|
ŚFiNiA ŚFiNiA - Światopoglądowe, Filozoficzne, Naukowe i Artystyczne forum - bez cenzury, regulamin promuje racjonalną i rzeczową dyskusję i ułatwia ucinanie demagogii. Forum założone przez Wuja Zbója.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35257
Przeczytał: 24 tematy
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 12:40, 23 Wrz 2022 Temat postu: |
|
|
Standard dodatni i ujemny w logice matematycznej
zefciu napisał: | Tłumacząc tę ścianę tekstu na jedno zdanie:
Wymyśliłeś sposób tłumaczenia spójnika „lub” na język formalny w ten sposób, że próbujesz formalnie opisać konteksty tego spójnika. Te dwa konsteksty nazywasz „logika dodatnia” i „logika ujemna”.
Mam rację?
Jeśli tak, to moje pytanie, jak można definitywnie odróżnić „zdanie w logice dodatniej” od „zdania w logice ujemnej” staje się jeszcze ważniejsze — czy potrafisz wskazać takie jednoznaczne kategorie, czy też umiesz podać tylko przykłady? |
Na twoje pytanie odpowiedź masz w pkt. 1.1.1
1.1.1 Definicja standardu dodatniego w języku potocznym
Definicja standardu dodatniego w języku potocznym człowieka:
W języku potocznym ze standardem dodatnim mamy do czynienia wtedy i tylko wtedy gdy wszelkie przeczenia w zdaniach są uwidocznione w kodowaniu matematycznym tych zdań.
Inaczej mamy do czynienia ze standardem ujemnym lub mieszanym.
Innymi słowy:
W kodowaniu matematycznym dowolnych zdań z języka potocznego wszystkie zmienne muszą być sprowadzone do logicznych jedynek na mocy prawa Prosiaczka
Podstawa matematyczna dla powyższej definicji to prawa Prosiaczka, które za chwilkę wyprowadzimy.
I Prawo Prosiaczka:
Prawda (=1) w logice dodatniej (bo p) jest tożsama z fałszem (=0) w logice ujemnej (bo ~p)
(p=1) = (~p=0)
##
II Prawo Prosiaczka:
Prawda (=1) w logice ujemnej (bo ~p) jest tożsama z fałszem (=0) w logice dodatniej (bo p)
(~p=1) = (p=0)
Gdzie:
## - różne na mocy definicji
Prawa Prosiaczka możemy stosować wybiórczo dla dowolnej zmiennej binarnej.
Zewciu,
W języku potocznym wyłącznie równania alternatywno-koniunkcyjne są zrozumiałe dla człowieka.
Dowód tego faktu znajdziesz w punkcie 2.3 tu:
http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/algebra-kubusia-matematyka-jezyka-potocznego-2022-09-01,21473.html#669589
Prawo Pandy:
Jedyną funkcją logiczną zrozumiałą dla każdego człowieka jest funkcja alternatywno-koniunkcyjna
Z prawa Pandy wynika, że jeśli z jakiegokolwiek przekształcenia funkcji logicznej algebry Boole’a wyskoczy mam choćby fragment postaci koniunkcyjno-alternatywnej, to taki fragment musimy sprowadzić do postaci alternatywno-koniunkcyjnej wymnażając wielomian
Jak to pokazałem w poście wyżej, w standardzie dodatnim w równaniach alternatywno-koniunkcyjnych z definicji mamy wszystkie zmienne sprowadzone do jedynek.
Teoretycznie w dowolnym równaniu alternatywno-koniunkcyjnym mógłby być "groch z kapustą" ale wtedy do każdego takiego równania musiała by być zapisana tabela przyporządkowań, co dyskwalifikuje taką matematykę, jako matematykę użyteczną w praktyce.
Ziemscy matematycy zawsze i wszędzie we wszelkich równaniach alternatywno-koniunkcyjnych mają wszystkie zmienne sprowadzone do jedynek, nie będąc tego świadomym … cóż robić, taka jest gówno-logika ziemian, mają coś z definicji (zmienne sprowadzone do jedynek), o czym nie wiedzą że mają.
Zefciu,
Na ten moment zajmujemy się zdaniami wypowiedzianymi przez panią przedszkolankę gdzie musimy odpowiedzieć na pytanie kiedy pani dotrzyma słowa (Y) a kiedy nie dotrzyma słowa (~Y).
Oczywiście świat martwy nie może kłamać, bo nie ma "wolnej woli" dlatego fragment AK o którym tu rozmawiamy dotyczy wyłącznie świata żywego mającego "wolną wolę"
Definicja "wolnej woli" (oczywiście w świecie żywym)!:
Wolna wola to zdolność do gwałcenia wszelkich praw logiki matematycznej wyznaczanych przez świat martwy (w tym przez matematykę).
Oczywiście, matematycznie możliwe są tu dwa standardy:
Standard dodatni:
Y=1 - prawdą jest (=1) że pani dotrzyma słowa (Y)
~Y=1 - prawdą jest (=1) że pani nie dotrzyma słowa (~Y)
Standard ujemny:
~Y=1 - prawdą jest (=1) że pani dotrzyma słowa (~Y)
Y=1 - prawdą jest (=1) że pani nie dotrzyma słowa (Y)
W języku potocznym użyteczny jest wyłącznie standard dodatni, w sposób naturalny wspólny dla wszystkich ludzi.
Definicja standardu dodatniego w języku potocznym człowieka:
W języku potocznym ze standardem dodatnim mamy do czynienia wtedy i tylko wtedy gdy wszelkie przeczenia w zdaniach są uwidocznione w kodowaniu matematycznym tych zdań.
Inaczej mamy do czynienia ze standardem ujemnym lub mieszanym.
Innymi słowy:
W kodowaniu matematycznym dowolnych zdań z języka potocznego wszystkie zmienne muszą być sprowadzone do logicznych jedynek na mocy prawa Prosiaczka
Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Pią 13:15, 23 Wrz 2022, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zefciu/konto zamknięte
Usunięcie na własną prośbę
Dołączył: 09 Cze 2014
Posty: 1078
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kiekrz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 13:15, 23 Wrz 2022 Temat postu: |
|
|
rafal3006 napisał: | Na twoje pytanie odpowiedź masz w pkt. 1.1.1 | Nie, nie mam. Proszę odpowiadać na pytania.
Cytat: | Na ten moment zajmujemy się zdaniami wypowiedzianymi przez panią przedszkolankę | Chamie bez szacunku dla drugiego człowieka! Nie mam ochoty zajmować się zdaniami wypowiadanymi przez panią przedszkolankę! Oczekuję konkretów, a nie „przykładów” tak dobranych, żeby akurat nie robiły problemów.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35257
Przeczytał: 24 tematy
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 14:38, 23 Wrz 2022 Temat postu: |
|
|
Czy Zefciu rozwiąże zadanko Kubusia na gruncie Klasycznego Rachunku Zdań?
zefciu napisał: |
rafal3006 napisał: | Na twoje pytanie odpowiedź masz w pkt. 1.1.1 | Nie, nie mam. Proszę odpowiadać na pytania. |
W poście wyżej odpowiedziałem na twoje pytanie super precyzyjnie.
Powtórzę najważniejsze:
Definicja standardu dodatniego w języku potocznym człowieka:
W języku potocznym ze standardem dodatnim mamy do czynienia wtedy i tylko wtedy gdy wszelkie przeczenia w zdaniach są uwidocznione w kodowaniu matematycznym tych zdań.
Inaczej mamy do czynienia ze standardem ujemnym lub mieszanym.
Innymi słowy:
W kodowaniu matematycznym dowolnych zdań z języka potocznego wszystkie zmienne muszą być sprowadzone do logicznych jedynek na mocy prawa Prosiaczka
Podstawa matematyczna dla powyższej definicji to prawa Prosiaczka, które za chwilkę wyprowadzimy.
I Prawo Prosiaczka:
Prawda (=1) w logice dodatniej (bo p) jest tożsama z fałszem (=0) w logice ujemnej (bo ~p)
(p=1) = (~p=0)
##
II Prawo Prosiaczka:
Prawda (=1) w logice ujemnej (bo ~p) jest tożsama z fałszem (=0) w logice dodatniej (bo p)
(~p=1) = (p=0)
Gdzie:
## - różne na mocy definicji
Prawa Prosiaczka możemy stosować wybiórczo dla dowolnej zmiennej binarnej.
zefciu napisał: | rafal3006 napisał: | Na ten moment zajmujemy się zdaniami wypowiedzianymi przez panią przedszkolankę | Chamie bez szacunku dla drugiego człowieka! Nie mam ochoty zajmować się zdaniami wypowiadanymi przez panią przedszkolankę! Oczekuję konkretów, a nie „przykładów” tak dobranych, żeby akurat nie robiły problemów. |
Czy ja cię obrażam?
Czy mogę mieć swoje definicje w logice matematycznej w 100% inne niż aktualnie obowiązujące?
Co cię tak przeraziło w moich definicjach znaczków:
(+) - spójnik "lub"(*) z języka potocznego
(|+) - operator "lub"(|+) z języka potocznego
w tym poście zapisanych?
http://www.sfinia.fora.pl/filozofia,4/algebra-kubusia-rewolucja-w-logice-matematycznej,16435-1750.html#676867
W języku potocznym absolutnie wszyscy ludzie (z matematykami włącznie) operują wyłącznie równaniami alternatywno-koniunkcyjnymi gdzie wszystkie zmienne binarne sprowadzone są do jedynek - ty też jesteś takim ekspertem Zefciu tylko o tym nie wiesz.
O tym, że jesteś ekspertem algebry Kubusia świadczy fakt, że zrozumiałeś ten mój post:
http://www.sfinia.fora.pl/filozofia,4/algebra-kubusia-rewolucja-w-logice-matematycznej,16435-1750.html#676867
Traktuję cię poważnie i z szacunkiem, oczekując tego samego, chcę ci wytłumaczyć AK, widzę, że jesteś w stanie zrozumieć co piszę.
To nie jest tak, że ja zawężam logikę do zdań pani przedszkolanki!
To są po prostu zdania najprostsze, łatwe do wytłumaczenia.
Przejdziemy do świata martwego (w tym do matematyki) który wyznacza wszelkie operatory logiczne po tym jak poznasz i zaakceptujesz naturalną logikę człowieka, czyli logikę pań przedszkolanek i 5-cio latków - to jest odpowiednik tabliczki mnożenia do 100 z IV klasy szkoły podstawowej.
Właśnie przed chwilką na moim biurku pojawił się mały Kubuś i powiedział.
Kubuś:
Ziemscy matematycy dopuszczają dowolne definicje startowe, zatem wolno ci mieć Rafale3006 inne definicje w logice matematycznej niż aktualnie obowiązujące w podręcznikach matematyki.
Widzę tu spierających się dwóch ziemian, Rafała3006 i Zefcia.
W gruncie rzeczy jest to wojna o definicje, które macie fundamentalnie różne!
