Forum ŚFiNiA Strona Główna ŚFiNiA
ŚFiNiA - Światopoglądowe, Filozoficzne, Naukowe i Artystyczne forum - bez cenzury, regulamin promuje racjonalną i rzeczową dyskusję i ułatwia ucinanie demagogii. Forum założone przez Wuja Zbója.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Algebra Kubusia - rewolucja w logice matematycznej
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 274, 275, 276 ... 370, 371, 372  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ŚFiNiA Strona Główna -> Filozofia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35367
Przeczytał: 20 tematów

Skąd: z innego Wszechświata
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:14, 19 Maj 2024    Temat postu:

Nie uda ci się płaskoziemco uciec od aktualnego tematu!

Irbisol napisał:
rafal3006 napisał:
Irbisol, w panicznym strachu ucieka przed własnym KRZ!

Irbisol napisał:
No to źle przyjmujesz do wiadomości.
I przestań spamować o innym temacie.

Czym z punktu widzenia KRZ różnią się poniższe zdania?
1: Jeśli Kubuś jest Prosiaczkiem to Prosiaczek jest Kubusiem
2: Jeżeli 2+2=4, to Płock leży nad Wisłą.
Widzisz z punktu widzenia KRZ jakąkolwiek różnicę między zdaniami 1 i 2?
Totalne zero różnicy!

Różnica jest diametralna, "logyku".

Jak diametralna to które zdanie jest na gruncie KRZ prawdziwe, a które fałszywe?
W tym momencie wszyscy widzą Irbisolu, przerażenie w twoich oczach - do usranej śmierci będziesz uciekał przed swoim własnym KRZ, którego nie rozumiesz!

Nie uda ci się płaskoziemco uciec od aktualnego tematu.

Powtórzę po raz n-ty:
Aktualnie rozmawiamy o czymś zupełnie innym - rozmawiamy o tym twoim poście:
http://www.sfinia.fora.pl/filozofia,4/algebra-kubusia-rewolucja-w-logice-matematycznej,16435-6825.html#796803
Irbisol napisał:
Punkt widzenia AK nie jest mi potrzebny. KRZ bardzo dobrze rozwiązuje ten niby-problem.

Najpierw znajdź w KRZ coś, co wymaga czegoś lepszego.

Mój przykład cosia, to przykład z podręcznika matematyki do I klasy LO!
Czy możemy porozmawiać o moim cosiu z podręcznika matematyki do I klasy LO?
Tym cosiu:
Jeśli będziesz grzeczny dostaniesz cukierka
G=>C =1
Daję słowo honoru, że nie wyjdę poza oficjalny KRZ znany każdemu ziemskiemu matematykowi!

Czy rozumiesz co znaczy "słowo honoru" - jak złamię to słowo to masz prawo nazwać mnie kłamcą - jednak by to orzec trzeba się zapoznać z tym co mam do napisania.

Czy przeczytasz?
TAK/NIE

Proste jak cep (dla Irbisola jak śfiński ogon)


Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Nie 20:16, 19 Maj 2024, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irbisol




Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 15388
Przeczytał: 29 tematów


PostWysłany: Nie 21:18, 19 Maj 2024    Temat postu:

rafal3006 napisał:
Nie uda ci się płaskoziemco uciec od aktualnego tematu!

Irbisol napisał:
rafal3006 napisał:
Irbisol, w panicznym strachu ucieka przed własnym KRZ!

Irbisol napisał:
No to źle przyjmujesz do wiadomości.
I przestań spamować o innym temacie.

Czym z punktu widzenia KRZ różnią się poniższe zdania?
1: Jeśli Kubuś jest Prosiaczkiem to Prosiaczek jest Kubusiem
2: Jeżeli 2+2=4, to Płock leży nad Wisłą.
Widzisz z punktu widzenia KRZ jakąkolwiek różnicę między zdaniami 1 i 2?
Totalne zero różnicy!

Różnica jest diametralna, "logyku".

Jak diametralna to które zdanie jest na gruncie KRZ prawdziwe, a które fałszywe?

Po pierwsze - nie wiadomo, jaką wartość mają zdania o Kubusiu i Prosiaczku.
Po drugie - zależy czy chodzi o implikację logiczną, czy materialną.

Cytat:
W tym momencie wszyscy widzą Irbisolu, przerażenie w twoich oczach - do usranej śmierci będziesz uciekał przed swoim własnym KRZ, którego nie rozumiesz!

To, że ty nie rozumiesz trywialnych zagadnień nie oznacza, że inni są tak samo opóźnieni.

Cytat:
Nie uda ci się płaskoziemco uciec od aktualnego tematu.

Powtórzę po raz n-ty:
Aktualnie rozmawiamy o czymś zupełnie innym - rozmawiamy o tym twoim poście:

O tym poście akurat zupełnie nie rozmawiamy ani nie jest to aktualny temat, schizofreniku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35367
Przeczytał: 20 tematów

Skąd: z innego Wszechświata
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:57, 19 Maj 2024    Temat postu:

Wracamy teraz do bieżącego tematu, czyli do kwintesencji naszej dyskusji!

Irbisol napisał:
rafal3006 napisał:
Nie uda ci się płaskoziemco uciec od aktualnego tematu!

Irbisol napisał:
rafal3006 napisał:
Irbisol, w panicznym strachu ucieka przed własnym KRZ!

Irbisol napisał:
No to źle przyjmujesz do wiadomości.
I przestań spamować o innym temacie.

Czym z punktu widzenia KRZ różnią się poniższe zdania?
1: Jeśli Kubuś jest Prosiaczkiem to Prosiaczek jest Kubusiem
2: Jeżeli 2+2=4, to Płock leży nad Wisłą.
Widzisz z punktu widzenia KRZ jakąkolwiek różnicę między zdaniami 1 i 2?
Totalne zero różnicy!

Różnica jest diametralna, "logyku".

Jak diametralna to które zdanie jest na gruncie KRZ prawdziwe, a które fałszywe?

Po pierwsze - nie wiadomo, jaką wartość mają zdania o Kubusiu i Prosiaczku.
Po drugie - zależy czy chodzi o implikację logiczną, czy materialną.

Twoje implikacje materialne i logiczne gówno jakiegokolwiek 5-cio latka obchodzą.

Skoro nie wiesz tego co wie każdy 5-cio latek to masz pytania pomocnicze.

Zdanie analizowane na gruncie KRZ:
A1.
Jeśli Kubuś jest Prosiaczkiem to Prosiaczek jest Kubusiem

Pytania pomocnicze:
1.
Poprzednik p:
Czy znany wszystkim 5-cio latkom Kubuś Puchatek jest Prosiaczkiem
TAK - zdanie prawdziwe
NIE - zdanie fałszywe
2.
Następnik q:
Czy znany wszystkim 5-cio latkom Prosiaczek jest Kubusiem Puchatkiem
TAK - zdanie prawdziwe
NIE - zdanie fałszywe

Jeśli powyższe podpowiedzi nie wystarczą ci do określenie prawdziwości zdania A1 na gruncie KRZ to znaczy że twój mózg jest jeszcze niemowlęciem (ma poniżej 1 roku?) i nigdy nie słyszał o Kubusiu Puchatku i Prosiaczku.
Poczekajmy zatem z rozmowami o logice matematycznej jeszcze ze 4 latka, wtedy wrócimy do dyskusji w temacie prawdziwości/fałszywości zdania A1 na gruncie KRZ.
Do zobaczenia za 4 latka, płaskoziemco

Wracamy teraz do bieżącego tematu, czyli do kwintesencji naszej dyskusji.

Powtórzę po raz n-ty:
Aktualnie rozmawiamy o czymś zupełnie innym - rozmawiamy o tym twoim poście:
http://www.sfinia.fora.pl/filozofia,4/algebra-kubusia-rewolucja-w-logice-matematycznej,16435-6825.html#796803
Irbisol napisał:
Punkt widzenia AK nie jest mi potrzebny. KRZ bardzo dobrze rozwiązuje ten niby-problem.

Najpierw znajdź w KRZ coś, co wymaga czegoś lepszego.

Mój przykład cosia, to przykład z podręcznika matematyki do I klasy LO!
Czy możemy porozmawiać o moim cosiu z podręcznika matematyki do I klasy LO?
Tym cosiu:
Jeśli będziesz grzeczny dostaniesz cukierka
G=>C =1
Daję słowo honoru, że nie wyjdę poza oficjalny KRZ znany każdemu ziemskiemu matematykowi!

Czy rozumiesz co znaczy "słowo honoru" - jak złamię to słowo to masz prawo nazwać mnie kłamcą - jednak by to orzec trzeba się zapoznać z tym co mam do napisania.

Czy przeczytasz?
TAK/NIE

Proste jak cep (dla Irbisola jak śfiński ogon)


Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Nie 22:22, 19 Maj 2024, w całości zmieniany 9 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irbisol




Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 15388
Przeczytał: 29 tematów


PostWysłany: Pon 8:48, 20 Maj 2024    Temat postu:

A mnie gówno obchodzi, co obchodzi 5-latka
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35367
Przeczytał: 20 tematów

Skąd: z innego Wszechświata
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:50, 20 Maj 2024    Temat postu:

Irbisol napisał:
A mnie gówno obchodzi, co obchodzi 5-latka

Irbisolu, nigdy nie zrozumiem, dlaczego nie chcesz spojrzeć na otaczającą nas rzeczywistość z punktu widzenia algebry Kubusia mimo, że masz wystarczające wiadomości w temacie algebry Boole'a do tego konieczne.

Przecież nikt nie zmusi cię siłą, byś przeszedł do obozu algebry Kubusia ... tylko czemu tak panicznie boisz się ją zrozumieć - odmawiając czytania oczywiście.

Przed chwilką napisałem ciekawe zakończenie AK:
Premiera po n-liftingach: 2023-12-24
"Algebra Kubusia - matematyka języka potocznego" (Stron: 1120):
[link widoczny dla zalogowanych]
Kod:
https://www.dropbox.com/s/hy14p42kup25c32/Kompendium%20algebry%20Kubusia.pdf?dl=0

Pełna wersja algebry Kubusia zawierająca wszystkie możliwe szczegóły w tym temacie.

Spis treści
29.4 Prawdopodobieństwo rozszyfrowania algebry Kubusia bez Rafała3006 1
29.4.1 Warunek konieczny rozszyfrowania algebry Kubusia 1
29.4.2 Warunek podstawowy rozszyfrowania algebry Kubusia 1



29.4 Prawdopodobieństwo rozszyfrowania algebry Kubusia bez Rafała3006

W niniejszym rozdziale poruszymy ciekawy problem:
Co by było, gdyby nie było Rafała3006?
Innymi słowy:
Czy ludzkość zdołałaby rozszyfrować algebrę Kubusia bez pomocy Rafała3006?

Zauważmy, że algebra Kubusia została rozszyfrowana totalnie przypadkowo o czym możemy poczytać w punkcie 29.0

29.4.1 Warunek konieczny rozszyfrowania algebry Kubusia

Warunkiem koniecznym rozszyfrowania algebry Kubusia było zaistnienie zero-jedynkowych tabel wszystkich możliwych spójników logicznych jednoargumentowych i dwuargumentowych, oraz aktualnego rachunku zero-jedynkowego na bazie tych tabel zdefiniowanego.

Dowód iż ludzkość od dawna zna te tabele mamy w tym linku:
[link widoczny dla zalogowanych]
@Wikipedia
W KRZ występuje 20 stałych logicznych: 4 spójniki jednoargumentowe i 16 spójników dwuargumentowych. Nie wszystkie z nich mają nazwy i przypisane im symbole. Najczęściej używa się tylko pięciu spójników: jednoargumentowego spójnika negacji i dwuargumentowych spójników równoważności, implikacji, koniunkcji i alternatywy

W którym roku ludzkość poznała powyższe tabele tego nie wiem, ale myślę że jest to w przybliżeniu okres Georga Boole’a (1815-1864)

29.4.2 Warunek podstawowy rozszyfrowania algebry Kubusia

Warunkiem podstawowym rozszyfrowania algebry Kubusia było odkrycie logiki dodatniej (bo Y) i ujemnej (bo ~Y) na gruncie wszystkich możliwych jednoargumentowych spójników logicznych, co nie jest trudne, czego dowód mamy na pierwszych stronach algebry Kubusia.

Kluczowa jest tu:
Tabela wszystkich możliwych operatorów jednoargumentowych (pkt. 1.4.2)
Kod:

TJ
Tabela wszystkich możliwych operatorów jednoargumentowych
Operator transmisji Y|=p
A1:  Y= p         #  B1: ~Y=~p
    ##                   ##
Operator negacji Y=|~p
A2:  Y=~p         #  B2: ~Y= p
    ##                   ##
Zdanie zawsze prawdziwe Y|=1 (stała binarna)
A3:  Y=1          #  B3: ~Y=0
    ##                   ##
Zdanie zawsze fałszywe Y|=0 (stała binarna)
A4:  Y=0          #  B4: ~Y=1
Matematycznie zachodzi tożsamość:
~Y=~(Y)
~p=~(p)
Stąd mamy:
p, Y muszą być wszędzie tymi samymi p, Y inaczej błąd podstawienia
Gdzie:
# - dowolna strona znaczka # jest negacją drugiej strony
## - różne na mocy definicji

Definicja znaczka różne #:
Dowolna strona znaczka różne # jest negacją drugiej strony

Definicja znaczka różne na mocy definicji ##:
Dwie funkcje logiczne są różne na mocy definicji ## wtedy i tylko wtedy gdy nie są tożsame i żadna z nich nie jest negacją drugiej

Doskonale widać, że w tabeli TJ definicje obu znaczków # i ## są perfekcyjnie spełnione.

Na bazie odkrycia logiki dodatniej (bo Y) i ujemnej (bo ~Y) łatwo można dojść do prawa Grzechotnika (pkt. 1.5.4 i 1.7 - poziom 5-cio latka)

Prawo Grzechotnika (pkt. 1.5.4):
Aktualna, ziemska algebra Boole'a która nie widzi funkcji logicznych w logice dodatniej (bo Y) i ujemnej (bo ~Y) jest wewnętrznie sprzeczna na poziomie funkcji logicznych.

Dowód:
Relacja matematyczna między operatorami Y|=p a Y|=~p (pkt. 1.5.3)
Kod:

OT
Zamknięty świat operatora transmisji Y|=p
Definicja operatora transmisji: Y|=p
Wejście |Wyjście
        | A1:   B1:
p # ~p  | Y=p # ~Y=~p
1 #  0  | 1   #  0
0 #  1  | 0   #  1
Gdzie:
# - dowolna strona znaczka # jest negacją drugiej strony
Zamknięty świat oznacza tu, że żadne zdanie z operatora negacji Y|=~p
nie ma prawa znaleźć się w operatorze transmisji Y|=p

##
Kod:

ON
Zamknięty świat operatora negacji Y|=~p
Definicja operatora negacji: Y|=~p
Wejście |Wyjście
        | A2:    B2:
p # ~p  | Y=~p # ~Y=p
1 #  0  | 0    #  1
0 #  1  | 1    #  0
Gdzie:
# - dowolna strona znaczka # jest negacją drugiej strony
Zamknięty świat oznacza tu, że żadne zdanie z operatora transmisji Y|=p
nie ma prawa znaleźć się w operatorze negacji Y|=~p

Zmienne p, Y muszą być wszędzie tymi samymi p, Y inaczej błąd podstawienia
Gdzie:
# - dowolna strona znaczka # jest negacją drugiej strony
## - różne na mocy definicji

Aktualny rachunek zero-jedynkowy ziemskich matematyków operuje tylko i wyłącznie na wyrażeniach algebry Boole’a, czyli na prawych stronach funkcji logicznych Y i ~Y.
Innymi słowy:
Ziemscy matematycy operując w rachunku zero-jedynkowym wyłącznie na prawych stronach funkcji logicznej w logice dodatniej (bo Y) i ujemnej (bo ~Y) z definicji usuwają zewsząd wszelkie funkcje Y i ~Y.

Zauważmy, że po usunięciu Y i ~Y z tabel OT i ON będziemy mieli tożsamość kolumn wynikowych:
A1: p = B2: p
oraz:
A2: ~p = B1: ~p
Co oznacza, iż najważniejszy znaczek logiki matematycznej, znaczek różne na mocy definicji ## leży w gruzach.
Innymi słowy:
Logika matematyczna bez znaczka ## jest wewnętrznie sprzeczna.
Dokładnie o tym mówi prawo Grzechotnika.

Teoretycznie dalej wszystko powinno pójść lawinowo tzn. zainteresowani matematycy powinni dać sobie radę ze 100% rozszyfrowaniem algebry Kubusia.

Problem w tym że:
Monteskiusz: Teorie matematyczne uważane są za prawdziwe, ponieważ w niczyim interesie nie leży, by uważać je za fałszywe.

Z historii ludzkości wiemy, że wielkie idee niezgodne z obowiązującym stanem aktualnym zawsze były wściekle zwalczane, o czym można sobie poczytać w punkcie: 27.2 Błędy nauki


Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Pon 9:56, 20 Maj 2024, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irbisol




Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 15388
Przeczytał: 29 tematów


PostWysłany: Pon 9:53, 20 Maj 2024    Temat postu:

Po co znowu pierniczysz nie na temat?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35367
Przeczytał: 20 tematów

Skąd: z innego Wszechświata
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:02, 20 Maj 2024    Temat postu:

Irbisol napisał:
Po co znowu pierniczysz nie na temat?

Bardzo proszę, rozmawiajmy na aktualny temat, czyli na temat że totalnie nie rozumiesz swojej własnej KRZ.
Sam tem temat zacząłeś (nikt cie do tego nie zmuszał!) i ten temat musimy zakończyć, to jest warunek konieczny dalszej z tobą dyskusji.

Aktualnie rozmawiamy o tym twoim poście:
http://www.sfinia.fora.pl/filozofia,4/algebra-kubusia-rewolucja-w-logice-matematycznej,16435-6825.html#796803
Irbisol napisał:
Punkt widzenia AK nie jest mi potrzebny. KRZ bardzo dobrze rozwiązuje ten niby-problem.

Najpierw znajdź w KRZ coś, co wymaga czegoś lepszego.

Mój przykład cosia, to przykład z podręcznika matematyki do I klasy LO!
Czy możemy porozmawiać o moim cosiu z podręcznika matematyki do I klasy LO?
Tym cosiu:
Jeśli będziesz grzeczny dostaniesz cukierka
G=>C =1
Daję słowo honoru, że nie wyjdę poza oficjalny KRZ znany każdemu ziemskiemu matematykowi!

Czy rozumiesz co znaczy "słowo honoru" - jak złamię to słowo to masz prawo nazwać mnie kłamcą - jednak by to orzec trzeba się zapoznać z tym co mam do napisania.

Czy przeczytasz?
TAK/NIE

Proste jak cep (dla Irbisola jak śfiński ogon)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irbisol




Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 15388
Przeczytał: 29 tematów


PostWysłany: Pon 10:09, 20 Maj 2024    Temat postu:

Tematem jest "jeżeli 2+2=4 to Płock leży nad Wisłą".
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35367
Przeczytał: 20 tematów

Skąd: z innego Wszechświata
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:47, 20 Maj 2024    Temat postu:

Trzy tematy dla Irbisola do wyboru, w których dyskusja między nami może być kontynuowana!

Irbisol napisał:
Tematem jest "jeżeli 2+2=4 to Płock leży nad Wisłą".

Irbisolu, wybij sobie raz na zawsze z głowy, że kiedykolwiek wskoczę do twojego szamba zwanego KRZ, czyli że zajmę się zdaniami jak w cytacie wyżej.

Zauważ, że na tego typu zdaniach sam poległeś totalnie nie potrafiąc określić prawdziwości/fałszywości poniższego zdania na gruncie KRZ.
A1.
Jeśli Kubuś Puchatek jest Prosiaczkiem to Prosiaczek jest Kubusiem Puchatkiem

To jest zdanie typu absolutny banał, gdzie każdy uczeń I klasy LO udowodni ci na gruncie obecnego KRZ matematyczną prawdziwość tego zdania w kilka sekund - a ty biedaku leżysz i kwiczysz, czyli jeszcze nie chodziłeś do I klasy LO? … gdzie wykład KRZ jest na pierwszych stronach podręcznika matematyki.

Mam jednak pomysł na twoją rehabilitację, podsuwając ci trzy tematy do wyboru którymi możemy się teraz zająć.

Temat 1.
Udowodnię ci w rachunku zero-jedynkowym iż twój matematyczny dogmat:
Warunek wystarczający p=>q [=] Implikacja logiczna A|=B
jest czysto matematycznym fałszem!

Temat 2.
Temat 2 to mój dowód w rachunku zero-jedynkowym prawa Jastrzębia.
Prawo Jestrzębia
W logice matematycznej istnieje punkt odniesienia w którym zachodzi tożsamość pojęć:
Warunek wystarczający p=>q [=] Implikacja materialna p=>q

Temat 3.
Temat 3 to moja propozycja od kilku ładnych stron, tobie przedkładana
http://www.sfinia.fora.pl/filozofia,4/algebra-kubusia-rewolucja-w-logice-matematycznej,16435-6850.html#797043
rafal3006 napisał:
Irbisol napisał:
Po co znowu pierniczysz nie na temat?

Bardzo proszę, rozmawiajmy na aktualny temat, czyli na temat że totalnie nie rozumiesz swojej własnej KRZ.
Sam tem temat zacząłeś (nikt cie do tego nie zmuszał!) i ten temat musimy zakończyć, to jest warunek konieczny dalszej z tobą dyskusji.

Aktualnie rozmawiamy o tym twoim poście:
http://www.sfinia.fora.pl/filozofia,4/algebra-kubusia-rewolucja-w-logice-matematycznej,16435-6825.html#796803
Irbisol napisał:
Punkt widzenia AK nie jest mi potrzebny. KRZ bardzo dobrze rozwiązuje ten niby-problem.

Najpierw znajdź w KRZ coś, co wymaga czegoś lepszego.

Mój przykład cosia, to przykład z podręcznika matematyki do I klasy LO!
Czy możemy porozmawiać o moim cosiu z podręcznika matematyki do I klasy LO?
Tym cosiu:
Jeśli będziesz grzeczny dostaniesz cukierka
G=>C =1
Daję słowo honoru, że nie wyjdę poza oficjalny KRZ znany każdemu ziemskiemu matematykowi!

Czy rozumiesz co znaczy "słowo honoru" - jak złamię to słowo to masz prawo nazwać mnie kłamcą - jednak by to orzec trzeba się zapoznać z tym co mam do napisania.

Czy przeczytasz?
TAK/NIE

Proste jak cep (dla Irbisola jak śfiński ogon)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irbisol




Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 15388
Przeczytał: 29 tematów


PostWysłany: Pon 12:59, 20 Maj 2024    Temat postu:

Nie wiem, jakie są relacje pomiędzy obiektami Kubuś i Prosiaczek.
To akurat nie ma nic wspólnego z implikacją.
To ty podajesz przykład i to na tobie ciąży obowiązek wskazania wartości poszczególnych zdań.
Więc to ty poległeś.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35367
Przeczytał: 20 tematów

Skąd: z innego Wszechświata
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:38, 20 Maj 2024    Temat postu:

Irbisol napisał:
Nie wiem, jakie są relacje pomiędzy obiektami Kubuś i Prosiaczek.
To akurat nie ma nic wspólnego z implikacją.
To ty podajesz przykład i to na tobie ciąży obowiązek wskazania wartości poszczególnych zdań.
Więc to ty poległeś.

Każdy 5-cio latek wie jakie są relacje między Kubusiem Puchatkiem a Prosiaczkiem:
Kubuś Puchatek ## Prosiaczek
Innymi słowy:
Niedźwiadek ## Prosiaczek
Gdzie:
## - różne na mocy definicji

W tym momencie Irbisolu, twoja matematyczna kompromitacja sięgnęła kosmosu, czyli twój mózg nie dorasta do pięt mózgowi każdego 5-cio latka.
Moją pomocną dłoń wyciągnąłem ci w cytacie niżej - skoro jej nie rozumiesz to znaczy że masz z 1 roczek, co cię usprawiedliwia, gdy mówisz że nie wiesz jakie są relacje matematyczne między Kubusiem Puchatkiem a Prosiaczkiem.

Kiedy przeczytasz niniejszy cytat ze zrozumieniem?
W tym życiu, czy w następnym?
http://www.sfinia.fora.pl/filozofia,4/algebra-kubusia-rewolucja-w-logice-matematycznej,16435-6850.html#796991

rafal3006 napisał:
Irbisol napisał:
rafal3006 napisał:
Nie uda ci się płaskoziemco uciec od aktualnego tematu!

Irbisol napisał:
rafal3006 napisał:
Irbisol, w panicznym strachu ucieka przed własnym KRZ!

Irbisol napisał:
No to źle przyjmujesz do wiadomości.
I przestań spamować o innym temacie.

Czym z punktu widzenia KRZ różnią się poniższe zdania?
1: Jeśli Kubuś jest Prosiaczkiem to Prosiaczek jest Kubusiem
2: Jeżeli 2+2=4, to Płock leży nad Wisłą.
Widzisz z punktu widzenia KRZ jakąkolwiek różnicę między zdaniami 1 i 2?
Totalne zero różnicy!

Różnica jest diametralna, "logyku".

Jak diametralna to które zdanie jest na gruncie KRZ prawdziwe, a które fałszywe?

Po pierwsze - nie wiadomo, jaką wartość mają zdania o Kubusiu i Prosiaczku.
Po drugie - zależy czy chodzi o implikację logiczną, czy materialną.

Twoje implikacje materialne i logiczne gówno jakiegokolwiek 5-cio latka obchodzą.

Skoro nie wiesz tego co wie każdy 5-cio latek to masz pytania pomocnicze.

Zdanie analizowane na gruncie KRZ:
A1.
Jeśli Kubuś jest Prosiaczkiem to Prosiaczek jest Kubusiem

Pytania pomocnicze:
1.
Poprzednik p:
Czy znany wszystkim 5-cio latkom Kubuś Puchatek jest Prosiaczkiem
TAK - zdanie prawdziwe
NIE - zdanie fałszywe
2.
Następnik q:
Czy znany wszystkim 5-cio latkom Prosiaczek jest Kubusiem Puchatkiem
TAK - zdanie prawdziwe
NIE - zdanie fałszywe

Jeśli powyższe podpowiedzi nie wystarczą ci do określenie prawdziwości zdania A1 na gruncie KRZ to znaczy że twój mózg jest jeszcze niemowlęciem (ma poniżej 1 roku?) i nigdy nie słyszał o Kubusiu Puchatku i Prosiaczku.
Poczekajmy zatem z rozmowami o logice matematycznej jeszcze ze 4 latka, wtedy wrócimy do dyskusji w temacie prawdziwości/fałszywości zdania A1 na gruncie KRZ.
Do zobaczenia za 4 latka, płaskoziemco


Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Pon 13:46, 20 Maj 2024, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irbisol




Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 15388
Przeczytał: 29 tematów


PostWysłany: Pon 14:10, 20 Maj 2024    Temat postu:

Każdy 5-latek wie też zapewne, jakie są relacje między kucykami Pony, postaciami z Boba Budowniczego itd.
Ty znasz te relacje? Bo jak nie, to - wedle twojego własnego kryterium - kompromitujesz się matematycznie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35367
Przeczytał: 20 tematów

Skąd: z innego Wszechświata
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:37, 20 Maj 2024    Temat postu:

Czy Irbisol zechce zapoznać się z moim dowodem iż KRZ to matematyczny FAŁSZ!?
Irbisolu, chętnie ci ten dowód przedstawię.
Przeczytasz TAK/NIE
… oczywiście że będziesz mógł obalać, pod warunkiem że przeczytasz.
Więc?

Irbisol napisał:
Każdy 5-latek wie też zapewne, jakie są relacje między kucykami Pony, postaciami z Boba Budowniczego itd.
Ty znasz te relacje? Bo jak nie, to - wedle twojego własnego kryterium - kompromitujesz się matematycznie.

Nie znam tych bajek, ale Kubusia Puchatka i Prosiaczka zna każdy 5-cio latek na świecie.
Na serio nie znasz Kubusia Puchatka i Prosiaczka?
ok
Wyjaśniam relację matematyczną między Kubusiem Puchatkiem a Prosiaczkiem
Kubuś Puchatek ## Prosiaczek
Innymi słowy:
Niedźwiadek ## Prosiaczek
Gdzie:
## - różne na mocy definicji

Skoro nie wiesz tego co wie każdy 5-cio latek to masz pytania pomocnicze.

Zdanie analizowane na gruncie KRZ:
A1.
Jeśli Kubuś Puchatek jest Prosiaczkiem to Prosiaczek jest Kubusiem Puchatkiem

Pytania pomocnicze:
1.
Poprzednik p:
Czy znany wszystkim 5-cio latkom Kubuś Puchatek jest Prosiaczkiem
TAK - zdanie prawdziwe
NIE - zdanie fałszywe
2.
Następnik q:
Czy znany wszystkim 5-cio latkom Prosiaczek jest Kubusiem Puchatkiem
TAK - zdanie prawdziwe
NIE - zdanie fałszywe

Uwzględniając powyższą podpowiedź określ na gruncie KRZ prawdziwość/fałszywość poniższego zdania.
A1.
Jeśli Kubuś Puchatek jest Prosiaczkiem to Prosiaczek jest Kubusiem Puchatkiem

Czy ma kto nadzieję, że Irbisol zna swój własny KRZ?
:shock: :shock: :shock:

Teraz uważaj Irbisolu:
1.
Na gruncie algebry Kubusia zdanie A1 jest fałszywe, co bardzo łatwo udowodnić.
2.
Na gruncie KRZ zdanie A1 jest ewidentnie prawdziwe, co udowodni każdy uczeń I klasy LO

Wniosek:
Jedna z tych teorii AK albo KRZ jest fałszywa.
Zgadnij która?


Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Pon 15:10, 20 Maj 2024, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irbisol




Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 15388
Przeczytał: 29 tematów


PostWysłany: Pon 16:03, 20 Maj 2024    Temat postu:

Śmieszne jest to, że kompromitację matematyczną uzależniasz od znajomości bajek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35367
Przeczytał: 20 tematów

Skąd: z innego Wszechświata
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:17, 20 Maj 2024    Temat postu:

Czy Irbisol zechce zapoznać się z moim dowodem iż KRZ to matematyczny FAŁSZ!?
Irbisolu, chętnie ci ten dowód przedstawię.
Przeczytasz TAK/NIE
… oczywiście że będziesz mógł obalać, pod warunkiem że przeczytasz.
Więc?
Irbisol napisał:
Śmieszne jest to, że kompromitację matematyczną uzależniasz od znajomości bajek.

Bardzo proszę bez bajek, na to samo wyjdzie - kompromitacja KRZ na całego:
1.
Jesli Niedźwiadek jest Prosiaczkiem to Prosiaczek jest Niedźwiadkiem
2.
Jeśli samochód jest rowerem to rower jest samochodem
3.
Jeśli Księżyc jest Słońcem to Słońce jest Księżycem
etc

Teraz uważaj Irbisolu:
1.
Na gruncie algebry Kubusia zdania 1, 2, 3 są fałszywe, co bardzo łatwo udowodnić.
2.
Na gruncie KRZ zdania 1, 2, 3 są ewidentnie prawdziwe, co udowodni każdy uczeń I klasy LO

Wniosek:
Jedna z tych teorii AK albo KRZ jest fałszywa.
Zgadnij która?


Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Pon 16:21, 20 Maj 2024, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irbisol




Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 15388
Przeczytał: 29 tematów


PostWysłany: Pon 16:57, 20 Maj 2024    Temat postu:

Nie tyle zdania, co implikacja jest prawdziwa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35367
Przeczytał: 20 tematów

Skąd: z innego Wszechświata
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:18, 20 Maj 2024    Temat postu:

Irbisol napisał:
Nie tyle zdania, co implikacja jest prawdziwa.


Nasze zdanie:
A1.
Jeśli Niedźwiadek jest Prosiaczkiem to Prosiaczek jest Niedźwiadkiem
(N=P) => (P=N) =?
To samo w zapisie formalnym:
p=>q =?

Weźmy to zdanie pod algorytm Puchacza z algebry Kubusia:

Algorytm Puchacza (pkt. 2.11):
1.
W zdaniu warunkowym "Jeśli p to q" przeznaczonym do analizy lokalizujemy p i q z pominięciem przeczeń, zgodnie z prawem Kłapouchego bez analizy czy zdanie w oryginale jest prawdziwe/fałszywe.
2.
Poprzednik p i następnik q muszą spełniać definicję wspólnej dziedziny D zarówno dla p jak i dla q
Definicja dziedziny D dla p:
p+~p =D =1
p*~p=[] =0
Definicja tej samej dziedziny D dla q:
q+~q =D =1
q*~q =[] =0
3.
Zbiory/zdarzenia p, q, ~p, ~q muszą być niepuste, bowiem z definicji nie możemy operować na zbiorach/zdarzeniach pustych (pkt 12.2)
4.
Zdania warunkowe "Jeśli p to q" które nie spełniają punktów 1,2,3 są matematycznie fałszywe.

Ad.1
p=(N=P) =[] =0 -zbiór pusty
q=(P=N) =[] =0 - zbiór pusty

Ad.3
Nie jest spełniony warunek niepustości zbiorów p, q, ~p, ~q

Stąd na mocy algorytmu Puchacza zdanie A1 jest fałszywe.
cnd


Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Pon 18:49, 20 Maj 2024, w całości zmieniany 9 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irbisol




Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 15388
Przeczytał: 29 tematów


PostWysłany: Pon 19:27, 20 Maj 2024    Temat postu:

rafal3006 napisał:
1.
W zdaniu warunkowym "Jeśli p to q" przeznaczonym do analizy lokalizujemy p i q z pominięciem przeczeń, zgodnie z prawem Kłapouchego bez analizy czy zdanie w oryginale jest prawdziwe/fałszywe.
(...)
Ad.1
p=(N=P) =[] =0 -zbiór pusty
q=(P=N) =[] =0 - zbiór pusty

I to jest to "lokalizowanie" bez analizy prawdziwości zdań?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35367
Przeczytał: 20 tematów

Skąd: z innego Wszechświata
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:42, 20 Maj 2024    Temat postu:

Irbisol napisał:

rafal3006 napisał:
1.
W zdaniu warunkowym "Jeśli p to q" przeznaczonym do analizy lokalizujemy p i q z pominięciem przeczeń, zgodnie z prawem Kłapouchego bez analizy czy zdanie w oryginale jest prawdziwe/fałszywe.
(...)
Ad.1
p=(N=P) =[] =0 -zbiór pusty
q=(P=N) =[] =0 - zbiór pusty

I to jest to "lokalizowanie" bez analizy prawdziwości zdań?

Irbisolu, by się na temat algebry Kubusia wypowiadać trzeba algebrę Kubusia przeczytać.
Dotrze kiedykolwiek ta święta prawda do ciebie - czy nigdy?

Premiera po n-liftingach: 2023-12-24
"Algebra Kubusia - matematyka języka potocznego" (Stron: 1120):
[link widoczny dla zalogowanych]
Kod:
https://www.dropbox.com/s/hy14p42kup25c32/Kompendium%20algebry%20Kubusia.pdf?dl=0

Pełna wersja algebry Kubusia zawierająca wszystkie możliwe szczegóły w tym temacie.

Fragmenty AK
Algebra Kubusia napisał:

2.11 Algorytm Puchacza
Kod:

T0
Fundament algebry Kubusia w obsłudze zdań warunkowych „Jeśli p to q”
Matematyczne związki warunku wystarczającego => i koniecznego ~>:
      A1B1:     A2B2:  |     A3B3:     A4B4:
A: 1: p=>q = 2:~p~>~q [=] 3: q~>p = 4:~q=>~p
      ##        ##           ##
B: 1: p~>q = 2:~p=>~q [=] 3: q=>p = 4:~q~>~p
Gdzie:
## - różne na mocy definicji warunku wystarczającego => i koniecznego ~>
p i q muszą być wszędzie tymi samymi p i q inaczej błąd podstawienia

Uwaga:
Na mocy praw Sowy prawdziwość podstawowego spójnika implikacyjnego p?q definiowanego kolumną A1B1 (pytanie o p) wymusza prawdziwość odpowiedniego operatora implikacyjnego p|?q definiowanego dwoma kolumnami A1B1 (pytanie o p) i A2B2 (pytanie o ~p).

Prawo Kłapouchego:
Domyślny punkt odniesienia dla zdań warunkowych „Jeśli p to q”:
W zapisie aktualnym zdań warunkowych (w przykładach) po „Jeśli…” mamy zdefiniowaną przyczynę p zaś po „to..” mamy zdefiniowany skutek q z pominięciem przeczeń.
Prawo Kłapouchego determinuje wspólny dla wszystkich ludzi punktu odniesienia zawarty wyłącznie w kolumnach A1B1 oraz A2B2, dający odpowiedź na pytanie o p (A1B1) oraz o ~p (A2B2).

Algorytm Puchacza to przyporządkowania dowolnego zdania warunkowego "Jeśli p to q" (także fałszywego = fałszywy kontrprzykład) do określonego operatora implikacyjnego.

Algorytm Puchacza:
1.
W zdaniu warunkowym "Jeśli p to q" przeznaczonym do analizy lokalizujemy p i q z pominięciem przeczeń, zgodnie z prawem Kłapouchego bez analizy czy zdanie w oryginale jest prawdziwe/fałszywe.
Prawo Kłapouchego lokalizuje nas w kolumnie A1B1, gdzie mamy brak zaprzeczonego poprzednika p.
Prawo Kłapouchego jest tożsame z otwarciem drzwiczek pudełka z kotem Schrödingera (pkt. 5.4.1)
2.
Poprzednik p i następnik q muszą spełniać definicję wspólnej dziedziny D zarówno dla p jak i dla q
Definicja dziedziny D dla p:
p+~p =D =1
p*~p=[] =0
Definicja tej samej dziedziny D dla q:
q+~q =D =1
q*~q =[] =0
3.
Zbiory/zdarzenia p, q, ~p, ~q muszą być niepuste, bowiem z definicji nie możemy operować na zbiorach/zdarzeniach pustych (pkt 12.2)
4.
Zdania warunkowe "Jeśli p to q" które nie spełniają punktów 1,2,3 są matematycznie fałszywe.

5.
Prawo Puchacza:
Dowolne zdanie warunkowe "Jeśli p to q" należy do jednego z 5 rozłącznych operatorów implikacyjnych p|?q wtedy i tylko wtedy gdy spełnione są warunki 1, 2 i 3 algorytmu Puchacza.
Rozłączne operatory implikacyjne to:
a) p||=>q - operator implikacji prostej (2.12.1)
b) p||~>q - operator implikacji odwrotnej (2.13.1)
c) p|<=>q - operator równoważności (2.14.1)
d) p||~~>q - operator chaosu (2.15.1)
e) p|$q - operator "albo"(|$) (7.2.1)
6.
Korzystając z praw algebry Kubusia wyznaczamy prawdziwość/fałszywość warunku wystarczającego A1: p=>q dla niezanegowanego p:
A1: p=>q =?
7.
Dla tych samych parametrów p i q wyznaczamy prawdziwość/fałszywość warunku koniecznego B1: p~>q dla niezanegowanego p:
B1: p~>q =?
W punktach 6 i 7 p i q muszą być wszędzie tymi samymi p i q inaczej błąd postawienia

Rozstrzygnięcia 6 i 7 możemy badać w odwrotnej kolejności, matematycznie to bez znaczenia.
Rozwiązanie kluczowych punktów 6 i 7 jednoznacznie definiuje nam spójnik implikacyjny p?q definiowany kolumną A1B1, a tym samym (na mocy praw Sowy) operator implikacyjny p|?q do którego należy badane zdanie.

2.11.1 Przykłady zdań niespełniających algorytmu Puchacza

Zdania warunkowe "Jeśli p to q" które nie spełniają punktów 1,2,3 algorytmu Puchacza są matematycznie fałszywe.

Ad. 1
W punkcie 1 chodzi o to, że jeśli przystępujemy do analizy matematycznej zdania "Jeśli p to q" to musimy zastosować prawo Kłapouchego, inaczej dostaniemy nietrywialny błąd podstawienia ### (pkt. 2.7.4)

Ad. 2
A1.
Jeśli liczba jest podzielna przez 2 to trójkąt może być prostokątny
P2~~>TP =0
Brak wspólnej dziedziny.
Stąd mamy:
Zdanie A1 jest fałszywe na mocy punktu 2 algorytmu Puchacza.

Ad. 3
Definicja zbioru pustego [] (pkt.12.2):
Zbiór pusty [] to zbiór zawierający zero pojęć zrozumiałych dla człowieka.

B1
Jeśli 2+2=5 to 2+2=4
Zdanie tożsame (wyjaśnienie w pkt.12.2.1):
B1
Jeśli zbiór pusty [] to liczba 4
[]~~>[4] = []*[4] =[] =0 - twardy fałsz, bo zbiór pusty [] i jednoelementowy zbiór [4] są rozłączne
Stąd mamy:
Zdanie B1 jest fałszywe na mocy punktu 3 algorytmu Puchacza.

Wyjątek:
C1.
Jeśli zbiór pusty [] to zbiór pusty []
[]=>[] =1
Bo każdy zbiór jest podzbiorem => siebie samego, także zbiór pusty []
Wyjaśnienie w punkcie 12.2.1


Algebra Kubusia napisał:

3.4 Sztandarowy przykład implikacji prostej P|=>CH w zdarzeniach

Typowe zadania z logiki matematycznej rozwiązujemy korzystając z algorytmu Puchacza.
Typowe zadanie w algebrze Kubusia brzmi.

Zadanie W1:
Zbadaj w skład jakiego operatora implikacyjnego wchodzi zdanie wypowiedziane:
W1.
Jeśli jutro będzie padało to może być pochmurno

Rozwiązanie:
Sprawdzamy warunek konieczny stosowalności algorytmu Puchacza, czyli spełnienie punktu 4 w algorytmie Puchacza.
1.
Na mocy prawa Kłapouchego wspólny dla wszystkich ludzi punkt odniesienia to:
p=P (pada)
q=CH (chmury)
Prawo Kłapouchego lokalizuje nas w kolumnie A1B1, gdzie mamy brak zaprzeczonego poprzednika p.
2.
Istnieje związek między padaniem a chmurami, zatem wspólna dziedzina dla p i q jest spełniona.
Dziedzina matematyczna Dm to zbiór wszystkich możliwych zdarzeń rozłącznych bez analizy prawdziwości/fałszywości tych zdarzeń.
Dm=P*CH + P*~CH + ~P*~CH + ~P*CH
Dziedzina fizyczna D to zbiór zdarzeń fizycznie możliwych, jakie jutro mogą zajść.
Dziedzina fizyczna D wyskoczy nam w czasie analizy matematycznej zdania wypowiedzianego W1
3.
Zdarzenia p, q, ~p, ~q muszą być niepuste, bowiem z definicji nie możemy operować na zbiorach/zdarzeniach pustych (pkt. 12.2)
p= P =1 - możliwe jest (=1) zdarzenie "pada" (P)
q= CH =1 - możliwe jest (=1) zdarzenie "są chmury" (CH)
~p= ~P =1 - możliwe jest (=1) zdarzenie "nie pada" (~P)
~q= ~CH =1 - możliwe jest (=1) zdarzenie "nie ma chmur" (~CH)
4.
Wniosek:
Spełnione są warunki konieczne stosowalności algorytmu Puchacza

Algebra Kubusia napisał:

4.4 Sztandarowy przykład implikacji odwrotnej CH|~>P

Typowe zadania z logiki matematycznej rozwiązujemy korzystając z algorytmu Puchacza.
Typowe zadanie w algebrze Kubusia brzmi.

Zadanie W1:
Zbadaj w skład jakiego operatora implikacyjnego wchodzi zdanie wypowiedziane:
W1.
Jeśli jutro będzie pochmurno to może padać

Rozwiązanie:
Sprawdzamy warunek konieczny stosowalności algorytmu Puchacza, czyli spełnienie punktu 4 w algorytmie Puchacza.
1.
Na mocy prawa Kłapouchego wspólny dla wszystkich ludzi punkt odniesienia to:
p=CH (chmury)
q=P (pada)
Prawo Kłapouchego lokalizuje nas w kolumnie A1B1, gdzie mamy brak zaprzeczonego poprzednika p.
2.
Istnieje związek między chmurami a padaniem, zatem wspólna dziedzina dla p i q jest spełniona.
Dziedzina matematyczna Dm to zbiór wszystkich możliwych zdarzeń rozłącznych bez analizy prawdziwości/fałszywości tych zdarzeń.
Dm=CH*P + CH*~P + ~CH*~P + ~CH*P
Dziedzina fizyczna D to zbiór zdarzeń fizycznie możliwych, jakie jutro mogą zajść.
Dziedzina fizyczna D wyskoczy nam w czasie analizy matematycznej zdania wypowiedzianego W1
3.
Zdarzenia p, q, ~p, ~q muszą być niepuste, bowiem z definicji nie możemy operować na zdarzeniach pustych.
p= CH =1 - możliwe jest (=1) zdarzenie "są chmury" (CH)
q= P =1 - możliwe jest (=1) zdarzenie "pada" (P)
~p= ~CH =1 - możliwe jest (=1) zdarzenie "nie ma chmur" (~CH)
~q= ~P =1 - możliwe jest (=1) zdarzenie "nie pada" (~P)
4.
Wniosek:
Spełnione są warunki konieczne stosowalności algorytmu Puchacza


Algebra Kubusia napisał:

6.6 Sztandarowy przykład równoważności A<=>S

Niech będzie dany schemat elektryczny:
Kod:

S1 Schemat 1
             S               A       
       -------------       ______     
  -----| Żarówka   |-------o    o-----
  |    -------------                 |
  |                                  |
______                               |
 ___    U (źródło napięcia)          |
  |                                  |
  |                                  |
  ------------------------------------

Zadanie W1
Zbadaj w skład jakiego operatora implikacyjnego wchodzi zdanie wypowiedziane:
W1.
Jeśli przycisk A jest wciśnięty to może się świecić żarówka S

Sprawdzamy warunek konieczny stosowalności algorytmu Puchacza:
1.
Na mocy prawa Kłapouchego wspólny dla wszystkich ludzi punkt odniesienia to:
p=A (przycisk A)
q=S ( żarówka S)
Prawo Kłapouchego lokalizuje nas w kolumnie A1B1, gdzie mamy brak zaprzeczonego poprzednika p.
2.
Istnieje związek między wciśnięciem przycisku A a świeceniem żarówki S, zatem wspólna dziedzina dla p i q jest spełniona..
Dziedzina matematyczna Dm to zbiór wszystkich możliwych zdarzeń rozłącznych bez analizy prawdziwości/fałszywości tych zdarzeń.
Dm=A*S + A*~S + ~A*~S + ~A*S
Dziedzina fizyczna D to zbiór zdarzeń fizycznie możliwych, jakie mogą zajść.
Dziedzina fizyczna D wyskoczy nam w czasie analizy matematycznej zdania wypowiedzianego W
3.
Zbiory/zdarzenia p, q, ~p, ~q muszą być niepuste, bowiem z definicji nie możemy operować na zbiorach/zdarzeniach pustych.
p=A =1 - możliwe jest (=1) zdarzenie: wciśnięty przycisk A (A=1)
q=S =1 - możliwe jest (=1) zdarzenie: żarówka S świeci się (S=1)
;
~p=~A =1 - możliwe jest (=1) zdarzenie: przycisk A nie jest wciśnięty (~A=1)
Zapis tożsamy:
Prawo Prosiaczka: (~A=1)=(A=0) - możliwe jest ~~> (=1) zdarzenie: klawisz A nie jest wciśnięty (A=0)
;
~q=~S =1 - możliwe jest zdarzenie: żarówka nie świeci się (~S=1)
Zapis tożsamy:
Prawo Prosiaczka: (~S=1)=(S-0) - możliwe jest ~~> (=1) zdarzenie: żarówka nie świeci się (S=0)
4.
Wniosek:
Spełnione są warunki konieczne stosowalności algorytmu Puchacza


Algebra Kubusia napisał:

14.3 Sztandarowy przykład implikacji prostej P8|=>P2 w zbiorach

Typowe zadania z logiki matematycznej rozwiązujemy korzystając z algorytmu Puchacza.

Zadanie W1:
Zbadaj w skład jakiego operatora implikacyjnego wchodzi zdanie wypowiedziane:
W1.
Jeśli dowolna liczba jest podzielna przez 8 to może być podzielna przez 2

Rozwiązanie:
Sprawdzamy warunki konieczne stosowalności algorytmu Puchacza, czyli spełnienie punktów 1,2,3.
1.
Na mocy prawa Kłapouchego wspólny dla wszystkich ludzi punkt odniesienia to:
p=P8=[8,16,24..] - zbiór liczb podzielnych przez 8
q=P2=[2,4,6,8..] - zbiór liczb podzielnych przez 2
Prawo Kłapouchego lokalizuje nas w kolumnie A1B1, gdzie mamy brak zaprzeczonego poprzednika p.
2.
Przyjmujemy wspólną dla p i q dziedzinę:
LN=[1,2,3,4,5,6,7,8,9..] - zbiór liczb naturalnych
Badamy spełnienie definicji wspólnej dziedziny dla p i q:
p=P8
P8+~P8 = LN - wspólna dziedzina
P8*~P8=[] - zbiór pusty
q=P2
P2+~P2=LN - wspólna dziedzina
P2*~P2=[] - zbiór pusty
3.
Zbiory p, q, ~p, ~q muszą być niepuste, bowiem z definicji nie możemy operować na zbiorach/zdarzeniach pustych.
Sprawdzenie:
p=P8=[8,16,24..] - zbiór liczb podzielnych przez 8 (zbiór niepusty)
q=P2=[2,4,6,8..] - zbiór liczb podzielnych przez 2 (zbiór niepusty)
LN=[1,2,3,4,5,6,7,8,9..] - wspólna dziedzina (zbiór liczb naturalnych)
Stąd:
~p=~P8=[LN-P8]=[1,2,3,4,5,6,7..9..] - zbiór liczb niepodzielnych przez 8 (zbiór niepusty)
~q=~P2=[LN-P2]=[1,3,5,7,9..] - zbiór liczb niepodzielnych przez 2 (zbiór niepusty)

Wniosek:
Spełnione są warunki konieczne stosowalności algorytmu Puchacza


Algebra Kubusia napisał:

15.3 Sztandarowy przykład implikacji odwrotnej P2|~>P8 w zbiorach

Typowe zadania z logiki matematycznej rozwiązujemy korzystając z algorytmu Puchacza.

Zadanie W1:
Zbadaj w skład jakiego operatora implikacyjnego wchodzi zdanie wypowiedziane:
W1.
Jeśli dowolna liczba jest podzielna przez 2 to może być podzielna przez 8

Rozwiązanie:
Sprawdzamy warunki konieczne stosowalności algorytmu Puchacza, czyli spełnienie punktów 1,2,3.
1.
Na mocy prawa Kłapouchego wspólny dla wszystkich ludzi punkt odniesienia to:
p=P2=[2,4,6,8..] - zbiór liczb podzielnych przez 2
q=P8=[8,16,24..] - zbiór liczb podzielnych przez 8
Prawo Kłapouchego lokalizuje nas w kolumnie A1B1, gdzie mamy brak zaprzeczonego poprzednika p.
2.
Przyjmujemy wspólną dla p i q dziedzinę:
LN=[1,2,3,4,5,6,7,8,9..] - zbiór liczb naturalnych
Badamy spełnienie definicji wspólnej dziedziny dla p i q:
p=P2
P2+~P2=LN - wspólna dziedzina
P2*~P2=[] - zbiór pusty
q=P8
P8+~P8 = LN - wspólna dziedzina
P8*~P8=[] - zbiór pusty
3.
Zbiory p, q, ~p, ~q muszą być niepuste, bowiem z definicji nie możemy operować na zbiorach/zdarzeniach pustych.
Sprawdzenie:
p=P2=[2,4,6,8..] - zbiór liczb podzielnych przez 2 (zbiór niepusty)
q=P8=[8,16,24..] - zbiór liczb podzielnych przez 8 (zbiór niepusty)
LN=[1,2,3,4,5,6,7,8,9..] - wspólna dziedzina (zbiór liczb naturalnych)
Stąd:
~p=~P2=[LN-P2]=[1,3,5,7,9..] - zbiór liczb niepodzielnych przez 2 (zbiór niepusty)
~q=~P8=[LN-P8]=[1,2,3,4,5,6,7..9..] - zbiór liczb niepodzielnych przez 8 (zbiór niepusty)

Wniosek:
Spełnione są warunki konieczne stosowalności algorytmu Puchacza


Algebra Kubusia napisał:


16.6 Sztandarowy przykład równoważności TP<=>SK

Typowe zadania z logiki matematycznej rozwiązujemy korzystając z algorytmu Puchacza.

Zadanie W1:
Zbadaj w skład jakiego operatora implikacyjnego wchodzi zdanie wypowiedziane:
W1.
Jeśli dowolny trójkąt jest prostokątny (TP) to może zachodzić w nim suma kwadratów (SK)
TP~~>SK = TP*SK =1
Istnieje (=1) element wspólny ~~> zbiorów TP i SK np. [3,4,5]
cnd
W przypadku zdania kodowanego elementem wspólnym zbiorów ~~> TP i SK potrzeba i wystarcza pokazać jeden wspólny element np. [3,4,5] co kończy dowód prawdziwości zdania W1

Sprawdzamy warunek konieczny stosowalności algorytmu Puchacza w postaci punktów 1,2,3.
1.
Na mocy prawa Kłapouchego wspólny dla wszystkich ludzi punkt odniesienia to:
p=TP - zbiór trójkątów prostokątnych
q=SK - zbiór trójkątów ze spełnioną sumą kwadratów
Prawo Kłapouchego lokalizuje nas w kolumnie A1B1, gdzie mamy brak zaprzeczonego poprzednika p.
2.
Przyjmujemy wspólną dla TP i SK dziedzinę:
ZWT - zbiór wszystkich trójkątów
Badamy spełnienie definicji wspólnej dziedziny dla p i q:
p=TP
TP+~TP = ZWT - wspólna dziedzina
TP*~TP=[] - zbiór pusty
q=SK
SK+~SK=ZWT - wspólna dziedzina
SK*~SK=[] - zbiór pusty
3.
Zbiory p, q, ~p, ~q muszą być niepuste, bowiem z definicji nie możemy operować na zbiorach/zdarzeniach pustych.
Sprawdzenie:
Wspólna dziedzina:
ZWT - zbiór wszystkich trójkątów
p=TP - zbiór trójkątów prostokątnych (zbiór niepusty)
~p=~TP=[ZWT-TP] - zbiór ZWT pomniejszony o TP (zbiór niepusty)
q=SK - zbiór trójkątów ze spełnioną sumą kwadratów (zbiór niepusty)
~q=~SK = [ZWT-SK] - zbiór ZWT pomniejszony o SK (zbiór niepusty)

Wniosek:
Spełnione są warunki konieczne stosowalności algorytmu Puchacza


Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Pon 23:06, 20 Maj 2024, w całości zmieniany 8 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andy72




Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 6618
Przeczytał: 2 tematy


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:08, 20 Maj 2024    Temat postu:

rafal3006 napisał:

Bardzo proszę bez bajek, na to samo wyjdzie - kompromitacja KRZ na całego:
1.
Jesli Niedźwiadek jest Prosiaczkiem to Prosiaczek jest Niedźwiadkiem
2.
Jeśli samochód jest rowerem to rower jest samochodem
3.
Jeśli Księżyc jest Słońcem to Słońce jest Księżycem
etc

Teraz uważaj Irbisolu:
1.
Na gruncie algebry Kubusia zdania 1, 2, 3 są fałszywe, co bardzo łatwo udowodnić.
2.
Na gruncie KRZ zdania 1, 2, 3 są ewidentnie prawdziwe, co udowodni każdy uczeń I klasy LO

Wniosek:
Jedna z tych teorii AK albo KRZ jest fałszywa.
Zgadnij która?

Może się zdziwisz, ale zdania 1,2,3 są ...prawdziwe! Zrozumie to nawet pięciolatek.
Zdanie nie mówi że samochód jest rowerem,
ale jeśli jest , to jest
jeśli nie , to nie
to są podstawowe oczywistości
Więc KRZ jest prawdziwa
Skoro Algenra Kubusia mówi że zdania są fałszywe to... wykasuj algebrę Kubusia!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35367
Przeczytał: 20 tematów

Skąd: z innego Wszechświata
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:31, 20 Maj 2024    Temat postu:

Andy72 napisał:

rafal3006 napisał:

Bardzo proszę bez bajek, na to samo wyjdzie - kompromitacja KRZ na całego:
1.
Jesli Niedźwiadek jest Prosiaczkiem to Prosiaczek jest Niedźwiadkiem
2.
Jeśli samochód jest rowerem to rower jest samochodem
3.
Jeśli Księżyc jest Słońcem to Słońce jest Księżycem
etc

Teraz uważaj Irbisolu:
1.
Na gruncie algebry Kubusia zdania 1, 2, 3 są fałszywe, co bardzo łatwo udowodnić.
2.
Na gruncie KRZ zdania 1, 2, 3 są ewidentnie prawdziwe, co udowodni każdy uczeń I klasy LO

Wniosek:
Jedna z tych teorii AK albo KRZ jest fałszywa.
Zgadnij która?

Może się zdziwisz, ale zdania 1,2,3 są ...prawdziwe! Zrozumie to nawet pięciolatek.
Zdanie nie mówi że samochód jest rowerem,
ale jeśli jest , to jest
jeśli nie , to nie
to są podstawowe oczywistości
Więc KRZ jest prawdziwa
Skoro Algenra Kubusia mówi że zdania są fałszywe to... wykasuj algebrę Kubusia!

Poprzednik i następnik w tym zdaniu są zbiorami pustymi:
Samochód jest rowerem
(S=R) =[] =0 - zbiór pusty

Zdania typu:
Jeśli zbiór pusty [] to zbiór pusty []
Są prawdziwe, ale na mocy ogólnej teorii zbiorów nieanalizowalne, bowiem w analizie zdania "Jeśli p to q" przez wszystkie możliwe przeczenia p i q {p,q,~p,~q} nie możemy operować na zbiorach pustych.

Definicja zbioru pustego []:
Zbiór pusty to zbiór pojęć niezrozumiałych dla człowieka (jeszcze niezdefiniowanych)

Dokładnie dlatego z punktu widzenia algorytmu Puchacza te zdania są FAŁSZYWE, bo nie podlegają pod analizę matematyczną przez wszystkie możliwe przeczenia p i q {p,q,~p,~q}
Szczegółowy algorytm Puchacza masz na początku mojego postu wyżej.

Przykład:
Jeśli qwertyuiop to qwertyuiop
[]=>[] =1
Poprzednik jest tu tożsamy z następnikiem dlatego zdanie wyżej jest prawdziwe.
Oczywiście:
p=q=qwertyuiop
To pojęcie dla każdego człowieka niezrozumiałe, zatem należące z definicji do zbioru pustego [].

Dokładnie dlatego nie analizujemy zdań typu:
Jeśli zbiór pusty [] to zbiór pusty []
[]=>[] =1
bo nie rozumiemy czym tu jest poprzednik i następnik

Tu zamieszczam teorię ogólną uzasadniającą prawdziwość zdań typu:
Jeśli zbiór pusty [] to zbiór pusty []

Algebra Kubusia napisał:

12.2 Definicje podstawowe w Kubusiowej teorii zbiorów

Przypomnijmy znane już definicje podstawowe.

12.2.1 Definicja pojęcia

Definicja pojęcia:
Pojęcie to wyrażenie zrozumiałe dla człowieka

Przykłady pojęć zrozumiałych:
p = [pies, miłość, krasnoludek, ZWZ, LN ...]
Przykłady pojęć niezrozumiałych:
q = [agstd, sdked …]

Pojęcia mają wartości logiczne:
1 = prawda, gdy pojęcie jest zrozumiałe (np. pies)
0 = fałsz, gdy pojęcie jest niezrozumiale (np. agstd)

Prawo Rekina:
Żaden człowiek nie posługuje się w języku potocznym pojęciami których nie rozumie

12.2.2 Definicja elementu zbioru

Definicja elementu zbioru:
Element zbioru to dowolne pojęcie zrozumiałe przez człowieka, które umieści w swoim zbiorze

12.2.3 Definicja zbioru

Definicja zbioru:
Zbiór to zestaw dowolnych pojęć zrozumiałych dla człowieka

Zauważmy, że w definicji zbioru nie ma zastrzeżenia, iż elementem zbioru nie może być podzbiór, czy też zbiór.

Zbiory, podobnie jak pojęcia, mają wartości logiczne:
[x]=1 - zbiór niepusty, zawierający pojęcia zrozumiałe dla człowieka
[] =0 - zbiór pusty, zawierający zero pojęć zrozumiałych dla człowieka

12.2.4 Definicja Uniwersum U

Definicja Uniwersum:
Uniwersum to zbiór wszelkich pojęć zrozumiałych dla człowieka.
Czyli:
U = [pies, miłość, krasnoludek ...] - wyłącznie pojęcia rozumiane przez człowieka (zdefiniowane)

Uniwersum człowieka jest dynamiczne tzn. rozszerza się gdy się uczymy (poznajemy nowe pojęcia) i zawęża gdy zapominamy wyuczonych kiedyś pojęć. Na mocy definicji w żadnym momencie nie możemy wyjść poza swoje, indywidualne Uniwersum.
Zauważmy, że zaledwie 40 lat temu pojęcie „Internet” było zbiorem pustym, nie istniało - ale w dniu dzisiejszym już tak nie jest, Uniwersum ludzkości rozszerzyło się o to pojęcie, znane praktycznie każdemu człowiekowi na Ziemi.

Uniwersum lokalne:
Uniwersum lokalne to zbiór pojęć związanych z konkretną gałęzią wiedzy np. medycznej, elektronicznej etc. gdzie znane każdemu człowiekowi słówka znaczą co innego.

Przykład:
Bramka w teorii bramek logicznych to co innego niż bramka na boisku piłkarskim
Czasami w dowolnym języku mogą występować dwa słowa identyczne, ale znaczące co innego.
Przykład:
W języku polskim morze i może
Tu różnice są rozpoznawalne albo w pisowni (jak wyżej) albo w kontekście użycia tego słówka:
Może pojedziemy nad morze?
Z reguły dla najpopularniejszych słówek mamy sporo synonimów, co w logice jest bez znaczenia.

12.2.5 Definicja zbioru pustego

Definicja zbioru pustego []:
Zbiór pusty to zbiór zawierający zero pojęć zrozumiałych dla człowieka
Czyli:
[] = [agstd, sdked …] - wyłącznie pojęcia niezrozumiałe dla człowieka (jeszcze niezdefiniowane)

12.2.6 Definicja dziedziny absolutnej DA

Definicja dziedziny absolutnej DA:
Dziedzina absolutna DA to zbiór wszelkich pojęć możliwych do zdefiniowania w naszym Wszechświecie.

12.2.7 Definicja zbioru wszystkich zbiorów

Zbiór wszystkich zbiorów:
Zbiór wszystkich zbiorów jest tożsamy z dziedziną absolutną DA.

12.2.8 Prawo Owieczki

Definicja Uniwersum:
Uniwersum U to zbiór wszelkich pojęć zrozumiałych dla człowieka.

Definicja zbioru pustego []:
Zbiór pusty [] to zbiór zawierający zero pojęć zrozumiałych dla człowieka.

Zbiór pusty zawiera nieskończenie wiele pojęć niezrozumiałych dla człowieka, jeszcze niezdefiniowanych. Definiować elementy w naszym Wszechświecie może wyłącznie człowiek, świat martwy sam sobie nic nie definiuje.

Przed pojawieniem się człowieka na ziemi zawartość zbioru pustego była taka:
[] - wszystkie elementy naszego Wszechświata w sensie absolutnym, nie ma jeszcze człowieka który by cokolwiek definiował.

W dniu dzisiejszym sytuacja jest inna, taka:
Kod:

T1
Algebra Kubusia:
-------------------------------------------------------------------
| Zbiór pusty []                   | Uniwersum U                  |
| Pojęcia jeszcze przez człowieka  | Pojęcia przez człowieka już  |
| niezdefiniowane                  | zdefiniowane                 |
| Niezrozumiałe dla człowieka      | Zrozumiałe dla człowieka     |
|          []=~U                   |       U=~[]                  |
-------------------------------------------------------------------
|                         DA - dziedzina absolutna                |
-------------------------------------------------------------------

Na mocy powyższego zachodzi:
[] = ~U - zbiór pusty [] to zaprzeczenie Uniwersum U w dziedzinie absolutnej DA
U = ~[] - zbiór Uniwersum U to zaprzeczenie zbioru pustego [] w dziedzinie absolutnej DA

Na mocy definicji dziedziny absolutnej DA mamy:
1: U+~U = U+[] =U =1
2: U*~U = U*[] =[] =0
Komentarz:
1.
Do zbioru Uniwersum (pojęcia zrozumiałe dla człowieka) możemy dodać elementy ze zbioru ~U (pojęcia niezrozumiałe dla człowieka np. kgstl), ale na mocy definicji Uniwersum wszelkie takie elementy musimy natychmiast usunąć, inaczej gwałcimy definicję Uniwersum.
2.
U*~U=[] =0
Iloczyn logiczny elementów ze zbioru U (pojęcia zrozumiałe dla człowieka) i ~U (pojęcia niezrozumiałe dla człowieka) jest zbiorem pustym tzn. nie ma ani jednego elementu wspólnego w zbiorach U i ~U=[].

Prawo Owieczki:
Prawdziwe jest zdanie ziemskich matematyków iż „ze zbioru pustego [] wynika wszystko” wtedy i tylko wtedy gdy definicje zbioru pustego [] i Uniwersum U będą zgodne z definicjami obowiązującymi w algebrze Kubusia.


Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Pon 23:58, 20 Maj 2024, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andy72




Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 6618
Przeczytał: 2 tematy


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 2:15, 21 Maj 2024    Temat postu:

[quote="rafal3006"]
Andy72 napisał:

Zdania typu:
Jeśli zbiór pusty [] to zbiór pusty []
Są prawdziwe, ale na mocy ogólnej teorii zbiorów nieanalizowalne, bowiem w analizie zdania "Jeśli p to q" przez wszystkie możliwe przeczenia p i q {p,q,~p,~q} nie możemy operować na zbiorach pustych.

Dokładnie dlatego z punktu widzenia algorytmu Puchacza te zdania są FAŁSZYWE,

czyli algebra wewnętrznie sprzeczna?
Czy zbiór pusty nie jest zbiorem pustym?? "algorytm puchacza" jest zły
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35367
Przeczytał: 20 tematów

Skąd: z innego Wszechświata
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 6:25, 21 Maj 2024    Temat postu:

..

Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Wto 6:47, 21 Maj 2024, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35367
Przeczytał: 20 tematów

Skąd: z innego Wszechświata
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 6:27, 21 Maj 2024    Temat postu:

Dowody matematycznej sprzeczności algebry Kubusia względem KRZ!

Andy72 napisał:
rafal3006 napisał:

Zdania typu:
Jeśli zbiór pusty [] to zbiór pusty []
Są prawdziwe, ale na mocy ogólnej teorii zbiorów nieanalizowalne, bowiem w analizie zdania "Jeśli p to q" przez wszystkie możliwe przeczenia p i q {p,q,~p,~q} nie możemy operować na zbiorach pustych.

Dokładnie dlatego z punktu widzenia algorytmu Puchacza te zdania są FAŁSZYWE,

czyli algebra wewnętrznie sprzeczna?
Czy zbiór pusty nie jest zbiorem pustym?? "algorytm puchacza" jest zły

Andy72, ty nie wykryłeś wewnętrznej sprzeczności algebry Kubusia.
Odkryłeś że algebra Kubusia jest sprzeczna względem KRZ i odwrotnie.
Gratulacje!

Dlatego jedna z tych teorii AK albo KRZ musi wylądować w piekle na wiecznych piekielnych mękach.
Która wyląduje?
O tym zadecydują ziemscy matematycy, na pewno nie będą to fanatycy KRZ pokroju Irbisola.
Czy mam rację Irbisolu?
Mam nadzieję, że zmienisz zdanie w stosunku do AK.

Matematycznie nie ma w tym nic dziwnego, popatrz:
A1.
Jeśli dowolna liczba jest podzielna przez 2 to jest podzielna przez 8
P2=>P8 =0
Podzielność dowolnej liczby przez 2 nie jest (=0) warunkiem wystarczającym => dla jej podzielności przez 8 bo zbiór P2=[2,4,6,8..] nie jest (=0) podzbiorem zbioru P8=[8,16,24..]
Oczywistym dla każdego ucznia z I klasy LO jest, że z innego punktu odniesienia zdanie A1 będzie prawdziwe
Dowód:
B1.
Jeśli dowolna liczba jest podzielna przez 2 to może być podzielna przez 8
P2~~>P8 = P2*P8 =1
Istnieje (=1) wspólny element zbiorów ~~> P2=[2,4,6,8..24..] i P8=[8,16,24..]
To też jest dowód wewnętrznej sprzeczności AK względem KRZ, bo w KRZ jest co prawda znaczek ~~> w postaci kwantyfikatora istnieje \/, ale nie ma znaczka warunku koniecznego ~>, który jest czym innym niż ~~>
Dowód wprost:
B1”
Jeśli dowolna liczba jest podzielna przez 2 to może być podzielna przez 8
P2~>P8 =1
Podzielność dowolnej liczby przez 2 jest (=1) konieczna ~> dla jej podzielności przez 8 wtedy i tylko wtedy gdy zbiór P2=[2,4,6,8..] jest nadzbiorem ~> zbioru P8=[8,16,24..]
cnd

Prawo Kameleona (AK):
Dwa zdania brzmiące identycznie z dokładnością do każdej literki i każdego przecinka nie musza być matematycznie tożsame
Dowód:
Zauważmy, że zdania B1 i B1” brzmią identycznie z dokładnością do każdej literki i każdego przecinka, a mimo to, zdania te nie są tożsame.

Brak w KRZ znaczka warunku koniecznego ~> czyni ją wewnętrznie sprzeczną bo zdania B1 i B1” to fundamentalnie co innego - to największa tragedia ziemskich matematyków.
Proste jak cep :)

Dowodów matematycznej sprzeczności AK względem KRZ jest multum, choćby ten poniższy zapis:
Ad. 3
Definicja zbioru pustego [] (pkt.12.2):
Zbiór pusty [] to zbiór zawierający zero pojęć zrozumiałych dla człowieka.

B1
Jeśli 2+2=5 to 2+2=4
Zdanie tożsame (wyjaśnienie w pkt.12.2.1):
B1
Jeśli zbiór pusty [] to liczba 4
[]~~>[4] = []*[4] =[] =0 - twardy fałsz, bo zbiór pusty [] i jednoelementowy zbiór [4] są rozłączne
Stąd mamy:
Zdanie B1 jest fałszywe na mocy punktu 3 algorytmu Puchacza.
cnd

Uważaj Andy 72:
W KRZ zdanie B1 jest prawdziwe - masz kolejny dowód matematycznej sprzeczności AK względem KRZ itd, itd, itd ..

Algorytm Puchacza jest genialny!
Wiemy że z punktu widzenia ogólnej teorii zbiorów prawdziwe jest zdanie warunkowe:
Jeśli zbiór pusty [] to zbiór pusty []
[]=>[] =1
ale tego zdania na mocy algorytmu Puchacza nie analizujemy przez wszystkie możliwe przeczenia p i q {p,q,~p,~q}
Wystarczy że jedno wyrazenie z {p, q,~p~q} jest zbiorem pustym [] i już takie zdanie jest fałszywe z punktu odniesienia prawa Puchacza.

Zobacz punkt 2.11.1

Premiera po n-liftingach: 2023-12-24
"Algebra Kubusia - matematyka języka potocznego" (Stron: 1120):
[link widoczny dla zalogowanych]
Kod:
https://www.dropbox.com/s/hy14p42kup25c32/Kompendium%20algebry%20Kubusia.pdf?dl=0

Pełna wersja algebry Kubusia zawierająca wszystkie możliwe szczegóły w tym temacie.

Fragmenty AK
Algebra Kubusia napisał:

2.11 Algorytm Puchacza
Kod:

T0
Fundament algebry Kubusia w obsłudze zdań warunkowych „Jeśli p to q”
Matematyczne związki warunku wystarczającego => i koniecznego ~>:
      A1B1:     A2B2:  |     A3B3:     A4B4:
A: 1: p=>q = 2:~p~>~q [=] 3: q~>p = 4:~q=>~p
      ##        ##           ##
B: 1: p~>q = 2:~p=>~q [=] 3: q=>p = 4:~q~>~p
Gdzie:
## - różne na mocy definicji warunku wystarczającego => i koniecznego ~>
p i q muszą być wszędzie tymi samymi p i q inaczej błąd podstawienia

Uwaga:
Na mocy praw Sowy prawdziwość podstawowego spójnika implikacyjnego p?q definiowanego kolumną A1B1 (pytanie o p) wymusza prawdziwość odpowiedniego operatora implikacyjnego p|?q definiowanego dwoma kolumnami A1B1 (pytanie o p) i A2B2 (pytanie o ~p).

Prawo Kłapouchego:
Domyślny punkt odniesienia dla zdań warunkowych „Jeśli p to q”:
W zapisie aktualnym zdań warunkowych (w przykładach) po „Jeśli…” mamy zdefiniowaną przyczynę p zaś po „to..” mamy zdefiniowany skutek q z pominięciem przeczeń.
Prawo Kłapouchego determinuje wspólny dla wszystkich ludzi punktu odniesienia zawarty wyłącznie w kolumnach A1B1 oraz A2B2, dający odpowiedź na pytanie o p (A1B1) oraz o ~p (A2B2).

Algorytm Puchacza to przyporządkowania dowolnego zdania warunkowego "Jeśli p to q" (także fałszywego = fałszywy kontrprzykład) do określonego operatora implikacyjnego.

Algorytm Puchacza:
1.
W zdaniu warunkowym "Jeśli p to q" przeznaczonym do analizy lokalizujemy p i q z pominięciem przeczeń, zgodnie z prawem Kłapouchego bez analizy czy zdanie w oryginale jest prawdziwe/fałszywe.
Prawo Kłapouchego lokalizuje nas w kolumnie A1B1, gdzie mamy brak zaprzeczonego poprzednika p.
Prawo Kłapouchego jest tożsame z otwarciem drzwiczek pudełka z kotem Schrödingera (pkt. 5.4.1)
2.
Poprzednik p i następnik q muszą spełniać definicję wspólnej dziedziny D zarówno dla p jak i dla q
Definicja dziedziny D dla p:
p+~p =D =1
p*~p=[] =0
Definicja tej samej dziedziny D dla q:
q+~q =D =1
q*~q =[] =0
3.
Zbiory/zdarzenia p, q, ~p, ~q muszą być niepuste, bowiem z definicji nie możemy operować na zbiorach/zdarzeniach pustych (pkt 12.2)
4.
Zdania warunkowe "Jeśli p to q" które nie spełniają punktów 1,2,3 są matematycznie fałszywe.

5.
Prawo Puchacza:
Dowolne zdanie warunkowe "Jeśli p to q" należy do jednego z 5 rozłącznych operatorów implikacyjnych p|?q wtedy i tylko wtedy gdy spełnione są warunki 1, 2 i 3 algorytmu Puchacza.
Rozłączne operatory implikacyjne to:
a) p||=>q - operator implikacji prostej (2.12.1)
b) p||~>q - operator implikacji odwrotnej (2.13.1)
c) p|<=>q - operator równoważności (2.14.1)
d) p||~~>q - operator chaosu (2.15.1)
e) p|$q - operator "albo"(|$) (7.2.1)
6.
Korzystając z praw algebry Kubusia wyznaczamy prawdziwość/fałszywość warunku wystarczającego A1: p=>q dla niezanegowanego p:
A1: p=>q =?
7.
Dla tych samych parametrów p i q wyznaczamy prawdziwość/fałszywość warunku koniecznego B1: p~>q dla niezanegowanego p:
B1: p~>q =?
W punktach 6 i 7 p i q muszą być wszędzie tymi samymi p i q inaczej błąd postawienia

Rozstrzygnięcia 6 i 7 możemy badać w odwrotnej kolejności, matematycznie to bez znaczenia.
Rozwiązanie kluczowych punktów 6 i 7 jednoznacznie definiuje nam spójnik implikacyjny p?q definiowany kolumną A1B1, a tym samym (na mocy praw Sowy) operator implikacyjny p|?q do którego należy badane zdanie.

2.11.1 Przykłady zdań niespełniających algorytmu Puchacza

Zdania warunkowe "Jeśli p to q" które nie spełniają punktów 1,2,3 algorytmu Puchacza są matematycznie fałszywe.

Ad. 1
W punkcie 1 chodzi o to, że jeśli przystępujemy do analizy matematycznej zdania "Jeśli p to q" to musimy zastosować prawo Kłapouchego, inaczej dostaniemy nietrywialny błąd podstawienia ### (pkt. 2.7.4)

Ad. 2
A1.
Jeśli liczba jest podzielna przez 2 to trójkąt może być prostokątny
P2~~>TP =0
Brak wspólnej dziedziny.
Stąd mamy:
Zdanie A1 jest fałszywe na mocy punktu 2 algorytmu Puchacza.

Ad. 3
Definicja zbioru pustego [] (pkt.12.2):
Zbiór pusty [] to zbiór zawierający zero pojęć zrozumiałych dla człowieka.

B1
Jeśli 2+2=5 to 2+2=4
Zdanie tożsame (wyjaśnienie w pkt.12.2.1):
B1
Jeśli zbiór pusty [] to liczba 4
[]~~>[4] = []*[4] =[] =0 - twardy fałsz, bo zbiór pusty [] i jednoelementowy zbiór [4] są rozłączne
Stąd mamy:
Zdanie B1 jest fałszywe na mocy punktu 3 algorytmu Puchacza.

Wyjątek:
C1.
Jeśli zbiór pusty [] to zbiór pusty []
[]=>[] =1
Bo każdy zbiór jest podzbiorem => siebie samego, także zbiór pusty []
Wyjaśnienie w punkcie 12.2.1


Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Wto 7:13, 21 Maj 2024, w całości zmieniany 12 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irbisol




Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 15388
Przeczytał: 29 tematów


PostWysłany: Wto 8:04, 21 Maj 2024    Temat postu:

Zadałem ci pytanie i uciekłeś.
Oto przykład dla twojej algebry: czy to zdanie jest prawdziwe czy fałszywe?
"Jeżeli planeta Wenus nie istnieje, to Ziemia jest drugą planetą od Słońca".
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ŚFiNiA Strona Główna -> Filozofia Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 274, 275, 276 ... 370, 371, 372  Następny
Strona 275 z 372

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin