|
ŚFiNiA ŚFiNiA - Światopoglądowe, Filozoficzne, Naukowe i Artystyczne forum - bez cenzury, regulamin promuje racjonalną i rzeczową dyskusję i ułatwia ucinanie demagogii. Forum założone przez Wuja Zbója.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35572
Przeczytał: 15 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 12:40, 22 Mar 2019 Temat postu: |
|
|
Irbisol napisał: | rafal3006 napisał: | Wyrzucenie reszki oznacza że prawdziwe może być ~~> dowolne ze zdarzeń:
A=1
lub
A=0
Wyrzucenie orzełka znaczy dokładnie to samo co wyżej. |
Więc po co to rzucanie monetą, skoro i bez niego wiadomo, że może A włączone lub nie?
Jest to zbędne, a ty piszesz, że niezbędne. |
Kod: |
U2
Sterownie żarówką przełącznikami A i B połączonymi równolegle
Z - żarówka
O--------X------------------
| |
230V O | O |
| A | B
O O | O |
| | |
----------------------------
|
Jeśli uważasz że rzucanie monetą jest zbędne to napisz program komputerowy realizujący funkcję logiczną:
Z=f(A) - czyli nie chcę w twoim programie widzieć przycisku B!
bez użycia generatora liczb losowych.
Dokonasz tej sztuki, kasuję AK
Czas START
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fiklit
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 4197
Przeczytał: 0 tematów
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 12:42, 22 Mar 2019 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Jak zapomnę schemat to odpowiedź układu na wszystkie możliwe wymuszenia na jego wejściach będzie taka:
Kod:
Kod: | A Z A=>Z
1: 1 1 1
2: 1 0 0
3: 0 0 1
4: 0 1 1 | |
Ale co jest wejściem a co odpowiedzią układu? Oczywiście zakryty jest układ, ale przyiski i żarówka są dostępne.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35572
Przeczytał: 15 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 12:47, 22 Mar 2019 Temat postu: |
|
|
fiklit napisał: | Cytat: | Jak zapomnę schemat to odpowiedź układu na wszystkie możliwe wymuszenia na jego wejściach będzie taka:
Kod:
Kod: | A Z A=>Z
1: 1 1 1
2: 1 0 0
3: 0 0 1
4: 0 1 1 | |
Ale co jest wejściem a co odpowiedzią układu? Oczywiście zakryty jest układ, ale przyiski i żarówka są dostępne. |
Otóż NIE!
W powyższej tabeli dostępny jest tylko i wyłącznie przycisk A (wejście) i żarówka Z (wyjście).
Istnienie przycisku B jednoznacznie wynika z linii 4, bowiem gdyby w układzie nie było innych przycisków poza A (wejście) i Z (wyjście) to badany układ na 100% dałby w linii 4 odpowiedź ZERO a nie jak jest wyżej JEDEN.
cnd
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fiklit
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 4197
Przeczytał: 0 tematów
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 12:52, 22 Mar 2019 Temat postu: |
|
|
No i widzisz, wybiegasz do przodu i nieporozumienie od razu. Wróćmy do mojego pytania
i jeszcze razz zastanówmy się co to znaczy, że A->Z jest prawdziwe.
Pakujemy układ do pudełka dostępne są tylko A,B,Z, połączenia są niewidoczne, zapominasz jego schemat. Zostaje ci w głowie jedynie informacja że A->Z (jest prawdziwe).
Zaczynasz się bawić układem. Naciskasz A (B wyłączony), patrzysz Z się pali. Czy to zachowane układu jest zgodne z twoją wiedzą o nim, że "jeśli A to Z"?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irbisol
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 15472
Przeczytał: 25 tematów
|
Wysłany: Pią 13:07, 22 Mar 2019 Temat postu: |
|
|
rafal3006 napisał: | Irbisol napisał: | rafal3006 napisał: | Wyrzucenie reszki oznacza że prawdziwe może być ~~> dowolne ze zdarzeń:
A=1
lub
A=0
Wyrzucenie orzełka znaczy dokładnie to samo co wyżej. |
Więc po co to rzucanie monetą, skoro i bez niego wiadomo, że może A włączone lub nie?
Jest to zbędne, a ty piszesz, że niezbędne. |
Jeśli uważasz że rzucanie monetą jest zbędne to napisz program komputerowy realizujący funkcję logiczną:
Z=f(A) - czyli nie chcę w twoim programie widzieć przycisku B!
bez użycia generatora liczb losowych.
Dokonasz tej sztuki, kasuję AK
Czas START |
A z generatorem już tej sztuki dokonujesz?
Generator dał ci wynik (np. 0/1 albo orzeł/reszka). I co z tym wynikiem robisz? Jaki wynik zwróci ci funkcja Z=f(A) w zależności od tego, co dostaniesz z generatora?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35572
Przeczytał: 15 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 13:34, 22 Mar 2019 Temat postu: |
|
|
Irbisol napisał: | rafal3006 napisał: | Irbisol napisał: | rafal3006 napisał: | Wyrzucenie reszki oznacza że prawdziwe może być ~~> dowolne ze zdarzeń:
A=1
lub
A=0
Wyrzucenie orzełka znaczy dokładnie to samo co wyżej. |
Więc po co to rzucanie monetą, skoro i bez niego wiadomo, że może A włączone lub nie?
Jest to zbędne, a ty piszesz, że niezbędne. |
Jeśli uważasz że rzucanie monetą jest zbędne to napisz program komputerowy realizujący funkcję logiczną:
Z=f(A) - czyli nie chcę w twoim programie widzieć przycisku B!
bez użycia generatora liczb losowych.
Dokonasz tej sztuki, kasuję AK
Czas START |
A z generatorem już tej sztuki dokonujesz?
Generator dał ci wynik (np. 0/1 albo orzeł/reszka). I co z tym wynikiem robisz? Jaki wynik zwróci ci funkcja Z=f(A) w zależności od tego, co dostaniesz z generatora? |
Tylko i wyłacznie z generatorem masz szansę poprawnie opisać funkcję logiczną:
Z=f(A) - czyli nie chcę w twoim programie widzieć przycisku B!
Program wygląda tak:
http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/gowno-logika-ziemian-zwana-klasycznym-rachunkiem-zdan,11921-1100.html#440613
rafal3006 napisał: | idiota napisał: | Zaznaczone nie jest częścią żadnego algorytmu, więc to znów kłamstwo.
Tak cię teraz pokiereszowało, że nie umiesz przestać kłamać. |
Kod: |
U2
Sterownie żarówką przełącznikami A i B połączonymi równolegle
Z - żarówka
O--------X------------------
| |
230V O | O |
| A | B
O O | O |
| | |
----------------------------
|
Algorytm programu wygląda tu tak:
IMP_odwrotna: Z|~>A
Czy żarówka Z się świeci?
Jeśli nie to skocz do ET1
(tu żarówka Z się świeci)
CALL GENERATOR ;wywołanie generatora liczb losowych zwracającego A=x gdzie x=[0,1]
:A=1 - klawisz A wciśnięty
:A=0 - klawisz A nie wciśnięty
RETURN
Program obsługujący brak świecenia żarówki
ET1.
A=0 - klawisz A nie wciśnięty
RETURN
... i co?
Zatkało kakao? |
Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Pią 13:35, 22 Mar 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irbisol
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 15472
Przeczytał: 25 tematów
|
Wysłany: Pią 14:07, 22 Mar 2019 Temat postu: |
|
|
Czyli na podstawie tego, co wylosujesz wiesz, czy A był wciśnięty, czy nie?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35572
Przeczytał: 15 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 15:11, 22 Mar 2019 Temat postu: |
|
|
Irbisol napisał: | Czyli na podstawie tego, co wylosujesz wiesz, czy A był wciśnięty, czy nie? |
NIE!
Strasznie mało kumaty jesteś.
Tu chodzi o to że to nie ty naciskasz klawisze A i B ale osoba trzecia naciska je bez ładu i składu, ty jedyne co możesz to zatrzymywać czas w kolejnych chwilach czasowych zapisując relację:
Z=f(A)
Dzięki generatorowi liczb losowych jesteś w stanie zasymulować programowo dokładnie to co obserwujesz czyli:
1.
