|
ŚFiNiA ŚFiNiA - Światopoglądowe, Filozoficzne, Naukowe i Artystyczne forum - bez cenzury, regulamin promuje racjonalną i rzeczową dyskusję i ułatwia ucinanie demagogii. Forum założone przez Wuja Zbója.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czarna_Mańka
Dołączył: 31 Paź 2014
Posty: 2534
Przeczytał: 0 tematów
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Sob 14:16, 06 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
raz jeszcze...głośno i wyraźnie...patrz mi na usta:
zamiast kopać się po kostkach z młodziankami z gimnazjum na forum matematyka.pl spróbuj swoich sił tam gdzie pisują studenci matematyki:
na przykład:
Wpłynąwszy na Jagiellońskiego forum Uniwersytetu , matematyka
http://www.offuj.fora.pl/matematyka,80/
Forum Instytutu Matematycznego Uniwersytety Wrocławskiego
[link widoczny dla zalogowanych]
Forum studentów Wydziału Matematyki Stosowanej AGH
[link widoczny dla zalogowanych]
BOISZ SIE?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35527
Przeczytał: 15 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 17:11, 06 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
komandor napisał: | Kubuś napisał: | W drugim zdaniu nie masz racji.
Wszelkimi poczynaniami istot żywych rządzi implikacja prosta |=> obsługująca obietnice oraz implikacja odwrotna |~> obsługująca groźby.
Dowolna implikacja to w 50% warunek wystarczający => (100% pewność) natomiast w drugiej połówce to warunek konieczny ~> (rzucanie monetą).
Chaos naszym światem na 100% nie rządzi, bowiem rzucanie monetą (chaos) to tylko 50% dowolnej implikacji.
Ja rozumiem że tego póki co nie rozumiesz Komandorze, żaden ziemski matematyk nie rozumie poprawnej definicji implikacji, bo jej po prostu nie zna |
Po pierwsze znowu manipulujesz i całej wypowiedzi wybierasz fragment. Tam było też o przypadku, o woli innych osób ich czyny, itd. ale dupa tam...
"Jak będziesz grzeczny Kubusiu to jutro pójdziemy do kina"
powiedział Komandor. Kubuś cały dzień był grzeczny i nawet jednego głupiego postu na śfinie nie wysłał. Bo przecież życiem i poczynaniami istot żywych rządzi implikacja prosta z AK czyli obietnica i gwarancja matematyczna i.... komandor nie kłamie.
Rano Kubuś z wypiekami na twarzy czekał na wyjście do kina na poranek dla 5 - latkow. Inne filmy są dla Kubusia za trudne i go nudzą.
- Byleś grzeczny Kubusiu a ja dotrzymuje obietnic. Idziemy do kina! - rzekł komandor. Wyszli na klatkę schodową. Przed nimi ten mały skurwysyn Prosiaczek żarł banana i jak to świnia wywalił skórkę na schody.
Kubuś podskakując na schodach z radości zawołał za nim - idę do kina! - i...
Karetka przyjechała na czas aby uratować mu życie. Niestey zlamania i urazy wewnętrzne były tak poważne, że Kubuś spędzi w w szpitalu co najmniej miesiąc.
Uf.... odetchnął Komandor bo nie cierpi poranków filmowych dla 5-latków i zdziecinniałych elektryków po PW (uwaga konieczna by nie mylić np, z elektrykiem typu Walesa).
Życiem Kubusia rządzi implikacja prosta, miałem matematyczną gwarancję... implikcja... gwarancję... mialem... prosta... matematyczn.....
- kroplówka ze środkiem uspokajającym i przeciwbólowym w końcu uwolniła Kubusia od bólu myślenia. Szkoda jednak, że nie na zawsze.
|
Krótka piłka Komandorze:
Jak będziesz grzeczny Kubusiu to jutro pójdziemy do kina
G=>K
Czy w momencie wypowiedzenia tego zdania masz pewność absolutną i 100% (czyli matematyczną) w jakim przypadku jutro zostaniesz kłamcą?
Czas START!
Kompletnie mnie tu nie interesuje twoja skórka od banana - ja zadaję ci to pytanie 10 sek po wypowiedzianej obietnicy, a ty masz na to pytanie odpowiedzieć.
Jeśli odpowiesz poprawnie to automatycznie obaliłeś logikę matematyczną Ziemian, bo ta musi znać wartości logiczne p i q z góry, inaczej jest bezradna!
Jest oczywistym dla każdego, nawet matematycznego matoła, że 10 sek po wypowiedzianej przez ciebie obietnicy nie znasz wartości logicznej ani p, ani q - poznasz je dopiero pojutrze, zatem w myśl zasranej logiki matematycznej ziemian odpowiedzieć na to banale pytanie będziesz mógł dopiero pojutrze.
W ten oto banalny sposób udowodniliśmy wewnętrzną sprzeczność logiki matematycznej ziemian!
Dlaczego?
Bo odpowiedź na zadane ci pytanie Komandorze zna każdy 3-latek z wykluczeniem aktualnego ziemskiego matematyka nawet z tytułem prof. przez nazwiskiem
P.S.
W dowolnej obietnicy zwolnić z danej obietnicy może wyłącznie odbiorca, nadawca ma tu ZERO do powiedzenia. Przypadki losowe, twoja skórka banana, czy np. śmierć nadawcy automatycznie zwalniają go z danego przyrzeczenia.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomasz
Gość
|
Wysłany: Sob 17:26, 06 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
komandor napisał: | A dezaprobować sobie możesz co tylko chcesz agencie o popeerelowskiej proweniencji! | Nic nie jarzysz!
Teraz każdy może sobie dezaprobować, w przeciwieństwie do czasów obowiązkowego entuzjazmu.
Problem jest w tym, że program tłumaczący wywala się na błędach, a zatrudnianie ludzi nabija koszty.
PS
Apropopo korzenia - kiedy Ty koszulinę obsrywałeś, z baraku papieru, to JA byłem zuchem ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35527
Przeczytał: 15 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 17:26, 06 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Czarna_Mańka napisał: |
raz jeszcze...głośno i wyraźnie...patrz mi na usta: |
Patrzę Czarna Mańko i widzę czarną rozpacz z powodu postu wyżej.
Dyskusji na matematyce KOMPLETNIE nie rozumiecie, tamtejsi "matematycy" żądali dowodu użyteczności algebry Kubusia w praktyce czyli rozwiązywania konkretnych zadań z problemem NP na czele.
Algebra Kubusia to nie jest uniwersalny algorytm rozwiązanie dowolnego zadania, a tego matematyczne głupki oczekiwali.
Kompromitacją całej współczesnej logiki matematycznej jest poniższy post Rogala, admina na metematyce.pl na 100% absolwenta matematyki i pewnie z wielu olimpiad matematycznych.
To on pisał najbardziej sensowne posty w tej dyskusji, reszta to badziewiarze nie wiedzący o co chodzi w logice matematycznej.
[link widoczny dla zalogowanych]
moderator Rogal napisał: |
Co do kwestii "ruszania" - tak, matematyków nie rusza to, co tutaj wypisujesz, gdyż im żadne prawa Kubusia nie są potrzebne, gdyż KAŻDY matematyk funkcjonuje na zasadzie "1. Twierdzenie dane implikacją jest prawdziwe. 2. Czy da się odwrócić? 3a) Nie da się, dajemy kontrprzykład. 3b) Da się, dowodzimy implikacji odwrotnej."
Tak było, jest i będzie. Nie potrzeba matematyce niczego ponadto, co jest.
|
Dlaczego post wyżej to kompromitacja współczesnej logiki matematycznej?
… bo matematycy mają klapki na oczach i wiedzą jedynie słuszny schemat dowodzenia twierdzeń matematycznych jak wyżej, tymczasem możliwych i użytecznych schematów jest wiele.
Najgorsze jest to współczesna logika matematyczna wykopała w kosmos zero-jedynkową definicję implikacji odwrotnej |~>, kompletnie nie rozumiejąc, iż popełnia błąd katastrofalny, odcinający ją od możliwości opisu matematycznego logiki wszystkich 5-cio latków i humanistów.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
komandor
Gość
|
Wysłany: Sob 18:58, 06 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
rafal3006 napisał: |
Krótka piłka Komandorze:
Jak będziesz grzeczny Kubusiu to jutro pójdziemy do kina
G=>K
Czy w momencie wypowiedzenia tego zdania masz pewność absolutną i 100% (czyli matematyczną) w jakim przypadku jutro zostaniesz kłamcą?
Czas START!
Kompletnie mnie tu nie interesuje twoja skórka od banana - ja zadaję ci to pytanie 10 sek po wypowiedzianej obietnicy, a ty masz na to pytanie odpowiedzieć.
Jeśli odpowiesz poprawnie to automatycznie obaliłeś logikę matematyczną Ziemian, bo ta musi znać wartości logiczne p i q z góry, inaczej jest bezradna!
Jest oczywistym dla każdego, nawet matematycznego matoła, że 10 sek po wypowiedzianej przez ciebie obietnicy nie znasz wartości logicznej ani p, ani q - poznasz je dopiero pojutrze, zatem w myśl zasranej logiki matematycznej ziemian odpowiedzieć na to banale pytanie będziesz mógł dopiero pojutrze.
W ten oto banalny sposób udowodniliśmy wewnętrzną sprzeczność logiki matematycznej ziemian!
Dlaczego?
Bo odpowiedź na zadane ci pytanie Komandorze zna każdy 3-latek z wykluczeniem aktualnego ziemskiego matematyka nawet z tytułem prof. przez nazwiskiem
P.S.
W dowolnej obietnicy zwolnić z danej obietnicy może wyłącznie odbiorca, nadawca ma tu ZERO do powiedzenia. Przypadki losowe, twoja skórka banana, czy np. śmierć nadawcy automatycznie zwalniają go z danego przyrzeczenia. |
Co za stek bzdur i kręcenie:
Logika , nie tylko matematyczna, służy w swej istocie to weryfikacji metodologi naukowej, hipotez, twierdzeń itd...
Odpowiedzi z góry to nawet ta Twoja wszystkowiedząca Bozia nie zna na co są dowody w Piśmie.
O to przypadkiem nie przeczenie sobie samemu:
Cytat: | W dowolnej obietnicy zwolnić z danej obietnicy może wyłącznie odbiorca, nadawca ma tu ZERO do powiedzenia. Przypadki losowe, twoja skórka banana, czy np. śmierć nadawcy automatycznie zwalniają go z danego przyrzeczenia. |
No to wyłącznie odbiorca ma prawo zwalniać czy przypadki losowe też i to automatycznie?
Tomasz napisał: | komandor napisał: | A dezaprobować sobie możesz co tylko chcesz agencie o popeerelowskiej proweniencji! | Nic nie jarzysz!
Teraz każdy może sobie dezaprobować, w przeciwieństwie do czasów obowiązkowego entuzjazmu.
Problem jest w tym, że program tłumaczący wywala się na błędach, a zatrudnianie ludzi nabija koszty.
PS
Apropopo korzenia - kiedy Ty koszulinę obsrywałeś, z baraku papieru, to JA byłem zuchem ... |
I znowu jestem Ci zmuszony podziękować drogi starszy kolego - zuchu za Twoją cierpliwość i za to, że w ogóle raczyłeś zwrócić uwagę na moją skromną osobę w obsranej koszuli...
Dziękuję i zapewniam, że wszystkie Twoje uwagi biorę sobie głęboko...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35527
Przeczytał: 15 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:45, 06 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Kwadratura koła dla Komandora i Czarnej Mańki
… czyli bardzo proste zadanko z logiki matematycznej z Gimnazjum w 100-milowym lesie.
Temat:
Kwadratura koła dla Komandora i Czarnej Mańki
http://www.sfinia.fora.pl/blog-hushek,67/koncik-naukowo-techniczny-ale-ino-la-tfardzieli,7722-700.html#266808
Czarna_Mańka napisał: | komandor napisał: | Lubisz sobie strzelać w kolano Kubusiu. Np dając link do tych matematyków:
|
po pierwsze w kwestii formalnej: NIE MATEMATYKÓW!!!
to forum na którym piszę uczniowie szkół podstawowych, gimnazjów i liceów zainteresowani matematyką lub tylko szukający porady
( i niewielu studentów, niekoniecznie matematyki )
zatem zdanie: Kolejny twardogłowy matematyka z matematyki.pl
- tylko Kubusia, który je wypowiada - ośmiesza
oraz jest kolejnym przykładem manipulacji bo sugeruje niezorientowanym , że Kubuś próbuje brylować na forum matematyków ( z wykształcenia i zawodu wykonywanego)
temat brzmi : Implikacja dla licealistów - napisana prostym językiem.
i w tej dyskusji udział biorą licealiści oraz uczniowie gimnazjum, a nie matematycy, tam nasz "geniusz" próbuje zabłysnąć,
niestety - i tak nie daje sobie zupełnie rady
i zbiera solidne lanie
przywołany silicium2002:
I jeszcze jedno tak się składa że za niecały rok idę do I LO. I NIE CHCĘ ABY KTOKOLWIEK UCZYŁ MNIE TEGO TYPU NIEPOTRZEBNYCH RZECZY. TO JUŻ BYŁBY KONIEC POLSKIEJ EDUKACJI.
sami widzisz, Komandorze, że nawet uczniowie gimnazjum natrząsają się z tych bredni:
Starling:
" Mocnych słów używasz jak na osobę, która ma elementarne braki w wiedzy (nie wiesz rzeczy, których uczy się w pierwszej klasie liceum). Proponuję wykazać trochę więcej pokory, bo to zaczyna się robić groteskowe."
|
http://www.sfinia.fora.pl/blog-hushek,67/koncik-naukowo-techniczny-ale-ino-la-tfardzieli,7722-700.html#266866
komandor napisał: | O jej Kubusiu! Czyli dzieci cię biją!
Absolwent PW, który dostaje lanie o gimbazy, no tego się nie spodziewałem w najgorszych koszmarach! I to z nielubianej przez młodzież matematyki (i logiki)
I to absolwent co pisał, że miał same piątki w indeksie od tych profesorów co Maniek też miał... |
Kwadratura koła dla Komandora i Czarnej Mańki
… czyli bardzo proste zadanko z logiki matematycznej z Gimnazjum w 100-milowym lesie.
Dość tego, miarka się przebrała!
Zadanie z III klasy Gimnazjum w 100-milowym lesie
Pani w przedszkolu:
A.
Jutro pójdziemy na basen oraz do kina lub do teatru
Y = B*(K+T)
Gdzie:
* - spójnik „i”(*) z naturalnej logiki matematycznej człowieka
+ - spójnik „lub”(+) z naturalnej logiki człowieka
Notacja ziemskich matematyków:
+ = \/
* = /\
Polecenie:
Rozpisz matematycznie i słownie w naturalnym języku 5-cio latków, wszystkie przypadki kiedy pani dotrzyma słowa, a kiedy skłamie.
No i co Komandorze?
Absolwent uczelni wojskowej, dowódca okrętu wojennego, prawie że Admirał, poległ na zadanku matematycznym na poziomie Gimnazjum w 100-milowym lesie.
To straszne Komandorze, nie wstyd ci?
Kubuś
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WLR
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 1435
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 2:32, 07 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
rafal3006 napisał: |
Gdzie:
+ - spójnik „lub”(+) z naturalnej logiki człowieka
|
Panie Kubusiu! Może w stumilowym lesie obowiązuje jakaś stumilowa
logika, ale w mojej przenno- buraczanej logice " +" nie oznacza "lub"
ale "oraz"/ "także"/ "i". Moja ziemska logika podpowiada mi, że spójnik
"lub" wyklucza jedną z opcji a więc do kina, lub do teatru. Znak "+"
nie może być tożsamy ze spójnikiem "lub" bo jest tożsamy ze spójnikiem
"i", czyli wredna pani najpierw uraduje dzieci kolejną częścią "Gwiezdnych
Wojen" by za chwilę popsuć im humor jaką zatęchłą krakowską ramotą
w Teatrze Starym. Poćwicz Pan najpierw język polski a logikę dopiero jak
go Pan opanujesz w stopniu gimnazjalnym.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35527
Przeczytał: 15 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 9:00, 07 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Rozwiązanie kwadratury koła Komandora i Czarnej Mańki
… czyli bardzo prostego zadanka z logiki matematycznej z Gimnazjum w 100-milowym lesie.
http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/kubus-vs-komandor-o-logice-matematycznej,7932-175.html#266938
Rafal3006 napisał: |
Zadanie z III klasy Gimnazjum w 100-milowym lesie
Pani w przedszkolu:
A.
Jutro pójdziemy na basen oraz do kina lub do teatru
Y = B*(K+T)
Gdzie:
* - spójnik „i”(*) z naturalnej logiki matematycznej człowieka
+ - spójnik „lub”(+) z naturalnej logiki człowieka
Notacja ziemskich matematyków:
+ = \/
* = /\
Polecenie:
Rozpisz matematycznie i słownie w naturalnym języku 5-cio latków, wszystkie przypadki kiedy pani dotrzyma słowa, a kiedy skłamie.
No i co Komandorze?
Absolwent uczelni wojskowej, dowódca okrętu wojennego, prawie że Admirał, poległ na zadanku matematycznym na poziomie Gimnazjum w 100-milowym lesie.
To straszne Komandorze, nie wstyd ci?
Kubuś |
Rozwiązanie:
A.
Jutro pójdziemy na basen oraz do kina lub do teatru
Y = B*(K+T)
Znaczenie symboli:
* - spójnik „i”(*) z naturalnej logiki matematycznej człowieka
+ - spójnik „lub”(+) z naturalnej logiki człowieka
Y - pani dotrzyma słowa
~Y - pani skłamie
Kolejność wykonywania działań: nawiasy, „i”(*), „lub”(+)
I.