Proponuję zawody w postaci prostego zadanka, rozstrzygające które definicje są w logice matematycznej lepsze, rafała3006 czy Zefcia?
Zadanko Kubusia:
Dane są dwa zdania pań przedszkolanek z dwóch różnych przedszkoli A i B.
Pani w przedszkolu A:
A1.
Jutro pójdziemy do kina lub do teatru
Pani w przedszkolu B:
B1.
Jutro nie pójdziemy ani do kina, ani do teatru
Treść polecenia:
Zapisz w funkcjach logicznych kiedy panie dotrzymają słowa a kiedy skłamią?
Komentarz Kubusia:
Jak widzę, na każdy post rafała3006, obojętnie czego by nie dotyczył, Zefciu reaguje mniej więcej tak:
zefciu napisał: | Chamie bez szacunku dla drugiego człowieka! |
Pozwólmy zatem jako pierwszemu rozwiązać zadanko Kubusia Zefciowi na gruncie Klasycznego Rachunku Zdań, by wytrącić mu argument o ścianach tekstu rafała3006.
P.S.
Podpowiedź:
[link widoczny dla zalogowanych]
Zefciu,
W powyższym linku znajdziesz bardzo dobrze opisany algorytm generowania z dowolnej tabeli zero-jedynkowej funkcji alternatywno-koniunkcyjnej:
Kanoniczna postać dysjunkcyjna - tworzenie
oraz algorytm generowania funkcji koniunkcyjno-alternatywnej:
Kanoniczna postać koniunkcyjna - tworzenie
co byś nie mówił, iż nie wiesz co to jest funkcja logiczna.
Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Sob 13:09, 24 Wrz 2022, w całości zmieniany 8 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zefciu/konto zamknięte
Usunięcie na własną prośbę
Dołączył: 09 Cze 2014
Posty: 1078
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kiekrz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 8:27, 24 Wrz 2022 Temat postu: |
|
|
rafal3006 napisał: | Właśnie przed chwilką na moim biurku pojawił się mały Kubuś | Jeśli tak ma wyglądać Twój „szacunek”, to wsadź go sobie w buty. Jeśli chcesz dyskutować, odpowiadaj na pytania.
Cytat: | W języku potocznym ze standardem dodatnim mamy do czynienia wtedy i tylko wtedy gdy wszelkie przeczenia w zdaniach są uwidocznione w kodowaniu matematycznym tych zdań. | A po ludzku? Konkretnie — mam zdanie X. Co mam zrobić, żeby ustalić jego standard?
Cytat: | Inaczej mamy do czynienia ze standardem ujemnym lub mieszanym. | Jeśli znaczenie „znaczków” zależy od „standardu”, a jednocześnie mamy czasem „standard mieszany”, to co jeśli po obu stronach „znaczka” znajdują się wyrażenia w innym „standardzie”?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35257
Przeczytał: 24 tematy
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 9:17, 24 Wrz 2022 Temat postu: |
|
|
Czy Zefciu rozwiąże zadanko Kubusia na gruncie Klasycznego Rachunku Zdań?
Definicja standardu dodatniego w języku potocznym człowieka:
W języku potocznym ze standardem dodatnim mamy do czynienia wtedy i tylko wtedy gdy wszelkie przeczenia w zdaniach są uwidocznione w kodowaniu matematycznym tych zdań.
Inaczej mamy do czynienia ze standardem ujemnym lub mieszanym.
Innymi słowy:
W kodowaniu matematycznym dowolnych zdań z języka potocznego wszystkie zmienne muszą być sprowadzone do logicznych jedynek na mocy prawa Prosiaczka
Podstawa matematyczna dla powyższej definicji to prawa Prosiaczka, które za chwilkę wyprowadzimy.
I Prawo Prosiaczka:
Prawda (=1) w logice dodatniej (bo p) jest tożsama z fałszem (=0) w logice ujemnej (bo ~p)
(p=1) = (~p=0)
##
II Prawo Prosiaczka:
Prawda (=1) w logice ujemnej (bo ~p) jest tożsama z fałszem (=0) w logice dodatniej (bo p)
(~p=1) = (p=0)
Gdzie:
## - różne na mocy definicji
Prawa Prosiaczka możemy stosować wybiórczo dla dowolnej zmiennej binarnej.
zefciu napisał: | rafal3006 napisał: |
W języku potocznym ze standardem dodatnim mamy do czynienia wtedy i tylko wtedy gdy wszelkie przeczenia w zdaniach są uwidocznione w kodowaniu matematycznym tych zdań. | A po ludzku? Konkretnie — mam zdanie X. Co mam zrobić, żeby ustalić jego standard?
rafal3006 napisał: |
Inaczej mamy do czynienia ze standardem ujemnym lub mieszanym. | Jeśli znaczenie „znaczków” zależy od „standardu”, a jednocześnie mamy czasem „standard mieszany”, to co jeśli po obu stronach „znaczka” znajdują się wyrażenia w innym „standardzie”? |
Nic nie musisz robić poza przestrzeganiem standardu dodatniego, co absolutnie wszyscy ludzie od 5-cio latka po najwybitniejszego matematyka robią z definicji.
Tak po prostu działa nasz mózg, niezależnie od języka, operuje na symbolach niezanegowanych (logika dodatnia bo p) albo zanegowanych (logika ujemna bo ~p), a nie na zerach i jedynkach
Przykład:
Pani w przedszkolu A:
A1.
Jutro nie pójdziemy ani do kina, ani do teatru
Y = ~K*~T
co w standardzie dodatnim (naturalna logika człowieka) oznacza:
Y=1 <=> ~K=1 i ~T=1
Czytamy:
Prawdą jest (=1), że pani dotrzyma słowa (Y) wtedy i tylko wtedy gdy jutro nie pójdziemy do kina (~K=1) i nie pójdziemy do teatru (~T=1)
Znaczenie zmiennych w naturalnej logice człowieka (standard dodatni):
TZ1 - tabela zmiennych nr.1 w standardzie dodatnim:
Y=1 - prawdą jest (=1), że pani dotrzyma słowa (Y), standard dodatni
~K=1 - prawdą jest (=1), że jutro nie pójdziemy do kina (~K), standard dodatni
~T=1 - prawdą jest (=1), że jutro nie pójdziemy do teatru (~T), standard dodatni
Wniosek:
Nasz mózg, niezależnie od języka, operuje na symbolach niezanegowanych (logika dodatnia bo p) albo zanegowanych (logika ujemna bo ~p), a nie na zerach i jedynkach
Jak widzimy, z kodowania A1 bez problemu odtworzymy zdanie wypowiedziane przez panią przedszkolankę.
Przykładowe kodowanie zdania A1 w standardzie mieszanym wygląda tak:
A1'.
Jutro nie pójdziemy ani do kina, ani do teatru
Y = ~K*T
co w logice jedynek (naturalna logika człowieka) oznacza:
Y=~K=1 i T=1
Czytamy:
Prawdą jest (=1) że pani dotrzyma słowa (Y) wtedy i tylko wtedy jutro nie pójdziemy do kina (~K=1) i pójdziemy do teatru (T=1)
Znaczenie zmiennych w naturalnej logice człowieka (standard dodatni):
TZ2 - tabela zmiennych nr. 2 standardzie dodatnim:
Y=1 - prawdą jest (=1), że pani dotrzyma słowa (Y), standard dodatni
~K=1 - prawdą jest (=1), że jutro nie pójdziemy do kina (~K), standard dodatni
T=1 - prawdą jest (=1), że jutro pójdziemy do teatru (T), standard dodatni
Dokładnie tak kodowanie A1' odczyta każdy człowiek, czyli z kodowania A1' odczytujemy totalnie inne zdanie niż wypowiedziała pani przedszkolanka.
Jednoznaczne odtworzenie standardu mieszanego możliwe jest wtedy i tylko wtedy gdy do takiego kodowania dołączmy znaczenie wszystkich zmiennych.
Weźmy jeszcze raz zdanie A1'.
A1'.
Jutro nie pójdziemy ani do kina, ani do teatru
Y = ~K*T
co w logice jedynek oznacza:
Y=1 <=> ~K=1 i T=1
TZ3 - tabela zmiennych w kodowaniu mieszanym:
Y=1 - prawdą jest (=1) że pani dotrzyma słowa (Y), standard dodatni
~K=1 - prawdą jest (=1) że jutro nie pójdziemy do kina (~K), standard dodatni
T=1 - prawdą jest (=1), że jutro NIE pójdziemy do teatru (T), standard ujemny
Jak widzimy dołączenie do zdania A1' tabeli zmiennych kodowanych w standardzie mieszanym również prowadzi do poprawnego odczytu zdania pani przedszkolanki, mimo kodowania zmiennych w standardzie mieszanym.
Dowód:
A1'
Y = ~K*T
co w logice jedynek oznacza:
Y=~K=1 i T=1
Uwzględniając tabele TZ3 odczytujemy:
Prawdą jest (=1) że pani dotrzyma słowa (Y) wtedy i tylko wtedy jutro nie pójdziemy do kina (~K=1) i NIE pójdziemy do teatru (T=1)
Podsumowując:
Standard mieszany jest w praktyce matematycznej bezużyteczny, bo generuje gówniane w praktyce tabele zmiennych TZ. Wyłącznie masochiści mogą się w takie klocki bawić.
To mniej więcej tak jakby nauczyciel matematyki powiedział:
Od teraz cyfra 2 będzie oznaczała dawną cyfrę 1, zaś cyfra 1 będzie oznaczała dawną cyfrę 2.
Po takim przyporządkowaniu matematyka klasyczna dalej będzie działać poprawnie!
Czy wszyscy czują bluesa?
Kto będzie bawił się w taką matematykę klasyczną, poza masochistami?
W niewielu przypadkach na poziomie krajów używane są przeciwne standardy.
Przykładowo:
Anglicy jeżdżą samochodami w standardzie przeciwnym niż Polacy, czyli lewą stroną.
Bułgarzy kiwają głową na TAK/NIE w standardzie przeciwnym niż Polacy.
P.S.
Zefciu, … a co z zadankiem Kubusia?
http://www.sfinia.fora.pl/filozofia,4/algebra-kubusia-rewolucja-w-logice-matematycznej,16435-1775.html#676883
Doczekam się jego rozwiązania na gruncie Klasycznego Rachunku Zdań, czy nie?
Kubuś napisał: |
Kubuś:
Ziemscy matematycy dopuszczają dowolne definicje startowe, zatem wolno ci mieć Rafale3006 inne definicje w logice matematycznej niż aktualnie obowiązujące w podręcznikach matematyki.
Widzę tu spierających się dwóch ziemian, Rafała3006 i Zefcia.
W gruncie rzeczy jest to wojna o definicje, które macie fundamentalnie różne!
Proponuję zawody w postaci prostego zadanka, rozstrzygające które definicje są w logice matematycznej lepsze, rafała3006 czy Zefcia?
Zadanko Kubusia:
Dane są dwa zdania pań przedszkolanek z dwóch różnych przedszkoli A i B.
Pani w przedszkolu A:
A1.
Jutro pójdziemy do kina lub do teatru
Pani w przedszkolu B:
B1.
Jutro nie pójdziemy ani do kina, ani do teatru
Treść polecenia:
Zapisz w funkcjach logicznych kiedy panie dotrzymają słowa a kiedy skłamią?
Komentarz Kubusia:
Jak widzę, na każdy post rafała3006, obojętnie czego by nie dotyczył, Zefciu reaguje mniej więcej tak:
zefciu napisał: | Chamie bez szacunku dla drugiego człowieka! |
Pozwólmy zatem jako pierwszemu rozwiązać zadanko Kubusia Zefciowi na gruncie Klasycznego Rachunku Zdań, by wytrącić mu argument o ścianach tekstu rafała3006.
P.S.
Podpowiedź:
[link widoczny dla zalogowanych]
Zefciu,
W powyższym linku znajdziesz bardzo dobrze opisany algorytm generowania z dowolnej tabeli zero-jedynkowej funkcji alternatywno-koniunkcyjnej:
Kanoniczna postać dysjunkcyjna - tworzenie
oraz algorytm generowania funkcji koniunkcyjno-alternatywnej:
Kanoniczna postać koniunkcyjna - tworzenie
co byś nie mówił, iż nie wiesz co to jest funkcja logiczna.
|
Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Nie 12:21, 25 Wrz 2022, w całości zmieniany 13 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35257
Przeczytał: 24 tematy
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:44, 25 Wrz 2022 Temat postu: |
|
|
Czy Zefciu rozwiąże zadanko Kubusia na gruncie Klasycznego Rachunku Zdań?
Z dedykacją dla Zefcia i Fizyka z ateisty.pl
Zefciu, dzięki za fantastyczną dyskusję, to była próba generalna przed dyskusją z matematykami na matematyce.pl - mam nadzieję że do niej dojdzie.
Naszą dyskusję polecam wszystkim fanatykom Klasycznego Rachunku Zdań, w szczególności Fizykowi z ateisty.pl.
Początek dyskusji z Zefciem:
http://www.sfinia.fora.pl/filozofia,4/algebra-kubusia-rewolucja-w-logice-matematycznej,16435-1725.html#676585
Koniec dyskusji z Zefciem:
http://www.sfinia.fora.pl/filozofia,4/algebra-kubusia-rewolucja-w-logice-matematycznej,16435-1775.html#676921
Dzięki naszej dyskusji ulepszyłem przekaz algebry Kubusia wzbogacając go o istotne z punktu widzenia czytelnika, prościutkie przykłady.
Jednoargumentowa funkcja logiczna:
1.1.1 Definicja standardu dodatniego w języku potocznym
Dwuargumentowa funkcja logiczna::
2.1.1 Definicja standardu dodatniego w języku potocznym
P.S.
Zefciu, … a co z zadankiem Kubusia?
http://www.sfinia.fora.pl/filozofia,4/algebra-kubusia-rewolucja-w-logice-matematycznej,16435-1775.html#676883
Doczekam się jego rozwiązania na gruncie Klasycznego Rachunku Zdań, czy nie?
Kubuś napisał: |
Kubuś:
Ziemscy matematycy dopuszczają dowolne definicje startowe, zatem wolno ci mieć Rafale3006 inne definicje w logice matematycznej niż aktualnie obowiązujące w podręcznikach matematyki.
Widzę tu spierających się dwóch ziemian, Rafała3006 i Zefcia.
W gruncie rzeczy jest to wojna o definicje, które macie fundamentalnie różne!
Proponuję zawody w postaci prostego zadanka, rozstrzygające które definicje są w logice matematycznej lepsze, rafała3006 czy Zefcia?
Zadanko Kubusia:
Dane są dwa zdania pań przedszkolanek z dwóch różnych przedszkoli A i B.
Pani w przedszkolu A:
A1.
Jutro pójdziemy do kina lub do teatru
Pani w przedszkolu B:
B1.
Jutro nie pójdziemy ani do kina, ani do teatru
Treść polecenia:
Zapisz w funkcjach logicznych kiedy panie dotrzymają słowa a kiedy skłamią?
Komentarz Kubusia:
Jak widzę, na każdy post rafała3006, obojętnie czego by nie dotyczył, Zefciu reaguje mniej więcej tak:
zefciu napisał: | Chamie bez szacunku dla drugiego człowieka! |
Pozwólmy zatem jako pierwszemu rozwiązać zadanko Kubusia Zefciowi na gruncie Klasycznego Rachunku Zdań, by wytrącić mu argument o ścianach tekstu rafała3006.
P.S.
Podpowiedź:
[link widoczny dla zalogowanych]
*https://home.agh.edu.pl/~brzoza/Technika_Cyfrowa/KP_f_log.pdf
Zefciu,
W powyższym linku znajdziesz bardzo dobrze opisany algorytm generowania z dowolnej tabeli zero-jedynkowej funkcji alternatywno-koniunkcyjnej:
Kanoniczna postać dysjunkcyjna - tworzenie
oraz algorytm generowania funkcji koniunkcyjno-alternatywnej:
Kanoniczna postać koniunkcyjna - tworzenie
co byś nie mówił, iż nie wiesz co to jest funkcja logiczna.
|
http://www.sfinia.fora.pl/filozofia,4/algebra-kubusia-rewolucja-w-logice-matematycznej,16435-1750.html#676795
rafal3006 napisał: |
Z ciekawości zapytam:
Gdyby nasza tu dyskusja odbywała się na ateiście.pl to dostałbym bana bez prawa powrotu … czy też pozwoliłbyś mi żyć? |
Odpowiedź Zefcia:
zefciu napisał: | rafal3006 napisał: | Gdyby nasza tu dyskusja odbywała się na ateiście.pl to dostałbym bana bez prawa powrotu … czy też pozwoliłbyś mi żyć? | Gdyby mi się chciało — wycinałbym bełkot i czekał, aż zaczniesz odpowiadać na pytania. Ale nie wiem, ile miałbym cierpliwości. |
Ciekawi mnie Zefciu, czy już zrozumiałeś ze dyskusja na twoich warunkach między AK a KRZ nie ma najmniejszego sensu, bo nigdy nie doczekasz się odpowiedzi na twoje pytanie takiej, jakiej oczekujesz, czyli zgodnej z "Klasycznym Rachunkiem Zdań".
Powód dla którego tak musi się stać jest banalny:
Definicje w algebrze Kubusia są totalnie sprzeczne z definicjami KRZ.
Czy już to zrozumiałeś?
Jeśli nie, to rozwiąż zadanko Kubusia na gruncie KRZ w cytacie wyżej, wtedy na 100% zrozumiesz.
Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Nie 15:16, 25 Wrz 2022, w całości zmieniany 6 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zefciu/konto zamknięte
Usunięcie na własną prośbę
Dołączył: 09 Cze 2014
Posty: 1078
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kiekrz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 7:03, 26 Wrz 2022 Temat postu: |
|
|
rafal3006 napisał: | Ciekawi mnie Zefciu, czy już zrozumiałeś ze dyskusja (…) nie ma najmniejszego sensu, bo nigdy nie doczekasz się odpowiedzi | Zrozumiałem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35257
Przeczytał: 24 tematy
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 7:24, 26 Wrz 2022 Temat postu: |
|
|
Czy Zefciu rozwiąże zadanko Kubusia na gruncie Klasycznego Rachunku Zdań?
zefciu napisał: | rafal3006 napisał: | Ciekawi mnie Zefciu, czy już zrozumiałeś ze dyskusja (…) nie ma najmniejszego sensu, bo nigdy nie doczekasz się odpowiedzi | Zrozumiałem. |
Jak wszyscy widzą, Zefciu zrozumiał, iż nie ma najmniejszych szans by na gruncie Klasycznego Rachunku Zdań rozwiązać zadanko Kubusia z logiki matematycznej na poziomie 5-cio letniego dziecka.
Wniosek:
KRZ w obsłudze języka potocznego leży, kwiczy i błaga o litość
Dzięki Zefciu za dyskusję.
Kubuś napisał: |
Kubuś:
Ziemscy matematycy dopuszczają dowolne definicje startowe, zatem wolno ci mieć Rafale3006 inne definicje w logice matematycznej niż aktualnie obowiązujące w podręcznikach matematyki.
Widzę tu spierających się dwóch ziemian, Rafała3006 i Zefcia.
W gruncie rzeczy jest to wojna o definicje, które macie fundamentalnie różne!
Proponuję zawody w postaci prostego zadanka, rozstrzygające które definicje są w logice matematycznej lepsze, rafała3006 czy Zefcia?
Zadanko Kubusia:
Dane są dwa zdania pań przedszkolanek z dwóch różnych przedszkoli A i B.
Pani w przedszkolu A:
A1.
Jutro pójdziemy do kina lub do teatru
Pani w przedszkolu B:
B1.
Jutro nie pójdziemy ani do kina, ani do teatru
Treść polecenia:
Zapisz w funkcjach logicznych kiedy panie dotrzymają słowa a kiedy skłamią?
Komentarz Kubusia:
Jak widzę, na każdy post rafała3006, obojętnie czego by nie dotyczył, Zefciu reaguje mniej więcej tak:
zefciu napisał: | Chamie bez szacunku dla drugiego człowieka! |
Pozwólmy zatem jako pierwszemu rozwiązać zadanko Kubusia Zefciowi na gruncie Klasycznego Rachunku Zdań, by wytrącić mu argument o ścianach tekstu rafała3006.
P.S.
Podpowiedź:
[link widoczny dla zalogowanych]
*https://home.agh.edu.pl/~brzoza/Technika_Cyfrowa/KP_f_log.pdf
Zefciu,
W powyższym linku znajdziesz bardzo dobrze opisany algorytm generowania z dowolnej tabeli zero-jedynkowej funkcji alternatywno-koniunkcyjnej:
Kanoniczna postać dysjunkcyjna - tworzenie
oraz algorytm generowania funkcji koniunkcyjno-alternatywnej:
Kanoniczna postać koniunkcyjna - tworzenie
co byś nie mówił, iż nie wiesz co to jest funkcja logiczna.
|
Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Śro 14:35, 05 Paź 2022, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zefciu/konto zamknięte
Usunięcie na własną prośbę
Dołączył: 09 Cze 2014
Posty: 1078
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kiekrz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 7:33, 26 Wrz 2022 Temat postu: |
|
|
rafal3006 napisał: | Jak wszyscy widzą, Zefciu zrozumiał, iż nie ma najmniejszych szans by na gruncie Klasycznego Rachunku Zdań rozwiązać zadanko Kubusia z logiki matematycznej na poziomie 5-cio letniego dziecka. | Czemu łżesz? Zrozumiałem, że dyskusja z Tobą nie ma sensu, bo nie doczekam się odpowiedzi. Wcześniej zresztą też to rozumiałem, ale trochę się łudziłem.
Zapisanie Twoich zdań w logice boolowskiej jest dość trywialne. Jeśli przelejesz mi 100 złotych, to zrobię to za Ciebie. Nie widzę powodu, dla którego miałbym rozwiązywać za Ciebie za darmo proste zadania domowe.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35257
Przeczytał: 24 tematy
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 7:44, 26 Wrz 2022 Temat postu: |
|
|
Czy Zefciu rozwiąże zadanko Kubusia na gruncie Klasycznego Rachunku Zdań?
Algebra Kubusia to pogrom zarówno starej algebry Boole'a, jak i Klasycznego Rachunku Zdań!
zefciu napisał: | rafal3006 napisał: | Jak wszyscy widzą, Zefciu zrozumiał, iż nie ma najmniejszych szans by na gruncie Klasycznego Rachunku Zdań rozwiązać zadanko Kubusia z logiki matematycznej na poziomie 5-cio letniego dziecka. | Czemu łżesz? Zrozumiałem, że dyskusja z Tobą nie ma sensu, bo nie doczekam się odpowiedzi. Wcześniej zresztą też to rozumiałem, ale trochę się łudziłem.
Zapisanie Twoich zdań w logice boolowskiej jest dość trywialne. Jeśli przelejesz mi 100 złotych, to zrobię to za Ciebie. Nie widzę powodu, dla którego miałbym rozwiązywać za Ciebie za darmo proste zadania domowe. |
Jak wszyscy widzą, Zefciu zrozumiał, iż nie ma najmniejszych szans by na gruncie Klasycznego Rachunku Zdań rozwiązać zadanko Kubusia z logiki matematycznej na poziomie 5-cio letniego dziecka.
Wniosek:
KRZ w obsłudze języka potocznego leży, kwiczy i błaga o litość
Kubuś napisał: |
Kubuś:
Ziemscy matematycy dopuszczają dowolne definicje startowe, zatem wolno ci mieć Rafale3006 inne definicje w logice matematycznej niż aktualnie obowiązujące w podręcznikach matematyki.
Widzę tu spierających się dwóch ziemian, Rafała3006 i Zefcia.
W gruncie rzeczy jest to wojna o definicje, które macie fundamentalnie różne!
Proponuję zawody w postaci prostego zadanka, rozstrzygające które definicje są w logice matematycznej lepsze, rafała3006 czy Zefcia?
Zadanko Kubusia:
Dane są dwa zdania pań przedszkolanek z dwóch różnych przedszkoli A i B.
Pani w przedszkolu A:
A1.
Jutro pójdziemy do kina lub do teatru
Pani w przedszkolu B:
B1.
Jutro nie pójdziemy ani do kina, ani do teatru
Treść polecenia:
Zapisz w funkcjach logicznych kiedy panie dotrzymają słowa a kiedy skłamią?
Komentarz Kubusia:
Jak widzę, na każdy post rafała3006, obojętnie czego by nie dotyczył, Zefciu reaguje mniej więcej tak:
zefciu napisał: | Chamie bez szacunku dla drugiego człowieka! |
Pozwólmy zatem jako pierwszemu rozwiązać zadanko Kubusia Zefciowi na gruncie Klasycznego Rachunku Zdań, by wytrącić mu argument o ścianach tekstu rafała3006.
zefciu napisał: | Tłumacząc tę ścianę tekstu na jedno zdanie ... |
P.S.
Podpowiedź:
[link widoczny dla zalogowanych]
*https://home.agh.edu.pl/~brzoza/Technika_Cyfrowa/KP_f_log.pdf
Zefciu,
W powyższym linku znajdziesz bardzo dobrze opisany algorytm generowania z dowolnej tabeli zero-jedynkowej funkcji alternatywno-koniunkcyjnej:
Kanoniczna postać dysjunkcyjna - tworzenie
oraz algorytm generowania funkcji koniunkcyjno-alternatywnej:
Kanoniczna postać koniunkcyjna - tworzenie
co byś nie mówił, iż nie wiesz co to jest funkcja logiczna.
|
zefciu napisał: | Zapisanie Twoich zdań w logice boolowskiej jest dość trywialne. Nie widzę powodu, dla którego miałbym rozwiązywać za Ciebie za darmo proste zadania domowe. |
Powód jest!
Matematyk który będzie twierdził że funkcje logiczne algebry Boole'a:
[link widoczny dla zalogowanych]
*https://home.agh.edu.pl/~brzoza/Technika_Cyfrowa/KP_f_log.pdf
to nie jest algebra Boole'a powinien natychmiast skreślić słówko "matematyk" sprzed swego nazwiska.
Zauważmy, że ziemski matematyk nie może się bronić twierdząc, iż w Klasycznym Rachunku Zdań nie ma pojęcia funkcji logicznej, bowiem formalnie KRZ jest nadzbiorem algebry Boole'a, gdzie pojęcie funkcji logicznej algebry Boole'a jest doskonale znane, czego dowód w linku wyżej.
Zeficiu udaje, że nie wie jak rozwiązać zadanko Kubusia, bo przeraża go fakt, że wyskoczy mu logika ujemna (bo ~Y):
Y=1 - prawdą jest (=1), że pani dotrzyma słowa (Y), logika dodatnia bo Y)
~Y=1 - prawdą jest (=1), że pani nie dotrzyma słowa (~Y), logika ujemna (bo ~Y)
Co gorsza:
Wyskoczy mu dowód wewnętrznej sprzeczności ziemskiego rachunku zero-jedynkowego na poziomie funkcji logicznych, a to jest Armagedon wszelkich ziemskich logik matematycznych.
Innymi słowy:
Algebra Kubusia to pogrom zarówno starej algebry Boole'a, jak i Klasycznego Rachunku Zdań!
To jest dla Zefcia tak przerażające, że pewne jest, iż w popłochu ucieknie przed rozwiązaniem zadanka Kubusia na ateistę.pl, do swojego bastionu Klasycznego Rachunku Zdań.
Zefciu,
Zachowujesz się jak 2-latek, zasłaniasz oczka i udajesz że nie wiesz, iż ziemski rachunek zero-jedynkowy jest wewnętrznie sprzeczny na poziomie funkcji logicznych.
c.n.d.
Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Śro 14:29, 05 Paź 2022, w całości zmieniany 13 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zefciu/konto zamknięte
Usunięcie na własną prośbę
Dołączył: 09 Cze 2014
Posty: 1078
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kiekrz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 8:21, 26 Wrz 2022 Temat postu: |
|
|
rafal3006 napisał: | Zeficiu udaje, że nie wie jak rozwiązać zadanko Kubusia | Przecież zefciu wprost pisze, że Twoje zadanie (które nazwałeś „zadaniem Kubusia” w celu okazania mu pogardy) jest trywialne. Dlatego zefciu wprost pisze, że je rozwiąże, jeśli tylko mu zapłacisz.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35257
Przeczytał: 24 tematy
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 9:41, 26 Wrz 2022 Temat postu: |
|
|
Czy Zefciu rozwiąże zadanko Kubusia na gruncie Klasycznego Rachunku Zdań?
Algebra Kubusia to pogrom zarówno starej algebry Boole'a, jak i Klasycznego Rachunku Zdań!
zefciu napisał: |
rafal3006 napisał: | Zeficiu udaje, że nie wie jak rozwiązać zadanko Kubusia | Przecież zefciu wprost pisze, że Twoje zadanie (które nazwałeś „zadaniem Kubusia” w celu okazania mu pogardy) jest trywialne. Dlatego zefciu wprost pisze, że je rozwiąże, jeśli tylko mu zapłacisz. |
Wytłuszczony wniosek jest fałszywy, to że autentycznie na moim biurku pojawił się mały Kubuś i zapisał zadanko Kubusia to matematyka abstrakcyjna, wprowadzenie trzeciego, niezależnego obserwatora.
Nie ma tu z mojej strony jakiejkolwiek pogardy dla ciebie.
Przykład podobnej abstrakcji jest w moich podręcznikach do nauki elektroniki.
Definicja prądu:
Prąd elektryczny to pchły biegnące do wyższego do niższego potencjału napięcia.
Rezystor stanowi dla nich przewężenie, ograniczające ich ilość w obwodzie, które starają się poszerzyć uderzając młotkiem w jego ścianki.
Skądinąd wiemy, że jak coś czymś się uderza to zwykle wydziela się ciepło.
Kolejny przykład abstrakcji z moich podręczników do nauki elektroniki to fakt, że w mikroprocesorze Z80 pracuje najprawdziwszy krasnoludek imieniem MIK, czego twardy dowód można znaleźć w podręczniku MIK02.
Jak wszyscy widzą, zadanko Kubusia tak przeraziło Zefcia, że uciekł przed nim na ateistę.pl, do swojej twierdzy KRZ … i nigdy nie wróci?
Wszelkie znaki na ziemi i niebie wskazują, że tak właśnie będzie, o czym wszyscy widzowie naszej dyskusji się przekonają.
zefciu napisał: | rafal3006 napisał: | Zeficiu udaje, że nie wie jak rozwiązać zadanko Kubusia | Przecież zefciu wprost pisze, że Twoje zadanie jest trywialne. Dlatego zefciu wprost pisze, że je rozwiąże … |
Kłamiesz, nigdy nie rozwiążesz zadanka Kubusia i dokładnie wiesz dlaczego - odkryłbyś coś, co tak bardzo cię przeraża, logikę dodatnią (bo Y) i logikę ujemną (bo ~Y) w logice matematycznej.
c.n.d.
Rafal3006 napisał: |
Kubuś napisał: |
Kubuś:
Ziemscy matematycy dopuszczają dowolne definicje startowe, zatem wolno ci mieć Rafale3006 inne definicje w logice matematycznej niż aktualnie obowiązujące w podręcznikach matematyki.
Widzę tu spierających się dwóch ziemian, Rafała3006 i Zefcia.
W gruncie rzeczy jest to wojna o definicje, które macie fundamentalnie różne!
Proponuję zawody w postaci prostego zadanka, rozstrzygające które definicje są w logice matematycznej lepsze, rafała3006 czy Zefcia?
Zadanko Kubusia:
Dane są dwa zdania pań przedszkolanek z dwóch różnych przedszkoli A i B.
Pani w przedszkolu A:
A1.
Jutro pójdziemy do kina lub do teatru
Pani w przedszkolu B:
B1.
Jutro nie pójdziemy ani do kina, ani do teatru
Treść polecenia:
Zapisz w funkcjach logicznych kiedy panie dotrzymają słowa a kiedy skłamią?
Komentarz Kubusia:
Jak widzę, na każdy post rafała3006, obojętnie czego by nie dotyczył, Zefciu reaguje mniej więcej tak:
zefciu napisał: | Chamie bez szacunku dla drugiego człowieka! |
Pozwólmy zatem jako pierwszemu rozwiązać zadanko Kubusia Zefciowi na gruncie Klasycznego Rachunku Zdań, by wytrącić mu argument o ścianach tekstu rafała3006.
zefciu napisał: | Tłumacząc tę ścianę tekstu na jedno zdanie ... |
P.S.
Podpowiedź:
[link widoczny dla zalogowanych]
*https://home.agh.edu.pl/~brzoza/Technika_Cyfrowa/KP_f_log.pdf
Zefciu,
W powyższym linku znajdziesz bardzo dobrze opisany algorytm generowania z dowolnej tabeli zero-jedynkowej funkcji alternatywno-koniunkcyjnej:
Kanoniczna postać dysjunkcyjna - tworzenie
oraz algorytm generowania funkcji koniunkcyjno-alternatywnej:
Kanoniczna postać koniunkcyjna - tworzenie
co byś nie mówił, iż nie wiesz co to jest funkcja logiczna.
|
zefciu napisał: | Zapisanie Twoich zdań w logice boolowskiej jest dość trywialne. Nie widzę powodu, dla którego miałbym rozwiązywać za Ciebie za darmo proste zadania domowe. |
Powód jest!
Matematyk który będzie twierdził że funkcje logiczne algebry Boole'a:
[link widoczny dla zalogowanych]
*https://home.agh.edu.pl/~brzoza/Technika_Cyfrowa/KP_f_log.pdf
to nie jest algebra Boole'a powinien natychmiast skreślić słówko "matematyk" sprzed swego nazwiska.
Zauważmy, że ziemski matematyk nie może się bronić twierdząc, iż w Klasycznym Rachunku Zdań nie ma pojęcia funkcji logicznej, bowiem formalnie KRZ jest nadzbiorem algebry Boole'a, gdzie pojęcie funkcji logicznej algebry Boole'a jest doskonale znane, czego dowód w linku wyżej.
Zeficiu udaje, że nie wie jak rozwiązać zadanko Kubusia, bo przeraża go fakt, że wyskoczy mu logika ujemna (bo ~Y):
Y=1 - prawdą jest (=1), że pani dotrzyma słowa (Y), logika dodatnia bo Y)
~Y=1 - prawdą jest (=1), że pani nie dotrzyma słowa (~Y), logika ujemna (bo ~Y)
Co gorsza:
Wyskoczy mu dowód wewnętrznej sprzeczności ziemskiego rachunku zero-jedynkowego na poziomie funkcji logicznych, a to jest Armagedon wszelkich ziemskich logik matematycznych.
Innymi słowy:
Algebra Kubusia to pogrom zarówno starej algebry Boole'a, jak i Klasycznego Rachunku Zdań!
To jest dla Zefcia tak przerażające, że pewne jest, iż w popłochu ucieknie przed rozwiązaniem zadanka Kubusia na ateistę.pl, do swojego bastionu Klasycznego Rachunku Zdań.
Zefciu,
Zachowujesz się jak 2-latek, zasłaniasz oczka i udajesz że nie wiesz, iż ziemski rachunek zero-jedynkowy jest wewnętrznie sprzeczny na poziomie funkcji logicznych.
c.n.d. |
Zefciu drogi,
Odkrycie matematycznej wersji logiki dodatniej (bo Y) i ujemnej (bo ~Y) jest analogiczne do odkrycia liczb ujemnych w matematyce klasycznej.
[link widoczny dla zalogowanych]
medianauka.pl napisał: |
Kiedy odkryto liczby ujemne?
Czy liczb ujemnych używano tak samo wcześnie jak liczb dodatnich? Nie! To zaskakujące, że liczby ujemne znamy od całkiem niedawna (szczególnie w Europie), a pełne zasady arytmetyki opracowano dopiero na początku XIX wieku.
Liczby ujemne stosowano od bardzo dawna dla określenia długu. Pierwsza wzmianka o liczbach ujemnych pojawia się w okresie II w. p.n.e. - I w. n.e. w Chinach w dziele wielu autorów w Matematyce w dziewięciu księgach - Jiuzhang suanshu.
Późniejsza wzmianka o liczbach ujemnych pojawia się w Indiach (prawdopodobnie jest to VII w. n.e.).
Co ciekawe, liczb ujemnych używano najpierw tak jak liczb dodatnich, ale w odniesieniu do określenia zadłużenia w różnego rodzaju transakcjach. Nie zdawano sobie sprawy z tego, że liczba ujemna to wartość przeciwna. Nie używano dla tych liczb znaku "minus".
Znak minus "-" pojawia się dopiero w 1489 roku i został użyty przez Johannesa Widmanna - niemieckiego ekonomisty i to dla oznaczania niedostatków wagi towarów - z czysto praktycznych względów. Właśnie w czasach renesansu (XV-XVI w.) rodziła się księgowość.
Liczby ujemne wcale nie były dobrze przyjęte w Europie. Nazywano je nawet liczbami dłużnymi lub liczbami absurdalnymi (np. Nicolas Chuquet, Michael Stifel). Wszelkie rozwiązania zadań, w których pojawiały się liczby ujemne zwyczajnie ignorowano, podobnie jak ignorowano pierwiastki liczb ujemnych nieco później, zanim odkryto liczby urojone (właśnie dzięki liczbom ujemnym).
Liczby ujemne pojawiały się już w abakach, jako kule o odmiennych kolorach.
Sam François Viète odrzucał liczby ujemne, twierdząc, że liczby mniejsze niż "nic" nie mają sensu. Blaise Pascal uznawał odejmowanie od zera liczby za bzdurę.
Antoine Arnauld (1612-1694) podał nawet dowód, który wskazywał na absurdalność liczb ujemnych, a odniósł się do tego problemu nawet sam Leibniz, choć ten akceptował liczby ujemne.
Gerolamo Cardano (1501-1576), Albert Girard (1595-1632), Thomas Harriot (1560-1621), Simon Stevin (1548-1620) jako pierwsi europejscy uczeni zaakceptowali rozwiązania problemów, w których pojawiały się "tajemnicze" liczby ujemne. Częściowo akceptował je także sam Kartezjusz.
Arytmetyka liczb ujemnych w pełni wykształciła się dopiero na początku XIX wieku.
|
Sam widzisz Zefciu, że mozolne odkrywanie liczb ujemnych, bez których współczesna matematyka to bezsens, trwało 2000 lat
W wieku XXI nie ma mowy aby akceptacja przez matematyków matematycznej logiki dodatniej (bo Y) i ujemnej (bo ~Y) trwała kolejne 2000 lat.
To będzie proces błyskawiczny, z dania na dzień!
Dlaczego?
Bo ekspertami logiki dodatniej (bo Y) i ujemnej (bo ~Y) są wszystkie 5-cio latki, co bardzo ławo udowodnić, co robiłem już milion razy.
Twardym dowodem tego faktu są najprostsze przykłady z obszaru operatorów jednoargumentowych zapisane w punkcie 1.5.
http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/algebra-kubusia-matematyka-jezyka-potocznego-2022-09-01,21473.html#669587
Także w świecie martwym 5-cio latki po mistrzowsku posługują się zarówno logiką dodatnią (bo Y) jak i logiką ujemną (bo ~Y), czego dowód w punkcie 2.4.1
http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/algebra-kubusia-matematyka-jezyka-potocznego-2022-09-01,21473.html#669589
Najnowszy dowód na gruncie operatorów dwuargumentowych:
Patrz zadanko Kubusia w cytacie wyżej!
Nie jest możliwe odrzucenie logiki dodatniej (bo Y) i ujemnej (bo ~Y), przez dowolnego matematyka który to banalne zadanko rozwiąże.
Zgadzasz się z tym faktem?
Podsumowanie dyskusji z Zefciem:
Istota dyskusji z Zefciem zawarta jest od tego postu:
http://www.sfinia.fora.pl/filozofia,4/algebra-kubusia-rewolucja-w-logice-matematycznej,16435-1750.html#676837
do niniejszego postu:
http://www.sfinia.fora.pl/filozofia,4/algebra-kubusia-rewolucja-w-logice-matematycznej,16435-1775.html#677021
Oczywiście wcześniejszą dyskusję z Zefciem też warto przeczytać.
Dyskusja z Zefciem to finałowe starcie:
Algebra Kubusia vs Klasyczny Rachunek Zdań
które przejdzie do historii matematyki.
Dzięki Zefciu za fantastyczną dyskusję!
… przechodzisz do historii matematyki 😊
Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Wto 12:07, 04 Paź 2022, w całości zmieniany 34 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35257
Przeczytał: 24 tematy
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35257
Przeczytał: 24 tematy
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 7:12, 07 Paź 2022 Temat postu: |
|
|
http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/dyskusja-na-temat-algebry-kubusia,21825.html#678047
Jak dyskutować na temat algebry Kubusia na matematyce.pl?
Pewne jest, że algebra Kubusia będzie nieśmiertelna po warunkiem jej zrozumienia i akceptacji przez ziemskich matematyków.
Wniosek:
Muszę wyjść z algebrą Kubusia na ziemskie fora matematyczne, sama jej publikacja na śfinii może nie wystarczyć i AK może umrzeć w sposób naturalny, bo ziemscy matematycy nie dowiedzą się że w ogóle kiedykolwiek została zapisana.
Teoretycznie współczesna matematyka dopuszcza dowolne definicje startowe w logice matematycznej. Problem w tym, że warunek niejawny to zgodność definicji fundamentalnych z definicjami podręcznikowymi używanymi w aktualnej logice matematycznej.
Problem fundamentalny:
100% znaczków w algebrze Kubusia ma inne definicje niż w aktualnych podręcznikach logiki matematycznej.
W regulaminie matematyki.pl zapisane jest, iż we wszelkich dyskusjach należy obowiązkowo używać latexa.
Wniosek:
Aby rozmawiać o AK na matematyce.pl musiałbym wszystkie znaczki używane w AK zdefiniować na nowo w latexie.
Nawet gdybym coś takiego zrobił, to dyskusja na temat AK byłaby logistycznym koszmarem zarówno dla mnie jak i dla dyskutantów bo w dyskusji o AK inne znaczki byłyby na matematyce.pl a inne w wersji pdf algebry Kubusia, czy też na śfinii.
Link do algebry Kubusia na forum śfinia:
http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/algebra-kubusia-matematyka-jezyka-potocznego-2022-09-01,21473.html#669585
*http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/algebra-kubusia-matematyka-jezyka-potocznego-2022-09-01,21473.html#669585
(Polecam przeczytanie wstępu)
Algebra Kubusia w wersji pdf:
[link widoczny dla zalogowanych]
*https://www.dropbox.com/s/w2rgzig53tup4wq/Algebra%20Kubusia%2010-07-2022.pdf?dl=0
Najprostszym rozwiązaniem byłoby zwolnienie dyskusji o algebrze Kubusia z obowiązku używania Latexa na matematyce.pl, czyli dyskusja przy pomocy znaczków używanych w pdf i na śfinii.
Przykład:
1.
(+) - spójnik "lub"(+) z języka potocznego człowieka
Definicja zero-jedynkowa:
Y=p+q
Co w logice jedynek (naturalna logika człowieka) oznacza:
Y=1 <=> p=1 lub q=1
W technice cyfrowej TTL spójnik "lub"(+) realizuje bramka logiczna SN74LS32:
[link widoczny dla zalogowanych]
2.
(*) - spójnik "i"(*) z języka potocznego człowieka
Definicja zero-jedynkowa:
Y = p*q
Co w logice jedynek (naturalna logika człowieka) oznacza:
Y=1 <=> p=1 i q=1
W technice cyfrowej TTL spójnik "i"(*) realizuje bramka logiczna SN74LS08:
[link widoczny dla zalogowanych]
I.
Definicja operatora "lub"(|+):
(|+) - operator "lub"(|+) to układ równań logicznych dających odpowiedź na pytanie o Y i ~Y
Kiedy zajdzie Y?
1.
Y = p+q
Co w logice jedynek (naturalna logika człowieka) oznacza:
Y=1 <=> p=1 lub q=1
#
Kiedy zajdzie ~Y?
Negujemy równanie 1 stronami:
~Y=~(p+q) = ~p*~q - prawo De Morgana
Stąd:
2.
~Y = ~p*~q
Co w logice jedynek (naturalna logika człowieka) oznacza:
~Y=1 <=> ~p=1 i ~q=1
Gdzie:
# - dowolna strona znaczka # jest negacją drugiej strony
Zauważmy, że jeśli udowodnimy iż spełniona jest definicja spójnika "lub"(+) to automatycznie udowodnimy spełnienie operatora "lub"(|+)
Innymi słowy:
Jeśli znamy definicję spójnika "lub"(+) w logice dodatniej (bo Y) to automatycznie znamy definicję spójnika "i"(*) w logice ujemnej (bo ~Y) i odwrotnie.
II.
Definicja operatora "i"(|*):
(|*) - operator "i"(|*) to układ równań logicznych dających odpowiedź na pytanie o Y i ~Y
Kiedy zajdzie Y?
1.
Y = p*q
Co w logice jedynek (naturalna logika człowieka) oznacza:
Y=1 <=> p=1 i q=1
#
Kiedy zajdzie ~Y?
Negujemy równanie 1 stronami:
~Y=~(p*q) = ~p+~q - prawo De Morgana
Stąd:
2.
~Y = ~p+~q
Co w logice jedynek (naturalna logika człowieka) oznacza:
~Y=1 <=> ~p=1 lub ~q=1
Gdzie:
# - dowolna strona znaczka Y jest negacją drugiej strony
Zauważmy, że jeśli udowodnimy iż spełniona jest definicja spójnika "i"(*) to automatycznie udowodnimy spełnienie operatora "i"(|*)
Innymi słowy:
Jeśli znamy definicję spójnika "i"(*) w logice dodatniej (bo Y) to automatycznie znamy definicję spójnika "lub"(+) w logice ujemnej (bo ~Y) i odwrotnie.
Każdy widzi (mam nadzieję), że definicje znaczków (*) i (+) są fundamentalnie inne niż w jakimkolwiek ziemskim podręczniku logiki matematycznej.
W algebrze Kubusia zachodzi tożsamość znaczków:
Spójnik „i”(*) z języka potocznego = bramka AND (*) w technice = koniunkcja (*) w matematyce
Spójnik „lub”(+) z języka potocznego = bramka OR(+) w technice = alternatywa (+) w matematyce
Powyższej, banalnej tożsamości, znana matematykom algebra Boole'a nie widzi.
Każdy widzi (mam nadzieję), że definicje znaczków (*) i (+) są fundamentalnie inne niż w jakimkolwiek ziemskim podręczniku logiki matematycznej.
Podsumowując:
Najprostsza sensowna dyskusja na matematyce.pl to wydzielenie jednego wątku "Algebra Kubusia - matematyka języka potocznego" gdzie mógłbym używać identycznych znaczków jak na śfinii i w wersji pdf.
Pytanie podstawowe:
Czy admin matematyki.pl się na to zgodzi i udzieli mi "znaczkowej dyspensy"?
Motto Rafała3006:
Napisać algebrę Kubusia w taki sposób, by ziemski matematyk był w stanie ją zrozumieć i zaakceptować, mimo iż na starcie nie zna ani jednej definicji obowiązującej w AK.
Jak wystartować z dyskusją na temat algebry Kubusia na matematyce.pl?
Bezdyskusyjnie najważniejszym i najprostszym rozdziałem algebry Kubusia od którego chciałbym zacząć dyskusję na matematytce.pl jest punkt:
http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/algebra-kubusia-matematyka-jezyka-potocznego-2022-09-01,21473.html#669587
1.0 Nowa algebra Boole'a
Dlaczego?
Zrozumienie punktu 1.0 jest konieczne i wystarczające dla zrozumienia całej algebry Kubusia.
Innymi słowy:
Ktoś kto nie zrozumie punktu 1.0 nie ma szans na zrozumienie kompletnej algebry Kubusia.
P.S.
Myślę, że najbardziej odpowiednim działem dla prezentacji algebry Kubusia byłaby kawiarnia Szkocka.
Kawiarnia Szkocka
Projekty i prace naukowe i badawcze. Nowatorskie idee matematyczne. Literatura specjalistyczna.
Algebra Kubusia to zdecydowanie czerwone wyróżnienie.
Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Sob 19:18, 08 Paź 2022, w całości zmieniany 11 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35257
Przeczytał: 24 tematy
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:50, 08 Paź 2022 Temat postu: |
|
|
http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/dyskusja-na-temat-algebry-kubusia,21825.html#678159
Dlaczego nie spieszę się z wejściem AK na ziemskie fora matematyczne?
Przed chwilką dopisałem dwa fantastyczne punkty 3.2 i 3.3:
http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/porzucone-wersje-bata-algebry-kubusia,17539-25.html#678461
(zmiana powyższego adresu: 2022-10-12)
Tu nie chodzi o to, że zapisałem coś czego wcześniej nie wiedziałem.
Dążę do tego by bardzo dobrzy ziemscy matematycy (wystarczy kilka autorytetów) przyjęli AK przez aklamację, bez żadnych zastrzeżeń, a to będzie możliwe tylko wtedy gdy przekaz AK będzie dla nich jasny i klarowny.
Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Śro 18:26, 12 Paź 2022, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35257
Przeczytał: 24 tematy
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:25, 12 Paź 2022 Temat postu: |
|
|
http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/dyskusja-na-temat-algebry-kubusia,21825.html#678463
Jak powstawała algebra Kubusia?
W poście wyżej pochwaliłem się nowymi, fantastycznymi punktami 3.2 i 3.3.
... a przed chwilą wywaliłem je do kosza:
http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/porzucone-wersje-bata-algebry-kubusia,17539-25.html#678461
zastępując nowymi punktami 3.2 do 3.6 w ostatecznej wersji AK:
http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/algebra-kubusia-matematyka-jezyka-potocznego-2022-09-01,21473.html#669593
Istotę zmian zawarłem we wstępie do algebry Kubusia:
Prawo Lwa:
Warunkiem koniecznym zrozumienia algebry Kubusia jest zrozumienie istoty działania operatorów jednoargumentowych (4 sztuki) opisanych w punkcie 1.0. W szczególności należy zwrócić uwagę na prawa Prosiaczka, prawo Puchacza oraz dowód wewnętrznej sprzeczności ziemskiego rachunku zero-jedynkowego na poziomie funkcji logicznych jednoargumentowych.
Dowód wewnętrznej sprzeczności ziemskiego rachunku zero-jedynkowego na poziomie funkcji logicznych dwuargumentowych znajdziemy w punkcie 3.1.
W punkcie 3.6 zapisano banalne zadanko z logiki matematycznej (na poziomie 5-cio latka), którego żaden ziemski matematyk nie rozwiąże bowiem jego rozwiązanie wymaga akceptacji w logice matematycznej logiki dodatniej (bo Y) i logiki ujemnej (bo ~Y).
Podsumowując:
Z powyższego wynika, że póki co nie jest mi potrzebna dyskusja z ziemskimi matematykami, bo po co mi wściekłe ataki fanatyków KRZ, które zablokują spokojne dopracowywanie algebry Kubusia, jak ostatnie zmiany wyżej.
P.S.
14-10-2022
Pewien fragment AK zbyt szybko uogólniłem popełniając błąd czysto matematyczny.
O co chodzi i gdzie dokonałem korekty jest tu:
http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/porzucone-wersje-bata-algebry-kubusia,17539-25.html#678649
Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Pią 13:21, 14 Paź 2022, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35257
Przeczytał: 24 tematy
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 7:52, 17 Paź 2022 Temat postu: |
|
|
http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/dyskusja-na-temat-algebry-kubusia,21825.html#678985
Zapisałem przed chwilką nowy podręcznik algebry Kubusia.
58 stron w "Kwintesencji AK" to zawsze trochę mniej niż 953 strony w pełnej wersji AK
http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/kwintesencja-algebry-kubusia,21893.html#678965
rafal3006 napisał: | Kwintesencja algebry Kubusia
Podręcznik dla pań przedszkolanek"
|
Link do "Kwintesencji algebry Kubusia" w pdf (2022-10-17):
[link widoczny dla zalogowanych]
*https://www.dropbox.com/s/xn71hj4e0vqp4og/Kwintesencja%20AK%20w%20pdf.pdf?dl=0
Spis treści:
1.0 Kwintesencja algebry Kubusia
2.0 Implikacja prosta p|=>q
3.0 Implikacja odwrotna p|~>q
4.0 Definicje znaczków ## i ###
Wstęp:
Algebra Kubusia to podłożenie matematyki pod język potoczny człowieka, czyli coś, o czym matematycy marzą od 2500 lat (od Sokratesa).
Algebra Kubusia to przede wszystkim matematyczna obsługa zdań warunkowych „Jeśli p to q” definiowanych warunkami wystarczającymi => i koniecznymi ~>.
Celem podręcznika "Kwintesencja algebry Kubusia" jest przedstawienie najkrócej jak to tylko możliwe wszystkich definicji i praw algebry Kubusia dotyczących zdań warunkowych "Jeśli p to q".
Świadomie ograniczamy się wyłącznie do zdarzeń, bowiem teoria zdarzeń tu prezentowana jest zrozumiała dla każdego 5-cio latka.
Algebra Kubusia dla zbiorów jest analogiczna do teorii zdarzeń ale znacznie trudniejsza, bo matematyka operuje na zbiorach nieskończonych.
"Kwintesencja algebry Kubusia" nosi podtytuł "Podręcznik dla pań przedszkolanek" bowiem wszystkie przykłady tu prezentowane są doskonale rozumiane przez 5-cio latków.
Kapitalne znaczenie będzie miało wytłumaczenie maluchom o co chodzi w obietnicach (pkt.2.2) i groźbach (pkt. 3.2).
