Forum ŚFiNiA Strona Główna ŚFiNiA
ŚFiNiA - Światopoglądowe, Filozoficzne, Naukowe i Artystyczne forum - bez cenzury, regulamin promuje racjonalną i rzeczową dyskusję i ułatwia ucinanie demagogii. Forum założone przez Wuja Zbója.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Czysto matematyczne obalenie logiki matematycznej ziemian
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 99, 100, 101 ... 136, 137, 138  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ŚFiNiA Strona Główna -> Metodologia / Forum Kubusia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35367
Przeczytał: 20 tematów

Skąd: z innego Wszechświata
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:50, 01 Sty 2018    Temat postu:

idiota napisał:

"Kurde!
Jak można napisać że koniunkcja i alternatywa to to samo?!
Masz TWOJE definicje koniunkcji (*) i alternatywy (+):"

Kolejny raz pokazujesz, że z wyciąganiem wniosków z prostego tekstu masz kolosalne problemy.

Irbisol napisał:

Rafal3006 napisał:

Na mocy definicji zachodzi:
12: (Y = p+q = ~(~p*~q)) ## 34: (Y = p*q = ~(~p+~q))
## - różne na mocy definicji

Oczywiście, ze różne, bo co innego podstawiłeś za pierwszym razem za Y i co innego za drugim. Wygląda na to, że "pojąłeś" iż wg mnie koniunkcja i alternatywa to to samo.
Ja tymczasem pokazałem, że powyższe wzory wyprowadza się w jednej linijce i że jest to klasyczny de Morgan.

… co to za różnica Idioto czy zapiszę to tak:
12: (Y = p+q = ~(~p*~q)) ## 34: (Y = p*q = ~(~p+~q))
## - różne na mocy definicji

Czy też tak:
12: (p+q = ~(~p*~q)) ## 34: (p*q = ~(~p+~q))
## - różne na mocy definicji

Absolutne ZERO różnicy, znak różne na mocy definicji ## musi tu pozostać!

Definicja znaczka różne na mocy definicji ##:
Dwie kolumny tabeli zero-jedynkowej są różne na mocy definicji wtedy i tylko wtedy gdy nie są tożsame i żadna z nich nie jest zaprzeczeniem drugiej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
idiota




Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 3604
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: stolnica

PostWysłany: Pon 17:33, 01 Sty 2018    Temat postu:

Czym się wg Ciebie różni "spójnik «lub»" od "operatora OR"?

W szczególności:

1) Widziałem, że można łączyć zdania spójnikiem «lub». Czy można łączyć zdania operatorem OR?

2) Widziałem zapisywane przez ciebie zdania ze spójnikiem «lub» zapisywane symbolicznie jak p+q. W jaki sposób zapisujesz symbolicznie zdania połączone operatorem OR?

3) Kiedy prawdziwe są dwa zdania połączone spójnikiem «lub», a kiedy są prawdziwe zdania połączone operatorem OR (o ile to się da robić)?

4) Jeśli jednak operatorem OR nie można zdań łączyć to co on robi?


Ostatnio zmieniony przez idiota dnia Pon 17:47, 01 Sty 2018, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35367
Przeczytał: 20 tematów

Skąd: z innego Wszechświata
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:17, 01 Sty 2018    Temat postu:

http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/czysto-matematyczne-obalenie-logiki-matematycznej-ziemian,9269-2450.html#356755
Taz napisał:
Ty mi lepiej Rafale wyjaśnij, czym się wg Ciebie różni spójnik "lub"" od "operatora OR" (albo spójnik "i" od "operatora AND").

Mam wrażenie, że tu jest główne nieporozumienie - traktujesz te rzeczy osobno, kompletnie niepotrzebnie moim zdaniem.

Dobre masz wrażenie, jak podejmiesz współpracę, to bez problemu ci to wyjaśnię.

http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/czysto-matematyczne-obalenie-logiki-matematycznej-ziemian,9269-2450.html#356767
idiota napisał:
"Sam zapis:
p*q =1
może wchodzić w skład operatorów:
OR(|+), AND(|*), implikacja prosta p|=>q, Implikacja odwrotna p|~>q, równoważność p<=>q …
Na mocy definicji zachodzi jednak:
OR(|+) ## AND(|*) ## p|=>q ## p|~>q ## p<=>q …
## - różne na mocy definicji"

Zatem czym się wg Ciebie różni "spójnik &laquo;lub&raquo;" od "operatora OR" (albo "spójnik &laquo;i&raquo;" od "operatora AND")?

http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/czysto-matematyczne-obalenie-logiki-matematycznej-ziemian,9269-2475.html#356781
idiota napisał:
Czym się wg Ciebie różni "spójnik &laquo;lub&raquo;" od "operatora OR"?

W szczególności:

1) Widziałem, że można łączyć zdania spójnikiem &laquo;lub&raquo;. Czy można łączyć zdania operatorem OR?

2) Widziałem zapisywane przez ciebie zdania ze spójnikiem &laquo;lub&raquo; zapisywane symbolicznie jak p+q. W jaki sposób zapisujesz symbolicznie zdania połączone operatorem OR?

3) Kiedy prawdziwe są dwa zdania połączone spójnikiem &laquo;lub&raquo;, a kiedy są prawdziwe zdania połączone operatorem OR (o ile to się da robić)?

4) Jeśli jednak operatorem OR nie można zdań łączyć to co on robi?


Sprawa Idioto jest absolutnie trywialna i nie wykracza poza I klasę LO.

Zatem zaczynamy!

Wykład aktualnej logiki matematycznej ziemian w jedynie słusznej interpretacji!

Część I

Udajmy się do … oczywiście do przedszkola.
Pani:
Jutro pójdziemy do kina lub do teatru
Y=K+T

W aktualnej logice ziemian zdanie to podpinamy pod zero-jedynkową ziemską definicję alternatywy, bo użyto spójnika „lub”(+).

Zróbmy to!
Kod:

Tabela 1
   K  T  Y=K+T
A: 1  1  =1
B: 1  0  =1
C: 0  1  =1
D: 0  0  =0
   1  2   3

Bezpośrednio z tej tabeli odczytujemy:
1.
Y=1 <=> A: (K=1) i T=1) lub B: (K=1 i T=0) lub C: (K=0) i T=1)
2.
Y=0 <=> D: (K=0) i (T=0)

Odczytajmy te dwa zdania w naturalnej logice matematycznej 5-cio latka, humanisty … i najwybitniejszego prof. ziemskiej logiki matematycznej!
1.
Pani dotrzyma słowa (Y=1) wtedy i tylko wtedy gdy:
A: (K=1) i (T=1) - jutro pójdziemy do kina (K=1) i pójdziemy do teatru (T=1)
lub
B: (K=1) i (T=0) - jutro pójdziemy do kina (K=1) i nie pójdziemy do teatru (T=0)
lub
C: (K=0) i (T=1) - jutro nie pójdziemy do kina (K=0) i pójdziemy do teatru (T=1)

… a kiedy pani skłamie?
Mówi nam o tym zdanie 2!
2.
Pani skłamie (Y=0) wtedy i tylko wtedy gdy:
D: (K=0) i (T=0) - jutro nie pójdziemy do kina (K=0) i nie pójdziemy do teatru (T=0)

Znaczenie symboli:
Y=1 - pani dotrzyma słowa
Y=0 - pani nie dotrzyma słowa (skłamie)
K=1 - pójdziemy do kina
K=0 - nie pójdziemy do kina
T=1 - pójdziemy do teatru
T=0 - nie pójdziemy do teatru

Kluczowe pytanie:
Czy zgadzacie się że interpretacja tabeli zero-jedynkowej ziemskiej alternatywy jest w logice normalnych ziemskich matematyków dokładnie jak wyżej!

Tak/Nie

Poproszę kolejno o odpowiedź:
Irbisola, Fizyka, Idiotę.

Koniec części I.


Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Pon 18:20, 01 Sty 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
idiota




Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 3604
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: stolnica

PostWysłany: Pon 18:19, 01 Sty 2018    Temat postu:

Zanim zajmiemy sie twoimi przedszkolnymi problemami odpowiedz najpierw na poniższe:
Czym się wg Ciebie różni "spójnik «lub»" od "operatora OR"?

W szczególności:

1) Widziałem, że można łączyć zdania spójnikiem «lub». Czy można łączyć zdania operatorem OR?

2) Widziałem zapisywane przez ciebie zdania ze spójnikiem «lub» zapisywane symbolicznie jak p+q. W jaki sposób zapisujesz symbolicznie zdania połączone operatorem OR?

3) Kiedy prawdziwe są dwa zdania połączone spójnikiem «lub», a kiedy są prawdziwe zdania połączone operatorem OR (o ile to się da robić)?

4) Jeśli jednak operatorem OR nie można zdań łączyć to co on robi?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35367
Przeczytał: 20 tematów

Skąd: z innego Wszechświata
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:26, 01 Sty 2018    Temat postu:

Kurde!
... no przecież chcę wam to wyjaśnić!
Rozumiem że poległeś na banalnym przykładzie z przedszkola od którego zacząłem, trudno - liczę na Fizyka albo na Irbisola - mam nadzieję, że któryś z was podejmie współpracę.

Pytanie do Idioty:
Przeczytaj mój post wyżej 100 razy ze zrozumieniem i odpowiedz na banalne pytanie:

Czy ziemski operator alternatywy Y=p+q daje odpowiedź wyłacznie na pytanie "kiedy pani dotrzyma słowa (Y=1)" czy też ten sam operator zawiera także odpowiedź na pytanie "kiedy pani skłamie (Y=0)?"

Mam nadzieję Idioto że nie polegniesz na powyższym pytaniu, dosłownie na poziomie 3-latka!


Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Pon 18:27, 01 Sty 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
idiota




Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 3604
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: stolnica

PostWysłany: Pon 18:41, 01 Sty 2018    Temat postu:

Pięknie, ale na te pytania się odpowiada TAK albo NIE i potem ewentualnie można podać przykład na to jak się to robi.
Zaczynanie od przykładu nie wiadomo na co kiedy się ma pytania na które powinno się odpowiedzieć TAK albo NIE jest ucieczką przed dyskusją, nie jej początkiem.

Zatem powiedz:
Czy da się zdania połączyć operatorem OR?

[UWAGA: w ziemskiej logice nie ma operatora alternatywy, jest spójnik i doskonale wiesz jak działa na zdaniach przy określonych wartościach logicznych zdań składowych. I od tego on tam jest, nie od rozważań na temat pań w przedszkolu.]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35367
Przeczytał: 20 tematów

Skąd: z innego Wszechświata
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:48, 01 Sty 2018    Temat postu:

idiota napisał:
Pięknie, ale na te pytania się odpowiada TAK albo NIE i potem ewentualnie można podać przykład na to jak się to robi.
Zaczynanie od przykładu nie wiadomo na co kiedy się ma pytania na które powinno się odpowiedzieć TAK albo NIE jest ucieczką przed dyskusją, nie jej początkiem.

Zatem powiedz:
Czy da się zdania połączyć operatorem OR?

[UWAGA: w ziemskiej logice nie ma operatora alternatywy, jest spójnik i doskonale wiesz jak działa na zdaniach przy określonych wartościach logicznych zdań składowych. I od tego on tam jest, nie od rozważań na temat pań w przedszkolu.]

Widzę idioto że uciekasz przed pytaniem na poziomie 3-latka, panicznie boisz się poznać matematycznej prawdy.
Cóż, trudno, poczekam na Fizyka lub Irbisola.

Powtórzę pytanie do wszystkich:
Czy ziemski operator OR (po polsku "lub"(+)) Y=p+q daje odpowiedź wyłacznie na pytanie "kiedy pani dotrzyma słowa (Y=1)" czy też ten sam operator zawiera także odpowiedź na pytanie "kiedy pani skłamie (Y=0)?"


Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Pon 18:51, 01 Sty 2018, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35367
Przeczytał: 20 tematów

Skąd: z innego Wszechświata
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:54, 01 Sty 2018    Temat postu:

Jeszcze raz:
Kieruję ten post do Fizyka i Irbisola, bo Idiota uciekł - matematyczna prawda go po prostu przeraziła!

Wykład aktualnej logiki matematycznej ziemian w jedynie słusznej interpretacji!

Część I

Udajmy się do … oczywiście do przedszkola.
Pani:
Jutro pójdziemy do kina lub do teatru
Y=K+T

W aktualnej logice ziemian zdanie to podpinamy pod zero-jedynkową ziemską definicję operatora OR, bo użyto spójnika „lub”(+).