Odpowiedź na pytanie kiedy pani dotrzyma słowa (Y=1):
A.
Jutro pójdziemy na basen oraz do kina lub do teatru
Y = B*(K+T)
Mnożymy wielomian:
A1.
Y= B*K + B*T
co matematycznie oznacza:
Y=1 <=> B=1 i K=1 lub B=1 i T=1
A1.
Prawdą jest (=1), że [pani dotrzyma słowa (Y)] wtedy i tylko wtedy gdy [jutro pójdziemy na basen (B=1) i do kina (K=1)] lub [na basen (B=1) i do teatru (T=1)]
Y = B*K + B*T
co matematycznie oznacza:
Y=1 <=> B=1 i K=1 lub B=1 i T=1
… a kiedy pani skłamie?
II.
Odpowiedź na pytanie kiedy pani skłamie (~Y=1):
Znaczenie symboli:
Y - pani dotrzyma słowa (to rozwiązaliśmy wyżej)
~Y - pani skłamie (odpowiedź mamy niżej)
Mamy nasze zdanie wypowiedziane:
A.
Jutro pójdziemy na basen oraz do kina lub do teatru
Y = B*(K+T)
Przejście do logiki ujemnej (bo ~Y) poprzez negację równania stronami:
~Y = ~[B*(K+T)]
Dla prawej strony korzystamy z prawa De Morgana:
~Y = ~B +~(K+T)
A2.
~Y = ~B + ~K*~T
co matematycznie oznacza:
~Y=1 <=> ~B=1 lub ~K=1 i ~T=1
Prostszy i alternatywny sposób to skorzystanie z nieznanego ziemianom prawa przejścia do logiki przeciwnej.
Prawo przejścia do logiki przeciwnej:
Negujemy zmienne wymieniając spójniki logiczne na przeciwne
Spójniki przeciwne to:
„lub”(+) vs „i”(*)
Prawo przejścia do logiki przeciwnej to odpowiednik wzoru skróconego mnożenia znanego z matematyki klasycznej.
Mamy:
A.
Y = B*(K+T)
Korzystamy z prawa przejścia do logiki przeciwnej:
A2.
~Y = ~B+~K*~T
co matematycznie oznacza:
~Y=1 <=> ~B=1 lub ~K=1 i ~T=1
Odczytujemy rozwiązanie:
A2.
Prawdą jest (=1), że pani skłamie (~Y) wtedy i tylko wtedy gdy [jutro nie pójdziemy na basen (~B=1)] lub [nie pójdziemy do kina (~K=1) i nie pójdziemy do teatru (~T=1)]
~Y = ~B+~K*~T
co matematycznie oznacza:
~Y=1 <=> ~B=1 lub ~K=1 i ~T=1
Podsumowanie:
Zauważ Komandorze, że nie wiesz co będzie jutro, jednak bez najmniejszego problemu możesz tą nieznaną przyszłość opisać matematycznie, co pokazali ci Gimnazjaliści ze 100-milowego lasu wyżej.
Stąd mamy:
Definicja logiki matematycznej:
Logika matematyczna to matematyczny opis nieznanego, czyli nieznanej przyszłości (nasze zadanko wyżej, lub nieznanej przeszłości.
Wbrew pozorom przeszłość nie musi być znana np. poszukiwanie mordercy.
Pytania do Komandora:
1.
Czy to bardzo proste zadanko ze 100-milowego lasu to jest logika matematyczna czy nie jest?
2.
Czy na przykładzie tego zadanka logika matematyczna opisuje naturalną logikę matematyczną wszystkich 5-cio latków czy nie opisuje?
3.
Czy rozumiesz rozwiązanie tego bardzo prostego zadanka?
Pytanie kluczowe i najważniejsze:
Po co człowiekowi ta 100% pewność matematyczna kiedy w przyszłości (sic!) człowiek dotrzyma słowa (Y=1) a kiedy skłamie (~Y)?
Czy ta wiedza jest człowiekowi do czegokolwiek potrzebna?
Poproszę o odpowiedź.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czarna_Mańka
Dołączył: 31 Paź 2014
Posty: 2534
Przeczytał: 0 tematów
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Nie 9:13, 07 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Nicusiu? przeniosę przywołany przez Ciebie cytat ze Słonimskiego - tutaj, bo pasuje jak ulał
Polemizować z grafomanami - to błąd psychologiczny. Jeśli chodzi o grafomanów, jest jeszcze jeden sposób lepszy od osmieszania - przemilczanie.
Grafoman tylko czeka na polemikę. Marzy o niej. Śni mu sie po nocach, ze na jego brednie czy fałsze odpowiemy, oburzeni,
jakimś listem czy artykułem, co pozwoli mu wykropic nową brednię czy nowy fałsz.
I w koncu on bedzie góra. Bo nam sie to znudzi, a jemu - nie.
Żeby wyjasnić czytelnikowi, co grafoman w 50 wierszach druku nakłamał, trzeba napisać przynajmniej 200 wierszy.
Na to tylko czeka. Znamy go. Napisze nowe 400 wierszy. A my odpadamy. lepiej więc, mówiąc stylem komunikatów wojennych - odłączyć się od nieprzyjaciela.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yogi
Dołączył: 23 Paź 2014
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 9:27, 07 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
yyyy. no tak. Do widzenia się z państwem naukowcami
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adam Barycki
Gość
|
Wysłany: Nie 9:33, 07 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
WLR napisał: | Znak "+" nie może być tożsamy ze spójnikiem "lub" bo jest tożsamy ze spójnikiem "i" |
Panie Rozumny, czy aby na pewno jest Pan pewien, że „i”, to nie to samo, co „lub”? Gdyby, nie daj bóg, było tak, jak Pan nas tu zapewnia, że jest, to byłaby to prawda straszna, tak straszna, że ludzie uczciwi i przyzwoici nie mogą jej przyjąć, inaczej musieliby uznać, że polski Trybunał Konstytucyjny kłamie, a jego sędziowie, to kłamcy, oszuści i hochsztaplerzy, zbrodniarze dokonujący mordu na naszej demokracji, którzy niezawiśle orzekli w sposób nie podlegający żadnemu odwołaniu i jakimkolwiek wątpliwościom, że ustawodawca zapisując w ustawie „i”, miał na myśli „lub”, które zupełnie niczym, jak uzasadnił swoje orzeczenie TK, nie różni się od „i”. Gdyby jednak było tak, jak Pan próbuje nas tu przekonać, że jednak spójniki te znaczą zupełnie co innego, to znaczyłoby, że TK zmienił swoim orzeczeniem ustawę demokratycznego sejmu, czyli dokonał zamachu na demokrację, a to jest zamach stanu karany w demokratycznych państwach prawa najwyższą karą – dożywociem. Czyżby Pan, Panie Rozumny, dalej chciał się upierać przy swoim, a tym, uważał, że nasi niezawiśli sędziowie TK, największe autorytety prawnicze, a i moralne, byli zbrodniarzami stanu i zasługiwali na dożywotni pobyt w więzieniu? Jeżeli Pan zaraz nie odwoła tego, co Pan tu napisał i nie zgodzi się natychmiast z Panem Kubusiem, to minister Ziobro będzie zmuszony najpóźniej jutro rano wysłać uzbrojoną po zęby policję po zbrodniarzy stanu, aby osadzić ich w areszcie do czasu wydania sprawiedliwego wyroku kary dożywocia dla najohydniejszych zbrodniarzy za najstraszniejszą zbrodnię na naszej demokratycznej ojczyźnie. Pan, Panie Rozumy, jest człowiekiem dobrym, a Pańska uczciwość i przyzwoitość jest tu dla nas wszystkich drogowskazem moralnym i dlatego wszyscy w wielkim napięciu oczekujemy Pańskiej deklaracji, od niej zależy, czy TK jest strażnikiem naszej demokracji, czy odwrotnie, jej zbrodniarzem. Musi Pan nam tu powiedzieć w sposób jednoznaczny, czy uznaje Pan rację TK opartą na Algebrze Kubusia, czy nie. TAK/NIE? Jeżeli Pan nie poprze Algebry Kubusia, Pan Kubuś natychmiast kasuje AK, a Ziobro TK.
Adam Barycki
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kOMANDOR
Gość
|
Wysłany: Nie 9:34, 07 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
rafal3006 napisał: | Rozwiązanie kwadratury koła Komandora i Czarnej Mańki
… czyli bardzo prostego zadanka z logiki matematycznej z Gimnazjum w 100-milowym lesie.
Rafal3006 napisał: |
Zadanie z III klasy Gimnazjum w 100-milowym lesie
Pani w przedszkolu:
A.
Jutro pójdziemy na basen oraz do kina lub do teatru
Y = B*(K+T)
Gdzie:
* - spójnik „i”(*) z naturalnej logiki matematycznej człowieka
+ - spójnik „lub”(+) z naturalnej logiki człowieka
Notacja ziemskich matematyków:
+ = \/
* = /\
Polecenie:
Rozpisz matematycznie i słownie w naturalnym języku 5-cio latków, wszystkie przypadki kiedy pani dotrzyma słowa, a kiedy skłamie.
No i co Komandorze?
Absolwent uczelni wojskowej, dowódca okrętu wojennego, prawie że Admirał, poległ na zadanku matematycznym na poziomie Gimnazjum w 100-milowym lesie.
To straszne Komandorze, nie wstyd ci?
Kubuś |
Rozwiązanie:
A.
Jutro pójdziemy na basen oraz do kina lub do teatru
Y = B*(K+T)
Znaczenie symboli:
* - spójnik „i”(*) z naturalnej logiki matematycznej człowieka
+ - spójnik „lub”(+) z naturalnej logiki człowieka
Y - pani dotrzyma słowa
~Y - pani skłamie
Kolejność wykonywania działań: nawiasy, „i”(*), „lub”(+)
I.
Odpowiedź na pytanie kiedy pani dotrzyma słowa (Y=1):
A.
Jutro pójdziemy na basen oraz do kina lub do teatru
Y = B*(K+T)
Mnożymy wielomian:
A1.
Y= B*K + B*T
co matematycznie oznacza:
Y=1 <=> B=1 i K=1 lub B=1 i T=1
A1.
Prawdą jest (=1), że [pani dotrzyma słowa (Y)] wtedy i tylko wtedy gdy [jutro pójdziemy na basen (B=1) i do kina (K=1)] lub [na basen (B=1) i do teatru (T=1)]
Y = B*K + B*T
co matematycznie oznacza:
Y=1 <=> B=1 i K=1 lub B=1 i T=1
… a kiedy pani skłamie?
II.
Odpowiedź na pytanie kiedy pani skłamie (~Y=1):
Znaczenie symboli:
Y - pani dotrzyma słowa (to rozwiązaliśmy wyżej)
~Y - pani skłamie (odpowiedź mamy niżej)
Mamy nasze zdanie wypowiedziane:
A.
Jutro pójdziemy na basen oraz do kina lub do teatru
Y = B*(K+T)
Przejście do logiki ujemnej (bo ~Y) poprzez negację równania stronami:
~Y = ~[B*(K+T)]
Dla prawej strony korzystamy z prawa De Morgana:
~Y = ~B +~(K+T)
A2.
~Y = ~B + ~K*~T
co matematycznie oznacza:
~Y=1 <=> ~B=1 lub ~K=1 i ~T=1
Prostszy i alternatywny sposób to skorzystanie z nieznanego ziemianom prawa przejścia do logiki przeciwnej.
Prawo przejścia do logiki przeciwnej:
Negujemy zmienne wymieniając spójniki logiczne na przeciwne
Spójniki przeciwne to:
„lub”(+) vs „i”(*)
Prawo przejścia do logiki przeciwnej to odpowiednik wzoru skróconego mnożenia znanego z matematyki klasycznej.
Mamy:
A.
Y = B*(K+T)
Korzystamy z prawa przejścia do logiki przeciwnej:
A2.
~Y = ~B+~K*~T
co matematycznie oznacza:
~Y=1 <=> ~B=1 lub ~K=1 i ~T=1
Odczytujemy rozwiązanie:
A2.
Prawdą jest (=1), że pani skłamie (~Y) wtedy i tylko wtedy gdy [jutro nie pójdziemy na basen (~B=1)] lub [nie pójdziemy do kina (~K=1) i nie pójdziemy do teatru (~T=1)]
~Y = ~B+~K*~T
co matematycznie oznacza:
~Y=1 <=> ~B=1 lub ~K=1 i ~T=1
Podsumowanie:
Zauważ Komandorze, że nie wiesz co będzie jutro, jednak bez najmniejszego problemu możesz tą nieznaną przyszłość opisać matematycznie, co pokazali ci Gimnazjaliści ze 100-milowego lasu wyżej.
Stąd mamy:
Definicja logiki matematycznej:
Logika matematyczna to matematyczny opis nieznanego, czyli nieznanej przyszłości (nasze zadanko wyżej, lub nieznanej przeszłości.
Wbrew pozorom przeszłość nie musi być znana np. poszukiwanie mordercy.
Pytania do Komandora:
1.
Czy to bardzo proste zadanko ze 100-milowego lasu to jest logika matematyczna czy nie jest?
2.
Czy na przykładzie tego zadanka logika matematyczna opisuje naturalną logikę matematyczną wszystkich 5-cio latków czy nie opisuje?
3.
Czy rozumiesz rozwiązanie tego bardzo prostego zadanka?
Pytanie kluczowe i najważniejsze:
Po co człowiekowi ta 100% pewność matematyczna kiedy w przyszłości (sic!) człowiek dotrzyma słowa (Y=1) a kiedy skłamie (~Y)?
Czy ta wiedza jest człowiekowi do czegokolwiek potrzebna?
Poproszę o odpowiedź. |
...NO TAK.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35527
Przeczytał: 15 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 10:15, 07 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Czarna_Mańka napisał: | Nicusiu? przeniosę przywołany przez Ciebie cytat ze Słonimskiego - tutaj, bo pasuje jak ulał
Polemizować z grafomanami - to błąd psychologiczny. Jeśli chodzi o grafomanów, jest jeszcze jeden sposób lepszy od osmieszania - przemilczanie.
Grafoman tylko czeka na polemikę. Marzy o niej. Śni mu sie po nocach, ze na jego brednie czy fałsze odpowiemy, oburzeni,
jakimś listem czy artykułem, co pozwoli mu wykropic nową brednię czy nowy fałsz.
I w koncu on bedzie góra. Bo nam sie to znudzi, a jemu - nie.
Żeby wyjasnić czytelnikowi, co grafoman w 50 wierszach druku nakłamał, trzeba napisać przynajmniej 200 wierszy.
Na to tylko czeka. Znamy go. Napisze nowe 400 wierszy. A my odpadamy. lepiej więc, mówiąc stylem komunikatów wojennych - odłączyć się od nieprzyjaciela. |
Czarna Mańko, widzę że twoja znajomość logiki matematycznej ogranicza się do tabelek zero-jedynkowych, albo i jeszcze gorzej, ty tych tabelek nie znasz.
Operowanie wyłącznie równaniami algebry jest w algebrze Boole'a alternatywne do rachunku zero-jedynkowego, czyli do operacji na tabelach zero-jedynkowych.
Ja nie wiem jakim trzeba być osłem, by tego nie rozumieć?
Twierdzenie że równania algebry Boole'a to nie jest algebra Boole'a, bo algebra Boole'a to wyłącznie tabele zero-jedynkowe jest najzwyklejszym, matematycznym DEBILIZMEM.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czarna_Mańka
Dołączył: 31 Paź 2014
Posty: 2534
Przeczytał: 0 tematów
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Nie 10:24, 07 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
rafal3006 napisał: | matematycznym DEBILIZMEM. |
Polemizować z grafomanami - to błąd psychologiczny.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35527
Przeczytał: 15 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 10:29, 07 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Wynika z tego Czarna Mańko, że ty ni w ząb nie rozumiesz rozwiązania trywialnego zadanka z logiki matematycznej podanego wyżej, bo gdybyś rozumiała, to byś nie bredziła.
Poczekam na Komandora, mając nadzieję iż rozumie rozwiązanie trywialnego zadanka z logiki matematycznej podanego wyżej.
Kubuś
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czarna_Mańka
Dołączył: 31 Paź 2014
Posty: 2534
Przeczytał: 0 tematów
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Nie 10:34, 07 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
"Grafoman tylko czeka na polemikę"
a potem pieprzy jak potłuczony
od rzeczy
i nie na temat
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
komandor
Gość
|
Wysłany: Nie 10:50, 07 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
kOMANDOR napisał: | rafal3006 napisał: | Czy ta wiedza jest człowiekowi do czegokolwiek potrzebna?
Poproszę o odpowiedź. |
...NO TAK. |
Ktoś za mnie odpowiedział niby ale jak już to powinno być.... NO NIE. Ta wiedza logika Kubusia jest niepotrzebna człowiekowi.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35527
Przeczytał: 15 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 11:02, 07 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
komandor napisał: | kOMANDOR napisał: | rafal3006 napisał: | Czy ta wiedza jest człowiekowi do czegokolwiek potrzebna?
Poproszę o odpowiedź. |
...NO TAK. |
Ktoś za mnie odpowiedział niby ale jak już to powinno być.... NO NIE. Ta wiedza logika Kubusia jest niepotrzebna człowiekowi.
|
... no to wróćmy do podstaw.
Komandor do córci (lat 3) na imieninach:
Jeśli powiesz wierszyk dostaniesz czekoladę
W=>C
Pytanie do córci:
Czy wiesz kiedy twój tata w przyszłości (sic!) skłamie?
Córcia:
Oczywiście że tak, Kubusiu.
Pytanie do gości:
Czy wiecie kiedy Komandor w przyszłości (sic!) skłamie?
Goście chórem:
Doskonale to wiemy, Kubusiu
Pytanie do Komandora:
Czy wiesz kiedy w przyszłości skłamiesz?
Komandor (cytuję):
.... NO NIE. Ta wiedza, logika Kubusia jest niepotrzebna człowiekowi
Czy dobrze cię zrozumiałem Komandorze, że wyłącznie ty, jak samotny biały żagiel, nie masz pojęcia kiedy w przyszłości (sic!) zostaniesz kłamcą?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Komandor
Gość
|
Wysłany: Nie 13:49, 07 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Ale mam pewność (no prawie), że co się odezwiesz , Kubusiu, to będę mógł sobie jakieś kretynizmy poczytać.
Zwyczajnie dajesz nam na każdym kroku gwarancje matematyczną swojej glupoty.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35527
Przeczytał: 15 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 14:46, 07 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Komandor napisał: | Ale mam pewność (no prawie), że co się odezwiesz , Kubusiu, to będę mógł sobie jakieś kretynizmy poczytać.
Zwyczajnie dajesz nam na każdym kroku gwarancje matematyczną swojej glupoty. |
... nie rozumiem w czym masz kłopoty.
Komandor do córci (lat 3):
A.
Jeśli powiesz wierszyk dostaniesz czekoladę
W=>C
Czy dla człowieka ważna jest wiedza matematyczna kiedy w przyszłości (sic!) dotrzyma słowa a kiedy skłamie?
Czy też jak twierdzisz, taka informacja jest człowiekowi zbędna.
Jeśli twierdzisz, że jest zbędna (a dokładnie to twierdzisz), to skąd będziesz wiedział co robić aby w przyszłości (sic!) nie zostać kłamcą?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
komandor
Gość
|
Wysłany: Nie 17:18, 07 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
A czy AK daje na te pytania odpowiedź?
Już prędzej wróżka chyba....
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czarna_Mańka
Dołączył: 31 Paź 2014
Posty: 2534
Przeczytał: 0 tematów
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Nie 17:35, 07 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Komandor napisał: | Ale mam pewność (no prawie), że co się odezwiesz , Kubusiu, to będę mógł sobie jakieś kretynizmy poczytać.
Zwyczajnie dajesz nam na każdym kroku gwarancje matematyczną swojej glupoty. |
daj spokój Szanowny
przecież nie jest ważne CO i NA JAKI temat powiesz, może byc o ufo lub dadistach
manipulant używa opcji "odpowiedz" wcale nie po to by odpowiedzieć, dla niego to tylko pretekst do wypisywania bredni
nawet gimbaza zamknęła mu temat
poszedł ich oświecać, he,he
próbowali z nim rozmawiać, sam czytaleś
prosili: zdefiniuj
domagali się: udowodnij
ale robił to, co tutaj
klikał odpowiedz a potem pieprzył, jak potłuczony od rzeczy i nie na temat olewając i pytania i pytających
w końcu się doigrał , kilkunastoletni młodziankowie uznali go za upartego trolla-idiotę, który nie zdałby do liceum i zamknęli mu temat
ps. jak zauważyłeś... brylować na forach dla studentów matematyki nie śpieszy się....
a poddtykałam pod nos linki
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
komandor
Gość
|
Wysłany: Nie 17:50, 07 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Może mu znaleźć jakieś forum matematyczne z przedszkola?
Może go go grupa Biedronek nie wywali przez kilka dni...?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
komandor
Gość
|
Wysłany: Nie 18:34, 07 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
O mam coś:
Cytat: | Zabawy z biedronką Zosią - scenariusz zajęć w grupie 3 i 4 latków
[...]
2. Wysłuchanie opowiadania z ilustracją sylwety biedronki.
Za górami za lasami mieszkała biedronka Zosia. Zosia była bardzo piękną biedronką, miała bowiem sześć kropek w różnych kolorach: żółtym, czarnym i niebieskim. Biedronka fruwała tu i tam, zwiedzała lasy, góry i łąki. Bardzo lubiła kwiaty, które chciała zebrać na łące do swojego wazonu. Niestety Zosia była bardzo roztargnioną biedronką, cały czas się śpieszyła i w locie wszystko gubiła. Nazbierała na łące białych rumianków, ale tak się spieszyła, że jedną żółtą kropkę zgubiła. Potem poleciała na łąkę by zebrać maków troszeczkę. Tak się spieszyła, że dwie czarne kropki zgubiła. Poleciała dalej, bo zobaczyła łąkę pełną niebieskich chabrów. Tak się śpieszyła, że tym razem trzy niebieskie kropki zgubiła. Zmęczona wchodzi do domu, szczęśliwa, że kwiatów wiosennych zebrała, patrzy, patrzy, nie wierzy stoi przed lustrem. Ojej, nie mam już żadnej kropki na sobie.
Nauczyciel zadaje dzieciom pytania dotyczące opowiadania.
Ile kropek miała biedronka Zosia?
W jakim kolorze były kropki?
Jakie kwiaty zebrała do koszyka?
Co jej się przytrafiło?
[...]
4. Zabawa matematyczna „Zagubione kropki biedronki”.
Nauczyciel zadaje zagadki dzieciom, dotyczące nazw kwiatów, które umieściła Zosia w różnych miejscach na tablicy. Jeśli dzieci odgadną zagadkę, nauczyciel odkrywa odpowiednią liczbę kropek, które zgubiła biedronka. Nauczyciel odkrywa kartoniki przy pomocy zagadek:
Jak nazywają się kwiaty, które Zosia umieściła w wazonie. Dzieci odpowiadają, że rumianki. Jaki mają kolor? Nauczyciel odkrywa kartonik, a pod nim ukryta jest jedna kropka.
Jak nazywają się kwiaty, które Zosia ukryła za wazonem. Dzieci odpowiadają, że maki. W jakim są kolorze. Nauczyciel odsłania kropki. Dzieci liczą kropki. Mówią, że są dwie kropki, w kolorze czarnym.
Jak nazywają się kwiaty, które leżą obok wazonu. Dzieci odpowiadają, że chabry. Jaki mają kolor? Nauczyciel odsłania kropki. Dzieci liczą kropki. Mówią, że kropki są trzy w kolorze niebieskim.
Dzieci rozwiązują pozostałe zagadki nazywając kwiaty umieszczone pod stołem. Nauczyciel wyjaśnia, że dzieci poprzez rozwiązanie zagadek odnalazły kropki, które przykleiły się do kwiatów. Nauczyciel umieszcza kartoniki z cyframi na tablicy i prosi dzieci, aby pomogły biedronce dopasować odpowiednią cyfrę umieszczoną na dole tablicy. Dzieci dobierają do liczby kropek cyfrę od 1-4 i umieszczają pod, nad lub obok kartonika. Na koniec nauczyciel prosi, aby chętne dzieci policzyły wszystkie kropki.
|
Nie za trudne mam nadzieję...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 35527
Przeczytał: 15 tematów
Skąd: z innego Wszechświata Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:34, 07 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
komandor napisał: | O mam coś:
Cytat: | Zabawy z biedronką Zosią - scenariusz zajęć w grupie 3 i 4 latków
[...]
2. Wysłuchanie opowiadania z ilustracją sylwety biedronki.
Za górami za lasami mieszkała biedronka Zosia. Zosia była bardzo piękną biedronką, miała bowiem sześć kropek w różnych kolorach: żółtym, czarnym i niebieskim. Biedronka fruwała tu i tam, zwiedzała lasy, góry i łąki. Bardzo lubiła kwiaty, które chciała zebrać na łące do swojego wazonu. Niestety Zosia była bardzo roztargnioną biedronką, cały czas się śpieszyła i w locie wszystko gubiła. Nazbierała na łące białych rumianków, ale tak się spieszyła, że jedną żółtą kropkę zgubiła. Potem poleciała na łąkę by zebrać maków troszeczkę. Tak się spieszyła, że dwie czarne kropki zgubiła. Poleciała dalej, bo zobaczyła łąkę pełną niebieskich chabrów. Tak się śpieszyła, że tym razem trzy niebieskie kropki zgubiła. Zmęczona wchodzi do domu, szczęśliwa, że kwiatów wiosennych zebrała, patrzy, patrzy, nie wierzy stoi przed lustrem. Ojej, nie mam już żadnej kropki na sobie.
Nauczyciel zadaje dzieciom pytania dotyczące opowiadania.
Ile kropek miała biedronka Zosia?
W jakim kolorze były kropki?
Jakie kwiaty zebrała do koszyka?
Co jej się przytrafiło?
[...]
4. Zabawa matematyczna „Zagubione kropki biedronki”.
Nauczyciel zadaje zagadki dzieciom, dotyczące nazw kwiatów, które umieściła Zosia w różnych miejscach na tablicy. Jeśli dzieci odgadną zagadkę, nauczyciel odkrywa odpowiednią liczbę kropek, które zgubiła biedronka. Nauczyciel odkrywa kartoniki przy pomocy zagadek:
Jak nazywają się kwiaty, które Zosia umieściła w wazonie. Dzieci odpowiadają, że rumianki. Jaki mają kolor? Nauczyciel odkrywa kartonik, a pod nim ukryta jest jedna kropka.
Jak nazywają się kwiaty, które Zosia ukryła za wazonem. Dzieci odpowiadają, że maki. W jakim są kolorze. Nauczyciel odsłania kropki. Dzieci liczą kropki. Mówią, że są dwie kropki, w kolorze czarnym.
Jak nazywają się kwiaty, które leżą obok wazonu. Dzieci odpowiadają, że chabry. Jaki mają kolor? Nauczyciel odsłania kropki. Dzieci liczą kropki. Mówią, że kropki są trzy w kolorze niebieskim.
Dzieci rozwiązują pozostałe zagadki nazywając kwiaty umieszczone pod stołem. Nauczyciel wyjaśnia, że dzieci poprzez rozwiązanie zagadek odnalazły kropki, które przykleiły się do kwiatów. Nauczyciel umieszcza kartoniki z cyframi na tablicy i prosi dzieci, aby pomogły biedronce dopasować odpowiednią cyfrę umieszczoną na dole tablicy. Dzieci dobierają do liczby kropek cyfrę od 1-4 i umieszczają pod, nad lub obok kartonika. Na koniec nauczyciel prosi, aby chętne dzieci policzyły wszystkie kropki.
|
Nie za trudne mam nadzieję... |
Wybacz Komandorze:
Logika matematyczna to coś fundamentalnie innego niż dodawanie i odejmowanie w matematyce klasycznej.
W logice matematycznej NIE ISTNIEJĄ operacje dodawania i odejmowania w rozumieniu matematyki klasycznej.
To jest coś totalnie co innego!
Porównaj:
Równanie klasyczne:
y+(2x-1) =0
W algebrze klasycznej do obu stron możemy dodać lub odjąć dokładnie to samo.
Odejmujemy:
(2x-1)
stąd mamy:
y+(2x-1)- (2x-1) =0-(2x-1)
Stąd:
y = -2x+1
Gdzie:
+ - suma algebraiczna
Równanie logiczne:
y = a*(b+c)
Równanie logiczne możemy tylko i wyłącznie negować stronami!
Nie ma tu czegoś takiego jak odjęcie/dodanie do obu stron tego samego - to kosmiczny DEBILIZM!
Zanegujmy nasze równanie stronami:
~y =~[a*(b+c)]
Po skorzystaniu z prawa De Morgana otrzymujemy równanie po redukcji:
~y = ~a + ~b*~c
Gdzie:
+ - suma logiczna, w mowie potocznej spójnik "lub"(+)
* - iloczyn logiczny, w mowie potocznej spójnik "i"(*)
~ - operator negacji
Podsumowując:
Komandorze, nigdy nie szukaj analogii między algebrą klasyczną, a algebrą Boole'a, bo takich analogii nie ma.
Dokładnie z tego powodu iż nie wolno tych dwóch algebr mieszać w algebrze Boole'a stosowana jest notacja "lub"(+) i "i"(*) która koliduje z notacją w algebrze klasycznej, gdzie te same znaczki "+" i "*" znaczą FUNDAMENTALNIE co innego.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|