|
ŚFiNiA ŚFiNiA - Światopoglądowe, Filozoficzne, Naukowe i Artystyczne forum - bez cenzury, regulamin promuje racjonalną i rzeczową dyskusję i ułatwia ucinanie demagogii. Forum założone przez Wuja Zbója.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35357
Przeczytał: 24 tematy
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:26, 09 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
fiklit napisał: | Jak narazie to horrorem jest twoja teoria zbiorów, gdzie podstawy, czyli istota zbioru i należnenie do niego zmieniają się jak w kalejdoskopie i sam nie wiesz ostatecznie jak to jest. Dlatego drążę temat i to na prostych przykłądach.
Coś zaczyna się klarować.
To teraz chciałem zapytać czy zbiór [1,2,3] jest elementem zbioru [1,2,3,4]? |
Mnie wynika że twierdzisz iż 5-cio latki nie maja pojęcia o zbiorach z punktu widzenia logiki matematycznej a ja twierdzę że są ekspertami i na wzajemnych relacjach zbiorów znają się doskonale.
Zbiór [1,2,3]jest podzbiorem zbioru [1,2,3,4]
Hmm
Podstawmy:
A=[1,2,3]
stąd:
[A] = [A,4]
wynika z tego że jest elementem.
Tak samo jak P8 jest elementem zbioru P2
P2=[P8,reszta]
ta reszta jest bez znaczenia dla relacji:
P8=>[P8,reszta]
Myślę że można sformułować prawo smoka:
Jeśli p jest podzbiorem q to na pewno p jest elementem zbioru q.
.. w sensie jak wyżej.
Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Pon 22:37, 09 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fiklit
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 4197
Przeczytał: 0 tematów
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 23:22, 09 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
To ile dokładnie różnych elementów ma zbiór [1,2,3,4]?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35357
Przeczytał: 24 tematy
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 7:31, 10 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
fiklit napisał: | To ile dokładnie różnych elementów ma zbiór [1,2,3,4]? |
To nie ma żadnego związku z moją teorią zbiorów NTZ.
Moja teoria zbiorów to teoria zbiorów 5-cio latka której fundamentem jest prawo smoka.
Prawo smoka:
Zbiór p jest podzbiorem zbioru q wtedy i tylko wtedy gdy z elementów zbioru q da się zbudować zbiór q w postaci:
q=p+reszta
q=[p,reszta]
Oczywiście może zaistnieć przypadek iż reszta jest zbiorem pustym:
reszta=[]
Stąd prawo smoka działa zawsze i jest nie do obalenia:
p=>[p,reszta]
Tożsama wersja prawa smoka:
Zbiór A jest podzbiorem zbioru B wtedy i tylko wtedy gdy zbiór A należy (jest elementem) zbioru B
Oczywiście jak znajdzie się ziemski matematyk który poda kontrprzykład dla prawa smoka to natychmiast kasuję calusieńką algebrę Kubusia.
Powtórzę:
To JA, człowiek, pan i władca wszelkich zbiorów, decyduję o tym jak ma być zbudowany dowolny zbiór i jak pogrupować elementy dowolnego zbioru.
Na mocy powyższego zapisujemy:
A=[1,2,3]
B=[A]
Zbiór A jest nam zbiorem znanym.
Zapisujemy zatem zbiór B w elementach:
B=[1,2,3]
Prawo smoka spełnione.
Podobnie:
LN=[1,2,3,4,5,6..] - zbiór liczb naturalnych
B=[LN]
Rozpisujemy B:
B=[1,2,3,4,5,6..]
Prawo smoka spełnione.
Ten problem można zapisać tak:
Dany jest zbiór:
B=[LN, krowa, miłość]
Dopóki nie wiem co to jest LN nic nie mogę zrobić.
Z chwilą gdy poznam co to jest LN:
LN=[1,2,3,4,5,6..]
Mogę elementy zbioru LN podstawić do zbioru LN:
B=[[1,2,3,4,5,6..], krowa, miłość]
Udajmy się do przedszkola, do ekspertów Nowej Teorii Zbiorów
Pani:
A.
Jeśli zwierzę ma cztery łapy to może ~> być psem
4L~>P =1
Czy bycie psem jest warunkiem koniecznym by mieć cztery łapy?
Jaś (lat 5):
Tak prose, pani,
Bycie psem jest warunkiem koniecznym ~> by mieć cztery łapy bo jak się nie jest psem to na pewno nie ma się czterech łap
Hmm…
Skąd ten brzdąc zna prawo Kubusia?
4L~>P = ~4L=>~P
Warunek konieczny w dowolnym zdaniu warunkowym „Jeśli p to q” mówiącym o zbiorach jest spełniony wtedy i tylko wtedy gdy zbiór zdefiniowany w poprzedniku jest nadzbiorem zbioru zwierząt zdefiniowanego w następniku.
Dziedzina:
ZWZ=[pies, słoń, kura, wąż ..] - zbiór wszystkich zwierząt
4L=[pies, słoń …]
P=[pies]
~4L=[ZWZ-4L] = [kura, wąż ..]
~P=[ZWZ-pies] = [słoń, kura, wąż ..]
Zbiór pies to oczywiście wszystkie psy na naszej planecie.
Zbiór psów możemy podzielić na podzbiory np. ze względu na rasę:
pies=[jamnik, kundel …]
Każda budowa zbioru psów jest dobra, pod warunkiem że zawiera wszystkie psy
Stąd możemy podstawiać:
ZWZ=[[jamnik, kundel..], słoń, kura, wąż ..] - zbiór wszystkich zwierząt
4L=[[jamnik, kundel..], słoń …]
P=[jamnik, kundel…]
~4L=[ZWZ-4L] = [kura, wąż ..]
~P=[ZWZ-[jamnik, kundel..]] = [słoń, kura, wąż ..]
Fiklicie, którego miejsca w rozpisce zbiorów rodem z przedszkola nie rozumiesz?
Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Wto 8:21, 10 Sty 2017, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fiklit
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 4197
Przeczytał: 0 tematów
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 9:47, 10 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Masz zbiór A=[1,2].
Wypisz wszystkie elementy zbioru [1,2,3].
Wszystkie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35357
Przeczytał: 24 tematy
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 10:26, 10 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
fiklit napisał: | Masz zbiór A=[1,2].
Wypisz wszystkie elementy zbioru [1,2,3].
Wszystkie. |
Czy możemy przejść na przykłady 5-cio latka?
A=[kura, wąż]
B=[kura, wąż, pies]
Elementy zbiorów A i B masz wyżej wypisane.
W NTZ, logice 5-cio latka można zrobić tak:
B=[A,pies]
Elementy zbioru B to:
[A, pies]
Pod A należy podstawić zawartość zmiennej A - identycznie jak w programie komuterowym.
stąd mamy z powrotem:
B = [kura, wąż, pies]
Literkę B należy tu traktować jak zmienną w programie która może się zmieniać.
... i właśnie się zmieniła.
Podsumowując:
Wszelkie nazwy zbiorów to zmienne komputerowe, których zawartość może się zmieniać.
Nie ma zatem błędu że zawartość B jest różna w powyższych zapisach.
Spójrzmy na nasz przykład z poprzedniego postu o czterech łapach i piesku:
P=[pies] - to jest zbiór wszystkich możliwych piesków
Zapis tożsamy:
pies=[Jamnik, kundel, pies sąsiada, Burek, Azor …] - tu muszą być wszystkie psy pojedynczo wypisane
Człowiek A zapisuje zbiór psów tak:
pies=[pieski rasowe, pieski małe, pieski agresywne, pozostałe pieski]
Człowiek B opisuje zbiór piesków tak:
pies=[pieski rasowe, pozostałe pieski]
Zawartość zbioru pies##pies jest różna, ale oba zbiory zawierają totalnie wszystkie psy żyjące na naszej planecie.
stąd mamy:
pies=pies
Mimo różnej zawartości zbiorów!
Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Wto 10:44, 10 Sty 2017, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fiklit
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 4197
Przeczytał: 0 tematów
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 10:42, 10 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Nie, nie możemy. Czemu tak się wzbraniasz przed prostymi jednoznacznymi przykładami? Czemu nie odpowiadasz na banalne lecz fundamentalne pytania?
Czy może w twojej TZ nie ma wielkiego znaczenia co jesst a co nie jest elementem zbioru?
Jeśli nie wyjaśnisz do końca jak działają twoje zbiory to rozmowa o czymkolwiek w AK nie ma sensu, bo wszytko się opiera na tych zbiorach.
Zatem pytam raz jeszcze:
Wypisz wszystkie elementy zbioru [1,2,3].
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35357
Przeczytał: 24 tematy
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 10:50, 10 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
fiklit napisał: | Nie, nie możemy. Czemu tak się wzbraniasz przed prostymi jednoznacznymi przykładami? Czemu nie odpowiadasz na banalne lecz fundamentalne pytania?
Czy może w twojej TZ nie ma wielkiego znaczenia co jesst a co nie jest elementem zbioru?
Jeśli nie wyjaśnisz do końca jak działają twoje zbiory to rozmowa o czymkolwiek w AK nie ma sensu, bo wszytko się opiera na tych zbiorach.
Zatem pytam raz jeszcze:
Wypisz wszystkie elementy zbioru [1,2,3]. |
Dopisałem fantastyczne wytłuszczone zdanie w poście wyżej, które wszystko wyjaśnia.
Pokazuje dlaczego zachodzi tożsamość matematyczna:
pies=pies
mimo pozornie różnych zawartości zbioru o nazwie "pies".
Wypisuje wszystkie elementy zbioru [kura, wąż, pies]
Elementy tego zbioru to: kura, wąż, pies
Zmieńmy twoje przykłady na zbiory 5-cio latka, dzięki czemu nasza dyskusja w tym temacie będzie zrozumiała przez 5-cio latków!
Podsumowując:
W zbiorach musimy określić DZIEDZINĘ na której operujemy:
P=[pies] - zbiór wszystkich piesków
Do tego zbioru mamy zakaz wstawiania czegokolwiek co nie jest pieskiem
sam zbiór "pies" może być przedstawiany w nieskończonej ilości różnych mutacji, byleby każda mutacja zawierała wszystkie pieski!
Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Wto 11:08, 10 Sty 2017, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fiklit
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 4197
Przeczytał: 0 tematów
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 11:05, 10 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Nie, nie możemy. Zbiory ze świata fizycznego mogą wprowadzać dodatkowe niepotrzebne teraz pytania.
Wypisz wszystkie elementy zbioru [1,2,3].
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35357
Przeczytał: 24 tematy
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 11:11, 10 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
fiklit napisał: | Nie, nie możemy. Zbiory ze świata fizycznego mogą wprowadzać dodatkowe niepotrzebne teraz pytania.
Wypisz wszystkie elementy zbioru [1,2,3]. |
Nie rozumiem:
żadnych pytań tu nie będzie.
Chcesz ograniczyć dziedzinę do trzech elementów - masz do tego prawo
D=[kura, wąż, pies] - nasza dziedzina
Wszystko co poza dziedziną jest zbiorem pustym, czyli nie wolno ci korzystać z żadnego innego elementu poza dziedziną - naszymi trzema elementami.
Kurde:
Widzę że pojecie zbiorów na których operują 5-cio latki jest fundamentalnie inne od pojęcia zbioru w świecie matematyków.
Dzięki temu 5-cio latki nie mają problemów z obsługą zdań warunkowych operujących na zbiorach ... a matematycy TAK.
Dowód:
A=[kura, wąż]
B=[kura, wąż, pies]
Biedny matematyk ma kategoryczny zakaz wymawiania powyższej relacji zdaniem warunkowym "Jeśli p to q"
5-cio latek:
Jeśli zwierzą należy do zabioru A to na 100% należy do zbioru B
A=>B
Czyli:
Jeśli wylosujemy dowolny element ze zbioru A to mamy gwarancję matematyczną => iż ten element należy do zbioru A
Wylosowanie dowolnego elementu ze zbioru A jest warunkiem wystarczającym aby ten element należał do zbioru B
BO!
zbiór A jest podzbiorem zbioru B
Nasz Idiota:
Ty debilu 5-cio latku wywal to 100% ze swojego zdania bo nic takiego zdanie warunkowe "Jeśli p to q" nie gwarantuje!
Kto ma rację?
5-cio latek czy Idiota!
Czy możesz Fiklicie odpowiedzieć na to pytanie?
Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Wto 11:15, 10 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lucek
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 8769
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 11:15, 10 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Czy może w twojej TZ nie ma wielkiego znaczenia co jesst a co nie jest elementem zbioru? |
Wg mnie, to rafał nie rozumie czym jest matematyka, nie rozumie, że to nie fizyka ... że matematyce istnieje tylko to co zdefiniował, wskazał lub wykazał .... a nie to, co wie w ogóle .... i odwoływanie się do "dobrej woli w interpretacji ...." jest nie tylko możliwe, ale i konieczne w realnym świecie ... w matematyce też, z tym, że tu "przedmiot poznania", musi być najpierw "określony ..." w tej matematycznej (a nie fizycznej-realnej) przestrzeni ...
rafał napisał: | Zmieńmy twoje przykłady na zbiory 5-cio latka, dzięki czemu nasza dyskusja w tym temacie będzie zrozumiała przez 5-cio latków! |
wieprzowina - mięso ze świni, wołowina - wołu, słonina - słonia ... tak wygląda rozumienie 5-latka, idź do przedszkola, wyłóż AK ... i zobaczymy, jak zrozumiała jest dla 5-latka ...
lub wytłumacz o co Ci chodzi, nie twierdząć, że to algebra, czy matematyka, bo te mają swoją metodologię ...
Cytat: | Nie, nie możemy. Zbiory ze świata fizycznego mogą wprowadzać dodatkowe niepotrzebne teraz pytania.
Wypisz wszystkie elementy zbioru [1,2,3]. |
dokładnie
weź rafale pod uwagę, że zapożyczyłeś słowo "zbiór", sposób w jaki rozumiesz to słowo, dostępne jest tylko tobie .... pozostałym musisz wyjaśnić, .. gdybyś nie zapożyczyła a wprowadził nowe np "xxxxxx" też musiał byś wyjaśnić co xxxxxx ozncza ....
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35357
Przeczytał: 24 tematy
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 11:24, 10 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Kwadratura koła dla ziemskich matematyków!
Lucek, czy możesz odpowiedzieć na końcowe pytanie w tym linku?
http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/prawo-subalternacji,8368-2325.html#306921
Jest totalnie bez różnicy czy mówię o cyferkach czy o zwierzątkach.
Istota problemu się nie zmieni.
Jeśli chcesz koniecznie na cyferkach to sobie podstaw:
1-kura
2=wąż
3=pies
ok,
Kwadratura koła dla Lucka:
Kurde:
Widzę że pojecie zbiorów na których operują 5-cio latki jest fundamentalnie inne od pojęcia zbioru w świecie matematyków.
Dzięki temu 5-cio latki nie mają problemów z obsługą zdań warunkowych operujących na zbiorach ... a matematycy TAK.
Dowód:
A=[1,2]
B=[1,2,3]
Biedny matematyk ma kategoryczny zakaz wymawiania powyższej relacji zdaniem warunkowym "Jeśli p to q"
5-cio latek:
Jeśli dany element należy do zabioru A to na 100% należy do zbioru B
A=>B
Czyli:
Jeśli wylosujemy dowolny element ze zbioru A to mamy gwarancję matematyczną => iż ten element należy do zbioru A
Wylosowanie dowolnego elementu ze zbioru A jest warunkiem wystarczającym => aby ten element należał do zbioru B
BO!
zbiór A jest podzbiorem zbioru B
Nasz Idiota:
Ty debilu 5-cio latku wywal to 100% ze swojego zdania bo nic takiego zdanie warunkowe "Jeśli p to q" nie gwarantuje!
Kto ma rację?
5-cio latek czy Idiota!
Czy możesz Lucek odpowiedzieć na to pytanie?
Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Wto 11:28, 10 Sty 2017, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lucek
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 8769
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 11:28, 10 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Cytat: | 5-cio latek:
Jeśli zwierzą należy do zabioru A to na 100% należy do zbioru B
A=>B
Czyli:
Jeśli wylosujemy dowolny element ze zbioru A to mamy gwarancję matematyczną => iż ten element należy do zbioru A
Wylosowanie dowolnego elementu ze zbioru A jest warunkiem wystarczającym aby ten element należał do zbioru B |
1. rafał nie ma 5-lat - bzdura!
2. ok,
3 2 lub z A wynika zb.B
4. ... nie na temat
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35357
Przeczytał: 24 tematy
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 11:35, 10 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
lucek napisał: | Cytat: | 5-cio latek:
Jeśli zwierzą należy do zabioru A to na 100% należy do zbioru B
A=>B
Czyli:
Jeśli wylosujemy dowolny element ze zbioru A to mamy gwarancję matematyczną => iż ten element należy do zbioru A
Wylosowanie dowolnego elementu ze zbioru A jest warunkiem wystarczającym aby ten element należał do zbioru B |
1. rafał nie ma 5-lat - bzdura!
2. ok,
3 2 lub z A wynika zb.B
4. ... nie na temat |
Nie interesują mnie Lucek twoje bzdetki.
Zrozumiałeś moje pytanie w poście wyżej?
Kto ma racją 5-cio latek czy Idiota?
Poproszę o odpowiedź jednym słowem:
Idiota albo 5-cio latek
To jest na temat, bo doskonale pokazuje TEORIĘ zbiorów na których operują 5-cio latki.
W ostatnim moim poście nie ma nic o zwierzakach - są uwielbiane przez ciebie cyferki.
Oczywiście, matematycznie nie ma to żadnego znaczenia.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lucek
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 8769
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 11:39, 10 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Cytat: | W ostatnim moim poście nie ma nic o zwierzakach - są uwielbiane przez ciebie cyferki. |
domyśl się sam ... a to co jest w twoich postach jest nie na temat, bo fiklit pyta o znaczenia pojęć, a nie o tezy AK
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35357
Przeczytał: 24 tematy
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 11:40, 10 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
fiklit napisał: | Nie, nie możemy. Zbiory ze świata fizycznego mogą wprowadzać dodatkowe niepotrzebne teraz pytania.
Wypisz wszystkie elementy zbioru [1,2,3]. |
elementy masz wypisane w nawiasie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fiklit
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 4197
Przeczytał: 0 tematów
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 11:49, 10 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Czyli zbiór [1,2] nie jest elementem [1,2,3]?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lucek
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 8769
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 11:53, 10 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
2.: Jeśli zwierzą należy do zabioru A to na 100% należy do zbioru B
lucek napisał: | 1. rafał nie ma 5-lat - bzdura!
2. ok,
3 2 lub z A wynika zb.B
4. ... nie na temat |
powinno być:
2 lub z A wynika zb.B, w sensie zdanie 2 "powołuje do istnienia", "uświadamia" zb.B
jeśli, dobrze rafała rozumiem ...
/mam jakieś problemy z wysyłaniem wiadomości, więc moje posty mogą być nie w tym miejscu, w jakim oczekiwałbym /
Ostatnio zmieniony przez lucek dnia Wto 11:55, 10 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35357
Przeczytał: 24 tematy
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 12:02, 10 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
fiklit napisał: | Czyli zbiór [1,2] nie jest elementem [1,2,3]? |
Z puntu odniesienia zbiorów na których operuje nasz mózg można zapisać tak:
A=[1,2]
B=[1,2,3]
Zbiór A jest podzbiorem B - tu się zgadzamy.
Prawo smoka:
Jeśli zbiór A jest podzbiorem B to zbiór B można zapisać w postaci zbioru dwuelementowego:
B=[A, reszta]
Tu nasz reszta to jeden element 3.
Na mocy prawa smoka dla naszego przykładu:
B=[A,3]
Stąd:
Zbiór A jest jednocześnie elementem zbioru B.
Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Wto 12:11, 10 Sty 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fiklit
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 4197
Przeczytał: 0 tematów
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 12:04, 10 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Ze względu na to, że twoje nazwy zbiorów mogą w różnym czasie oznaczać różne zbiory, nie jestem pewny czy dobrze rozumiem twoją odpowiedz. Proszę o jasną i jednoznaczną odpowiedź NA MOJE PYTANIE:
Czyli zbiór [1,2] nie jest elementem [1,2,3]?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35357
Przeczytał: 24 tematy
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 12:20, 10 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
fiklit napisał: | Ze względu na to, że twoje nazwy zbiorów mogą w różnym czasie oznaczać różne zbiory, nie jestem pewny czy dobrze rozumiem twoją odpowiedz. Proszę o jasną i jednoznaczną odpowiedź NA MOJE PYTANIE:
Czyli zbiór [1,2] nie jest elementem [1,2,3]? |
Ja pokazuję teorię zbiorów z punktu widzenia naszego mózgu, czyli taką teorię którą nasz mózg używa w praktyce.
Zbiory w czasie mnie kompletnie nie interesują, bo to ja jestem panem i władcą tworzenia wszelkich zbiorów - tworzę sobie takie zbiory jakie mi się podoba, głupek będzie tworzył zbiory głupie, ale to są JEGO zbiory.
Niby dlaczego głupek nie może utworzyć takiego zbioru:
p=[LN, krowa, miłość, krasnoludek]
To jest jak najbardziej poprawny matematycznie zbiór.
Do czego on jest głupkowi potrzebny?
Nieistotne - to jego zbiór.
W NTZ jest dokładnie tak jak to napisałem w ostatnim poście.
Czyli zbiór [1,2] jest elementem zbioru [1,2,3] bo taki element można z elementów zbioru [1,2,3] utworzyć.
Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Wto 12:21, 10 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fiklit
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 4197
Przeczytał: 0 tematów
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 12:26, 10 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Czyli nie mogę sobie stworzyć zbioru, którego elementami są tylko i wyłącznie liczby 1, 2 oraz 3?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lucek
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 8769
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 12:35, 10 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Czyli nie mogę sobie stworzyć zbioru, którego elementami są tylko i wyłącznie liczby 1, 2 oraz 3? |
Możesz fiklicie, tym pytaniem właśnie go stworzyłeś ....
Rafale, czy będzie pochwała ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fiklit
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 4197
Przeczytał: 0 tematów
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 12:55, 10 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Wątpię to trochę tak jakbym wymyślił takie koło co ma 3 kąty.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lucek
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 8769
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 13:05, 10 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Wątpię to trochę tak jakbym wymyślił takie koło co ma 3 kąty. |
tak, ale nie ma problemu bo to AK, więc dopiero masz określić czy aby to koło, nie należy do zbioru pustego .... ale to tylko moje spekulacje, bo AK jeszcze nie pojmuję ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35357
Przeczytał: 24 tematy
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:31, 10 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
fiklit napisał: | Czyli nie mogę sobie stworzyć zbioru, którego elementami są tylko i wyłącznie liczby 1, 2 oraz 3? |
Możesz sobie stworzyć taki zbiór, nigdzie nie napisałem że nie możesz.
Na 100% problem jest tu taki:
Aparat matematyczny TM (itp) nie nadaje się do opisu NTZ którym posługuje się człowiek.
Tak samo jak Rachunek Zdań i RP kompletnie nie nadaje sie do obsługi naturalnej logiki matematycznej człowieka.
Katastrofalny tok myślenie jest taki:
Człowiek stworzył sobie w przeszłości KRZ i mózg człowieka MUSI się do tego dostosować.
Nie musi!
Na 100% tu trzeba działać totalnie odwrotnie.
Matematyk o zdrowych zmysłach powinien myśleć tak:
Jeśli z mojej logiki matematycznej w odniesieniu do języka mówionego człowieka śmieją się wszyscy normalni ludzie to znaczy, że dysponuję gównianym aparatem matematycznym do opisu tej logiki.
NTZ którą posługują się 5-cio latki jest nieprawdopodobnie trywialna, trzeba słuchać co mówia i jak mówią i do ich naturalnego języka mówionego dopasować teorię zbiorów.
Odwrotnie się po prostu nie da!
Człowiek wraz ze swoim językiem to obiekt FIZYCZNY a nie matematyczny.
Czyli:
Jesli dostępnym aparatem matematycznym nie możemy obsłużyć języka mówionego 5-cio latków to oznacza po prostu, że dysponujemy gównianym aparatem matematycznym do tego celu.
Trzeba szukać nowego!
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|