|
ŚFiNiA ŚFiNiA - Światopoglądowe, Filozoficzne, Naukowe i Artystyczne forum - bez cenzury, regulamin promuje racjonalną i rzeczową dyskusję i ułatwia ucinanie demagogii. Forum założone przez Wuja Zbója.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35502
Przeczytał: 17 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:37, 01 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
Dowód prawa Grzechotnika na poziomie 5-cio latka!
Irbisol napisał: |
Rafal3006 napisał: |
Tematem naszej dyskusji jest prawo Grzechotnika.
Prawo Grzechotnika:
Aktualna, ziemska algebra Boole'a która nie widzi funkcji logicznych w logice dodatniej (bo Y) i ujemnej (bo ~Y) jest wewnętrznie sprzeczna na poziomie funkcji logicznych.
Jaki masz problem w obaleniu tego prawa? |
Głównie taki, że nigdy tego prawa nie udowodniłeś. |
Irbisolu, w logice matematycznej dopuszczalne są dowody na przykładzie.
Przykład:
Ludomir Newelski (ur. 1960) – polski matematyk, profesor Uniwersytetu Wrocławskiego, specjalizujący się w algebrze i podstawach matematyki, zwłaszcza teorii modeli i teorii mnogości.
Wstęp do matematyki.
Kod: | http://www.math.uni.wroc.pl/~newelski/dydaktyka/wdm-A/skrypt2/skrypt/node3.html |
Uwaga 2.7
(1) Każda formuła zdaniowa jest równoważna formule w postaci alternatywno-koniunkcyjnej.
(2) Każda formuła zdaniowa jest równoważna formule w postaci koniunkcyjno-alternatywnej.
Dowód. Dowód przeprowadzimy na przykładzie
Czy profesor Newelski jest dla ciebie wystarczającym autorytetem który w logice matematycznej dopuszcza dowody na przykładzie?
Irbisolu, cytuję ci dowód prawa Grzechotnika na przykładzie, a ty wskaż gdzie jest błąd.
Znajdziesz błąd czysto matematyczny - kasuję AK
http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/algebra-kubusia-matematyka-jezyka-potocznego,21937.html#680043
Algebra Kubusia napisał: |
1.7 Prawo Grzechotnika na przykładzie zrozumiałym dla 5-cio latka
W niniejszym punkcie zajmiemy się dowodem prawa Grzechotnika dla funkcji jednoargumentowych Y=p i Y=~p na konkretnym przykładzie, doskonale rozumianym przez każdego 5-cio latka.
Zadanko Kubusia:
Dane są dwa zdania pań przedszkolanek z dwóch różnych przedszkoli A1 i A2.
Pani w przedszkolu A1:
A1.
Jutro pójdziemy do kina
Pani w przedszkolu A2:
A2.
Jutro nie pójdziemy do kina
Treść polecenia:
Zapisz w funkcjach logicznych kiedy panie dotrzymają słowa a kiedy skłamią?
Rozwiązanie Jasia, ucznia I klasy LO w 100-milowym lesie.
Pani w przedszkolu A1:
A1.
Jutro pójdziemy do kina
Y=K
co w logice jedynek oznacza:
Y=1 <=> K=1
Czytamy:
Prawdą jest (=1), że pani dotrzyma słowa (Y) wtedy i tylko wtedy gdy jutro pójdziemy do kina (K=1)
#
Kiedy pani nie dotrzyma słowa (~Y=1)?
Negujemy równanie A1 stronami:
B1.
~Y=~K
co w logice jedynek oznacza:
~Y=1 <=> ~K=1
Czytamy:
Prawdą jest (=1), że pani nie dotrzyma słowa (~Y) wtedy i tylko wtedy gdy jutro nie pójdziemy do kina (~K=1)
##
Pani w przedszkolu A2:
A2.
Jutro nie pójdziemy do kina
Y=~K
co w logice jedynek oznacza:
Y=1 <=> ~K=1
Czytamy:
Prawdą jest (=1), że pani dotrzyma słowa (Y) wtedy i tylko wtedy gdy jutro nie pójdziemy do kina (~K=1)
#
Kiedy pani nie dotrzyma słowa (~Y=1)?
Negujemy równanie A2 dwustronnie.
~Y=K
Stąd mamy:
B2.
Pani nie dotrzyma słowa (~Y) wtedy i tylko wtedy gdy jutro pójdziemy do kina (K)
~Y=K
co w logice jedynek oznacza:
~Y=1 <=> K=1
Czytamy:
Prawdą jest (=1), że pani nie dotrzyma słowa (~Y) wtedy i tylko wtedy gdy jutro pójdziemy do kina (K=1)
Gdzie:
Zmienne Y i K muszą być wszędzie tymi samymi zmiennymi, inaczej błąd podstawienia
# - dowolna strona znaczka # jest negacją drugiej strony
## - różne na mocy definicji
Znaczenie zmiennych Y i K w logice dodatniej (bo p) i ujemnej (bo ~p):
Y - pani dotrzyma słowa (Y=1)
~Y - pani nie dotrzyma słowa (~Y=1)
K - jutro pójdziemy do kina (K=1)
~K - jutro nie pójdziemy do kina (~K=1)
Zapiszmy dialogi pań z przedszkola A1 i A2 w tabeli prawdy:
Kod: |
T1
Pani w przedszkolu A1:
A1: Y= K # B1: ~Y=~K
## ##
Pani w przedszkolu A2:
A2: Y=~K # B2: ~Y= K
|
Matematycznie zachodzi tożsamość:
~Y=~(Y)
~K=~(K)
Stąd mamy:
K, Y muszą być wszędzie tymi samymi K, Y inaczej błąd podstawienia
Definicja znaczka #:
Dowolna strona znaczka # jest negacją drugiej strony
Definicja znaczka różne na mocy definicji ##:
Dwie funkcje logiczne są różne na mocy definicji wtedy i tylko wtedy gdy nie są tożsame i żadna z nich nie jest negacją drugiej
W tabeli T1 doskonale widać, że obie definicje znaczków # i ## są perfekcyjnie spełnione.
Jak widzimy wyżej, wprowadzenie do logiki matematycznej funkcji logicznej w logice dodatniej (bo Y) i ujemnej (bo ~Y) wymusza wprowadzenie do logiki matematycznej znaczków # i ##
1.7.1 Dowód prawa Grzechotnika na poziomie przedszkola
Prawo Grzechotnika:
Aktualna, ziemska algebra Boole'a która nie widzi funkcji logicznych w logice dodatniej (bo Y) i ujemnej (bo ~Y) jest wewnętrznie sprzeczna na poziomie funkcji logicznych.
Dowód:
Aktualny rachunek zero-jedynkowy ziemskich matematyków operuje tylko i wyłącznie na wyrażeniach algebry Boole’a, czyli na prawych stronach funkcji logicznych Y i ~Y.