Matematyczna obsługa obietnic i gróźb to nowość w logice matematycznej, póki co nieznana ziemskim matematykom.
Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Pon 9:28, 17 Paź 2022, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35257
Przeczytał: 24 tematy
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:16, 18 Paź 2022 Temat postu: |
|
|
http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/dyskusja-na-temat-algebry-kubusia,21825.html#679331
Nowa koncepcja rozpoczęcia dyskusji na matematyce.pl
Wszelkie definicje i prawa używane w algebrze Kubusia to zaledwie 10 stron w "Kwintesencji algebry Kubusia" (punkt 1.0):
[link widoczny dla zalogowanych]
*https://www.dropbox.com/s/xn71hj4e0vqp4og/Kwintesencja%20AK%20w%20pdf.pdf?dl=0
Myślę, że od przedstawienia formalnej strony algebry Kubusia (punkt 1.0) trzeba zacząć.
Oczywistym jest, że żaden matematyk nie znajdzie błędu czysto matematycznego w punkcie 1.0 oraz nie poda kontrprzykładu z języka potocznego który by kwestionował definicje i prawa AK w tym punkcie zapisane.
10 stron z "Kwintesencji AK" to znacznie mniej niż 953 strony z pełnej wersji AK.
Dokładnie dlatego od tych 10 stron trzeba wystartować w dyskusji na temat AK na matematyce.pl
c.n.d.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35257
Przeczytał: 24 tematy
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 11:31, 23 Paź 2022 Temat postu: |
|
|
http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/dyskusja-na-temat-algebry-kubusia,21825.html#680029
Dwa posty wyżej są już nieaktualne.
Napisałem "Kwintesencję algebry Kubusia dla pań przedszkolanek" od nowa, jak niżej
Kwintesencja algebry Kubusia dla pań przedszkolanek
Matematyka języka potocznego 5-cio latków
http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/kwintesencja-algebry-kubusia-dla-pan-przedszkolanek,21937.html#680041
Link do "Kwintesencji algebry Kubusia dla pań przedszkolanek" w pdf (2022-10-23):
[link widoczny dla zalogowanych]
*https://www.dropbox.com/s/2j3z8clrzd7uu26/Kwintesencja%20AK%20dla%20pa%C5%84%20przedszkolanek%20w%20pdf.pdf?dl=0
Spis treści:
1.0 Nowa algebra Boole'a
2.0 Kwintesencja algebry Kubusia
3.0 Implikacja prosta p|=>q
4.0 Implikacja odwrotna p|~>q
5.0 Definicje znaczków ## i ###
Wstęp:
Algebra Kubusia to podłożenie matematyki pod język potoczny człowieka, czyli coś, o czym matematycy marzą od 2500 lat (od Sokratesa).
Algebra Kubusia to przede wszystkim matematyczna obsługa zdań warunkowych „Jeśli p to q” definiowanych warunkami wystarczającymi => i koniecznymi ~>.
Celem podręcznika "Kwintesencja algebry Kubusia dla pań przedszkolanek" jest przedstawienie najkrócej jak to tylko możliwe wszystkich definicji i praw algebry Kubusia dotyczących zdań warunkowych "Jeśli p to q".
Świadomie ograniczamy się wyłącznie do zdarzeń, bowiem teoria zdarzeń tu prezentowana jest zrozumiała dla każdego 5-cio latka.
Algebra Kubusia dla zbiorów jest analogiczna do teorii zdarzeń ale znacznie trudniejsza, bo matematyka operuje na zbiorach nieskończonych.
Kapitalne znaczenie będzie miało wytłumaczenie 5-cio latkom o co chodzi w obietnicach (pkt.3.2) i groźbach (pkt. 4.2).
Matematyczna obsługa obietnic i gróźb to nowość w logice matematycznej, póki co nieznana ziemskim matematykom.
Kluczowe definicje i prawa algebry Kubusia w obsłudze zdań warunkowych "Jeśli p to q" to zaledwie 14 stron w punkcie 2.0.
Pewne jest, że żaden matematyk nie poda kontrprzykładu z języka potocznego który by kwestionował definicje i prawa AK w tym punkcie zapisane.
W punktach 1.4.2 i 2.5.1 zawarto dowód wewnętrznej sprzeczności ziemskiego rachunku zero-jedynkowego na poziomie funkcji logicznych (prawo Grzechotnika).
Skorowidz znaczków używanych w "Kwintesencji algebry Kubusia dla pań przedszkolanek":
Uwaga:
Definicje znaczków używanych w algebrze Kubusia podano na najprostszych przykładach, łatwych do zrozumienia.
1.
Znaczki elementarne (1.1):
1 = prawda
0 = fałsz
(~) - negacja (zaprzeczenie), słówko „NIE” w języku potocznym
Definicja logiki dodatniej (bo p) i logiki ujemnej (bo ~p) (1.1.1)
2.
Spójniki logiczne "lub"(+) i "i"(*) zgodne z językiem potocznym:
(+) - spójnik „lub” w języku potocznym (1.9.3)
(|+)- operator "lub" w języku potocznym (1.9.3)
(*) - spójnik „i” w języku potocznym (1.10.1)
(|*) - operator "i" w języku potocznym (1.10.1)
3.
Spójniki zdań warunkowych "Jeśli p to q":
~~> - zdarzenie możliwe (2.1.1)
=> - warunek wystarczający (2.1.2)
~> - warunek konieczny (2.1.3)
4.
Spójniki implikacyjne:
|=> - implikacja prosta (3.0)
||=> - operator implikacji prostej (3.1)
|~> - implikacja odwrotna (4.0)
||~> - operator implikacji odwrotnej (4.1)
5.
Spójniki implikacyjne omówione w pełnej wersji algebry Kubusia:
<=> - równoważność
|<=> - operator równoważności
$ - spójnik "albo"
|$ - operator "albo"
|~~> - chaos
||~~> - operator chaosu
6.
Pozostałe:
# - różne w znaczeniu iż dowolna strona znaczka # jest negacją drugiej strony (2.3.1)
## - różne na mocy definicji (2.3.1)
### - różne na mocy błędu podstawienia (5.0)
Uwaga:
To są wszystkie znaczki używane w algebrze Kubusia tzn. nie są potrzebne w AK jakiekolwiek inne znaczki.
W szczególności w algebrze Kubusia nie ma rachunku kwantyfikatorów i związanych z nim znaczków:
/\ - kwantyfikator duży
\/ - kwantyfikator mały
Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Sob 8:28, 29 Paź 2022, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35257
Przeczytał: 24 tematy
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:51, 01 Lis 2022 Temat postu: |
|
|
http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/kwintesencja-algebry-kubusia,21937.html#680041
rafal3006 napisał: | Kwintesencja algebry Kubusia
Matematyka języka potocznego 5-cio latków |
Ostatnimi czasy siedzę cały czas w "Kwintesencji algebry Kubusia". Najpierw przez 10 dni dopracowywałem punkt:
1.0 Nowa algebra Boole'a
Czytałem chyba z 10 razy za każdym razem nanosząc poprawki. Wszystko po to by trafić do serc matematyków.
Dziś rano wziąłem się za dalsze punkty "Kwintesencji algebry Kubusia" dążąc do tego by zawierała ona wszystkie kluczowe niuanse AK.
Na razie mam punkty 2.0 i 3.0 które pewnie jeszcze nie raz będą ulepszane.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35257
Przeczytał: 24 tematy
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:29, 03 Lis 2022 Temat postu: |
|
|
http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/kwintesencja-algebry-kubusia,21937.html#680041
Kwintesencja algebry Kubusia
Matematyka języka potocznego 5-cio latków
Historyczna chwila w rozszyfrowywaniu algebry Kubusia!
03-11-2022 Data publikacji końcowej wersji "Kwintesencji algebry Kubusia"
Dlaczego to jest historyczna chwila?
Wykluczone jest, aby ziemski matematyk przy zdrowych zmysłach nie zrozumiał całości "Kwintesencji algebry Kubusia" i nie przyjął jej, jako jedynej poprawnej logiki matematycznej obowiązującej w naszym Wszechświecie.
Oczywiście na 100% znajdą się fanatycy Klasycznego Rachunku Zdań, skłonni oddać życie za to potwornie śmierdzące gówno.
Cóż, na nich nie ma mocnych, pozwólmy im umrzeć w spokoju.
Wniosek:
Algebra Kubusia to logika matematyczna przyszłych pokoleń matematyków, gdy umrze ostatni fanatyk "Klasycznego Rachunkiem Zdań".
Wszystko należy upraszczać jak tylko można, ale nie bardziej.
Albert Einstein
Niniejszy podręcznik to prezentacja kwintesencji algebry Kubusia, czyli zaprezentowania jej kręgosłupa w sposób najkrótszy i najprostszy.
O co tu chodzi?
"Kwintesencja algebry Kubusia" to implikacja prosta p|=>q i implikacja odwrotna p|~>q.
Dlaczego?
Równoważność p<=>q, to kropla w morzu implikacji, natomiast zdanie zawsze prawdziwe to śmieć którego nikt w praktyce nie używa.
"Dowolny trójkąt jest prostokątny lub nie jest prostokątny" - zdanie zawsze prawdziwe
TP+~TP=1
Śmieciem jest także zdanie zawsze fałszywe:
"Dowolny trójkąt jest prostokątny i nie jest prostokątny" - zdanie zawsze fałszywe
TP*~TP=0
Poza tym w kwintesencji ograniczymy się wyłącznie do zdarzeń otrzymując logikę matematyczną którą w praktyce doskonale rozumie każdy 5-cio latek.
Dla zrozumienia teorii zdań warunkowych "Jeśli p to q" wyrażonej warunkami wystarczającymi => i koniecznymi ~> nie jest potrzebna znajomość algebry Boole'a, mówiąca wyłącznie o spójnikach "i"(*) i "lub"(+) z języka potocznego.
Dlaczego?
Przy pomocy algebry Boole'a nie da się matematycznie opisać ani warunku wystarczającego =>, ani też warunku koniecznego ~>, to matematycznie i fizycznie niemożliwe.
Podsumowanie:
Jeśli ludzkość zrozumie algebrę Kubusia, logikę matematyczną której naturalnymi ekspertami są 5-cio latki, to będzie to bezdyskusyjnie największe wydarzenie w dziejach ludzkości.
Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Czw 21:37, 03 Lis 2022, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35257
Przeczytał: 24 tematy
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 15:07, 06 Lis 2022 Temat postu: |
|
|
http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/kompendium-algebry-kubusia,21937.html#680041
Właśnie opublikowałem (zmiana tytułu) ...
rafal3006 napisał: | Kompendium algebry Kubusia
Matematyka języka potocznego 5-cio latków
2022-11-06 Vacatio legis
Przewidywany termin premiery: wkrótce |
"Kompendium algebry Kubusia" zawiera wszystko co najważniejsze w matematycznej obsłudze języka potocznego 5-cio latków, to tylko 10% objętości pełnej wersji AK.
Kluczowe definicje i prawa algebry Kubusia w obsłudze zdań warunkowych "Jeśli p to q" to zaledwie 21 stron w punkcie 2.0.
Pewne jest, że żaden matematyk nie poda kontrprzykładu z języka potocznego który by kwestionował definicje i prawa AK w tym punkcie zapisane.
Nie ma możliwości, by ziemski matematyk nie zrozumiał tego punktu.
Nie ma możliwości, by ziemski matematyk cokolwiek tu zakwestionował od strony czysto matematycznej.
Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Nie 20:15, 06 Lis 2022, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35257
Przeczytał: 24 tematy
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 13:49, 11 Lis 2022 Temat postu: |
|
|
Na matematyce.pl zapuściłem test sprawdzający, czy ziemscy matematycy będą w stanie zaakceptować algebrę Kubusia.
[link widoczny dla zalogowanych]
O czym matematycy nie wiedzą?
Weźmy fragment z sąsiedniego tematu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Launch_Bella napisał: |
Mam problem z negacją implikacji i równoważności. Nie mam pewności czy dobrze używam praw, bo tylko te dwa poniżej mi pasują i nie jestem pewna czy wynik powinien właśnie tak wyglądać, czy coś jeszcze trzeba zrobić? Czy mógłby ktoś sprawdzić moje rozwiązania i pomóc mi zrozumieć, gdzie i dlaczego popełniam błąd?
a) p+(p=>q)
~(p+p=>q)
|
W świecie techniki (jestem przybyszem z tego świata) pojęcie funkcji logicznej jest doskonale znane.
Dowód:
[link widoczny dla zalogowanych]
W powyższym linku znajdziemy bardzo dobrze opisany algorytm generowania z dowolnej tabeli zero-jedynkowej funkcji alternatywno-koniunkcyjnej:
Kanoniczna postać dysjunkcyjna - tworzenie
oraz algorytm generowania funkcji koniunkcyjno-alternatywnej:
Kanoniczna postać koniunkcyjna - tworzenie
Matematyk który będzie twierdził że funkcje logiczne algebry Boole'a to nie jest algebra Boole'a powinien natychmiast skreślić słówko "matematyk" sprzed swego nazwiska.
Zauważmy, że ziemski matematyk nie może się bronić twierdząc, iż w Klasycznym Rachunku Zdań nie ma pojęcia funkcji logicznej, bowiem formalnie KRZ jest nadzbiorem algebry Boole'a, gdzie pojęcie funkcji logicznej algebry Boole'a jest doskonale znane, czego dowód w linku wyżej.
Przechodząc do meritum.
O czym matematycy nie wiedzą?
Matematycy nie wiedzą iż dowolną funkcję logiczną Y można dwustronnie zanegować a tym samym nie znają matematycznej relacji między funkcją logiczną niezanegowaną (bo Y) a funkcją logiczną zanegowaną (bo ~Y).
Zobaczmy to na przykładzie pierwszej linijki z cytatu, zapisując ją w postaci funkcji logicznej Y(p,q):
Y(p,q)= p+(p=>q)
#
Negujemy powyższą funkcję logiczną dwustronnie (to nam wolno, o czym matematycy nie wiedzą):
~Y(p,q) = ~(p+(p=>q))
Gdzie:
Definicja znaczka różne #
Dowolna strona znaczka różne # jest negacją drugiej strony
Podsumowując:
Znaczek różne # w odniesieniu do funkcji logicznych to kluczowy znaczek logiki matematycznej, którego matematycy nie znają.
c.n.d.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35257
Przeczytał: 24 tematy
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 16:00, 11 Lis 2022 Temat postu: |
|
|
Post z matematki.pl przetłumaczony na standard algebry Kubusia:
[link widoczny dla zalogowanych]
arek 1357 napisał: |
Nie bardzo rozumiem co rozumiesz przez negację dwustronną
zaneguj mi np. to.:
p\/q
Najpierw jednostronnie a potem dwustronnie wtedy może zobaczę różnicę...
|
Różnicę pokaże ci na przykładzie z przedszkola.
Przechodzę na notację ze świata techniki, gdzie zachodzi tożsamość znaczków
\/ = +
/\ = *
Pani w przedszkolu:
1.
Jutro pójdziemy do kina (K) lub do teatru (T)
Y = K+T
Czytamy:
Pani dotrzyma słowa (Y) wtedy i tylko wtedy gdy jutro pójdziemy do kina (K) lub do teatru (T)
Y = K+T
Wystarczy że pójdziemy w dowolne miejsce i już pani dotrzyma sowa (Y).
Stąd mamy odpowiedź kiedy jutro pani dotrzyma słowa (Y) w zdarzeniach rozłącznych:
1": Y = A: K*T + B: K*~T + C: ~K*T
Czytamy:
Pani dotrzyma słowa (Y) wtedy i tylko wtedy gdy:
A: K*T=1*1=1 - jutro pójdziemy do kina (K) i pójdziemy do teatru (T)
lub
B: K*~T=1*1=1 - jutro pójdziemy do kina (K) i nie pójdziemy do teatru (~T)
lub
C: ~K*T =1*1=1 - jutro nie pójdziemy do kina (~K) i pójdziemy do teatru (T)
Zdarzenia A, B i C to zdarzenia rozłączne które mogą zajść jutro.
Oczywiście jutro może zajść tylko i wyłącznie jedno ze zdarzeń rozłącznych A, B albo C
Łatwo udowodnić tożsamość funkcji logicznych:
1: Y=K+T = 1": Y = A: K*T + B: K*~T + C: ~K*T
Dowód:
Przechodzę na zapis formalny, niezależny od przykładu:
p+q = p*q + p*~q + ~p*q
minimalizujemy prawą stronę:
Y = p*q + p*~q + ~p*q
Y = p*(q+~q) + ~p*q - wyciągnięcie zmiennej p przed nawias
Y = p+(~p*q) - bo q+~q=1 i 1*x=x
Przejście do logiki ujemnej (bo ~Y) poprzez negacje zmiennych i wymianę spójników:
~Y = ~p*(p+~q)
~Y = ~p*p + ~p*~q
~Y = ~p*~q
Powrót do logiki dodatniej (bo Y) poprzez negację zmiennych i wymianę spójników:
Y=p+q
Stąd mamy dowód zachodzącej tożsamości logicznej:
1: Y=K+T = 1": Y = A: K*T + B: K*~T + C: ~K*T
c.n.d
… a kiedy pani nie dotrzyma słowa (~Y)?
Negujemy funkcję logiczną 1 dwustronnie:
~Y = ~(K+T) = ~K*~T - prawo De Morgana
stąd mamy:
2.
~Y = ~K*~T
Czytamy:
Pani nie dotrzyma słowa (~Y) wtedy i tylko wtedy gdy jutro nie pójdziemy do kina (~K) i nie pójdziemy do teatru (~T)
~Y=~K*~T
Kluczowe jest tu znaczenie funkcji logicznej Y:
Y - pani dotrzyma słowa (bo Y)
~Y - pani nie dotrzyma słowa (bo ~Y)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35257
Przeczytał: 24 tematy
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:13, 11 Lis 2022 Temat postu: |
|
|
Ziemski rachunek zero-jedynkowy jest wewnętrznie sprzeczny na poziomie funkcji logicznych!
Dowód w niniejszym poście:
Post z matematki.pl przetłumaczony na notację algebry Kubusia:
[link widoczny dla zalogowanych]
Jan Kraszewski napisał: |
"Negacja obustronna" polega na dopisaniu do obu stron negacji...
JK
|
Zgadza się, dokładnie o to chodzi.
Dla uproszczenia mojego dalszego wyjaśnienia weźmy funkcję logiczną jednej zmiennej binarnej, co jest bez znaczenia.
Pani w przedszkolu A mówi:
A1.
Jutro pójdziemy do kina
Y=K
co w logice jedynek oznacza:
Y=1 <=> K=1
Czytamy:
Prawdą jest (=1), że pani dotrzyma słowa (Y) wtedy i tylko wtedy gdy jutro pójdziemy do kina (K=1)
.. a kiedy pani nie dotrzyma słowa (~Y)?
Negujemy równanie 1 stronami:
A2.
~Y=~K
co w logice jedynek oznacza:
~Y=1 <=> ~K=1
Czytamy:
Prawdą jest (=1), że pani nie dotrzyma słowa (~Y) wtedy i tylko wtedy gdy jutro nie pójdziemy do kina (~K=1)
Pani w przedszkolu B mówi:
B1.
Jutro nie pójdziemy do kina
Y=~K
co w logice jedynek oznacza:
Y=1 <=> ~K=1
Czytamy:
Prawdą jest (=1), że pani dotrzyma słowa (Y) wtedy i tylko wtedy gdy jutro nie pójdziemy do kina (~K=1)
… a kiedy pani nie dotrzyma słowa (~Y)?
Negujemy równanie 1 stronami:
B2.
~Y=K
co w logice jedynek oznacza:
~Y=1 <=> K=1
Czytamy:
Prawdą jest (=1), że pani nie dotrzyma słowa (~Y) wtedy i tylko wtedy gdy jutro pójdziemy do kina (K=1)
Znaczenie funkcji logicznej w przedszkolu A i B jest identyczne:
Y - pani dotrzyma słowa (bo Y)
~Y - pani nie dotrzyma słowa (bo ~Y)
Porównanie zdań z przedszkola A i B
Przedszkole A:
A1: Y=K # A2: ~Y=~K
##
Przedszkole B:
B1: Y=~K # B2: ~Y=K
Gdzie:
# - dowolna strona znaczka różne # jest negacją drugiej strony
## - funkcje różne na mocy definicji
Definicje wprowadzonych znaczków.
Definicja znaczka rożne #:
Dowolna strona znaczka # jest negacją drugiej strony
Definicja znaczka różne na mocy definicji ##
Dwie funkcje logiczne Y są różne na mocy definicji wtedy i tylko wtedy gdy nie są tożsame i żadna z nich nie jest negacją drugiej
Doskonale widać, że w dialogi w przedszkolu A oraz w przedszkolu B są różne na mocy definicji ##
Innymi słowy:
W dialogach z przedszkola A i B obie definicje znaczków # i ## są perfekcyjnie spełnione.
Jeśli w dialogach A i B nie uwzględnimy funkcji logicznych Y i ~Y to kluczowy znaczek logiki matematycznej, znaczek różne na mocy definicji ## zostanie zgwałcony, bo wtedy będzie:
A1: K = B2: K
oraz:
B1: ~K = A2: ~K
c.n.d.
Wniosek:
Ziemski rachunek zero-jedynkowy, który operuje wyłącznie na wyrażeniach algebry Boole'a, czyli wyłącznie na prawych stronach funkcji logicznych Y i ~Y jest wewnętrznie sprzeczny na poziomie funkcji logicznych
c.n.d.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|