Jeśli żarówka zgaszona (Z=0)=(~Z=1) to masz 100% pewność iż klawisz A jest wyłączony (A=0)=(~A=1)
~Z=>~A =1
2.
Jeśli żarówka sie świeci to masz rzucanie monetą:
Klawisz A na niektórych podglądach jest włączony (A=1)=(~A=0) a na innych wyłączony (A=0)=(~A=1)
Dokładnie to symuluje generator liczb losowych w moim programie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fiklit
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 4197
Przeczytał: 0 tematów
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 15:30, 22 Mar 2019 Temat postu: |
|
|
Skoro Rafał wymiekl na moim pierwszym pytaniu to tylko tu napiszę że z=f(a) nie jest funkcja logiczna w rozumieniu LZ.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irbisol
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 15472
Przeczytał: 25 tematów
|
Wysłany: Pią 15:40, 22 Mar 2019 Temat postu: |
|
|
A skąd wiesz, że naciska bez ładu i składu?
I co twoje wylosowanie ma wspólnego z rzeczywistością?
Wylosowałeś 0 - I czego się dowiedziałeś?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35572
Przeczytał: 15 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 15:57, 22 Mar 2019 Temat postu: |
|
|
fiklit napisał: |
Skoro Rafał wymiekl na moim pierwszym pytaniu to tylko tu napiszę że z=f(a) nie jest funkcja logiczna w rozumieniu LZ. |
Pamiętam o pytaniu, za chwilę odpowiem.
Co do cytatu wyżej to się mylisz.
Funkcja logiczna Z=f(A) wygląda tak:
Kod: |
Z A Z~>A
1: 1 1 1
2: 1 0 1
3: 0 0 1
4: 0 1 0
|
Widać jak na dłoni że jeśli:
Z=0 t0 na 100% => A=0
=> - gwarancja matematyczna = warunek wystarczający
Jeśli natomiast:
Z=1
to możemy sobie rzucać monetą.
Może być zarówno A=1 (linia 1)
lub
A=0 - (linia 2)
Tabela zero-jedynkowa wyżej to w AK definicja warunku koniecznego ~>.
Na 100% nie możesz powiedzieć że ta tabela to nie jest jeden z 16 ziemskich operatorów logicznych - bowiem bezdyskusyjnie JEST.
Z faktu ze ziemscy matematycy zamietli znaczek ~> pod dywan, nie wynika że tego znaczka w KRZ nie ma - on jest, tylko ślepi ziemianie mając 2500 lat czasu (od Sokratesa) go nie widzieli.
Ten znaczek ~> to gilotyna dla KRZ.
Zauważmy bowiem, że tabela znaczka ~> zgodnie z zasadami obowiązującymi w KRZ musi być interpretowana następująco:
Z dowolnego zdania prawdziwego wynika dowolne zdanie prawdziwe (pierwszy wiersz matrycy) i dowolne zdanie fałszywe (drugi wiersz matrycy).
Twierdzenie to znane jest od wielu wieków w postaci chińskiej formuły „z prawdy wynika cokolwiek, czyli wszystko”.
Z fałszu natomiast może wynikać wyłącznie fałsz o czym mówi linia 3 w korelacji z linią 4.
Skąd my to znamy?
[link widoczny dla zalogowanych]
Wikipedia napisał: |
Kod: |
p q p=>q
1: 1 1 1
2: 0 1 1
3: 1 0 0
4: 0 0 1
|
Z dowolnego zdania fałszywego wynika dowolne zdanie prawdziwe (drugi wiersz matrycy) i dowolne zdanie fałszywe (czwarty wiersz matrycy). Twierdzenie to znane jest od wielu wieków w postaci łacińskiej formuły Falsum sequitur quodlibet (z fałszu wynika cokolwiek, czyli wszystko). Mimo to, gdy Bertrand Russell opublikował swój system logiki oparty na omawianej matrycy implikacji materialnej, niektórzy filozofowie przyjęli ten system za rodzaj herezji logicznej.
Ktoś próbował wykpić B. Russella, ogłaszając list otwarty, w którym zaproponował mu do rozwiązania następujące zadanie:
Ponieważ według pana można udowodnić wszystko na podstawie jednego zdania fałszywego, proszę na podstawie fałszywego zdania "5 = 4" udowodnić, że jest pan papieżem.
Na pierwszy rzut oka zadanie to może się wydać niewykonalne. Intuicyjnie bowiem nie potrafimy dojrzeć żadnego związku między zdaniem "5 = 4" a zdaniem: "B. Russell jest papieżem". Intuicji nie można jednak wierzyć ślepo, jest bowiem zawodna.
Russell podjął zadanie i rozwiązał je w wyniku następującego rozumowania:
Opierając się na regule głoszącej, że od obu stron równości wolno odjąć tę samą liczbę, odejmuję od obu stron równości: "5 = 4", liczbę 3. Wyprowadzam w ten sposób ze zdania "5 = 4" zdanie "2 = 1".
Dowód, że jestem papieżem, jest już teraz zupełnie prosty: papież i ja to dwie osoby, ale 2 = 1 (w tym przypadku papież i B. Russell, czyli dwie osoby są jedną osobą), więc jestem papieżem.
Rozumowanie to jest zupełnie poprawne, zatem początkowa intuicja zgodnie z którą zadanie dane Russellowi wydawało się nierozwiązalne, okazała się zawodna. Zdanie "B. Russell jest papieżem" rzeczywiście wynika ze zdania "5 = 4". Jest to przykład wynikania fałszu z fałszu (odpowiednik czwartego wiersza matrycy). |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35572
Przeczytał: 15 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 16:04, 22 Mar 2019 Temat postu: |
|
|
Irbisol napisał: | A skąd wiesz, że naciska bez ładu i składu?
I co twoje wylosowanie ma wspólnego z rzeczywistością?
Wylosowałeś 0 - I czego się dowiedziałeś? |
Bo to nie jesteś ty, który nie masz wolnej woli i naciskasz tak, by naciskanie pasowało ci do twojej gówno-logiki.
W poprawnej logice przyciski naciska człowiek mający wolną wolę, czyli wszystko może się zdarzyć.
Przy zaświeconej żarówce (Z=1) możesz wylosować:
A=1 - przycisk A wciśnięty
lub
A=0 - przycisk A nie wciśnięty
Temu na 100% zaprzeczyć nie możesz.
cnd
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irbisol
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 15472
Przeczytał: 25 tematów
|
Wysłany: Pią 16:13, 22 Mar 2019 Temat postu: |
|
|
rafal3006 napisał: | Irbisol napisał: | A skąd wiesz, że naciska bez ładu i składu?
I co twoje wylosowanie ma wspólnego z rzeczywistością?
Wylosowałeś 0 - I czego się dowiedziałeś? |
Bo to nie jesteś ty, który nie masz wolnej woli i naciskasz tak, by naciskanie pasowało ci do twojej gówno-logiki.
W poprawnej logice przyciski naciska człowiek mający wolną wolę, czyli wszystko może się zdarzyć.
Przy zaświeconej żarówce (Z=1) możesz wylosować:
A=1 - przycisk A wciśnięty
lub
A=0 - przycisk A nie wciśnięty
Temu na 100% zaprzeczyć nie możesz.
cnd |
Więc jak coś wylosujesz, to co to zmieni w kwestii faktu, że facet już nacisnął A albo nie?
Przecież ma wolną wolę i sra na twoje losowanie, tym bardziej, że wybrał już PRZED losowaniem.
Wylosowałeś 0 - i co to oznacza?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
idiota
Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 3604
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: stolnica
|
Wysłany: Pią 17:03, 22 Mar 2019 Temat postu: |
|
|
Może to jest miękkie zero?
;)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35572
Przeczytał: 15 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:43, 22 Mar 2019 Temat postu: |
|
|
Irbisol napisał: | rafal3006 napisał: | Irbisol napisał: | A skąd wiesz, że naciska bez ładu i składu?