Zróbmy to!
Kod:

Tabela 1
   K  T  Y=K+T
A: 1  1  =1
B: 1  0  =1
C: 0  1  =1
D: 0  0  =0
   1  2   3

Bezpośrednio z tej tabeli odczytujemy:
1.
Y=1 <=> A: (K=1) i T=1) lub B: (K=1 i T=0) lub C: (K=0) i T=1)
2.
Y=0 <=> D: (K=0) i (T=0)

Odczytajmy te dwa zdania w naturalnej logice matematycznej 5-cio latka, humanisty … i najwybitniejszego prof. ziemskiej logiki matematycznej!
1.
Pani dotrzyma słowa (Y=1) wtedy i tylko wtedy gdy:
A: (K=1) i (T=1) - jutro pójdziemy do kina (K=1) i pójdziemy do teatru (T=1)
lub
B: (K=1) i (T=0) - jutro pójdziemy do kina (K=1) i nie pójdziemy do teatru (T=0)
lub
C: (K=0) i (T=1) - jutro nie pójdziemy do kina (K=0) i pójdziemy do teatru (T=1)

… a kiedy pani skłamie?
Mówi nam o tym zdanie 2!
2.
Pani skłamie (Y=0) wtedy i tylko wtedy gdy:
D: (K=0) i (T=0) - jutro nie pójdziemy do kina (K=0) i nie pójdziemy do teatru (T=0)

Znaczenie symboli:
Y=1 - pani dotrzyma słowa
Y=0 - pani nie dotrzyma słowa (skłamie)
K=1 - pójdziemy do kina
K=0 - nie pójdziemy do kina
T=1 - pójdziemy do teatru
T=0 - nie pójdziemy do teatru

Kluczowe pytanie:
Czy zgadzacie się że interpretacja tabeli zero-jedynkowej ziemskiego operatora OR jest w logice normalnych ziemskich matematyków dokładnie jak wyżej!

Tak/Nie

Poproszę kolejno o odpowiedź:
Irbisola lub Fizyka

Koniec części I.


Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Pon 18:57, 01 Sty 2018, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
idiota




Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 3604
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: stolnica

PostWysłany: Pon 18:56, 01 Sty 2018    Temat postu:

Czyli uciekasz od prostego, zdawałoby się pytania...
No jak tam sobie wolisz.
Do usłyszenia jak spróbujesz odpowiedzieć na nie!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Taz




Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:58, 01 Sty 2018    Temat postu:

rafal3006 napisał:
Irbisolu:
Jeśli twierdzisz że u ciebie koniunkcja i alternatywa to jest to samo to twierdzisz to:
(Y=p*q (koniunkcja)) = (Y=p+q (alternatywa))
Jesteś tego pewien?

Z tego co rozumiem, co się tu dzieje, to Irbisol twierdzi jedynie, że p*q = p+q gdy p=q=1.
Po prostu w algebrze Boole'a 1+1 = 1*1 = 1.
Analogicznie w algebrze liczb rzeczywistych, gdy a=b=2, to a+b = a*b, bo 2+2 = 2*2 = 4. Nikt jednak nie twierdzi, że + i * to to samo!.

Inaczej: matematycy mają taki fajny symbol tożsamości ≡.

Jest prawdą, że p+q = p*q w szczególnych przypadkach.
Nie jest prawdą, że p+q ≡ p*q.

rafal3006 napisał:
Czy ziemski operator OR (po polsku "lub"(+)) Y=p+q daje odpowiedź wyłacznie na pytanie "kiedy pani dotrzyma słowa (Y=1)" czy też ten sam operator zawiera także odpowiedź na pytanie "kiedy pani skłamie (Y=0)?"

Operator nie "zawiera" żadnych odpowiedzi. Operator jedynie daje określoną wartość dla pewnych wartości argumentów; jest odpowiednikiem działania na liczbach. I tak, z definicji operatorów * i + wynika zarówno, kiedy wynik działania wynosi 1, jak i kiedy wynosi on 0.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35367
Przeczytał: 20 tematów

Skąd: z innego Wszechświata
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:01, 01 Sty 2018    Temat postu:

idiota napisał:
Czyli uciekasz od prostego, zdawałoby się pytania...
No jak tam sobie wolisz.
Do usłyszenia jak spróbujesz odpowiedzieć na nie!

... ale co ci przeszkadza posługiwać się przykładami na poziomie 3-letniego dziecka w celu wyjasnienia twojego problemu?
Gówno jest warta logika "matematyczna" oderwana od najprostszych przykładów bo to tak jakbyś chciał wykonywać mnożenie dowolnie dużych liczb naturalnych nie znając tabliczki mnożenia do 100.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
idiota




Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 3604
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: stolnica

PostWysłany: Pon 19:02, 01 Sty 2018    Temat postu:

"matematycy mają taki fajny symbol tożsamości ≡"

Ten przyszedł i narobił symbol ≡...
;)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
idiota




Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 3604
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: stolnica

PostWysłany: Pon 19:05, 01 Sty 2018    Temat postu:

" ale co ci przeszkadza posługiwać się przykładami "

To, że to nie jest odpowiedź na moje pytanie. Zresztą nie mogę odpowiedzieć na pytanie zawierające nieznane ziemskim logikom pojęcia (operator alternatywy - takiego stwora nie ma, jest spójnik. ty wymyśliłeś operator OR więc powiedz nam co to jest i jak działa).
Przypominam na początek:

Czy da się zdania połączyć operatorem OR?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35367
Przeczytał: 20 tematów

Skąd: z innego Wszechświata
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:13, 01 Sty 2018    Temat postu:

Taz napisał:
rafal3006 napisał:
Czy ziemski operator OR (po polsku "lub"(+)) Y=p+q daje odpowiedź wyłacznie na pytanie "kiedy pani dotrzyma słowa (Y=1)" czy też ten sam operator zawiera także odpowiedź na pytanie "kiedy pani skłamie (Y=0)?"

Operator nie "zawiera" żadnych odpowiedzi. Operator jedynie daje określoną wartość dla pewnych wartości argumentów; jest odpowiednikiem działania na liczbach. I tak, z definicji operatorów * i + wynika zarówno, kiedy wynik działania wynosi 1, jak i kiedy wynosi on 0.


Masz zatem takie zdanie z przedszkola:
Jutro pójdziemy do kina lub (+) do teatru
Y=p+q

Obaj zgadzamy się że to zdanie podpinamy pod definicję znaczka „lub”(+), zero-jedynkowo tak zdefiniowaną:
Kod:

   K  T  Y=K+T
A: 1  1  =1
B: 1  0  =1
C: 0  1  =1
D: 0  0  =0

Jak rozumiem Fizyku twierdzisz, że nie da się odpowiedzieć z góry (w czasie przyszłym) kiedy jutro pani dotrzyma słowa (Y=1) a kiedy skłamie (Y=0)

Da się czy nie da się?
Poproszę o odpowiedź.

P.S.
To samo pytanie do Idioty i Irbisola.

idiota napisał:
" ale co ci przeszkadza posługiwać się przykładami "

To, że to nie jest odpowiedź na moje pytanie. Zresztą nie mogę odpowiedzieć na pytanie zawierające nieznane ziemskim logikom pojęcia (operator alternatywy - takiego stwora nie ma, jest spójnik. ty wymyśliłeś operator OR więc powiedz nam co to jest i jak działa).
Przypominam na początek:

Czy da się zdania połączyć operatorem OR?

Masz wyżej odpowiedź, w zdaniu znaczek (+) jest spójnikiem "lub" z naturalnej logiki matematycznej człowieka zdefiniowany tabelą zero-jedynkową jak wyżej.
Co to jest operator OR wyskoczy nam za chwilę samo, pod warunkiem że zaczniesz współpracować Idioto.


Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Pon 19:18, 01 Sty 2018, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
idiota




Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 3604
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: stolnica

PostWysłany: Pon 19:18, 01 Sty 2018    Temat postu:

Gdzie znalazłeś to stwierdzenie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35367
Przeczytał: 20 tematów

Skąd: z innego Wszechświata
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:25, 01 Sty 2018    Temat postu:

idiota napisał:
Gdzie znalazłeś to stwierdzenie?

... ja cię kręcę, jak potwornie trzeba mieć sprany mózg by nie odpowiedzieć na banalne pytanie doskonale rozumiane przez każdego 5-cio latka.

Pani w przedszkolu:
Jutro pójdziemy do kina lub do teatru
Y=K+T

Pytanie do Idioty:
Czy jesteś w stanie odpowiedzieć 5-cio latkowi kiedy jutro pani dotrzyma słowa (Y=1) a kiedy skłamie(Y=0)?

Tak/Nie

Jeśli tak to na jakiej podstawie matematycznej?

P.S.
Wszystkie 5-cio latki doskonale znają odpowiedzi na oba pytania - może udaj się na nauki do przedszkola?


Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Pon 19:26, 01 Sty 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
idiota




Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 3604
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: stolnica

PostWysłany: Pon 19:32, 01 Sty 2018    Temat postu:

Czyli nigdzie go nie znalazłeś i sobie tylko tak od czapy piszesz, byle tylko nie odpowiedzieć na pytanie czy da się zdania połączyć operatorem OR?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Taz




Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:57, 01 Sty 2018    Temat postu:

rafal3006 napisał:
Jak rozumiem Fizyku twierdzisz, że nie da się odpowiedzieć z góry (w czasie przyszłym) kiedy jutro pani dotrzyma słowa (Y=1) a kiedy skłamie (Y=0)

Da się czy nie da się?
Poproszę o odpowiedź.

Jeśli "kłamanie" oznacza "wartość logiczna zdania jest 0", to chyba już odpowiedziałem wyżej - można powiedzieć, kiedy wynik "działania" na wartościach logicznych zdań jest 0, więc można powiedzieć, kiedy "skłamie".
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35367
Przeczytał: 20 tematów

Skąd: z innego Wszechświata
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:00, 01 Sty 2018    Temat postu:

idiota napisał:
Czyli nigdzie go nie znalazłeś i sobie tylko tak od czapy piszesz, byle tylko nie odpowiedzieć na pytanie czy da się zdania połączyć operatorem OR?

Dobra Idioto, jeśli myślisz że nie potrafię myśleć twoją logiką to się mylisz.

Mamy zdanie z przedszkola:
Jutro pójdziemy do kina lub (+) do teatru
Y=K+T

Twoja logika wymaga znajomości z góry wartości logicznych K i T abyś mógł odpowiedzieć czy pani jutro dotrzyma słowa (Y=1) czy też skłamie (Y=0)
Ty w czasie przyszłym nie możesz na to pytanie odpowiedzieć bo nie wiesz co jutro pani zrobi.
ALE!
Na poziomie abstrakcyjnym możemy się przenieść do pojutrze i rozpatrzyć zaledwie cztery rozłączne zdarzenia.

Zdanie to podpinamy pod definicję znaczka „lub”(+) w czasie przeszłym jak niżej:
Kod:

Definicja spójnika „lub”(+) w czasie przeszłym
   K  T  Y=K+T
A: 1  1  =1 - Ya=1 wczoraj byłem w kinie (K=1) i byłem w teatrze (T=1)
B: 1  0  =1 - Yb=1 wczoraj byłem w kinie (K=1) i nie byłem w teatrze (T=0)
C: 0  1  =1 - Yc=1 wczoraj nie byłem e kinie (K=0) i byłem w teatrze (T=1)
D: 0  0  =0 - Yd=0 wczoraj nie byłem w kinie (K=0) i nie byłem w teatrze (T=0)


Załóżmy że zaszło zdarzenie A:
K=1 i T=1
Z tabeli odczytujemy że pani dotrzymała słowa Ya=1

Załóżmy że zaszło zdarzenie B:
K=1 i T=0
Z tabeli odczytujemy że pani dotrzymała słowa Yb=1

Załóżmy że zaszło zdarzenie C:
K=1 i T=0
Z tabeli odczytujemy że pani dotrzymała słowa Yc=1

Załóżmy że zaszło zdarzenie D:
K=0 i T=0
Z tabeli odczytujemy że pani skłamała Yd=0

Teraz Idioto wsiadamy w wehikuł czasu i cofamy się z powrotem do przeszłości, kiedy to jutro będzie rzeczywiście jutrem.

Oczywistym jest że nasza abstrakcyjna analiza w czasie przeszłym będzie aktualna w czasie przyszłym, czyli że:


Wykład aktualnej logiki matematycznej ziemian w jedynie słusznej interpretacji!

Część I

Udajmy się do … oczywiście do przedszkola.
Pani:
Jutro pójdziemy do kina lub (+) do teatru
Y=K+T

W aktualnej logice ziemian zdanie to podpinamy pod zero-jedynkową ziemską definicję spójnika „lub”(+)

Zróbmy to!
Kod:

Tabela 1
   K  T  Y=K+T
A: 1  1  =1
B: 1  0  =1
C: 0  1  =1
D: 0  0  =0
   1  2   3

Bezpośrednio z tej tabeli odczytujemy:
1.
Y=1 <=> A: (K=1) i T=1) lub B: (K=1 i T=0) lub C: (K=0) i T=1)
2.
Y=0 <=> D: (K=0) i (T=0)

Odczytajmy te dwa zdania w naturalnej logice matematycznej 5-cio latka, humanisty … i najwybitniejszego prof. ziemskiej logiki matematycznej!
1.
Pani dotrzyma słowa (Y=1) wtedy i tylko wtedy gdy:
A: (K=1) i (T=1) - jutro pójdziemy do kina (K=1) i pójdziemy do teatru (T=1)
lub
B: (K=1) i (T=0) - jutro pójdziemy do kina (K=1) i nie pójdziemy do teatru (T=0)
lub
C: (K=0) i (T=1) - jutro nie pójdziemy do kina (K=0) i pójdziemy do teatru (T=1)

… a kiedy pani skłamie?
Mówi nam o tym zdanie 2!
2.
Pani skłamie (Y=0) wtedy i tylko wtedy gdy:
D: (K=0) i (T=0) - jutro nie pójdziemy do kina (K=0) i nie pójdziemy do teatru (T=0)

Znaczenie symboli:
Y=1 - pani dotrzyma słowa
Y=0 - pani nie dotrzyma słowa (skłamie)
K=1 - pójdziemy do kina
K=0 - nie pójdziemy do kina
T=1 - pójdziemy do teatru
T=0 - nie pójdziemy do teatru

Kluczowe pytanie:
Czy zgadzacie się że interpretacja tabeli zero-jedynkowej spójnika „lub”(+) jest w logice normalnych ziemskich matematyków dokładnie jak wyżej!

Tak/Nie

Poproszę kolejno o odpowiedź:
Irbisola, Fizyka, Idiotę.

Koniec części I.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Taz




Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:22, 01 Sty 2018    Temat postu:

rafal3006 napisał:
Odczytajmy te dwa zdania w naturalnej logice matematycznej 5-cio latka, humanisty … i najwybitniejszego prof. ziemskiej logiki matematycznej!
1.
Pani dotrzyma słowa (Y=1) wtedy i tylko wtedy gdy:
A: (K=1) i (T=1) - jutro pójdziemy do kina (K=1) i pójdziemy do teatru (T=1)
lub
B: (K=1) i (T=0) - jutro pójdziemy do kina (K=1) i nie pójdziemy do teatru (T=0)
lub
C: (K=0) i (T=1) - jutro nie pójdziemy do kina (K=0) i pójdziemy do teatru (T=1)

… a kiedy pani skłamie?
Mówi nam o tym zdanie 2!
2.
Pani skłamie (Y=0) wtedy i tylko wtedy gdy:
D: (K=0) i (T=0) - jutro nie pójdziemy do kina (K=0) i nie pójdziemy do teatru (T=0)

A wiesz jak to można zapisać krócej? Otóż w postaci 4 tautologii:
1. p*q => p+q
2. p*~q => p+q
3. ~p*q => p+q
4. ~p*~q => ~(p+q)

To, że te zdania są tautologiami, oznacza tyle, że nieważne jakie wartości p i q podstawisz, ich wartość zawsze będzie 1.

A dzięki regule wnioskowania (p, p=>q) → q możesz następnie wnioskować o prawdziwości/fałszywości zdania p+q na podstawie tego, co wiesz o p i q.

Oczywiście można to zrobić jeszcze krócej. Wiedza, który z przypadków po lewej stronie implikacji w tych 4 zdaniach jest prawdziwy jest równoważna wiedzy o dokładnej wartości logicznej zdań p i q - dzięki czemu można odczytać wartość p+q z tabelki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35367
Przeczytał: 20 tematów

Skąd: z innego Wszechświata
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:55, 01 Sty 2018    Temat postu:

Taz napisał:

rafal3006 napisał:

Odczytajmy te dwa zdania w naturalnej logice matematycznej 5-cio latka, humanisty … i najwybitniejszego prof. ziemskiej logiki matematycznej!
1.
Pani dotrzyma słowa (Y=1) wtedy i tylko wtedy gdy:
A: (K=1) i (T=1) - jutro pójdziemy do kina (K=1) i pójdziemy do teatru (T=1)
lub
B: (K=1) i (T=0) - jutro pójdziemy do kina (K=1) i nie pójdziemy do teatru (T=0)
lub
C: (K=0) i (T=1) - jutro nie pójdziemy do kina (K=0) i pójdziemy do teatru (T=1)

… a kiedy pani skłamie?
Mówi nam o tym zdanie 2!
2.
Pani skłamie (Y=0) wtedy i tylko wtedy gdy:
D: (K=0) i (T=0) - jutro nie pójdziemy do kina (K=0) i nie pójdziemy do teatru (T=0)

A wiesz jak to można zapisać krócej? Otóż w postaci 4 tautologii:
1. p*q => p+q
2. p*~q => p+q
3. ~p*q => p+q
4. ~p*~q => ~(p+q)

To, że te zdania są tautologiami, oznacza tyle, że nieważne jakie wartości p i q podstawisz, ich wartość zawsze będzie 1.

A dzięki regule wnioskowania (p, p=>q) → q możesz następnie wnioskować o prawdziwości/fałszywości zdania p+q na podstawie tego, co wiesz o p i q.

Oczywiście można to zrobić jeszcze krócej. Wiedza, który z przypadków po lewej stronie implikacji w tych 4 zdaniach jest prawdziwy jest równoważna wiedzy o dokładnej wartości logicznej zdań p i q - dzięki czemu można odczytać wartość p+q z tabelki.


Ciepło, ciepło fizyku.
rafal3006 napisał:

Wykład aktualnej logiki matematycznej ziemian w jedynie słusznej interpretacji!

Część I

Udajmy się do … oczywiście do przedszkola.
Pani:
Jutro pójdziemy do kina lub (+) do teatru
Y=K+T

W aktualnej logice ziemian zdanie to podpinamy pod zero-jedynkową ziemską definicję spójnika „lub”(+)

Zróbmy to!
Kod:

Tabela 1
   K  T  Y=K+T
A: 1  1  =1
B: 1  0  =1
C: 0  1  =1
D: 0  0  =0
   1  2   3

Bezpośrednio z tej tabeli odczytujemy:
1.
Y=1 <=> A: (K=1) i T=1) lub B: (K=1 i T=0) lub C: (K=0) i T=1)
2.
Y=0 <=> D: (K=0) i (T=0)

Odczytajmy te dwa zdania w naturalnej logice matematycznej 5-cio latka, humanisty … i najwybitniejszego prof. ziemskiej logiki matematycznej!
1.
Pani dotrzyma słowa (Y=1) wtedy i tylko wtedy gdy:
A: (K=1) i (T=1) - jutro pójdziemy do kina (K=1) i pójdziemy do teatru (T=1)
lub
B: (K=1) i (T=0) - jutro pójdziemy do kina (K=1) i nie pójdziemy do teatru (T=0)
lub
C: (K=0) i (T=1) - jutro nie pójdziemy do kina (K=0) i pójdziemy do teatru (T=1)

… a kiedy pani skłamie?
Mówi nam o tym zdanie 2!
2.
Pani skłamie (Y=0) wtedy i tylko wtedy gdy:
D: (K=0) i (T=0) - jutro nie pójdziemy do kina (K=0) i nie pójdziemy do teatru (T=0)

Znaczenie symboli:
Y=1 - pani dotrzyma słowa
Y=0 - pani nie dotrzyma słowa (skłamie)
K=1 - pójdziemy do kina
K=0 - nie pójdziemy do kina
T=1 - pójdziemy do teatru
T=0 - nie pójdziemy do teatru

Kluczowe pytanie:
Czy zgadzacie się że interpretacja tabeli zero-jedynkowej spójnika „lub”(+) jest w logice normalnych ziemskich matematyków dokładnie jak wyżej!

Tak/Nie

Poproszę kolejno o odpowiedź:
Irbisola, Fizyka, Idiotę.

Koniec części I.


Następny mój krok jest taki:
Prawa Prosiaczka:
(p=0) = (~p=1)

… i moje zdania z cytatu przekształcam do postaci:
1.
Pani dotrzyma słowa (Y=1) wtedy i tylko wtedy gdy:
A: (K=1) i (T=1) - jutro pójdziemy do kina (K=1) i pójdziemy do teatru (T=1)
lub
B: (K=1) i (~T=1) - jutro pójdziemy do kina (K=1) i nie pójdziemy do teatru (~T=1)
lub
C: (~K=1) i (T=1) - jutro nie pójdziemy do kina (~K=1) i pójdziemy do teatru (T=1)

… a kiedy pani skłamie?
Mówi nam o tym zdanie 2!
2.
Pani skłamie (~Y=1) wtedy i tylko wtedy gdy:
D: (~K=1) i (~T=1) - jutro nie pójdziemy do kina (~K=1) i nie pójdziemy do teatru (~T=1)

Znaczenie symboli:
Y=1 - pani dotrzyma słowa
~Y=1 - pani nie dotrzyma słowa (skłamie)
K=1 - pójdziemy do kina
~K=1 - nie pójdziemy do kina
T=1 - pójdziemy do teatru
~T=1 - nie pójdziemy do teatru

Jedynki w mintermach są domyślne, pomijamy je otrzymując równania cząstkowe dla poszczególnych linii.
Stąd mam końcowy opis w mintermach naszej analizy:
Kod:

A: K* T = Ya
B: K*~T = Yb
C:~K* T = Yc
D:~K*~T =~Yd
   1  2   3

Przejdźmy na zapis formalny, niezależny od zdania podstawiając:
p=K
q=T
Kod:

A: p* q = Ya
B: p*~q = Yb
C:~p* q = Yc
D:~p*~q =~Yd
   1  2   3

W mintermach mamy:
Y = Ya+Yb+Yc
Po podstawieniu równań cząstkowych mamy:
Y = A: p*q + B: p*~q + C: ~p*q
Minimalizujemy:
Y=p*q + p*~q + ~p*q
Y = p*(q+~q)+~p*q
Y = p+(~p*q)
Przejście do logiki ujemnej (bo ~Y) poprzez negację zmiennych i wymianę spójników:
~Y = ~p*(p+~q)
~Y = ~p*p + ~p*~q
~Y=~p*~q
powrót do logiki dodatniej (bo Y)
Y = p+q

Wniosek:
Spójnik „lub”(+) z nagłówka naszej tabeli zero-jedynkowej:
Kod:

Tabela 1
   p  q  Y=p+q ~p ~q ~Y=~p*~q
A: 1  1  =1     0  0   =0
B: 1  0  =1     0  1   =0
C: 0  1  =1     1  0   =0
D: 0  0  =0     1  1   =1
   1  2   3     4  5    6

Opisuje wyłącznie obszar ABC123!

Linia D opisana jest spójnikiem „i”(*):
~Y=~p*~q

Operator OR(|+) to matematyczny opis wszystkich czterech linii a nie tylko jakiegoś fragmentu, czyli ABC123:
Y=p+q
czy też linii:
D:
~Y=~p*~q

Stąd mamy:
Definicja operatora OR(|+):
Operator OR to układ równań logicznych funkcji w logice dodatniej (bo Y) i ujemnej (bo ~Y)
1.
Y=p+q - to równanie opisuje obszar ABC123
co matematycznie oznacza:
Y=1 <=> p=1 lub q=1
(+) - spójnik „lub”
Ten fakt fenomenalnie widać w obszarze ABC123!
2.
~Y=~p*~q - to równanie opisuje wyłącznie linię D
co matematycznie oznacza:
~Y=1 <=> ~p=1 i ~q=1
(*) - spójnik „i”
Ten fakt doskonale widać w linii D456!

idiota napisał:
Czyli nigdzie go nie znalazłeś i sobie tylko tak od czapy piszesz, byle tylko nie odpowiedzieć na pytanie czy da się zdania połączyć operatorem OR?

Odpowiadam:
Nie da się!

Dowód ciut wyżej w odpowiedzi dla Fizyka.
… no i po co się było tak bać tego przykładu na poziomie 3-latka?

Dzięki Fizyku za współpracę.


Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Pon 21:14, 01 Sty 2018, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fiklit




Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 4197
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:11, 01 Sty 2018    Temat postu:

Dlaczego to się nazywa "operator"?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
idiota




Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 3604
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: stolnica

PostWysłany: Pon 21:18, 01 Sty 2018    Temat postu:

Czyli operator to coś czy się nie łączy zdań.
To co on robi?
Do czego służy???
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35367
Przeczytał: 20 tematów

Skąd: z innego Wszechświata
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 8:32, 02 Sty 2018    Temat postu:

Algorytm działania mózgu człowieka w spójnikach „i”(*) i „lub”(+)

fiklit napisał:
Dlaczego to się nazywa "operator"?


Prawo Słonia:
Logika matematyczna człowieka w spójnikach „i”(*) i „lub”(+) to wyłącznie równania alternatywno-koniunkcyjne
Wynika z tego że:
Równań koniunkcyjno-alternatywnych żaden człowiek nie rozumie, nawet najwybitniejszy prof. matematyki
Oba powyższe stwierdzenia bardzo łatwo udowodnić, ale to temat na oddzielny post.

Kluczowe definicje spójników „lub”(+) i „i”(*):
Kod:

Definicja spójnika „i”(*) używana przez mózg 5-cio latka
Definicja      |Równania     |Co matematycznie   |Komentarz
zero-jedynkowa |cząstkowe    |oznacza            |
               |w mintermach |                   |
   p  q  Y=p*q |             |                   |
A: 1  1  =1    | Ya= p* q    | Ya=1<=> p=1 i q=1 | Y=Ya
   1  2   3
Definicja spójnika „i”(*):
Y=1 <=> p=1 i q=1
W pozostałej tabeli zero-jedynkowej mamy same wynikowe zera
Stąd: Y=Ya

Kod:

Definicja spójnika „i”(*) dla potrzeb rachunku zero-jedynkowego
   p  q  Y=p*q
A: 1  1  =1
B: 1  0  =0
C: 0  1  =0
D: 0  0  =0
   1  2   3
Definicja spójnika „i”(*):
Y=1 <=> p=1 i q=1
Definicja spójnika „i”(*) to wyłącznie linia A123.
Obszar BCD123 to ślepe uzupełnienie definicji spójnika „i”(*)
dla potrzeb rachunku zero-jedynkowego.
W równaniach alternatywno-koniunkcyjnych interesują nas
wyłącznie wynikowe jedynki, tu wyłącznie linia A123.


Kod:

Definicja spójnika „lub”(+) używana przez mózg 5-cio latka
Definicja      |Równania    |Co matematycznie   |Równanie w mintermach
zero-jedynkowa |cząstkowe   |oznacza            |po minimalizacji
               |w mintermach|                   |
   p  q  Y=p+q |            |                   |
A: 1  1  =1    | Ya= p* q   | Ya=1<=> p=1 i  q=1| Y=Ya+Yb+Yc
B: 1  0  =1    | Yb= p*~q   | Yb=1<=> p=1 i ~q=1| Y=p+q
C: 0  1  =1    | Yc=~p* q   | Yc=1<=>~p=1 i  q=1| Y=1<=>p=1 lub q=1
   1  2   3
Definicja spójnika „lub”(+):
Y=1 <=> p=1 lub q=1
Doskonale to widać w powyższej definicji zero-jedynkowej

Kod:

Definicja spójnika „lub”(+) dla potrzeb rachunku zero-jedynkowego
   p  q  Y=p+q
A: 1  1  =1
B: 1  0  =1
C: 0  1  =1
D: 0  0  =0
   1  2   3
Definicja spójnika „lub”(+):
Y=1 <=> p=1 lub q=1
Definicja spójnika „lub”(+) to wyłącznie obszar ABC123
Linia D123 to ślepe uzupełnienie definicji spójnika „lub”(+)
dla potrzeb rachunku zero-jedynkowego.
W równaniach alternatywno-koniunkcyjnych interesują nas
wyłącznie wynikowe jedynki, tu wyłącznie obszar ABC123.


Algorytm działania mózgu człowieka w spójnikach „i”(*) i „lub”(+) rozpatrzymy na prostych przykładach z przedszkola.

Przykład 1
1.
Pani:
Jutro pójdziemy do kina lub (+) do teatru
Y=K+T
co matematycznie oznacza:
Y=1 <=> K=1 lub T=1
Czytamy:
Pani dotrzyma słowa (Y=1) wtedy i tylko wtedy gdy jutro pójdziemy do kina (K=1) lub (+) pójdziemy do teatru (T=1)

… a kiedy pani skłamie?
Przejście do logiki ujemnej (bo ~Y) poprzez negację zmiennych i wymianę spójników:
~Y=~K*~T
2.
Pani skłamie (~Y=1) wtedy i tylko wtedy gdy jutro nie pójdziemy do kina (~K=1) i (*) nie pójdziemy do teatru (~T=1)
~Y=~K*~T
co matematycznie oznacza:
~Y=1<=> ~K=1 i ~T=1

Jak działa mózg 5-cio latka?

I.
Rozpatrujemy przypadek kiedy pani dotrzyma słowa: Y=1

1.
Y=K+T
co matematycznie oznacza:
Y=1 <=> K=1 lub T=1

W czasie przeszłym 5-cio latek sprawdza czy wczoraj był w kinie.
Zaczynamy od pierwszego składnika sumy logicznej:
Czy zaszło: K=1?
Odpowiedź TAK kończy algorytm sprawdzania z rozstrzygnięciem:
Pani dotrzymała słowa (Y=1)

Odpowiedź: NIE

Powoduje przejście do kolejnego składnika sumy logicznej
Czy zaszło: T=1?
Odpowiedź TAK kończy algorytm sprawdzania z rozstrzygnięciem:
Pani dotrzymała słowa: Y=1

Jeśli dalszych składników sumy logicznej nie ma to mózg 5-cio latka rozstrzyga:
Pani skłamała (nie dotrzymała słowa): Y=0

Zauważmy, że mózg 5-cio latka nie analizuje wynikowego zera w definicji spójnika „i”(*) - jego to wynikowe zero kompletnie nie interesuje!
Kod:

Analiza matematyczna spójnika „lub”(+)
   K  T  Y=K+T   |
A: 1  1  =1      |Obszar aktywny
B: 1  0  =1      |analizowany przez mózg 5-cio latka
C: 0  1  =1      |
------------------------------------------------------------------
D: 0  0  =0      |linia nieaktywna która kompletnie nie interesuje mózgu 5-cio latka


Nasza analiza w zapisach formalnych niezależnych od przykładu będzie identyczna jak wyżej.
Nasz przykład w zapisach formalnych:
Y=p+q
co matematycznie oznacza:
Y=1 <=> p=1 lub q=1

Zauważmy też że w ogólnym przypadku w miejsce zmiennej p możemy podstawić dowolnie długi iloczyn logiczny zmiennych binarnych np.
p=r*~s*t
To samo pod zmienną q np.
q=~r*s*t
stąd mamy:
Y = r*~s*t + ~r*s*~t
co matematycznie oznacza:
Y=1 <=> (r=1 i ~s=1 i t=1) lub (~r=1 i s=1 i ~t=1) …
Takich składników sumy logicznej może być dowolnie dużo.
Algorytm działania mózgu 5-cio latka nie zmieni się ani na jotę!

II.
Rozpatrujemy przypadek kiedy pani skłamie: ~Y=1

2.
~Y=~K*~T
co matematycznie oznacza:
~Y=1 <=> ~K=1 i ~T=1

Algorytm działania mózgu 5-cio latka:
Biorę pierwszy składnik równania alternatywno-koniunkcyjnego:
Czy zaszło: ~K=1 i ~T=1 - nie byłem w kinie (~K=1) i nie byłem w teatrze (~T=1)
Odpowiedź TAK kończy algorytm sprawdzanie z rozstrzygnięciem:
~Y=1 pani skłamała

W ogólnym przypadku możemy mieć dowolnie dużo składników równania alternatywno-koniunkcyjnego, to bez znaczenia.
Jeśli wszystkie istniejące składniki iloczynu logicznego dadzą odpowiedź negatywną to mózg 5-cio latka kończy algorytm z rozstrzygnięciem
~Y=0 - pani dotrzymała słowa
bo prawo Prosiaczka:
(~Y=0) = (Y=1) - pani dotrzymała słowa

Podsumowanie:
Kod:

Analiza matematyczna spójnika „lub”(+)
   K  T  Y=K+T   |
A: 1  1  =1      |Obszar aktywny
B: 1  0  =1      |analizowany przez mózg 5-cio latka
C: 0  1  =1      |
------------------------------------------------------------------
D: 0  0  =0      |linia nieaktywna która kompletnie nie interesuje mózgu 5-cio latka

Kod:

Analiza matematyczna spójnika „i”(*)
skolerowanego z powyższym spójnikiem „lub”(+)
  ~K ~T ~Y=~K*~T
A: 0  0  =0      |Obszar nieaktywny
B: 0  1  =0      |tego obszaru mózg 5-cio latka
C: 1  0  =0      |nie analizuje!
------------------------------------------------------------------
D: 1  1  =1      |linia aktywna którą analizuje mózg 5-cio latka


Przykład 2
Pani:
Jutro pójdziemy do kina i do teatru
Y=K*T
co matematycznie oznacza:
Y=1 <=> K=1 i T=1
Czytamy:
Pani dotrzyma słowa (Y=1) wtedy i tylko wtedy gdy jutro pójdziemy do kina (K=1) i pójdziemy do teatru (T=1)

… a kiedy pani skłamie?
Przejście do logiki ujemnej (bo ~Y) poprzez negację zmiennych i wymianę spójników:
~Y=~K+~T
Co matematycznie oznacza:
~Y=1 <=> ~K=1 lub ~T=1
Czytamy:
Pani skłamie (~Y=1) wtedy i tylko wtedy gdy jutro nie pójdziemy do kina (~K=1) lub nie pójdziemy do teatru (~T=1)

Uwaga:
Mózg 5-cio latka będzie tu korzystał dokładnie z tych samych algorytmów jak w przykładzie 1

fiklit napisał:
Dlaczego to się nazywa "operator"?


Odpowiadam:
Z punktu odniesienia rachunku zero-jedynkowego spójniki logiczne „i”(*) i „lub”(+) są operatorami logicznymi.

Jednak!
Mózgu człowieka kompletnie nie interesują wynikowe zera w jakiejkolwiek tabeli zero-jedynkowej.

Dowód w tym poście.


Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Wto 8:56, 02 Sty 2018, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irbisol




Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 15388
Przeczytał: 29 tematów


PostWysłany: Wto 9:26, 02 Sty 2018    Temat postu:

rafal3006 napisał:
Możesz zapisać:
p*q=1

Więc dlaczego mieliby mnie wywalać za taki zapis z laboratorium?
Spośród 4 przypadków opisuję JEDEN, gdzie p = 1 i q = 1, mogę wg ciebie zapisać to jako p*q=1, ale jednocześnie w laboratorium to się nie spodoba. Dlaczego, skoro zapis jest w porządku?

Pytałeś, czy taki zapis może wchodzić w skład innego wyrażenia. Odpowiedziałem: TAK, może. Podobnie jak każdy inny zapis.
I co w związku z tym?

Na stronie 90. się do tego przyczepiłeś i do tej pory nie potrafisz zamknąć tego trywialnego tematu.

Cytat:
Ja udzieliłem odpowiedzi na twoje pytanie wielkimi czerwonymi literami, teraz ty odpowiedz na moje w cytacie wyżej.

Udzieliłeś różnych i sprzecznych ze sobą odpowiedzi. Najpierw to wyprostuj.

Cytat:
Irbisol napisał:
Oczywiście, ze różne, bo co innego podstawiłeś za pierwszym razem za Y i co innego za drugim. Wygląda na to, że "pojąłeś" iż wg mnie koniunkcja i alternatywa to to samo.
Ja tymczasem pokazałem, że powyższe wzory wyprowadza się w jednej linijce i że jest to klasyczny de Morgan.
Ty natomiast masturbujesz się nad tym, jak nad jakimś wiekopomnym odkryciem, zawalając całe strony.

Kurde!
Jak można napisać że koniunkcja i alternatywa to to samo?!

Przecież się z ciebie śmieję, że to "pojąłeś". W cudzysłowach, czyli że nic nie zrozumiałeś. A ty nadal brniesz.
Więc wersja dla zdebilałych:
Nigdzie nie napisałem, że koniunkcja i alternatywa to to samo.
To ty tak sobie to ubzdurałeś.
Sedno jest takie, że piszesz megabajty tekstu, żeby dojść do oszałamiającego wniosku, że koniunkcję da się zapisać de Morganem używając alternatywy i na odwrót. Co można wyprowadzić w 2 linijkach, a ty się tym podniecasz, jak by to było niesamowite odkrycie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ŚFiNiA Strona Główna -> Metodologia / Forum Kubusia Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 99, 100, 101 ... 136, 137, 138  Następny
Strona 100 z 138

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin