Mocą tej ustawy herezja stała się przestępstwem ściganym przez państwo. W styczniu 381 roku n.e. Teodozjusz zarządził, że heretycy (niektórych wymieniono z imienia) muszą oddać pomieszczenia kultowe prawowiernym biskupom. Heretycy nie mogli wyświęcać swych duchownych; tym, którzy byli już wyświęceni, odmawiano uznania ich kościelnej godności. Nie wolno im było nauczać swej wiary, urządzać synodów. Od momentu wprowadzenia edyktu tesalońskiego wyznawanie tradycyjnej religii pogańskiej było karane konfiskatą majątku i śmiercią. I tak w 381 roku usunięto ze stanowisk urzędowych wszystkich pogan i chrześcijan heretyków. W 382 roku na rozkaz cesarza Gracjana wyniesiono z sali posiedzeń senatu posąg bogini Wiktorii.
[link widoczny dla zalogowanych]
Te nauczanie było akceptowane przez biskupa Mediolanu – św. Ambrożego, który mocno wpływał na cesarza. KK de facto akceptował przymus religijny i kradzież majątku niewiernym.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fedor
Dołączył: 04 Paź 2008
Posty: 15352
Przeczytał: 95 tematów
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 5:53, 31 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Dyskurs napisał: | Właśnie wróciłam z nowej pracy.
Narazie musze konczyc |
Głupota poszła do pracy i od razu zrobił się porządek i spokój na forum
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dyskurs
Bloger na Kretowisku
Dołączył: 28 Wrz 2015
Posty: 9844
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: USA Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Czw 3:24, 02 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
sceptyk napisał: | Dyskurs napisał: | Wpływu cesarza Konstantyna i stworzenie religii stanu nie da się zaprzeczyć. "Doganiam" Cię w czytaniu pierwszych 6 stonic i znalazłam kolejny cytat godny uwagi jeśli chodzi o naukę Pawła: Cytat: | "The Athenians, Paul suggests, are worshiping the Christian God without knowing it, and hence for them he is an 'unknown God'." | - Paweł musiał być wspaniałym obserwatorem i wiedział jak eksploatować możliwości aby roozszerzac misję - majstersztyk |
Skąd Paweł wie, że ten nieznany Bóg to Bóg Tory? Sprytny chwyt retoryczny, czy jakby ktoś inny powiedział - manipulacja. Czego się nie robi, aby pozyskać wyznawców. Na mnie to jednak nie działa, ale jestem sceptykiem.
Cytat: | stworzenie religii stanu | ? Co masz na myśli? Myslę, że na rozwój chrześcijaństwa, i niszczenie inaczej wierzących miał cesarz Teodozjusz I Wielki, ze swoim edyktem tesalońskim:
Cytat: | Chcemy widzieć wszystkie ludy, które podlegają miłościwej władzy Naszej Łaskawości, żyjące w wierze, jaką przekazał Rzymianom Apostoł Piotr i którą głosi się tak jak niegdyś także dzisiaj, i którą wyznaje, jak każdy wie, papież Damazy i biskup Piotr z Aleksandrii […]. Nakazałem, żeby ten tylko, kto przestrzega tego prawa, mógł przybrać imię katolika, a wszyscy inni jako nierozumni i szaleni byli napiętnowani hańbą nauki heretyckiej. Winni oni spodziewać się przede wszystkim pomsty Bożej, a następnie naszej kary stosownie do decyzji, którą powzięliśmy z natchnienia niebieskiego. |
Mocą tej ustawy herezja stała się przestępstwem ściganym przez państwo. W styczniu 381 roku n.e. Teodozjusz zarządził, że heretycy (niektórych wymieniono z imienia) muszą oddać pomieszczenia kultowe prawowiernym biskupom. Heretycy nie mogli wyświęcać swych duchownych; tym, którzy byli już wyświęceni, odmawiano uznania ich kościelnej godności. Nie wolno im było nauczać swej wiary, urządzać synodów. Od momentu wprowadzenia edyktu tesalońskiego wyznawanie tradycyjnej religii pogańskiej było karane konfiskatą majątku i śmiercią. I tak w 381 roku usunięto ze stanowisk urzędowych wszystkich pogan i chrześcijan heretyków. W 382 roku na rozkaz cesarza Gracjana wyniesiono z sali posiedzeń senatu posąg bogini Wiktorii.
[link widoczny dla zalogowanych]
Te nauczanie było akceptowane przez biskupa Mediolanu – św. Ambrożego, który mocno wpływał na cesarza. KK de facto akceptował przymus religijny i kradzież majątku niewiernym. | Konstantyn wytyczył szlak Teodozjuszowi I Wielkiemu i wprowadzenie edyktu tesalońskiego było sformalizowaniem postawy wobec innych wierzen przez usankcjonowane jako religia stanu chrześcijaństwo.
[link widoczny dla zalogowanych]
Cytat: | "Roman Emperor Constantine raised Christianity from a minority religion to imperial status, but his religious orientation was by no means unambiguous. In "Constantine and the Cities," Noel Lenski demonstrates how the emperor and his subjects used the instruments of government in a struggle for authority over the religion of the empire." |
Ostatnio zmieniony przez Dyskurs dnia Czw 3:31, 02 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|