I co twoje wylosowanie ma wspólnego z rzeczywistością?
Wylosowałeś 0 - I czego się dowiedziałeś? |
Bo to nie jesteś ty, który nie masz wolnej woli i naciskasz tak, by naciskanie pasowało ci do twojej gówno-logiki.
W poprawnej logice przyciski naciska człowiek mający wolną wolę, czyli wszystko może się zdarzyć.
Przy zaświeconej żarówce (Z=1) możesz wylosować:
A=1 - przycisk A wciśnięty
lub
A=0 - przycisk A nie wciśnięty
Temu na 100% zaprzeczyć nie możesz.
cnd |
Więc jak coś wylosujesz, to co to zmieni w kwestii faktu, że facet już nacisnął A albo nie?
Przecież ma wolną wolę i sra na twoje losowanie, tym bardziej, że wybrał już PRZED losowaniem.
Wylosowałeś 0 - i co to oznacza? |
Niestety Irbisolu, reprezentujesz sobą Himalaje głupoty.
Kod: |
U2
Sterownie żarówką przełącznikami A i B połączonymi równolegle
Z - żarówka
O--------X------------------
| |
230V O | O |
| A | B
O O | O |
| | |
----------------------------
|
Masz taką tabelę zero-jedynkową układu:
Z=f(A)
Kod: |
Z A Z~>A
1: 1 1 1
2: 1 0 1
3: 0 0 1
4: 0 1 0
a b c
|
czyli o przycisku B zapomnij, nie ma go.
Wejście tego układu to kolumny Z i A zaś wyjściem jest funkcja logiczna Z~>A.
Na wejściach możesz sobie ustawić zaledwie cztery różne i rozłączne zdarzenia opisane liniami 1,2,3,4 uzupełniające się wzajemnie do dziedziny gdzie:
Dziedzina: zbiór wszystkich możliwych zdarzeń
Poprzednikiem w zdaniu Z~>A jest zdarzenie Z, zatem tu trzeba rozpatrzyć dwa rozłączne przypadki:
A.
(Z=1)
B.
(Z=0)
Zacznijmy od przypadku B.
Z tabeli odczytujemy:
Jeśli Z=0 to na 100% => A=0 (Z~>A=1)
bowiem przypadek:
Z=0 i A=1 nie ma prawa zajść (Z~>A=0)
Podsumowując:
Dla przypadku Z=0 nie ma mowy o jakimkolwiek rzucaniu monetą, nie ma mowy aby przełącznik A mógł być w dowolnym stanie, bowiem może być tyko i wyłącznie w stanie A=0 (wyłączony)
Poprawność powyższych rozważań potwierdza schemat ideowy U2 - wyłącznie jakiś baran może tego nie rozumieć!
Tu robię STOP i pytam:
Czego nie rozumiesz z banałów które wyżej zapisałem?
Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Pią 17:50, 22 Mar 2019, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irbisol
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 15472
Przeczytał: 25 tematów
|
Wysłany: Pią 20:17, 22 Mar 2019 Temat postu: |
|
|
Tępaku, przecież cały czas piszę o przypadku Z=1.
Wylosowałeś 0 - co to oznacza?
Magicznie przełącznik A dostosuje się do twojego losowania?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35572
Przeczytał: 15 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 22:44, 22 Mar 2019 Temat postu: |
|
|
Dlaczego nasz Irbisol reprezentuje sobą czarną, matematyczną dziurę?
… bo mu w ziemskich szkółkach mózg tak totalnie wyprali z naturalnej logiki człowieka wyssanej z mlekiem matki, że nie potrafi logicznie myśleć na poziomie 5-cio letniego dziecka.
Dowód w niniejszym poście.
My, 5-cio latki i wszyscy humaniści współczujemy ci Irbisolu.
[link widoczny dla zalogowanych]
Wikicytaty napisał: |
Matematycy są jak zakochani. Podaruj takiemu najskromniejszą przesłankę, a uczepi się jej i wyprowadzi z tego wnioski, które będziesz musiał zaakceptować.
Autor: Bernard Fontenelle
Matematycy to gatunek Francuzów: mówisz coś do nich, a oni przekładają to na swój język i proszę: robi się z tego coś zupełnie innego.
Autor: Johann Wolfgang von Goethe
Matematyk to ślepiec w ciemnym pokoju szukający czarnego kota, którego tam w ogóle nie ma.
Autor: Karol Darwin
Matematyk to taka maszyna do zamieniania kawy w teorie.
Autor: Paul Erdős
Prawie że nie widziałem matematyka, który byłby zdolny do rozumowania.
Autor: Platon |
Irbisol napisał: | Tępaku, przecież cały czas piszę o przypadku Z=1.
Wylosowałeś 0 - co to oznacza?
Magicznie przełącznik A dostosuje się do twojego losowania? |
Kod: |
U2
Sterownie żarówką przełącznikami A i B połączonymi równolegle
Z - żarówka
O--------X------------------
| |
230V O | O |
| A | B
O O | O |
| | |
----------------------------
|
Masz taką tabelę zero-jedynkową układu:
Z=f(A)
Kod: |
Z A Z~>A
1: 1 1 1
2: 1 0 1
3: 0 0 1
4: 0 1 0
a b c
|
Jak zwykle Irbisolu, Himalaje głupoty z ciebie wychodzą.
Każdy, nawet matematyczny jełop doskonale w powyższej tabeli widzi, że dla przypadku Z=1
możesz wylosować zarówno:
A=1 (linia 1)
ALBO
A=0 (linia 2)
Oba te przypadki są matematycznie dozwolone bo w kolumnie wynikowej Z~>A w obu przypadkach masz wynikowe jedynki, zatem linie 1 i 2 opisują najzwyklejsze „rzucanie monetą” = wszystko może się zdarzyć, zarówno A=1 jak i A=0!
cnd
Jak obalisz ten dowód, kasuję AK
Czas START!
Nie ma czegoś takiego czarna, matematyczna dziuro zwana Irbisolem jak:
Wylosowałem 0 - co to oznacza.
Jest natomiast dokładnie to co widać w definicji zero-jedynkowej, powtórzę na czerwono:
Każdy, nawet matematyczny jełop doskonale w powyższej tabeli widzi, że dla przypadku Z=1
możesz wylosować zarówno:
A=1 (linia 1)
ALBO
A=0 (linia 2)
Oba te przypadki są matematycznie dozwolone bo w kolumnie wynikowej Z~>A w obu przypadkach masz wynikowe jedynki, zatem linie 1 i 2 opisują najzwyklejsze „rzucanie monetą” = wszystko może się zdarzyć, zarówno A=1 jak i A=0!
cnd
Jak obalisz ten dowód, kasuję AK
Czas START!
Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Sob 11:23, 23 Mar 2019, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35572
Przeczytał: 15 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 10:42, 23 Mar 2019 Temat postu: |
|
|
Algebra Kubusia to bajecznie prosta i bajecznie piękna logika matematyczna!
Niezbędna teoria dla zrozumienia niniejszego postu:
http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/definicje-algebry-kubusia-2019,12765.html#439717 Definicje algebry Kubusia '2019 napisał: |
2.0 Zdania warunkowe „Jeśli p to q”
Definicja zdania warunkowego „Jeśli p to q”:
Jeśli zajdzie p to zajdzie q
Gdzie:
p - poprzednik (fragment zdania po „Jeśli ..”)
q - następnik (fragment zdania po „to ..”)
Cała logika matematyczna w obsłudze zdań warunkowych „Jeśli p to q” stoi na zaledwie trzech znaczkach =>, ~>, ~~>
Elementarne definicje w algebrze Kubusia to:
p=>q - definicja warunku wystarczającego
p~>q - definicja warunku koniecznego
p~~>q - definicja elementu wspólnego zbiorów (zdarzenie możliwe w zdarzeniach)
p~~>~q=p*~q - definicja kontrprzykładu
2.1 Definicje elementarne w zbiorach
Definicja warunku wystarczającego => w zbiorach:
Jeśli zajdzie p to zajdzie q
p=>q =1
Definicja warunku wystarczającego => jest spełniona (=1) wtedy i tylko wtedy gdy zbiór p jest podzbiorem => q
Inaczej:
p=>q =0
Matematycznie zachodzi tożsamość:
Warunek wystarczający => = relacja podzbioru =>
Definicja warunku koniecznego ~> w zbiorach:
Jeśli zajdzie p to zajdzie q
p=>q =1
Definicja warunku koniecznego ~> jest spełniona (=1) wtedy i tylko wtedy gdy zbiór p jest nadzbiorem ~> q
Inaczej:
p~>q =0
Matematycznie zachodzi tożsamość:
Warunek konieczny ~> = relacja nadzbioru ~>
Definicja elementu wspólnego ~~> zbiorów:
Jeśli p to q
p~~>q=p*q =1
Definicja elementu wspólnego zbiorów ~~> jest spełniona (=1) wtedy i tylko wtedy gdy zbiory mają co najmniej jeden element wspólny
2.2 Definicje elementarne w zdarzeniach
Definicja warunku wystarczającego => w zdarzeniach:
Jeśli zajdzie p to zajdzie q
p=>q =1
Definicja warunku wystarczającego => jest spełniona (=1) wtedy i tylko wtedy gdy zajście zdarzenia p jest wystarczające => dla zajścia zdarzenia q
Inaczej: p=>q =0
Definicja warunku koniecznego ~> w zdarzeniach:
Jeśli zajdzie p to zajdzie q
p~>q =1
Definicja warunku koniecznego ~> jest spełniona (=1) wtedy i tylko wtedy gdy zajście zdarzenia p jest konieczne ~> dla zajścia zdarzenia q
Inaczej: p~>q =0
Definicja zdarzenia możliwego ~~>:
Jeśli zajdzie p to może ~~> zajść q
p~~>q = p*q =1
Definicja zdarzenia możliwego jest spełniona (=1) wtedy i tylko wtedy gdy możliwe jest jednoczesna zajście zdarzeń p i q.
Inaczej: p~~>q = p*q =[] =0
2.3 Definicje podstawowe dla zdań warunkowych
2.3.1 Definicja kontrprzykładu
Definicja kontrprzykładu:
Kontrprzykładem dla warunku wystarczającego p=>q nazywamy to samo zdanie z zanegowanym następnikiem kodowane:
Dla zbiorów:
Elementem wspólnym zbiorów ~~>:
p~~>~q=p*~q =1 - wtedy i tylko wtedy gdy istnieje element wspólny zbiorów p i ~q
Inaczej:
p~~>~q = p*~q =0
Dla zdarzeń:
Zdarzeniem możliwym ~~>:
p~~>~q=p*~q =1 - wtedy i tylko wtedy gdy możliwe jest jednoczesne zajście zdarzeń p i ~q
Inaczej:
p~~>~q =p*~q =0
Rozstrzygnięcia:
Fałszywość kontrprzykładu p~~>~q=p*~q =0 wymusza prawdziwość warunku wystarczającego p=>q =1 (i odwrotnie.)
Prawdziwość kontrprzykładu p~~>~q=p*~q =1 wymusza fałszywość warunku wystarczającego p=>q =0 (i odwrotnie)
2.3.2 Zdjęcie układu
Zdjęcie układu w zbiorach:
Zdjęciem układu w zbiorach nazywamy analizę zdania warunkowego „Jeśli p to q” definicją elementu wspólnego zbiorów ~~> przez wszystkie możliwe przeczenia p i q
Jeśli p to q
p, q - zbiory definiowane przez zdanie „Jeśli p to q”
Definicja negacji zbioru:
Negacją zbioru p nazywamy uzupełnienie zbioru p do dziedziny D
Przyjmujemy dziedzinę D.
Stąd mamy:
~p=[D-p]
~q=[D-q]
Zdjęcie układu opisywanego zdaniem „Jeśli p to q” to definiuje tabela prawdy zdjęcia:
Kod: |
Zdjęcie układu w zbiorach
A: p~~> q= p* q =?
B: p~~>~q= p*~q =?
C:~p~~>~q=~p*~q =?
D:~p~~> q=~p* q =?
p~~>q=p*q=1 - gdy zbiory p i q mają co najmniej jeden element wspólny
Inaczej:
p~~>q=p*q=0
|
Zdjęcie układu w zdarzeniach:
Zdjęciem układu w zdarzeniach nazywamy analizę zdania warunkowego „Jeśli p to q” definicją zdarzenia możliwego ~~>
Kod: |
Zdjęcie układu w zdarzeniach
A: p~~> q= p* q =?
B: p~~>~q= p*~q =?
C:~p~~>~q=~p*~q =?
D:~p~~> q=~p* q =?
p~~>q=p*q=1 - gdy możliwe jest jednoczesne zajście zdarzeń p i q
Inaczej:
p~~>q=p*q=0
|
2.3.3 Prawo rozpoznawalności pojęcia p
Prawo rozpoznawalności dowolnego pojęcia p:
Pojęcie p jest rozpoznawalne wtedy i tylko wtedy gdy rozpoznawalne jest jego zaprzeczenie ~p
p<=>~p=(p=>~p)*(~p=>p) =1*1 =1
Warunek wystarczający p=>~p zachodzi (=1) ale z definicji nie ma elementu wspólnego pojęć p i ~p.
Jeśli wiem co znaczy pojęcie p (p=1) to na 100% wiem co znaczy pojęcie ~p
p=>~p=1
Dowód abstrakcyjny:
Wyobraźmy sobie że żyjemy we Wszechświecie o idealnej temperaturze
t=constans
W takim Wszechświecie pojęcia ciepło (C=1) i nie ciepło (~C=1) nie istnieją, bo nie możemy zmierzyć choćby najmniejszej różnicy temperatur.
2.4 Definicje operatorów logicznych w algebrze Kubusia
Definicja implikacji prostej p|=>q
Implikacja prosta p|=>q to spełnienie wyłącznie warunku wystarczającego => między tymi samymi punktami i w tym samym kierunku:
p=>q =1 - zachodzi (=1) warunek wystarczający =>
p~>q =0 - nie zachodzi (=0) warunek konieczny ~>
Definicja implikacji prostej p|=>q w równaniu logicznym:
p|=>q = (p=>q)*~(p~>q) = 1*~(0) =1*1 =1
Definicja implikacji odwrotnej p|~>q
Implikacja odwrotna p|~>q to spełnienie wyłącznie warunku koniecznego ~> między tymi samymi punktami i w tym samym kierunku
p~>q =1 - zachodzi (=1) warunek konieczny ~>
p=>q =0 - nie zachodzi (=0) warunek wystarczający =>
Definicja implikacji odwrotnej p|~>q w równaniu logicznym:
p|~>q = (p~>q)*~(p=>q) = 1*~(0) = 1*1 =1
Definicja równoważności p<=>q
Równoważność p<=>q to jednoczesne zachodzenie zarówno warunku wystarczającego => jak i koniecznego ~> między tymi samymi punktami i w tym samym kierunku.
p=>q =1 - zachodzi (=1) warunek wystarczający =>
p~>q =1 - zachodzi (=1) warunek konieczny ~>
Definicja równoważności p<=>q w równaniu logicznym:
p<=>q = (p=>q)*(p~>q) = 1*1 =1
Definicja operatora chaosu p|~~>q
Operator chaosu p|~~>q to pokazanie jednego zdarzenia możliwego p~~>q oraz nie zachodzenie ani warunku wystarczającego => ani tez koniecznego ~> między tymi samymi punktami
p~~>q =p*q=1 - istnieje (=1) element wspólny
p=>q =0 - nie zachodzi (=0) warunek wystarczający =>
p~>q =0 - nie zachodzi (=0) warunek konieczny ~>
2.5 Prawa Prosiaczka
Prawa Prosiaczka wynikają z definicji negatora (~):
I Prawo Prosiaczka:
Prawda (=1) w logice dodatniej (bo p) jest tożsama z fałszem (=0) w logice ujemnej (bo ~p)
(p=1)=(~p=0)
Przykład:
Prawdą jest (=1) że byłem w kinie (K) = Fałszem jest (=0) że nie byłem w kinie (~K)
II Prawo Prosiaczka:
Prawda (=1) w logice ujemnej (bo ~p) jest tożsama z prawdą (=1) w logice dodatniej (bo p)
(~p=1)=(p=0)
Przykład:
Prawdą jest (=1) że nie byłem w kinie (~K) = Fałszem jest (=0) że byłem w kinie (K)
Prawa Prosiaczka umożliwiają przejście z dowolnej tabeli zero-jedynkowej do równań algebry Boole’a Y i ~Y opisujących tą tabelę (i odwrotnie)
2.6 Matematyczne związki warunków wystarczających => i koniecznych ~>
Matematyczne związki warunków wystarczających => i koniecznych ~> wynikają z rachunku zero-jedynkowego gdzie warunki te zdefiniowane są następująco.
Kod: |
Definicja warunku wystarczającego =>
p q p=>q
A: 1 1 1
B: 1 0 0
C: 0 0 1
D: 0 1 1
Do łatwego zapamiętania:
p=>q=0 <=> p=1 i q=0
Inaczej:
p=>q=1
|
Kod: |
Definicja warunku koniecznego ~>
p q p~>q
A: 1 1 1
B: 1 0 1
C: 0 0 1
D: 0 1 0
Do łatwego zapamiętania:
p~>q=0 <=> p=0 i q=1
Inaczej:
p~>q=1
|
Stąd w rachunku zero-jedynkowym wyprowadzamy następujące związki miedzy warunkami wystarczającym => i koniecznym ~>
Kod: |
Tabela A
Matematyczne związki znaczków => i ~>
w podstawowym rachunku zero-jedynkowym
p q ~p ~q p=>q ~p~>~q [=] q~>p ~q=>~p [=] p=>q=~p+q
A: 1 1 0 0 =1 =1 =1 =1 =1
B: 1 0 0 1 =0 =0 =0 =0 =0
C: 0 0 1 1 =1 =1 =1 =1 =1
D: 0 1 1 0 =1 =1 =1 =1 =1
1 2 3 4 5
|
Z tożsamości kolumn wynikowych odczytujemy.
Matematyczne związki warunku wystarczającego => z koniecznego ~>:
A: 1: p=>q = 2: ~p~>~q [=] 3: q~>p = 4: ~q=>~p [=] 5: ~p+q
Kod: |
Tabela B
Matematyczne związki znaczków ~> i =>
w podstawowym rachunku zero-jedynkowym
p q ~p ~q p~>q ~p=>~q [=] q=>p ~q~>~p [=] p~>q=p+~q
A: 1 1 0 0 =1 =1 =1 =1 =1
B: 1 0 0 1 =1 =1 =1 =1 =1
C: 0 0 1 1 =1 =1 =1 =1 =1
D: 0 1 1 0 =0 =0 =0 =0 =0
1 2 3 4 5
|
Z tożsamości kolumn wynikowych odczytujemy.
Matematyczne związki warunku koniecznego ~> i wystarczającego =>:
B: 1: p~>q = 2: ~p=>~q [=] 3: q=>p = 4: ~q~>~p [=] 5: p+~q
Znaczki „=” i [=] to tożsamości logiczne (zapisy tożsame)
Definicja tożsamości logicznej:
Prawdziwość dowolnej strony tożsamości logicznej „=” wymusza prawdziwość drugiej strony
Fałszywość dowolnej strony tożsamości logicznej „=” wymusza fałszywość drugiej strony
Podsumowanie:
Matematyczne związki warunku wystarczającego => z koniecznego ~>:
A: 1: p=>q = 2: ~p~>~q [=] 3: q~>p = 4: ~q=>~p [=] 5: ~p+q
Matematyczne związki warunku koniecznego ~> i wystarczającego =>:
B: 1: p~>q = 2: ~p=>~q [=] 3: q=>p = 4: ~q~>~p [=] 5: p+~q
Matematycznie zachodzi:
A: p=>q = ~p+q ## B: p~>q = p+~q
gdzie:
## - różne na mocy definicji
Czyli:
Nie istnieje prawo logiki matematycznej przy pomocy którego jakiś człon z tożsamości A stałby się tożsamy z którymkolwiek członem w tożsamości B. Gdyby tak się stało to logika matematyczna leży w gruzach.
Z powyższego układu równań mamy podstawowe prawa logiki matematycznej do codziennego stosowania.
Prawa Kubusia
Prawa Kubusia wiążą warunek wystarczający => z warunkiem koniecznym ~> bez zamiany p i q
p=>q = ~p~>~q
p~>q = ~p=>~q
Interpretacja dowolnego prawa logicznego
Prawdziwość dowolnej strony tożsamości logicznej „=” wymusza prawdziwość drugiej strony
Fałszywość dowolnej strony tożsamości logicznej „=” wymusza fałszywość drugiej strony
Prawa Tygryska:
Prawa Tygryska wiążą warunek wystarczający => i konieczny ~> z zamianą p i q
p=>q = q~>p
p~>q = q=>p
Prawa kontrapozycji:
W prawach kontrapozycji negujemy zmienne p i q zamieniając je miejscami.
Prawa kontrapozycji dla warunku wystarczającego =>:
p=>q = ~q=>~q
q=>p = ~p=>~q
Prawa kontrapozycji dla warunku koniecznego ~>:
p~>q = ~q~>~p
q~>p = ~p~>~q |
http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/gowno-logika-ziemian-zwana-klasycznym-rachunkiem-zdan,11921-1150.html#441183
rafal3006 napisał: | fiklit napisał: | Cytat: | Jak zapomnę schemat to odpowiedź układu na wszystkie możliwe wymuszenia na jego wejściach będzie taka:
Kod:
Kod: |
A Z A=>Z
1: 1 1 1
2: 1 0 0
3: 0 0 1
4: 0 1 1 | |
Ale co jest wejściem a co odpowiedzią układu? Oczywiście zakryty jest układ, ale przyiski i żarówka są dostępne. |
Otóż NIE!
W powyższej tabeli dostępny jest tylko i wyłącznie przycisk A (wejście) i żarówka Z (wyjście).
Istnienie przycisku B jednoznacznie wynika z linii 4, bowiem gdyby w układzie nie było innych przycisków poza A (wejście) i Z (wyjście) to badany układ na 100% dałby w linii 4 odpowiedź ZERO a nie jak jest wyżej JEDEN.
cnd |
http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/gowno-logika-ziemian-zwana-klasycznym-rachunkiem-zdan,11921-1150.html#441185
fiklit napisał: | No i widzisz, wybiegasz do przodu i nieporozumienie od razu. Wróćmy do mojego pytania
i jeszcze raz zastanówmy się co to znaczy, że A->Z jest prawdziwe.
Pakujemy układ do pudełka dostępne są tylko A,B,Z, połączenia są niewidoczne, zapominasz jego schemat. Zostaje ci w głowie jedynie informacja że A->Z (jest prawdziwe).
Zaczynasz się bawić układem. Naciskasz A (B wyłączony), patrzysz Z się pali. Czy to zachowane układu jest zgodne z twoją wiedzą o nim, że "jeśli A to Z"? |
Twoje założenie (B wyłączony) jest matematycznie błędne - nie wolno ci tego robić bo zmieniasz fundamentalnie układ. Po usunięciu B (B wyłączony) będziesz miał do czynienie z równoważnością U1 bez możliwości zmiany punktu odniesienia i zrobienia z U1 układu implikacyjnego, bowiem w U1 brakuje trzeciego elementu koniecznego do zbudowania implikacji.
Kod: |
U2
Sterownie żarówką przełącznikami A i B połączonymi równolegle
Z - żarówka
O--------X------------------
| |
230V O | O |
| A | B
O O | O |
| | |
----------------------------
|
Nie ma potrzeby chowania tego schematu do pudełka.
Jest natomiast potrzeba precyzyjnego postawienia zadania co uczeń ma badać?
Sensowne są zdania 1 i 2.
Zadanie 1
Dany jest układ U2
Zbadaj funkcję logiczną:
(A+B) => Z
To zadanie zostało rozwiązane w tym linku:
http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/gowno-logika-ziemian-zwana-klasycznym-rachunkiem-zdan,11921-1075.html#440379
Zadanie 2
Dany jest układ U2
Polecenie 1
Zbadaj funkcję logiczną:
A=>Z
Polecenie 2.
Zbadaj prawdziwość/fałszywość wszystkich możliwych warunków wystarczających => i koniecznych ~> występujących w układzie U2
Rozwiązanie zadania 2 przez Jasia - ucznia I klasy LO w 100-milowym lesie
Uwaga:
Rozwiązanie Jasia to jedno z wielu poprawnych matematycznie rozwiązań
Innymi słowy:
Możliwe są poprawne rozwiązania alternatywne.
Istnieje całkiem spora ilość rozwiązań alternatywnych.
Doświadczenie 1
1’.
Włączam przycisk A (A=1) - żarówka się świeci
A~~>Z =A*Z =1 - zdarzenie możliwe (=1)
2.
Badam czy przycisk B ma wpływ na świecenie/nie świecenie żarówki:
Stwierdzam: nie ma wpływu
Stąd mamy:
A~~>~Z = A*~Z =0
Nie istnieje (=1) kontrprzykład dla zdarzenia 1’
Stąd mamy zdanie 1 zapisane w postaci prawdziwego warunku wystarczającego =>
1.
Jeśli przycisk A jest wciśnięty (A=1) to na 100% świeci żarówka Z (Z=1)
A=>Z =1
Wciśnięcie przycisku A (A=1) jest warunkiem wystarczającym => to tego aby żarówka świeciła się (Z=1)
Kontrprzykład 2 pozostaje oczywiście bez zmian:
2.
Jeśli przycisk A jest wciśnięty (A=1) to może ~~> nie świecić żarówka Z (~Z=1)
A~~>~Z = A*~Z =0
Nie ma takiej możliwości - kontrprzykład dla zdania 1 jest fałszem co determinuje prawdziwość warunku wystarczającego => A:
A=>Z =1
Doświadczenie 3
Wyłączam przycisk A (A=0)
Badam czy przycisk B ma wpływ na świecenie/nie świecenie żarówki:
Stwierdzam: ma wpływ
B=1 - to żarówka świeci
(B=0)=(~B=1) - żarówka zgaszona (nie świeci)
stąd mamy:
3’.
Jeśli nie włączony przycisk A (~A=1) to może ~~> nie świecić żarówka Z (~Z=1)
~A~~>~Z ~A*~Z =1
Jest taka możliwość co wynika z doświadczenia 3.
LUB
4.
Jeśli nie włączony przycisk A (~A=1) to może ~~> świecić się żarówka Z (Z=1)
~A~~>Z = ~A*Z =1
Na mocy doświadczenia 3!
Prawo Kubusia (prawo KRZ) wiążące warunek wystarczający => z warunkiem koniecznym ~> bez zamiany p i q:
p=>q = ~p~>~q
Nasz przykład:
1: A=>Z = 3: ~A~>~Z
Stąd mamy dowód iż w zdaniu 3’ zachodzi warunek konieczny ~>.
Przepiszmy zatem dwa ostatnie zdania w końcowej formie
3.
Jeśli nie włączony przycisk A (~A=1) to może ~> nie świecić żarówka Z (~Z=1)
~A~>~Z ~A*~Z =1
Warunek konieczny ~> spełniony na mocy prawa Kubusia (prawa KRZ!)
Jest taka możliwość co wynika z doświadczenia 3.
LUB
4.
Jeśli nie włączony przycisk A (~A=1) to może ~~> świecić się żarówka Z (Z=1)
~A~~>Z = ~A*Z =1
Na mocy doświadczenia 3!
Doskonale tu widać, że po stronie nie wciśniętego przycisku A (~A=1) mamy do czynienia z najzwyklejszym „rzucaniem monetą” czyli:
3.
Jeśli nie jest wciśnięty przycisk A (~A=1) to może ~> się zdarzyć że nie świeci żarówka Z (~Z=1)
~A~>~Z ~A*~Z =1 - żarówka nie świeci (~Z=1)=(Z=0)
LUB
4.
Jeśli nie włączony przycisk A (~A=1) to może ~~> świecić się żarówka Z (Z=1)
~A~~>Z = ~A*Z =1 - jest taka możliwość (=1)
innymi słowy:
Jeśli nie jest wciśnięty przycisk A (~A=1) to żarówka może ~> nie świecić:
~A~>~Z =1
LUB
Jeśli nie jest wciśnięty przycisk A (~A=1) to żarówka może ~~> świecić:
~A~>Z =1
Wynika to bezpośrednio z doświadczenia 3.
Rozwiązanie polecenia 2
Z naszej dotychczasowej analizy wynika, że spełniony jest warunek wystarczający => w zdaniu 1:
1: A=>Z =1
Spełniony (=1) warunek wystarczający => w zdaniu 1 na mocy prawa Kubusia wymusza spełnienie (=1) warunku koniecznego ~> w zdaniu 3.
1: A=>Z = 3: ~Z~>~A =1
Prawdziwość kontrprzykładu 4:
4: ~A~~>Z =~A*Z =1
Wymusza fałszywość warunku wystarczającego => 3:
3: ~A=>~Z =0
Fałszywość warunku wystarczającego => 3 na mocy prawa Kubusia:
~p=>~q = p~>q
wymusza fałszywość warunku koniecznego ~> 1:
3: ~A=>~Z = 1: A~>Z =0
Podsumowanie:
Algebra Kubusia to bajecznie prosta i bajecznie piękna logika matematyczna!
Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Sob 11:05, 23 Mar 2019, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irbisol
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 15472
Przeczytał: 25 tematów
|
Wysłany: Sob 11:30, 23 Mar 2019 Temat postu: |
|
|
Wylosowałeś 0. Oznacza to, że przełącznik A na bank jest wyłączony czy że na bank jest włączony?
Nie pytam, co możesz wylosować, downie, tylko co oznacza, że już wylosowałeś 0.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35572
Przeczytał: 15 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 11:44, 23 Mar 2019 Temat postu: |
|
|
Kiedy Irbisol zrozumie iż krasnoludki są na świecie?
.. i to one włączają i wyłączają przyciski A i B w układzie U2
Irbisol napisał: | Wylosowałeś 0. Oznacza to, że przełącznik A na bank jest wyłączony czy że na bank jest włączony?
Nie pytam, co możesz wylosować, downie, tylko co oznacza, że już wylosowałeś 0. |
Samo zero gówno oznacza.
Jeszcze raz:
http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/gowno-logika-ziemian-zwana-klasycznym-rachunkiem-zdan,11921-1150.html#441297
Rafal3006 napisał: |
Irbisol napisał: | Tępaku, przecież cały czas piszę o przypadku Z=1.
Wylosowałeś 0 - co to oznacza?
Magicznie przełącznik A dostosuje się do twojego losowania? |
Kod: |
U2
Sterownie żarówką przełącznikami A i B połączonymi równolegle
Z - żarówka
O--------X------------------
| |
230V O | O |
| A | B
O O | O |
| | |
----------------------------
|
Masz taką tabelę zero-jedynkową układu:
Z=f(A)
Kod: |
Z A Z~>A
1: 1 1 1
2: 1 0 1
3: 0 0 1
4: 0 1 0
a b c
|
Jak zwykle Irbisolu, Himalaje głupoty z ciebie wychodzą.
Każdy, nawet matematyczny jełop doskonale w powyższej tabeli widzi, że dla przypadku Z=1
możesz wylosować zarówno:
A=1 (linia 1)
ALBO
A=0 (linia 2)
Oba te przypadki są matematycznie dozwolone bo w kolumnie wynikowej Z~>A w obu przypadkach masz wynikowe jedynki, zatem linie 1 i 2 opisują najzwyklejsze „rzucanie monetą” = wszystko może się zdarzyć, zarówno A=1 jak i A=0!
cnd
Jak obalisz ten dowód, kasuję AK
Czas START! |
Czym jest akt losowania?
Jak widzimy w cytacie przy zaświeconej żarówce (Z=1) zdarzyć się może cokolwiek:
A=1 - wyłącznik A włączony
albo
A=0 - wyłącznik A wyłączony
Jak działa logika matematyczna?
Logika matematyczna w układzie U2 działa tak, że przyciskami A i B sterują krasnoludki włączając je i wyłączając w sposób losowy.
W przedszkolu krasnoludki to 5-cio latki zabawiające się chaotycznym włączaniem i wyłączeniem przycisków A i B.
Fizyczna realizacja tychże krasnoludków w laboratorium techniki cyfrowej jest banalna - przełącznikami A i B steruje dwukanałowy (dla dwóch A i B) generator losowych przebiegów binarnych.
Zrobienie dwukanałowego losowego generatora liczb binarnych w technice komputerowej to banał.
Algorytm
Losowanie:
CALL GENERATOR (losowy generator cyfr binarnych 0,1)
;Procedura generatora co np. 0,1 sek zwraca losowo 0 albo 1
;które podpinamy pod zmienną binarną A (przycisk A)
;A=1
;albo
;A=0
CALL GENERATOR (losowy generator cyfr binarnych 0,1)
;Procedura generatora co np. 0,1 sek zwraca losowo 0 albo 1
;które podpinamy pod zmienną binarną B (przycisk B)
;B=1
;albo
;B=0
JMP losowanie - zapętlenie programu
Jak wygląd fizycznie akt losowania?
Układ generatorów sterujących przyciskami A i B może być uruchamiany przyciskiem START i zatrzymamy przyciskiem STOP.
Akt losowania to:
Losowanie 1
Naciskamy START a po chwili STOP
Dla tego losowania spisujemy stan przycisku A.
Załóżmy że zaszło:
A=1 - przycisk A jest włączony a żarówka świeci - wszystko zgodne z teorią
Losowanie 2
Naciskamy START a po chwili STOP
Dla tego losowania spisujemy stan przycisku A.
Załóżmy że zaszło:
A=0 - przycisk A jest wyłączony a żarówka świeci - wszystko zgodne z teorią
Takich losowań możemy wykonać nieskończenie wiele.
KONIEC!
Czego tu nie rozumiesz Irbisolu?
Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Sob 12:21, 23 Mar 2019, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irbisol
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 15472
Przeczytał: 25 tematów
|
Wysłany: Sob 12:34, 23 Mar 2019 Temat postu: |
|
|
Ja nie pytam o losowanie sterowania przyciskami, tylko o sprawdzanie, czy te przyciski są włączone.
Od samego początku o tym jest mowa jeszcze nie zauważyłeś?
Te przyciski JUŻ mają określony stan.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35572
Przeczytał: 15 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 13:24, 23 Mar 2019 Temat postu: |
|
|
Czego tu nie rozumiesz irbisolu?
Teoria konieczna do zrozumienia niniejszego postu:
http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/definicje-algebry-kubusia-2019,12765.html#439717
Irbisol napisał: | Ja nie pytam o losowanie sterowania przyciskami, tylko o sprawdzanie, czy te przyciski są włączone.
Od samego początku o tym jest mowa jeszcze nie zauważyłeś?
Te przyciski JUŻ mają określony stan. |
NIE!
W logice matematycznej przyciski A i B nie mają określonego stanu, one włączane/wyłączane w sposób losowy od minus do plus nieskończoności - to jest istota logiki matematycznej!
Istotę logiki matematycznej wyjaśniłem ci w poście wyżej.
Istotą logiki matematycznej jest LOSOWANIE - co to jest akt losowania też ci wyjaśniłem.
Czego nie rozumiesz?
W skrócie masz tak:
Kod: |
U2
Sterownie żarówką przełącznikami A i B połączonymi równolegle
Z - żarówka
O--------X------------------
| |
230V O | O |
| A | B
O O | O |
| | |
----------------------------
|
Sterowanie żarówką to chaotyczne włączanie/wyłączanie przycisków A i B.
Można stworzyć prymitywny program komputerowy sterujący chaotycznie przyciskami A i B, który dodatkowo dokonuje automatycznych, kolejnych losowań opisanych w poście wyżej.
Pewne jest że po np. miliardzie takich losowań stan pudełek 1,2,3,4 będzie następujący:
Kod: |
T1
Zdjęcie układu U2
Z A Z~>A
1: 1 1 1 - możliwe jest (=1) żarówka świeci Z=1 i włączony A (A=1)
2: 1 0 1 - możliwe jest (=1) żarówka świeci Z=1 i wyłączony A (A=0)
3: 0 0 1 - możliwe jest (=1) żarówka nie świeci (Z=0) i wyłączony A (A=0)
4: 0 1 0 - niemożliwe jest (=0) żarówka nie świeci (Z=0) i włączony A (A=1)
|
W praktycznej logice matematycznej możemy zrobić zdjęcie układowi U2 jak wyżej które mówi absolutnie wszystko o układzie U2.
Żadnych generatorów liczb losowych tu nie potrzebujemy, o ile jesteśmy w stanie udowodnić kluczowe w powyższej tabeli prawdy wynikowe 0 w linii 4 - tu akurat jesteśmy w stanie to zrobić.
Analiza zdjęcia to już matematyczny, banał absolutny.
Zapiszmy nasze zdjęcie w postaci zdarzeń możliwych ~~>
Kod: |
T2.
1: Z~~> A =1
2: Z~~>~A =1
3:~Z~~>~A =1
4:~Z~~> A =0
|
Całą resztę analizy bez problemu wykona najgłupszy komputer.
Jedziemy:
I.
Z fałszywości kontrprzykładu 4:
4: ~Z~~> A=0
wynika prawdziwość warunku wystarczającego => 3.
3: ~Z=>~A =1
II.
Na mocy prawa Kubusia (prawa KRZ!):
~p=>~q = p~>q
z prawdziwości warunku wystarczającego 3:
3: ~Z=>~A =1
wynika prawdziwość warunku koniecznego ~> A:
3: ~Z=>~A = 1: Z~>A
Stąd końcowa tabela prawdy opisująca nasz układ U2 wygląda następująco:
Kod: |
T3.
1: Z~> A =1
2: Z~~>~A =1
3:~Z=> ~A =1
4:~Z~~> A =0
|
Pozostaje nam drobiazg, czyli przełożyć tabelę T3 na serie zdań warunkowych „Jeśli p to q”
1.
Jeśli świeci żarówka Z (Z=1) to może ~> być włączony przycisk A (A=1)
Z~>A =1
Świecenie żarówki jest warunkiem koniecznym ~> do tego aby przycisk A był włączony.
Nie jest to warunek wystarczający =>:
Z=>A =0
bo żarówkę może zaświecić przycisk B
2.
Jeśli świeci żarówka Z (Z=1) to może ~~> nie być włączony przycisk A (~A=1)
Z~~>~A = Z*~A =1 - zdarzenie możliwe
… a jeśli nie świeci żarówka Z (~Z=1)?
Prawo Kubusia (prawo KRZ!):
1: Z~>A = 3: ~Z=>~A
stąd:
3.
Jeśli nie świeci żarówka Z (~Z=1) to na 100% => nie jest włączony przycisk A (~A=1)
~Z=>~A =1
Brak świecenia żarówki (~Z=1) daje nam gwarancję matematyczną => iż nie jest wciśnięty przycisk A (~A=1)
Kontrprzykład dla warunku wystarczającego 3 w postaci zdania 4 musi być fałszem.
Dla formalności możemy sprawdzić.
4.
Jeśli nie świeci żarówka Z (~Z=1) to może ~~> być włączony przycisk A (A=1)
~Z~~>A = ~Z*A =0 - zdarzenie niemożliwe, co widać na schemacie.
Czego tu nie rozumiesz irbisolu?
Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Sob 13:27, 23 Mar 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
idiota
Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 3604
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: stolnica
|
Wysłany: Sob 13:45, 23 Mar 2019 Temat postu: |
|
|
"W logice matematycznej przyciski A i B nie mają określonego stanu, one włączane/wyłączane w sposób losowy od minus do plus nieskończoności"
Czyli dla rafała istotą logiki jest zdanie bez sensu.
To na chuj komuś taka logika?
I na chuj komuś logika, w której się do implikacji stosuje jakieś generatory, które coś losują, ale nie wiadomo co wylosowują...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35572
Przeczytał: 15 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 14:08, 23 Mar 2019 Temat postu: |
|
|
Genialna algebra Kubusia w akcji!
Czyli w analizie zdania P8=>P2
idiota napisał: |
"W logice matematycznej przyciski A i B nie mają określonego stanu, one włączane/wyłączane w sposób losowy od minus do plus nieskończoności"
Czyli dla rafała istotą logiki jest zdanie bez sensu.
To na chuj komuś taka logika?
I na chuj komuś logika, w której się do implikacji stosuje jakieś generatory, które coś losują, ale nie wiadomo co wylosowują... |
Idioto,
W takim razie po kiego grzyba w twojej logice kwantyfikator duży?
Już zapomniałeś jak działa twoja gówno-logika?
Kwantyfikator duży przy poprawnej matematycznie interpretacji jest dobry, może być, choć totalnie bezużyteczny bo zbioru nieskończonego, a tylko takie są w twierdzeniach matematycznych - nie przeiterujesz.
Weźmy zdanie:
A.
Jeśli liczba jest podzielna przez 8 to na 100% => jest podzielna przez 2
P8=>P2 =1
Definicja warunku wystarczającego => spełniona bo zbiór P8=[8,16,24..] jest podzbiorem => zbioru P2=[2,4,6,8..]
Podzielność dowolnej liczby przez 8 daje nam gwarancję matematyczną => jej podzielności przez 2
Matematycznie zachodzi tożsamość:
Warunek wystarczający => = gwarancja matematyczna => = relacja podzbioru =>
Poprawny matematycznie kwantyfikator duży to po prostu definicja relacji podzbioru =>:
P8=>P2 =1
To samo w kwantyfikatorze dużym wygląda tak:
/\x P8(x) to na 100% => P2(x)
Poprawny matematycznie kwantyfikator duży oznacza:
Dla każdej liczby x, jeśli liczba x należy do zbioru P8(x) to liczba x na 100% należy do zbioru P2(x)
Innymi słowy:
Wolno tu iterować tylko i wyłącznie po zbiorze zdefiniowanym w poprzedniku, czyli po zbiorze P8!
Gówno logika ziemian iteruje tu po całej dziedzinie liczb naturalnych i tu jest KATASTROFA!
Katastrofa dlatego, że gówno-logika ziemian nie widzi gwarancji matematycznej => w zdaniu A
W ten oto sposób gówno-logika ziemian dokonała rytualnego seppuku - tzn. jest do dupy bo nie widzi gwarancji matematycznej => w zdaniu A.
cnd
P.S.
UWAGA:
Zauważmy że tu nie trzeba żadnego orła matematycznego by zrobić zdjęcie zdaniu A
http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/definicje-algebry-kubusia-2019,12765.html#439717
AK w definicjach napisał: |
2.3 Definicje podstawowe dla zdań warunkowych
2.3.1 Definicja kontrprzykładu
Definicja kontrprzykładu:
Kontrprzykładem dla warunku wystarczającego p=>q nazywamy to samo zdanie z zanegowanym następnikiem kodowane:
Dla zbiorów:
Elementem wspólnym zbiorów ~~>:
p~~>~q=p*~q =1 - wtedy i tylko wtedy gdy istnieje element wspólny zbiorów p i ~q
Inaczej:
p~~>~q = p*~q =0
Dla zdarzeń:
Zdarzeniem możliwym ~~>:
p~~>~q=p*~q =1 - wtedy i tylko wtedy gdy możliwe jest jednoczesne zajście zdarzeń p i ~q
Inaczej:
p~~>~q =p*~q =0
Rozstrzygnięcia:
Fałszywość kontrprzykładu p~~>~q=p*~q =0 wymusza prawdziwość warunku wystarczającego p=>q =1 (i odwrotnie.)
Prawdziwość kontrprzykładu p~~>~q=p*~q =1 wymusza fałszywość warunku wystarczającego p=>q =0 (i odwrotnie)
2.3.2 Zdjęcie układu
Zdjęcie układu w zbiorach:
Zdjęciem układu w zbiorach nazywamy analizę zdania warunkowego „Jeśli p to q” definicją elementu wspólnego zbiorów ~~> przez wszystkie możliwe przeczenia p i q
Jeśli p to q
p, q - zbiory definiowane przez zdanie „Jeśli p to q” |
Mamy zdanie:
A.
Jeśli liczba jest podzielna przez 8 to na 100% => jest podzielna przez 2
P8=>P2 =1
Zdjęcie układu w skład którego wchodzi to zdanie to:
Kod: |
Zdjęcie zdania A
A: P8~~>P2 =1 bo 8
B: P8~~>~P2=0 - bo zbiory P8=[8,16,24..] i ~P2=[1,3,5,7..]
C:~P8~~>~P2=1 bo 3
D:~P8~~> P2=1 bo 2
|
Zauważmy że znalezienie elementu wspólnego zbiorów A, C i D to banał na poziomie ucznia szkoły podstawowej.
Jedynym problemem jest tu dowód twardego fałszu w linii B bo tu mamy iterowanie po zbiorze liczb nieskończonych.
Akurat w tym przypadku dowód twardego fałszu w linii B jest trywialny bo na mocy definicji dowolny zbiór liczb parzystych P8 jest rozłączny z dowolnym zbiorem liczb nieparzystych.
Mając zdjęcie dowolnego układu w naszym Wszechświecie (jak wyżej) dalsze działania to działania matematyczne nie wymagające żadnych dodatkowych dowodów, zrobi je mechanicznie dowolny komputer.
Jedziemy:
I.
Fałszywość kontrprzykładu B:
B: P8~~>~P2 =0
Wymusza prawdziwość warunku wystarczającego => A:
A: P8=>P2 =1
II.
Na mocy prawa Kubusia (prawa KRZ!):
p=>q = ~p~>~q
Prawdziwość warunku wystarczającego A wymusza prawdziwość warunku koniecznego ~>C:
A: P8=>P2 = C: ~P8~>~P2
Stąd w miejsce naszego zdjęcia możemy już podstawić kompletną analizę układu P8=>P2 w warunkach wystarczających => i koniecznych ~>
Kod: |
Zdjęcie zdania A
A: P8=> P2 =1 bo zbiór P8 jest podzbiorem => P2
B: P8~~>~P2=0 - bo zbiory P8=[8,16,24..] i ~P2=[1,3,5,7..]
C:~P8~> ~P2=1 bo zbiór ~P8 jest nadzbiorem ~> ~P2
D:~P8~~> P2=1 bo 2
|
Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Sob 14:34, 23 Mar 2019, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irbisol
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 15472
Przeczytał: 25 tematów
|
Wysłany: Sob 14:51, 23 Mar 2019 Temat postu: |
|
|
rafal3006 napisał: | Irbisol napisał: | Ja nie pytam o losowanie sterowania przyciskami, tylko o sprawdzanie, czy te przyciski są włączone.
Od samego początku o tym jest mowa jeszcze nie zauważyłeś?
Te przyciski JUŻ mają określony stan. |
NIE!
W logice matematycznej przyciski A i B nie mają określonego stanu, one włączane/wyłączane w sposób losowy od minus do plus nieskończoności - to jest istota logiki matematycznej! |
Może twojej, downie, bo nie KRZ.
Przy twoim podejściu losowanie jest przy ustalaniu każdego argumentu każdej funkcji logicznej.
Np. p+q - chuj wie, ile to jest, bo nie wiadomo, co się wylosowało.
Czyli wg ciebie, gdy weźmiemy oprogramowanie, które otrzymuje argumenty funkcji, a nie je losuje, to co - to już nie jest logika?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|