Innymi słowy:
Ziemscy matematycy operując w rachunku zero-jedynkowym wyłącznie na prawych stronach funkcji logicznej w logice dodatniej (bo Y) i ujemnej (bo ~Y) z definicji usuwają zewsząd wszelkie funkcje Y i ~Y.
Usuńmy zatem wszystkie funkcje logiczne Y i ~Y z tabeli T1.
Kod: |
T1"
Pani w przedszkolu A1:
A1: K # B1: ~K
Pani w przedszkolu A2:
A2: ~K # B2: K
Gdzie:
# - dowolna strona znaczka # jest negacją drugiej strony
|
Doskonale widać, że w tabeli T1" najważniejszy znaczek logiki matematycznej, znaczek różne na mocy definicji ## został zgwałcony, bo ewidentnie zachodzą tożsamości po przekątnych.
W tabeli T1” zgubiona została kluczowa informacja o tym kiedy pani dotrzyma słowa (Y), a kiedy nie dotrzyma słowa (~Y).
To jest dowód wewnętrznej sprzeczności wszelkich ziemskich logik matematycznych.
|
Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Wto 9:40, 12 Gru 2023, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irbisol
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 15447
Przeczytał: 26 tematów
|
Wysłany: Nie 21:49, 01 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
Czyli - pokrótce - napisałeś coś takiego (biorę jedną przekątną dla uproszczenia):
A1: Y = K
B2: ~Y = K
A1 # B2
Po czym usunąłeś lewe strony. Jakim prawem?
Jeżeli w równaniach matematycznych jest
x = 1
-x = 1
to tylko totalny idiota usuwa lewe strony i fascynuje się tym, że 1=1.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35502
Przeczytał: 17 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 7:38, 02 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
Jak Irbisol w panicznym strachu ucieka od zadanka matematycznego na poziomie 5-cio latka!
Irbisol napisał: | Czyli - pokrótce - napisałeś coś takiego (biorę jedną przekątną dla uproszczenia):
A1: Y = K
B2: ~Y = K
A1 # B2
Po czym usunąłeś lewe strony. Jakim prawem?
Jeżeli w równaniach matematycznych jest
x = 1
-x = 1
to tylko totalny idiota usuwa lewe strony i fascynuje się tym, że 1=1. |
Irbisolu, dyskutujemy na temat konkretnego zadania matematycznego na poziomie 5-cio latka, bo każdy 5-cio latek doskonale rozumie wszystkie zdania składowe które tu padają.
… a co ty robisz?
Ty w panicznym strachu uciekasz od tematu bo zadanko to cię przeraziło!
STOP!
Jak skończymy temat tego konkretnego zadanka to przejdziemy do następnego tematu.
Tego ci nie odpuszczę.
Zadanko Kubusia:
Dane są dwa zdania pań przedszkolanek z dwóch różnych przedszkoli A1 i A2.
Pani w przedszkolu A1:
A1.
Jutro pójdziemy do kina
Pani w przedszkolu A2:
A2.
Jutro nie pójdziemy do kina
Treść polecenia najprostszego z możliwych:
Zapisz w funkcjach logicznych kiedy panie dotrzymają słowa (Y=1)?
Rozwiązanie Jasia, ucznia I klasy LO w 100-milowym lesie.
Pani w przedszkolu A1:
A1.
Jutro pójdziemy do kina
Y=K
co w logice jedynek oznacza:
Y=1 <=> K=1
Czytamy:
Prawdą jest (=1), że pani dotrzyma słowa (Y) wtedy i tylko wtedy gdy jutro pójdziemy do kina (K=1)
??
Pani w przedszkolu A2:
A2.
Jutro nie pójdziemy do kina
Y=~K
co w logice jedynek oznacza:
Y=1 <=> ~K=1
Czytamy:
Prawdą jest (=1), że pani dotrzyma słowa (Y) wtedy i tylko wtedy gdy jutro nie pójdziemy do kina (~K=1)
Gdzie:
?? - relacja matematyczna którą musimy postawić między funkcjami logicznymi A1 i A2
Pani matematyczka w I klasie LO do Irbisola:
Irbisolu drogi,
Zapisz relację ?? między funkcji logicznymi pań przedszkolanek:
A1: Y=K ?? A2: Y=~K
Podpowiedź:
1.
Czy funkcje A1 i A2 są tożsame "="
A1=A2
2.
Czy funkcja A1 jest zaprzeczeniem # funkcji A2
A1#~A2
2.
Czy funkcje A1 i A2 są różne na mocy definicji ##
A1 ## A2
Podpowiedź Prosiaczka:
Irbisolu,
Proszę o nie machanie łapkami i krzyczenie.
Pani jest głupia - nie chcę, nie będę.
Ja chcę do mamusi, ja chcę rozmawiać o przekątnej w kwadracie.
Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Pon 9:45, 02 Paź 2023, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irbisol
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 15447
Przeczytał: 26 tematów
|
Wysłany: Pon 8:44, 02 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
rafal3006 napisał: | [color=blue]
Irbisol napisał: | Czyli - pokrótce - napisałeś coś takiego (biorę jedną przekątną dla uproszczenia):
A1: Y = K
B2: ~Y = K
A1 # B2
Po czym usunąłeś lewe strony. Jakim prawem?
Jeżeli w równaniach matematycznych jest
x = 1
-x = 1
to tylko totalny idiota usuwa lewe strony i fascynuje się tym, że 1=1. |
Irbisolu, dyskutujemy na temat konkretnego zadania matematycznego na poziomie 5-cio latka, bo każdy 5-cio latek doskonale rozumie wszystkie zdania składowe które tu padają.
… a co ty robisz?
Ty w panicznym strachu uciekasz od tematu bo zadanko to cię przeraziło! |
Odpowiedziałem na to, co napisałeś w poprzednim poście.
Zgłosiłem zastrzeżenie, więc na to zastrzeżenie odpowiedz.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35502
Przeczytał: 17 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 9:20, 02 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
Irbisol napisał: | rafal3006 napisał: | [color=blue]
Irbisol napisał: | Czyli - pokrótce - napisałeś coś takiego (biorę jedną przekątną dla uproszczenia):
A1: Y = K
B2: ~Y = K
A1 # B2
Po czym usunąłeś lewe strony. Jakim prawem?
Jeżeli w równaniach matematycznych jest
x = 1
-x = 1
to tylko totalny idiota usuwa lewe strony i fascynuje się tym, że 1=1. |
Irbisolu, dyskutujemy na temat konkretnego zadania matematycznego na poziomie 5-cio latka, bo każdy 5-cio latek doskonale rozumie wszystkie zdania składowe które tu padają.
… a co ty robisz?
Ty w panicznym strachu uciekasz od tematu bo zadanko to cię przeraziło! |
Odpowiedziałem na to, co napisałeś w poprzednim poście.
Zgłosiłem zastrzeżenie, więc na to zastrzeżenie odpowiedz. |
Nie odpowiedziałeś tylko uciekłeś od tematu w jakieś przekątne.
Odpowiedz na temat tego postu:
http://www.sfinia.fora.pl/filozofia,4/algebra-kubusia-rewolucja-w-logice-matematycznej,16435-3425.html#749513
rafal3006 napisał: |
Pani matematyczka w I klasie LO do Irbisola:
Irbisolu drogi,
Zapisz relację ?? między funkcji logicznymi pań przedszkolanek:
A1: Y=K ?? A2: Y=~K
Podpowiedź:
1.
Czy funkcje A1 i A2 są tożsame "="
A1=A2
2.
Czy funkcja A1 jest zaprzeczeniem # funkcji A2
A1#~A2
2.
Czy funkcje A1 i A2 są różne na mocy definicji ##
A1 ## A2 |
Inaczej kończymy dyskusję.
P.S.
Wszyscy widzą że wybór jednego z trzech możliwych tu znaczków cię przeraża.
Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Pon 9:43, 02 Paź 2023, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irbisol
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 15447
Przeczytał: 26 tematów
|
Wysłany: Pon 9:31, 02 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
Pisałeś o przekątnych i na to odpowiedziałem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35502
Przeczytał: 17 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 9:42, 02 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
Irbisol napisał: | Pisałeś o przekątnych i na to odpowiedziałem. |
Kłamiesz, nie pisałem o żadnych przekątnych - to ty w panicznym strachu uciekłeś w przekątne, co wszyscy widzą.
Odpowiedz na temat tego postu:
http://www.sfinia.fora.pl/filozofia,4/algebra-kubusia-rewolucja-w-logice-matematycznej,16435-3425.html#749513
rafal3006 napisał: |
Pani matematyczka w I klasie LO do Irbisola:
Irbisolu drogi,
Zapisz relację ?? między funkcji logicznymi pań przedszkolanek:
A1: Y=K ?? A2: Y=~K
Podpowiedź:
1.
Czy funkcje A1 i A2 są tożsame "="
A1=A2
2.
Czy funkcja A1 jest zaprzeczeniem # funkcji A2
A1#~A2
2.
Czy funkcje A1 i A2 są różne na mocy definicji ##
A1 ## A2 |
Inaczej kończymy dyskusję.
Wszyscy widzą że wybór jednego z trzech możliwych tu znaczków cię przeraża.
P.S.
Irbisolu, to są absolutne banały, przejdziemy z tymi banałami do zapisów ogólnych ale wyłącznie po tym jak wybierzesz poprawny tu znaczek.
Dlaczego?
Bo jak nie znasz banałów to rozmowa z tobą o dokładnie tym samym w zapisach ogólnych będzie gadaniem do słupa.
Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Pon 9:59, 02 Paź 2023, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irbisol
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 15447
Przeczytał: 26 tematów
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35502
Przeczytał: 17 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 10:24, 02 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
Irbisolu, nie wyskakuj przed szereg, dojdziemy do tego o czym piszesz w zapisach ogólnych, po warunkiem że odpowiesz na absolutne banały z ostatniego przykładu na poziomie 5-cio latka.
Odpowiedz na temat tego postu:
http://www.sfinia.fora.pl/filozofia,4/algebra-kubusia-rewolucja-w-logice-matematycznej,16435-3425.html#749513
rafal3006 napisał: |
Pani matematyczka w I klasie LO do Irbisola:
Irbisolu drogi,
Zapisz relację ?? między funkcji logicznymi pań przedszkolanek:
A1: Y=K ?? A2: Y=~K
Podpowiedź:
1.
Czy funkcje A1 i A2 są tożsame "="
A1=A2
2.
Czy funkcja A1 jest zaprzeczeniem # funkcji A2
A1#~A2
2.
Czy funkcje A1 i A2 są różne na mocy definicji ##
A1 ## A2 |
Inaczej kończymy dyskusję.
Wszyscy widzą że wybór jednego z trzech możliwych tu znaczków cię przeraża.
P.S.
Irbisolu, to są absolutne banały, przejdziemy z tymi banałami do zapisów ogólnych ale wyłącznie po tym jak wybierzesz poprawny tu znaczek.
Dlaczego?
Bo jak nie znasz banałów to rozmowa z tobą o dokładnie tym samym w zapisach ogólnych będzie gadaniem do słupa.
Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Pon 10:25, 02 Paź 2023, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irbisol
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 15447
Przeczytał: 26 tematów
|
Wysłany: Pon 10:37, 02 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
Jakie "nie wyskakuj przed szereg"?
Napisałeś coś i ci na to odpowiedziałem. Sam zacząłeś temat.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35502
Przeczytał: 17 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 12:09, 02 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
Irbisol napisał: | Jakie "nie wyskakuj przed szereg"?
Napisałeś coś i ci na to odpowiedziałem. Sam zacząłeś temat. |
Napisałeś coś czego nie rozumiesz.
Jesteś laikiem w bramkach logicznych dlatego nie mogę z tobą dyskutować w kierunku od teorii ogólnej do opisu języka potocznego 5-cio latków
Jedyny kierunek właściwy w twoim przypadku to od języka potocznego do teorii ogólnej
Dlatego bez twojej odpowiedzi na pytanie pani matematyczki robię STOP!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irbisol
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 15447
Przeczytał: 26 tematów
|
Wysłany: Pon 12:18, 02 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
Nie interesuj się moim rozumieniem.
Odpowiedziałem na twój post, gdzie było o przekątnych. Łgałeś, że nic o przekątnych nie napisałeś.
Sam zacząłeś temat i tradycyjnie od niego uciekasz.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35502
Przeczytał: 17 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 14:56, 02 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
Irbisol napisał: | Nie interesuj się moim rozumieniem.
Odpowiedziałem na twój post, gdzie było o przekątnych. Łgałeś, że nic o przekątnych nie napisałeś.
Sam zacząłeś temat i tradycyjnie od niego uciekasz. |
Odpowiedziałeś jak matematyczny głąb, nic a nic nie rozumiejąc w temacie logika matematyczna.
Irbisolu, moim marzeniem jest byś zrozumiał iż napisałeś totalną, matematyczną głupotę!
Bez problemu zrozumiesz iż napisałeś głupotę pod warunkiem, że zaczniesz kumać zadanko na poziomie 5-cio latka, zadane ci przez panią matematyczkę w I klasie LO.
Wszyscy widzą że póki co rozkraczyłeś się na abecadle logiki matematycznej, bo ty na 100% znasz prawidłową odpowiedź (wszyscy ją znają!), tylko panicznie boisz sią zapisać ją czarno na białym..
Zgadza się?
Zatem jeszcze raz:
http://www.sfinia.fora.pl/filozofia,4/algebra-kubusia-rewolucja-w-logice-matematycznej,16435-3425.html#749513
rafal3006 napisał: |
Pani matematyczka w I klasie LO do Irbisola:
Irbisolu drogi,
Zapisz relację ?? między funkcji logicznymi pań przedszkolanek:
A1: Y=K ?? A2: Y=~K
Podpowiedź:
1.
Czy funkcje A1 i A2 są tożsame "="
A1=A2
2.
Czy funkcja A1 jest zaprzeczeniem # funkcji A2
A1#~A2
2.
Czy funkcje A1 i A2 są różne na mocy definicji ##
A1 ## A2 |
Wszyscy widzą że wybór jednego z trzech możliwych tu znaczków cię przeraża.
P.S.
Irbisolu, to są absolutne banały, przejdziemy z tymi banałami do zapisów ogólnych ale wyłącznie po tym jak wybierzesz poprawny tu znaczek.
Dlaczego?
Bo jak nie znasz banałów to rozmowa z tobą o dokładnie tym samym w zapisach ogólnych będzie gadaniem do słupa.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irbisol
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 15447
Przeczytał: 26 tematów
|
Wysłany: Pon 15:15, 02 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
rafal3006 napisał: | Irbisol napisał: | Nie interesuj się moim rozumieniem.
Odpowiedziałem na twój post, gdzie było o przekątnych. Łgałeś, że nic o przekątnych nie napisałeś.
Sam zacząłeś temat i tradycyjnie od niego uciekasz. |
Odpowiedziałeś jak matematyczny głąb, nic a nic nie rozumiejąc w temacie logika matematyczna. |
Więc wskaż błąd w tym, co napisałem.
Poza tym łgałeś, że nic nie pisałeś o przekątnych.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35502
Przeczytał: 17 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 15:33, 02 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
Definicja matematycznego głąba!
Irbisol napisał: | rafal3006 napisał: | Irbisol napisał: | Nie interesuj się moim rozumieniem.
Odpowiedziałem na twój post, gdzie było o przekątnych. Łgałeś, że nic o przekątnych nie napisałeś.
Sam zacząłeś temat i tradycyjnie od niego uciekasz. |
Odpowiedziałeś jak matematyczny głąb, nic a nic nie rozumiejąc w temacie logika matematyczna. |
Więc wskaż błąd w tym, co napisałem.
Poza tym łgałeś, że nic nie pisałeś o przekątnych. |
Odpowiedziałeś jak matematyczny głąb, nic a nic nie rozumiejąc w temacie logika matematyczna.
Nie będę ci wskazywał gdzie popełniłeś błąd w twojej interpretacji przekątnych bo nie zrozumiesz tego dopóki nie rozwiążesz zadanka pani matematyczki z I klasy LO.
Chcesz być matematycznym głąbem do śmierci swojej to sobie bądź - masz wolną wolę.
Definicja matematycznego głąba:
Matematyczny głąb to człowiek który doskonale rozumie pytanie z zakresu logiki matematycznej i zna na nie odpowiedź ale panicznie boi się na nie odpowiedzieć, bo jego odpowiedź zabiłaby jego boga jedynego zwanego KRZ, a za to grozi piekło i wieczne piekielne męki.
Wniosek:
Irbisol nigdy nie odpowie na pytanie pani matematyczki z I klasy LO, bo wbiłby osikowy kołek w samo serce wampira zwanego Klasycznym Rachunkiem Zdań.
… i to nie są moje żarty - mówię to na SERIO!
Irbisolu, moim marzeniem jest byś zrozumiał iż napisałeś totalną, matematyczną głupotę!
Bez problemu zrozumiesz iż napisałeś głupotę pod warunkiem, że zaczniesz kumać zadanko na poziomie 5-cio latka, zadane ci przez panią matematyczkę w I klasie LO.
Wszyscy widzą że póki co rozkraczyłeś się na abecadle logiki matematycznej, bo ty na 100% znasz prawidłową odpowiedź (wszyscy ją znają!), tylko panicznie boisz sią zapisać ją czarno na białym..
Zgadza się?
Zatem jeszcze raz:
http://www.sfinia.fora.pl/filozofia,4/algebra-kubusia-rewolucja-w-logice-matematycznej,16435-3425.html#749513
rafal3006 napisał: |
Pani matematyczka w I klasie LO do Irbisola:
Irbisolu drogi,
Zapisz relację ?? między funkcji logicznymi pań przedszkolanek:
A1: Y=K ?? A2: Y=~K
Podpowiedź:
1.
Czy funkcje A1 i A2 są tożsame "="
A1=A2
2.
Czy funkcja A1 jest zaprzeczeniem # funkcji A2
A1#~A2
2.
Czy funkcje A1 i A2 są różne na mocy definicji ##
A1 ## A2 |
Wszyscy widzą że wybór jednego z trzech możliwych tu znaczków cię przeraża.
P.S.
Irbisolu, to są absolutne banały, przejdziemy z tymi banałami do zapisów ogólnych ale wyłącznie po tym jak wybierzesz poprawny tu znaczek.
Dlaczego?
Bo jak nie znasz banałów to rozmowa z tobą o dokładnie tym samym w zapisach ogólnych będzie gadaniem do słupa.
Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Pon 15:57, 02 Paź 2023, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irbisol
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 15447
Przeczytał: 26 tematów
|
Wysłany: Pon 16:14, 02 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
Wskaż błąd w tym, co napisałem.
Czy zrozumiem, czy nie - to nie jest twój interes.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35502
Przeczytał: 17 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:50, 02 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
Czy Irbisol przyzna się do swojego ohydnego kłamstwa?
Zacznijmy od najważniejszego postu w historii logiki matematycznej!
http://www.sfinia.fora.pl/filozofia,4/algebra-kubusia-rewolucja-w-logice-matematycznej,16435-3425.html#749469
rafal3006 napisał: | Dowód prawa Grzechotnika na poziomie 5-cio latka!
Irbisol napisał: |
Rafal3006 napisał: |
Tematem naszej dyskusji jest prawo Grzechotnika.
Prawo Grzechotnika:
Aktualna, ziemska algebra Boole'a która nie widzi funkcji logicznych w logice dodatniej (bo Y) i ujemnej (bo ~Y) jest wewnętrznie sprzeczna na poziomie funkcji logicznych.
Jaki masz problem w obaleniu tego prawa? |
Głównie taki, że nigdy tego prawa nie udowodniłeś. |
Irbisolu, w logice matematycznej dopuszczalne są dowody na przykładzie.
Przykład:
Ludomir Newelski (ur. 1960) – polski matematyk, profesor Uniwersytetu Wrocławskiego, specjalizujący się w algebrze i podstawach matematyki, zwłaszcza teorii modeli i teorii mnogości.
Wstęp do matematyki.
Kod: | http://www.math.uni.wroc.pl/~newelski/dydaktyka/wdm-A/skrypt2/skrypt/node3.html |
Uwaga 2.7
(1) Każda formuła zdaniowa jest równoważna formule w postaci alternatywno-koniunkcyjnej.
(2) Każda formuła zdaniowa jest równoważna formule w postaci koniunkcyjno-alternatywnej.
Dowód. Dowód przeprowadzimy na przykładzie
Czy profesor Newelski jest dla ciebie wystarczającym autorytetem który w logice matematycznej dopuszcza dowody na przykładzie?
Irbisolu, cytuję ci dowód prawa Grzechotnika na przykładzie, a ty wskaż gdzie jest błąd.
Znajdziesz błąd czysto matematyczny - kasuję AK
http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/algebra-kubusia-matematyka-jezyka-potocznego,21937.html#680043
Algebra Kubusia napisał: |
1.6 Zadanko Kubusia dla funkcji jednoargumentowych
Zadanko Kubusia:
Dane są dwa zdania pań przedszkolanek z dwóch różnych przedszkoli A i B.
Pani w przedszkolu A1:
A1.
Jutro pójdziemy do kina
Pani w przedszkolu A2:
A2.
Jutro nie pójdziemy do kina
Treść polecenia:
Zapisz w funkcjach logicznych kiedy panie dotrzymają słowa a kiedy skłamią?
Rozwiązanie Jasia, ucznia I klasy LO w 100-milowym lesie.
Pani w przedszkolu A1:
A1.
Jutro pójdziemy do kina
Y=K
co w logice jedynek oznacza:
Y=1 <=> K=1
Czytamy:
Prawdą jest (=1), że pani dotrzyma słowa (Y) wtedy i tylko wtedy gdy jutro pójdziemy do kina (K=1)
#
Kiedy pani nie dotrzyma słowa (~Y=1)?
Negujemy równanie A1 stronami:
B1.
~Y=~K
co w logice jedynek oznacza:
~Y=1 <=> ~K=1
Czytamy:
Prawdą jest (=1), że pani nie dotrzyma słowa (~Y) wtedy i tylko wtedy gdy jutro nie pójdziemy do kina (~K=1)
##
Pani w przedszkolu A2:
A2.
Jutro nie pójdziemy do kina
Y=~K
co w logice jedynek oznacza:
Y=1 <=> ~K=1
Czytamy:
Prawdą jest (=1), że pani dotrzyma słowa (Y) wtedy i tylko wtedy gdy jutro nie pójdziemy do kina (~K=1)
#
Kiedy pani nie dotrzyma słowa (~Y=1)?
Negujemy równanie A2 dwustronnie.
~Y=K
Stąd mamy:
B2.
Pani nie dotrzyma słowa (~Y) wtedy i tylko wtedy gdy jutro pójdziemy do kina (K)
~Y=K
co w logice jedynek oznacza:
~Y=1 <=> K=1
Czytamy:
Prawdą jest (=1), że pani nie dotrzyma słowa (~Y) wtedy i tylko wtedy gdy jutro pójdziemy do kina (K=1)
Gdzie:
# - dowolna strona znaczka # jest negacją drugiej strony
## - różne na mocy definicji
Znaczenie zmiennej Y w standardzie dodatnim:
Y - pani dotrzyma słowa (Y=1)
~Y - pani nie dotrzyma słowa (~Y=1)
Zapiszmy dialogi pań z przedszkola A1 i A2 w tabeli prawdy:
Kod: |
T1
Pani w przedszkolu A1:
A1: Y= K # B1: ~Y=~K
## ##
Pani w przedszkolu A2:
A2: Y=~K # B2: ~Y= K
Gdzie:
# - dowolna strona znaczka # jest negacją drugiej strony
## - różne na mocy definicji funkcji logicznej
|
Definicja znaczka #:
Dowolna strona znaczka # jest negacją drugiej strony
Definicja znaczka różne na mocy definicji ##:
Dwie funkcje logiczne są różne na mocy definicji wtedy i tylko wtedy gdy nie są tożsame i żadna z nich nie jest negacją drugiej
W tabeli T1 doskonale widać, że obie definicje znaczków # i ## są perfekcyjnie spełnione.
Jak widzimy wyżej, wprowadzenie do logiki matematycznej funkcji logicznej w logice dodatniej (bo Y) i ujemnej (bo ~Y) wymusza wprowadzenie do logiki matematycznej znaczków # i ##
|
|
Irbisolu,
Oczywiście do tego momentu jest wszystko w porządku - tu na 100% obaj się zgadzamy.
Tu po przekątnych w tabeli T1 nie ma żadnej tożsamości - to jest jedyna poprawna logika matematyczna!
Irbisol napisał: | Wskaż błąd w tym, co napisałem.
Czy zrozumiem, czy nie - to nie jest twój interes. |
To jest więcej niż twój błąd, to jest twoje ohydne, perfidne kłamstwo!
Twoje perfidne kłamstwo Irbisolu polega na tym, iż twierdzisz że to ja wymazuję z tabeli T1 wszelkie funkcje logiczne Y doprowadzając to tożsamości czysto matematycznej po przekątnych.
Irbisolu,
Czy przyznajesz się do swojego ohydnego kłamstwa?
TAK/NIE
Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Pon 19:32, 02 Paź 2023, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irbisol
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 15447
Przeczytał: 26 tematów
|
Wysłany: Pon 19:39, 02 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
Nie ty wymazujesz lewe strony?
To kto to robi?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35502
Przeczytał: 17 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:03, 02 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
Trójca, która przejdzie do historii matematyki!
Irbisol napisał: | Nie ty wymazujesz lewe strony?
To kto to robi? |
Ziemscy matematycy, niestety.
Przecież piszę o tym czarno na białym od zawsze.
Czy teraz już rozumiesz iż twój zapis jakobym to robił ja, jest ohydnym kłamstwem - nie miałbyś problemów gdybyś czytał ze zrozumieniem to co piszę.
Dowód iż ziemscy matematycy nie rozumieją logiki matematycznej masz w historycznym poście, który ci niżej cytuję - patrz prawo Grzechotnika.
Oczywiście wszystkiemu winien jest bóg współczesnej logiki matematycznej - potwornie śmierdzące gówno zwane Klasycznym Rachunkiem Zdań.
Znacząca część matematyków doskonale wie iz KRZ jest potwornie śmierdzącym gównem ale do tej pory żadnej alternatywy nie zdołała zapisać.
Dowód masz tu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Kod: | http://www.deltami.edu.pl/temat/matematyka/logika/2013/02/28/Logika_sens_i_watpliwosci/ |
Najgorsze w tym wszystkim jest to, że to potwornie śmierdzące gówno (KRZ) dobiera się do mózgów naszych dzieci, to mnie najbardziej wkurzyło gdy pierwszy raz od Wuja usłyszałem termin KRZ.
Dowód masz tu:
https://www.youtube.com/watch?v=69mxNcONL-4
Kod: | https://www.youtube.com/watch?v=69mxNcONL-4 |
Alternatywę dla KRZ zapisaliśmy my Irbisolu, wspólnie, tzn. ja z pomocą przede wszystkim Fiklita i Twoją - to jest cała trójca która przejdzie do historii matematyki.
Dzięki za dyskusję.
http://www.sfinia.fora.pl/filozofia,4/algebra-kubusia-rewolucja-w-logice-matematycznej,16435-3425.html#749469
rafal3006 napisał: | Dowód prawa Grzechotnika na poziomie 5-cio latka!
Irbisol napisał: |
Rafal3006 napisał: |
Tematem naszej dyskusji jest prawo Grzechotnika.
Prawo Grzechotnika:
Aktualna, ziemska algebra Boole'a która nie widzi funkcji logicznych w logice dodatniej (bo Y) i ujemnej (bo ~Y) jest wewnętrznie sprzeczna na poziomie funkcji logicznych.
Jaki masz problem w obaleniu tego prawa? |
Głównie taki, że nigdy tego prawa nie udowodniłeś. |
Irbisolu, w logice matematycznej dopuszczalne są dowody na przykładzie.
Przykład:
Ludomir Newelski (ur. 1960) – polski matematyk, profesor Uniwersytetu Wrocławskiego, specjalizujący się w algebrze i podstawach matematyki, zwłaszcza teorii modeli i teorii mnogości.
Wstęp do matematyki.
Kod: | http://www.math.uni.wroc.pl/~newelski/dydaktyka/wdm-A/skrypt2/skrypt/node3.html |
Uwaga 2.7
(1) Każda formuła zdaniowa jest równoważna formule w postaci alternatywno-koniunkcyjnej.
(2) Każda formuła zdaniowa jest równoważna formule w postaci koniunkcyjno-alternatywnej.
Dowód. Dowód przeprowadzimy na przykładzie
Czy profesor Newelski jest dla ciebie wystarczającym autorytetem który w logice matematycznej dopuszcza dowody na przykładzie?
Irbisolu, cytuję ci dowód prawa Grzechotnika na przykładzie, a ty wskaż gdzie jest błąd.
Znajdziesz błąd czysto matematyczny - kasuję AK
http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/algebra-kubusia-matematyka-jezyka-potocznego,21937.html#680043
Algebra Kubusia napisał: |
1.6 Zadanko Kubusia dla funkcji jednoargumentowych
Zadanko Kubusia:
Dane są dwa zdania pań przedszkolanek z dwóch różnych przedszkoli A i B.
Pani w przedszkolu A1:
A1.
Jutro pójdziemy do kina
Pani w przedszkolu A2:
A2.
Jutro nie pójdziemy do kina
Treść polecenia:
Zapisz w funkcjach logicznych kiedy panie dotrzymają słowa a kiedy skłamią?
Rozwiązanie Jasia, ucznia I klasy LO w 100-milowym lesie.
Pani w przedszkolu A1:
A1.
Jutro pójdziemy do kina
Y=K
co w logice jedynek oznacza:
Y=1 <=> K=1
Czytamy:
Prawdą jest (=1), że pani dotrzyma słowa (Y) wtedy i tylko wtedy gdy jutro pójdziemy do kina (K=1)
#
Kiedy pani nie dotrzyma słowa (~Y=1)?
Negujemy równanie A1 stronami:
B1.
~Y=~K
co w logice jedynek oznacza:
~Y=1 <=> ~K=1
Czytamy:
Prawdą jest (=1), że pani nie dotrzyma słowa (~Y) wtedy i tylko wtedy gdy jutro nie pójdziemy do kina (~K=1)
##
Pani w przedszkolu A2:
A2.
Jutro nie pójdziemy do kina
Y=~K
co w logice jedynek oznacza:
Y=1 <=> ~K=1
Czytamy:
Prawdą jest (=1), że pani dotrzyma słowa (Y) wtedy i tylko wtedy gdy jutro nie pójdziemy do kina (~K=1)
#
Kiedy pani nie dotrzyma słowa (~Y=1)?
Negujemy równanie A2 dwustronnie.
~Y=K
Stąd mamy:
B2.
Pani nie dotrzyma słowa (~Y) wtedy i tylko wtedy gdy jutro pójdziemy do kina (K)
~Y=K
co w logice jedynek oznacza:
~Y=1 <=> K=1
Czytamy:
Prawdą jest (=1), że pani nie dotrzyma słowa (~Y) wtedy i tylko wtedy gdy jutro pójdziemy do kina (K=1)
Gdzie:
# - dowolna strona znaczka # jest negacją drugiej strony
## - różne na mocy definicji
Znaczenie zmiennej Y w standardzie dodatnim:
Y - pani dotrzyma słowa (Y=1)
~Y - pani nie dotrzyma słowa (~Y=1)
Zapiszmy dialogi pań z przedszkola A1 i A2 w tabeli prawdy:
Kod: |
T1
Pani w przedszkolu A1:
A1: Y= K # B1: ~Y=~K
## ##
Pani w przedszkolu A2:
A2: Y=~K # B2: ~Y= K
Gdzie:
# - dowolna strona znaczka # jest negacją drugiej strony
## - różne na mocy definicji funkcji logicznej
|
Definicja znaczka #:
Dowolna strona znaczka # jest negacją drugiej strony
Definicja znaczka różne na mocy definicji ##:
Dwie funkcje logiczne są różne na mocy definicji wtedy i tylko wtedy gdy nie są tożsame i żadna z nich nie jest negacją drugiej
W tabeli T1 doskonale widać, że obie definicje znaczków # i ## są perfekcyjnie spełnione.
Jak widzimy wyżej, wprowadzenie do logiki matematycznej funkcji logicznej w logice dodatniej (bo Y) i ujemnej (bo ~Y) wymusza wprowadzenie do logiki matematycznej znaczków # i ##
1.6.1 Dowód wewnętrznej sprzeczności aktualnej, ziemskiej algebry Boole'a
Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napięcie ma nieprzerwanie rosnąć
Alfred Hitchcock.
Aktualny rachunek zero-jedynkowy ziemskich matematyków operuje tylko i wyłącznie na wyrażeniach algebry Boole’a, czyli na prawych stronach funkcji logicznych Y i ~Y.
Usuńmy zatem wszystkie funkcje logiczne Y i ~Y z tabeli T1.
Kod: |
T1"
Pani w przedszkolu A1:
A1: K # B1: ~K
Pani w przedszkolu A2:
A2: ~K # B2: K
Gdzie:
# - dowolna strona znaczka # jest negacją drugiej strony
|
Doskonale widać, że w tabeli T1" najważniejszy znaczek logiki matematycznej, znaczek różne na mocy definicji ## został zgwałcony, bo ewidentnie zachodzą tożsamości po przekątnych.
Kod: |
A1: K = B2: K
A2: ~K = B1: ~K
|
Stąd mamy:
Prawo Grzechotnika:
Aktualna, ziemska algebra Boole'a która nie widzi funkcji logicznych w logice dodatniej (bo Y) i ujemnej (bo ~Y) jest wewnętrznie sprzeczna na poziomie funkcji logicznych.
|
|
Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Pon 20:58, 02 Paź 2023, w całości zmieniany 11 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irbisol
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 15447
Przeczytał: 26 tematów
|
Wysłany: Wto 9:08, 03 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
W linku, który podałeś, nie ma nic o kasowaniu lewych stron równań i porównywaniu prawych.
Więc nadal nie udowodniłeś, że to ziemscy matematycy robią.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35502
Przeczytał: 17 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 9:36, 03 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
Irbisol napisał: | W linku, który podałeś, nie ma nic o kasowaniu lewych stron równań i porównywaniu prawych.
Więc nadal nie udowodniłeś, że to ziemscy matematycy robią. |
W linku który podałem napisane jest:
http://www.sfinia.fora.pl/filozofia,4/algebra-kubusia-rewolucja-w-logice-matematycznej,16435-3425.html#749469
rafal3006 napisał: | Dowód prawa Grzechotnika na poziomie 5-cio latka!
Irbisol napisał: |
Rafal3006 napisał: |
Tematem naszej dyskusji jest prawo Grzechotnika.
Prawo Grzechotnika:
Aktualna, ziemska algebra Boole'a która nie widzi funkcji logicznych w logice dodatniej (bo Y) i ujemnej (bo ~Y) jest wewnętrznie sprzeczna na poziomie funkcji logicznych.
Jaki masz problem w obaleniu tego prawa? |
Głównie taki, że nigdy tego prawa nie udowodniłeś. |
Irbisolu, w logice matematycznej dopuszczalne są dowody na przykładzie.
Przykład:
Ludomir Newelski (ur. 1960) – polski matematyk, profesor Uniwersytetu Wrocławskiego, specjalizujący się w algebrze i podstawach matematyki, zwłaszcza teorii modeli i teorii mnogości.
Wstęp do matematyki.
Kod: | http://www.math.uni.wroc.pl/~newelski/dydaktyka/wdm-A/skrypt2/skrypt/node3.html |
Uwaga 2.7
(1) Każda formuła zdaniowa jest równoważna formule w postaci alternatywno-koniunkcyjnej.
(2) Każda formuła zdaniowa jest równoważna formule w postaci koniunkcyjno-alternatywnej.
Dowód. Dowód przeprowadzimy na przykładzie
Czy profesor Newelski jest dla ciebie wystarczającym autorytetem który w logice matematycznej dopuszcza dowody na przykładzie?
Irbisolu, cytuję ci dowód prawa Grzechotnika na przykładzie, a ty wskaż gdzie jest błąd.
Znajdziesz błąd czysto matematyczny - kasuję AK
http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/algebra-kubusia-matematyka-jezyka-potocznego,21937.html#680043
Algebra Kubusia napisał: |
1.6 Zadanko Kubusia dla funkcji jednoargumentowych
Zadanko Kubusia:
Dane są dwa zdania pań przedszkolanek z dwóch różnych przedszkoli A i B.
Pani w przedszkolu A1:
A1.
Jutro pójdziemy do kina
Pani w przedszkolu A2:
A2.
Jutro nie pójdziemy do kina
Treść polecenia:
Zapisz w funkcjach logicznych kiedy panie dotrzymają słowa a kiedy skłamią?
Rozwiązanie Jasia, ucznia I klasy LO w 100-milowym lesie.
Pani w przedszkolu A1:
A1.
Jutro pójdziemy do kina
Y=K
co w logice jedynek oznacza:
Y=1 <=> K=1
Czytamy:
Prawdą jest (=1), że pani dotrzyma słowa (Y) wtedy i tylko wtedy gdy jutro pójdziemy do kina (K=1)
#
Kiedy pani nie dotrzyma słowa (~Y=1)?
Negujemy równanie A1 stronami:
B1.
~Y=~K
co w logice jedynek oznacza:
~Y=1 <=> ~K=1
Czytamy:
Prawdą jest (=1), że pani nie dotrzyma słowa (~Y) wtedy i tylko wtedy gdy jutro nie pójdziemy do kina (~K=1)
##
Pani w przedszkolu A2:
A2.
Jutro nie pójdziemy do kina
Y=~K
co w logice jedynek oznacza:
Y=1 <=> ~K=1
Czytamy:
Prawdą jest (=1), że pani dotrzyma słowa (Y) wtedy i tylko wtedy gdy jutro nie pójdziemy do kina (~K=1)
#
Kiedy pani nie dotrzyma słowa (~Y=1)?
Negujemy równanie A2 dwustronnie.
~Y=K
Stąd mamy:
B2.
Pani nie dotrzyma słowa (~Y) wtedy i tylko wtedy gdy jutro pójdziemy do kina (K)
~Y=K
co w logice jedynek oznacza:
~Y=1 <=> K=1
Czytamy:
Prawdą jest (=1), że pani nie dotrzyma słowa (~Y) wtedy i tylko wtedy gdy jutro pójdziemy do kina (K=1)
Gdzie:
# - dowolna strona znaczka # jest negacją drugiej strony
## - różne na mocy definicji
Znaczenie zmiennej Y w standardzie dodatnim:
Y - pani dotrzyma słowa (Y=1)
~Y - pani nie dotrzyma słowa (~Y=1)
Zapiszmy dialogi pań z przedszkola A1 i A2 w tabeli prawdy:
Kod: |
T1
Pani w przedszkolu A1:
A1: Y= K # B1: ~Y=~K
## ##
Pani w przedszkolu A2:
A2: Y=~K # B2: ~Y= K
Gdzie:
# - dowolna strona znaczka # jest negacją drugiej strony
## - różne na mocy definicji funkcji logicznej
|
Definicja znaczka #:
Dowolna strona znaczka # jest negacją drugiej strony
Definicja znaczka różne na mocy definicji ##:
Dwie funkcje logiczne są różne na mocy definicji wtedy i tylko wtedy gdy nie są tożsame i żadna z nich nie jest negacją drugiej
W tabeli T1 doskonale widać, że obie definicje znaczków # i ## są perfekcyjnie spełnione.
Jak widzimy wyżej, wprowadzenie do logiki matematycznej funkcji logicznej w logice dodatniej (bo Y) i ujemnej (bo ~Y) wymusza wprowadzenie do logiki matematycznej znaczków # i ##
|
|
Irbisolu,
Oczywiście do tego momentu jest wszystko w porządku - tu na 100% obaj się zgadzamy.
Tu po przekątnych w tabeli T1 nie ma żadnej tożsamości - to jest jedyna poprawna logika matematyczna!
Kluczowe pytanie do Irbisola:
Potwierdź proszę czy ten fragment linku jest dla ciebie zrozumiały i czy akceptujesz go w 100%.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35502
Przeczytał: 17 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 9:38, 03 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
Irbisol napisał: | W linku, który podałeś, nie ma nic o kasowaniu lewych stron równań i porównywaniu prawych.
Więc nadal nie udowodniłeś, że to ziemscy matematycy robią. |
Irbisolu, po kolei, na razie zapomnij o jakimkolwiek kasowaniu czegokolwiek
W linku który podałem napisane jest:
http://www.sfinia.fora.pl/filozofia,4/algebra-kubusia-rewolucja-w-logice-matematycznej,16435-3425.html#749469
rafal3006 napisał: | Dowód prawa Grzechotnika na poziomie 5-cio latka!
Irbisol napisał: |
Rafal3006 napisał: |
Tematem naszej dyskusji jest prawo Grzechotnika.
Prawo Grzechotnika:
Aktualna, ziemska algebra Boole'a która nie widzi funkcji logicznych w logice dodatniej (bo Y) i ujemnej (bo ~Y) jest wewnętrznie sprzeczna na poziomie funkcji logicznych.
Jaki masz problem w obaleniu tego prawa? |
Głównie taki, że nigdy tego prawa nie udowodniłeś. |
Irbisolu, w logice matematycznej dopuszczalne są dowody na przykładzie.
Przykład:
Ludomir Newelski (ur. 1960) – polski matematyk, profesor Uniwersytetu Wrocławskiego, specjalizujący się w algebrze i podstawach matematyki, zwłaszcza teorii modeli i teorii mnogości.
Wstęp do matematyki.
Kod: | http://www.math.uni.wroc.pl/~newelski/dydaktyka/wdm-A/skrypt2/skrypt/node3.html |
Uwaga 2.7
(1) Każda formuła zdaniowa jest równoważna formule w postaci alternatywno-koniunkcyjnej.
(2) Każda formuła zdaniowa jest równoważna formule w postaci koniunkcyjno-alternatywnej.
Dowód. Dowód przeprowadzimy na przykładzie
Czy profesor Newelski jest dla ciebie wystarczającym autorytetem który w logice matematycznej dopuszcza dowody na przykładzie?
Irbisolu, cytuję ci dowód prawa Grzechotnika na przykładzie, a ty wskaż gdzie jest błąd.
Znajdziesz błąd czysto matematyczny - kasuję AK
http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/algebra-kubusia-matematyka-jezyka-potocznego,21937.html#680043
Algebra Kubusia napisał: |
1.6 Zadanko Kubusia dla funkcji jednoargumentowych
Zadanko Kubusia:
Dane są dwa zdania pań przedszkolanek z dwóch różnych przedszkoli A i B.
Pani w przedszkolu A1:
A1.
Jutro pójdziemy do kina
Pani w przedszkolu A2:
A2.
Jutro nie pójdziemy do kina
Treść polecenia:
Zapisz w funkcjach logicznych kiedy panie dotrzymają słowa a kiedy skłamią?
Rozwiązanie Jasia, ucznia I klasy LO w 100-milowym lesie.
Pani w przedszkolu A1:
A1.
Jutro pójdziemy do kina
Y=K
co w logice jedynek oznacza:
Y=1 <=> K=1
Czytamy:
Prawdą jest (=1), że pani dotrzyma słowa (Y) wtedy i tylko wtedy gdy jutro pójdziemy do kina (K=1)
#
Kiedy pani nie dotrzyma słowa (~Y=1)?
Negujemy równanie A1 stronami:
B1.
~Y=~K
co w logice jedynek oznacza:
~Y=1 <=> ~K=1
Czytamy:
Prawdą jest (=1), że pani nie dotrzyma słowa (~Y) wtedy i tylko wtedy gdy jutro nie pójdziemy do kina (~K=1)
##
Pani w przedszkolu A2:
A2.
Jutro nie pójdziemy do kina
Y=~K
co w logice jedynek oznacza:
Y=1 <=> ~K=1
Czytamy:
Prawdą jest (=1), że pani dotrzyma słowa (Y) wtedy i tylko wtedy gdy jutro nie pójdziemy do kina (~K=1)
#
Kiedy pani nie dotrzyma słowa (~Y=1)?
Negujemy równanie A2 dwustronnie.
~Y=K
Stąd mamy:
B2.
Pani nie dotrzyma słowa (~Y) wtedy i tylko wtedy gdy jutro pójdziemy do kina (K)
~Y=K
co w logice jedynek oznacza:
~Y=1 <=> K=1
Czytamy:
Prawdą jest (=1), że pani nie dotrzyma słowa (~Y) wtedy i tylko wtedy gdy jutro pójdziemy do kina (K=1)
Gdzie:
# - dowolna strona znaczka # jest negacją drugiej strony
## - różne na mocy definicji
Znaczenie zmiennej Y w standardzie dodatnim:
Y - pani dotrzyma słowa (Y=1)
~Y - pani nie dotrzyma słowa (~Y=1)
Zapiszmy dialogi pań z przedszkola A1 i A2 w tabeli prawdy:
Kod: |
T1
Pani w przedszkolu A1:
A1: Y= K # B1: ~Y=~K
## ##
Pani w przedszkolu A2:
A2: Y=~K # B2: ~Y= K
Gdzie:
# - dowolna strona znaczka # jest negacją drugiej strony
## - różne na mocy definicji funkcji logicznej
|
Definicja znaczka #:
Dowolna strona znaczka # jest negacją drugiej strony
Definicja znaczka różne na mocy definicji ##:
Dwie funkcje logiczne są różne na mocy definicji wtedy i tylko wtedy gdy nie są tożsame i żadna z nich nie jest negacją drugiej
W tabeli T1 doskonale widać, że obie definicje znaczków # i ## są perfekcyjnie spełnione.
Jak widzimy wyżej, wprowadzenie do logiki matematycznej funkcji logicznej w logice dodatniej (bo Y) i ujemnej (bo ~Y) wymusza wprowadzenie do logiki matematycznej znaczków # i ##
|
|
Irbisolu,
Oczywiście do tego momentu jest wszystko w porządku - tu na 100% obaj się zgadzamy.
Tu po przekątnych w tabeli T1 nie ma żadnej tożsamości - to jest jedyna poprawna logika matematyczna!
Kluczowe pytanie do Irbisola:
Potwierdź proszę, iż ten fragment linku jest dla ciebie zrozumiały i akceptujesz go w 100%.
Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Wto 9:45, 03 Paź 2023, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irbisol
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 15447
Przeczytał: 26 tematów
|
Wysłany: Wto 9:44, 03 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
Mowa teraz jest o tym, że ziemscy matematycy usuwają sobie ot tak lewe strony równań, po czym porównują prawe.
I to masz wykazać - że tak robią.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35502
Przeczytał: 17 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 9:52, 03 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
Irbisol napisał: | Mowa teraz jest o tym, że ziemscy matematycy usuwają sobie ot tak lewe strony równań, po czym porównują prawe.
I to masz wykazać - że tak robią. |
Irbisolu,
Potwierdź proszę iż ten kluczowy fragment:
http://www.sfinia.fora.pl/filozofia,4/algebra-kubusia-rewolucja-w-logice-matematycznej,16435-3425.html#749791
jest dla ciebie zrozumiały i czy go akceptujesz
Jeśli nie akceptujesz tego fragmentu postu tzn, uważasz że jest matematycznie błędny to napisz gdzie jest błąd.
P.S.
Zauważ, że w końcówce masz napisane iż ten kluczowy fragment jest poprawny wtedy i tylko wtedy gdy akceptujemy logikę dodatnią (bo Y) i ujemną (bo ~Y).
Czy KRZ twoim zdaniem akceptuje logikę dodatnią (bo Y) i ujemną (bo ~Y)?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|